• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.270 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.887 acteurs
  • 200.410 gebruikers
  • 9.462.725 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb het net in het VTM-nieuws gehoord van zijn verzorger Dirk De Mol die op dit ogenblik in de Ronde van Spanje zit. Hij heeft het niet bevestigd, maar er bestaat een goeie kans. Als hij in 2006 nog deelneemt zal het bekendgemaakt worden in december.

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Arme Ullrich weer genaaid .

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)
Dat heeft het dopinglaboratorium Chatenay-Malabry al gedaan voor me.

Het is nog steeds geen feit , sorry elke droplul kan wel zeggen dat hij drugs in het bloed van Lance heeft gevonden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kos schreef:

Ja, er zijn er die liever genaaid worden dan zelf te... :evil

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Hoi, kan ik mezelf weer gaan wijsmaken dat het deze wel spannend gaat worden, met Vinokourov, Basso, Ullrich en Valverde als concurrenten. Benieuwd of het deze keer iets gaat geven .

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Dat heeft het dopinglaboratorium Chatenay-Malabry al gedaan voor me.

Epo-test sporters is ondeugdelijk

Door onze redacteur Henk Stouwdam

De Belgische wetenschapper Bart Landuyt heeft aangetoond dat de test waarmee bij topsporters nu het eiwithormoon erytropoëtine (epo) wordt opgespoord, ondeugdelijk is. Hij heeft ontdekt dat met de huidige methode natuurlijke eiwitten als lichaamsvreemde eiwitten recombinant erytropoëtine aangemerkt kunnen worden.

Het wereldantidopingbureau WADA heeft officieel laten weten vooralsnog aan de bestaande test vast te houden, maar door te gaan met onderzoeken naar verbetering van de methode.

Landuyt, bio-ingenieur in de cel- en gentechnologie aan de Katholieke Universiteit Leuven, onderzocht de urinetest die wereldwijd in opdracht van WADA wordt toegepast, nadat de Belgische triatleet Rutger Beke een jaar geleden op epo werd betrapt, maar bleef volhouden onschuldig te zijn. Op grond van Landuyts bevinding werd Beke een maand geleden vrijgesproken door de disciplinaire raad van de Vlaamse gemeenschap. Afgelopen jaren werden diverse wielrenners en atleten wegens epo-gebruik geschorst.

Landuyt heeft vastgesteld dat de epo-test onbetrouwbaar is als er na zware inspanningen een abnormaal grote hoeveelheid eiwitten in de urine voorkomt, een verschijnsel dat proteïnurie heet. Weliswaar onderscheidt de test van WADA recombinant epo van de menselijke vorm. Maar daarnaast reageren de antistoffen waarvan de test gebruikmaakt abusievelijk op diverse lichaamseigen eiwitten. Een sporter die geen epo gebruikt, kan zo toch positief bevonden worden.

Tijdens het onderzoek in Leuven werden zeven eiwitrijke urinestalen van Beke getest. Daarvan bleken er twee positief, terwijl Landuyt met aanvullende tests kon aantonen dat de Belgische triatleet niets illegaals had geslikt.

Bron: http://www.nrc.nl/sport/artikel/1125985132775.html

En uit het achtergrondartikel:

Hoewel het wereldantidopingbureau nog niet officieel naar buiten heeft gebracht dat aan een nieuwe test gewerkt wordt, denkt Landuyt dat zijn bevinding achter de schermen al wel degelijk effect heeft. Neem de kwestie-Armstrong, waarbij ineens jaren oude urinestalen werden onderzocht, met volgens geruchten een positief epo-resultaat. Maar die uitslag is arbitrair, omdat van de bestaande test gebruikt is gemaakt. Landuyt: ,,Dat was natuurlijk een rechtstreeks gevolg van de zaak Beke. Het wereldantidopingbureau WADA weet dat er iets mankeert aan de epo-test en onderzoekt nu zoveel mogelijk monsters om tot betere inzichten en hopelijk nieuwe testen te komen.''

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Stomme Fransen. Zijn ze eindelijk van hem af, een spannende Tour in het vooruitzicht. Dagen ze hem nog maar een keertje uit. En dan nog eens op basis van jaren oude zeik, waar al duizenden regelementen over heen zijn gegaan.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Phoenix schreef:

op basis van jaren oude zeik

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ja en wat nou als hij elke dag word getest en clean is over de hele tour maar uiteindelijk niet wint ? Dan krijgen we Timmy nooit meer stil met zijn gezever.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ja en wat nou als hij elke dag word getest en clean is over de hele tour maar uiteindelijk niet wint ? Dan krijgen we Timmy nooit meer stil met zijn gezever.

