- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Mooi Ajax tegen Sparta Praag. Ik hoop dat Ajax dan eens ziet wat een fantastische talenten Sparta Praag heeft en hopelijk in de winterstop wat inkopen gaat doen.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Sparta praag heeft net zo min talenten als ajax amsterdam.
Zijn wat dat betreft aan elkaar gewaagt.
Noem dan eens een paar goede getalenteerde spelers bij sparta praha die bij ajax een zekere meerwaarde zijn?
Ik ken bovendien , met als uitzondering karel poborsky, geen enjele speler van sparta praag uit mijn hoofd.
En laat Ajax eens een goed bedacht aankoopsbeleid doen, en niet zulke aankopen als die angelos charisteas, bovendien zijn ze erg dom geweest met het bestuderen van aruna kone, was en is en zal altijd een meerwaarde zijn voor elke Nederlandse ploeg, ook AJAX, maar PSV is toch iets verder met dat soort zaken, en hebben kone , ondanks huur wel in eindhoven gehaald.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Het Tsjechische voetbal en met name Sparta Praag heeft de afgelopen jaren een hoop talenten geleverd. En een kenmerk van een talent is naast zijn jonge leeftijd en hoge potentie dat hij nog vaak relatief onbekend is en nog naam moet maken bij het grote publiek. Nogal logisch 'wij' ze niet kennen. Geloof dat de selectie van Sparta Praag zeker een aantal talenten herbergt, een dergelijke club kan alleen maar (Tsjechische) spelers opleiden ipv (buitenlandse) spelers te kopen. En ze zijn toch niet voor niets doorgedrongen tot het hoofdtoernooi van de hampions League.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Als PSV in de poule van Ajax had gezeten waren ze zeker doorgegaan, maar nu kunnen ze er allebei wel uitvliegen. Ik schat PSV op dit moment ongeveer even hoog in als Schalke.
subleaguenaam: moviemeter
wachtwoord: manmetdehamer
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Vandaag de loting voor de UEFA cup... Spannend!
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Als PSV in de poule van Ajax had gezeten waren ze zeker doorgegaan, maar nu kunnen ze er allebei wel uitvliegen. Ik schat PSV op dit moment ongeveer even hoog in als Schalke.
Uuuhh als PSV in de poul van Ajax had geeten waren ze zeker doorgegaan ?
Niet te gauw concluderen wanneer je kijkt dat psv slechts 1 x de 2de ronde wist te bereiken en dat ze sinds die tijd wel erg verzwakt zijn....
Sparta Praag en Arsenal zijn twee goede ploegen hoor, Praag is erg vaak van de partij in de CL... En ja ok, PSV heeft het wat zwaarder en zou er waarschijnlijk uitliggen, maar ja je kunt niet alles hebben 
Ik hoop dat PSV en Ajax doorgaan, zou weer goed zijn voor het Nederlands voetbal!
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Onzin ??
er is verdorie Epo gevonden in de pis van die kerel!!
Een laboratorium maakt zeven jaar na datum bekend dat er in een urinestaal van Armstrong Epo gevonden is, klopt. Normaal moet er dan een B-staal worden onderzocht als tegenexpertise, maar ja dat kan nu niet meer. Wat een pech voor Armstrong, maar laten we hem toch maar internationaal te kakken zetten, goed voor de verkoopcijfers van onze krant. Dat het verplicht is om A-stalen anoniem te houden omdat één test eigenlijk niets bewijst, ach ja, dat zeggen we de dag erna, dat interesseert dan toch niemand meer.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Sparta praag heeft net zo min talenten als ajax amsterdam.
Rare opmerking. Ajax heeft heel veel talenten, zelfs sommige verstokte Feyenoorders zullen dat beamen. Volgens mij maakt Ajax een hele goede kans. Er zit nog steeds groei in, terwijl Arsenal mi wel redelijk op z'n retour is. Praag is voor mij wel redelijk onbekend en Thun mag nooit een probleem zijn.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Je moet altijd opletten voor onbekende ploegen, ze spelen in underdog positie. Maar normaal gesproken mag het geen problemen opleveren nee...
En Ajax geen talent ? Kom aan, wees is objectief. Ajax heeft zeer goede talentvolle spelers zoals Pienaar, De Jong, Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Babel enz.. dus kom niet aan dat Ajax weinig talenten heeft. Wel een beetje objectief wezen!
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Kunnen wel talent hebben, maar dat komt er dan nog niet uit, dan kun je alles wel talent noemen wat er rondloopt.
Heitinga bijvoorbeeld, een gewone doorsnee verdediger die niet eens altijd in de basis staat, en bij een club als roda jc of sc heerenveen ook zou moeten strijden om een basisplaats.
Sneijder is zeker een goede speler, maar ik loop niet zo weg met die kerel, ik vindt hem veel te arrogant.
Stekelenburg kan dan wel talent hebben, maar zal naar mijn waarschijnlijkheid nooit geen type van der sar worden, Stekelenburg is ook een doorsnee keeper, niks beter als die oude rot Hans Vonk.
Idd Babel en Pienaar zouden weleens superspelers kunnen worden, maar dan moeten ze bij mijnsinziens wel binnen twee jar vetrekken bij ajax want anders blijven ze wel stilstaan.
En wat is nu talent? Ook oudere spelrs hebben een talenten wel, meestal noemen mensen al gauw van die jonge spelers die nog goed moeten worden, talenten.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Je spreekt jezelf flink tegen. Eerst roep je dat Ajax geen talent herbergt. Vervolgens zeg je van wel, maar zijn ze of arrogant, of dreigen ze stil te blijven staan, of worden het geen Van der Sars??