Ik geloof niet dat Armstrong nog een keer meedoet. Het beleidt in de tour de france is zo dat iedere renner die in verband met doping wordt gebracht wordt geboycot. Ik denk dus dat Armstrong niet mee mag doen van de tour de france zeker als ik de uitspraken van leblanc erbij is er geen schijn van kans dat die mee mag doen. Ook de voorzitter van de wada heeft beweert te geloven dat Armstrong heeft gebruikt dus hij heeft de schijn veel te zwaar tegen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Wat een nonsense allemaal. Ik ben nooit een Armstrong liefhebber geweest (alhoewel ik wel bewondering heb voor zijn prestaties). Armstrong is zijn hele carriere beschuldigd en gecontroleerd, maar nooit betrapt. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat Armstrong meer gebruikt dan de rest van het peloton. Dat nu dat nieuwe verhaal weer op de proppen komt is niks anders dan al die andere verhalen die het verleden de ronde hebben gedaan tijdens zijn carriere. Met name de Fransen hebben hier altijd in voorop gestaan.

De tour en Leblanc zouden zichzelf alleen maar belachelijk maken als Lance nog een keer mee zou willen doen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

wavanbuuren schreef:

Wat een nonsense allemaal. Ik ben nooit een Armstrong liefhebber geweest (alhoewel ik wel bewondering heb voor zijn prestaties). Armstrong is zijn hele carriere beschuldigd en gecontroleerd, maar nooit betrapt. Er is dus geen enkele reden om aan te nemen dat Armstrong meer gebruikt dan de rest van het peloton. Dat nu dat nieuwe verhaal weer op de proppen komt is niks anders dan al die andere verhalen die het verleden de ronde hebben gedaan tijdens zijn carriere. Met name de Fransen hebben hier altijd in voorop gestaan.

De tour en Leblanc zouden zichzelf alleen maar belachelijk maken als Lance nog een keer mee zou willen doen.

In zoverre is het anders dat de grote heren in het wielrennen nu meedoen. Bij eerdere beschuldigingen was zo duidelijk dat het onzin was dat niemand ook maar iets geloofde. Nu gaan echter de mensen die grote invloed hebben hun twijfels uitspreken. Als de directeur van de WADA en Leblanc al aangeven de tests te geloven lijtk er meer aan de hand. Ook als je naar deze vuelta kijkt op tv wordt er op alle zenders niet eens meer gediscusserd over heeft hij wel of niet gebruikt want dat staat voor die mensen blijkbaar al vast. Maar meer of er nog iets tegen te doen valt. Ik ben altijd een groot respect gehad voor Armstrongs prestaties. maar mocht er echt daadwerkelijk gebruikt zijn dan zou dat een megaklap zijn voor het wielrennen en haar supporters.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Lionel Messi kost ineens 149,6 miljoen minder

7/9/2005 12:12

Barcelona zit flink in zijn maag met de zaak Lionel Messi. De Catalanen dachten de meest waarschijnlijke opvolger van Diego Maradona tot 2010 te hebben vastgelegd en hingen een prijskaartje van 150 miljoen euro om zijn nek.

De fans van de blaugranas verheugden er zich alvast op de spectaculaire dribbels van de achttienjarige Argentijn dit seizoen regelmatig te kunnen bewonderen in Camp Nou. Maar daar dreigt nu in ieder geval tot de winterstop geen sprake van te zijn.

Barcelona maakte namelijk een administratieve blunder door Messi in te schrijven als speler van het eerste elftal. De linkspoot die al vanaf zijn veertiende voor Barça uitkomt, geldt in dat geval als vierde speler van buiten de Europese Unie en dat is er eentje teveel volgens de Spaanse regels.

Messi mag daardoor niet spelen voor de hoofdmacht. Had Barcelona hem als speler van Barça B ingeschreven, dan had Messi als een tot Spanjaard geassimileerde speler gegolden omdat hij al sinds zijn veertiende voor de club uitkomt en was een plek in de schijnwerpers geen probleem.

Bovendien blijkt het megacontract dat Messi tekende, niet rechtsgeldig. Omdat hij minderjarig was toen de overeenkomst er was, hadden zijn ouders het contract beiden moeten ondertekenen. Pa Messi deed dat, maar de krabbel van ma is niet te bekennen op de officiële papieren.

Dat slordigheidje levert een pikante situatie op. Voor Messi treedt nu weer zijn oude (jeugd)contract in werking, met de bijbehorende bedragen. Niet alleen heeft hij nog maar recht op een schijntje van het beloofde salaris van 1,8 miljoen, hij kost inmiddels ook geen 150 miljoen meer, maar nog maar 400.000.

Die transfersom deed de alarmbellen rinkelen bij diverse topclubs. Zo zouden Juventus, Internazionale en AC Milan in Italië best oren hebben om dat bedrag op te hoesten en Messi in te lijven. Real Madrid ontkende een poging te wagen nog een galáctico weg te lokken bij Barcelona. De Madrilenen houden zich aan het herenakkoord, zo verzekerde technisch directeur Emilio Butragueño.

Barcelona is inmiddels druk bezig de betrokken instanties te bewegen tot een compromis te komen. De Catalanen zouden volgens Sport dicht bij een akkoord zijn om Messi alsnog direct inzetbaar te krijgen. Naast de drie niet EU'ers, zou iedere club één geassimileerde speler mogen opstellen. Barça hoopt nog deze week het groene licht te krijgen.

Messi zelf is er veel aan gelegen snel te kunnen spelen. Met het WK in aantocht maakt hij een goede kans op een plek in de selectie van Argentinië, mits hij op het hoogste niveau speelt en het goed doet. Messi speelde inmiddels al twee interlands, al was hij met een razendsnelle rode kaart tegen Hongarije en slechts twaalf minuten tegen Paraguay nog niet erg gelukkig.

Dit zou natuurlijk wel de grootste fout uit de geschiedenis van Barcelona zijn een van de grootste beloftes ooit voor 4 ton kwijtraken.

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Niet bijster slim nee .

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

In zoverre is het anders dat de grote heren in het wielrennen nu meedoen. Bij eerdere beschuldigingen was zo duidelijk dat het onzin was dat niemand ook maar iets geloofde. Nu gaan echter de mensen die grote invloed hebben hun twijfels uitspreken. Als de directeur van de WADA en Leblanc al aangeven de tests te geloven lijtk er meer aan de hand. Ook als je naar deze vuelta kijkt op tv wordt er op alle zenders niet eens meer gediscusserd over heeft hij wel of niet gebruikt want dat staat voor die mensen blijkbaar al vast. Maar meer of er nog iets tegen te doen valt. Ik ben altijd een groot respect gehad voor Armstrongs prestaties. maar mocht er echt daadwerkelijk gebruikt zijn dan zou dat een megaklap zijn voor het wielrennen en haar supporters.

Als deze mensen "ballen" hadden gehad hadden ze toch echt op het moment dat het relevant was stelling moeten nemen. Verder heeft Leblanc bijvoorbeeld Richard Virenque ook weer toegelaten in de tour na de Festina affaire. Een beetje flauw om dan nu uitgebreid over Lance te gaan piepen......

Voor mij maakt het nu allemaal niet meer zoveel uit.

Bijvoorbeeld Peter Winnen heeft jaren na dato ook toegegeven dat hij weleens dingen heeft genomen die niet helemaal zuiver zijn, maar voor mij blijft ie toch de man die twee keer Alpe d'Huez won en waarbij ik het altijd weer mooi vind om te zien als die filmpjes weereens voorbij komen........

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

timbo_ schreef:

Het beleidt in de tour de france is zo dat iedere renner die in verband met doping wordt gebracht wordt geboycot.

Dat word straks dus heel simpel, de Fransen gaan eisen dat LA dna afgeeft, en als hij niks heeft gebruikt dan heeft hij niets te vrezen dus geeft hij het dna wel, geeft hij het niet....nou dan weten genoeg denk ik .

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2627 stemmen

Rujar schreef:

Haha wat een geweldig nieuws!!

Armstrong gaat misschien toch meedoen aan de Tour om die $@%# Fransen te laten zien dat hij ook kan winnen zonder drugs! Elke dag mag hij dan getest worden!

Wow!! Wat zou dat een mooie Tour worden! Heerijk ik hoop dat hij dan wint om voor eens en voor altijd die mondjes te snoeren van die #$%@# Fransen!

..en die van Timmy

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

kos schreef:

Moet ie maar beter fietsen hoor .

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

en nederand speet eindelijk met een redeijk logische opstelling tegen dit rot landje!

voorspelling 7-0

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Ik denk 6-0, ze gaan Armenië goedmaken...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

2-0

stinissen (crew films & series)

• 23816 berichten
  • 77572 stemmen

3-0

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

3-0

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Pfff, Nederlands elftal......

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Potver, Igor Gonzalez de Galdeano stopt na dit seizoen met wielrennen .

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

Ik denk 4-0 voor Nederland

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

86% balbezit

Niemand heeft wat aan deze wedstrijden. Het is leuk om naar te kijken maar het is onnodig kans op blessures en veel spelers die al een overvolle kalender hebben moeten ook hier weer opdraven.

Nu missen we Cocu tegen Tsjechië en als het zo doorgaat zie ik nog wel iemand geblesseerd afvallen

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

86% balbezit NL, eerste helft en 14 overtredingen tegen 6 van Andorra en zo'n stand .

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Wat heb je nou weer te zeuren ?

Als het kon zou ik persoonlijk je ogen dichtplakken tijdens een wedstrijd van Nederland of jouw wijk de stroomtoevoer ontnemen.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Niet nodig, ik mijd het NL elftal, maar ja doordat ik ook op een sportforum zit ben ik (jammer genoeg) toch op de hoogte....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.