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Niks met tegenspreken te maken jo.
Maar iedereen zegt altijd dat ze daar in Amsterdam zoveel talent hebben en zo'n goede jeugdopleiding.
Valt ook allemaal wel mee, het zijn net een paar spelers die wat extra's bieden, mer niet. Ze kunnen zich toch zeker niet meer meten in hun succes jaren in de jaren midden 90, met kluivert, bergkamp, seedorf, davids, roy, reiziger, finidi, overmars, f.en r.de Boer en weet ik wie nog meer,,,
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Tuurlijk! Nu is er alleen sprake van talent als er binnen een paar jaar 2 Europacups worden gewonnen??!! Enne .. het heeft alles te maken met jezelf tegen spreken. Lees effe je eigen posts erop na zou ik zeggen.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Niks met tegenspreken te maken jo.
Maar iedereen zegt altijd dat ze daar in Amsterdam zoveel talent hebben en zo'n goede jeugdopleiding.
Valt ook allemaal wel mee, het zijn net een paar spelers die wat extra's bieden, mer niet. Ze kunnen zich toch zeker niet meer meten in hun succes jaren in de jaren midden 90, met kluivert, bergkamp, seedorf, davids, roy, reiziger, finidi, overmars, f.en r.de Boer en weet ik wie nog meer,,,
De grootste Nederlandse voetballers komen uit de jeugd opleiding van Ajax en gaan gaan na een paar jaar bij Ajax richting het buitenland.
Iedereen weet dat Ajax de beste jeugdopleiding heeft, kan PSV nog heeeeeeeeeeeel veel van leren want bij hun stromen er bijna geen spelers door die 'het' helemaal worden.
Ajax heeft de beste jeugdopleiding van heel Nederland, niks overdreven. Veel spelers uit het buitenland geven de voorkeur aan Ajax, omdat ze weten dat je daar als bij geen andere ploeg kan groeien.
Dus kom niet aan met dat slappe gelul over dat het wordt overdreven....
Tegelijker tijd heeft Ajax wel weer een aankoopbeleid dat je denkt van.. uuuhhh WTF doen we.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
De grootste Nederlandse voetballers komen uit de jeugd opleiding van Ajax en gaan gaan na een paar jaar bij Ajax richting het buitenland.
Iedereen weet dat Ajax de beste jeugdopleiding heeft, kan PSV nog heeeeeeeeeeeel veel van leren want bij hun stromen er bijna geen spelers door die 'het' helemaal worden.
Ajax heeft de beste jeugdopleiding van heel Nederland, niks overdreven. Veel spelers uit het buitenland geven de voorkeur aan Ajax, omdat ze weten dat je daar als bij geen andere ploeg kan groeien.
Dat er zo veel spelers naar AJAX gaan omdat ze daar wel kunnen doorgroeien is natuurlijk ook niet waar, bij Feyenoord, Psv en zelfs FC twente komen spelers die doorgroeien, en naar grotere clubs vertrekken, dat hebben ze de laatste jaren wel bewezen dacht ik zo,
oke ajax kan dan wel de allerbeste jeugdopleiding hebben, maar dat heeft op de korte termijn dan wel verd#mt weinig opgeleverd, ten opzichte van clubs die gewoon een goed aankoopbeleid hebben. Van Bommel, Robben, Kezman, Vennegoor, Kalou, Dudek, Cruz, Bosvelt, Buffel, Park, allemaal spelers die niet bij ajax voetbalden, maar wel zijn doorgegroeid, dus zo belangrijk is die jeugdopleiding opzich oon niet vindt ik dan he.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Lekkere manier van diccussie voeren heb jij CAPIpsv. Eerst zeg je dat Ajax en Sparta Praag geen talent hebben. Als dat dan weerlegd wordt dan kom je ineens met een verhaal over doorgroeien.
Dit is het zelfde als zeggen dat 1 + 2 =4 en als dat dan wordt tegegengesproken gaan zeggen maar ik had wel gelijk want 4 + 5 is wel 9.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Lekkere manier van diccussie voeren heb jij CAPIpsv. Eerst zeg je dat Ajax en Sparta Praag geen talent hebben. Als dat dan weerlegd wordt dan kom je ineens met een verhaal over doorgroeien.
Dit is het zelfde als zeggen dat 1 + 2 =4 en als dat dan wordt tegegengesproken gaan zeggen maar ik had wel gelijk want 4 + 5 is wel 9.
Ja, is jouw redenatie.
Die van mij is blijkbaar iets anders dan die van jullie hier, mij best.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
iets anders dan maar:
loting Uefa cup
redelijke loting volgens mij voor de Nederlandse ploegen.
Willem 11 heeft het wel erg lastig tegen AS Monaco, kansverhouding, 75% tegen 25% dacht ik.
AZ kan Krylia sovetov wel hebben.
Heerenveen moet tegen Banik Ostrawa, is ook altijd lastig, een tjechische ploeg.
Feyenoord mag het opnemen tegen Rapid Boekaresti, geef Feyenoord toch wel een erg grote kans.
Al met al niet ontevreden.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Iedereen kan doorgaan behalve Willem II want die vliegt er uit....
Leno
-
- 5922 berichten
- 4457 stemmen
Maaskant kan blij zijn want Willem 2 zou er tegen zo'n beetje ieder team uitliggen, en nu neemt niemand hem dat kwalijk!
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Weet iemand tegen wie As Roma heeft Geloot ??
Leno
-
- 5922 berichten
- 4457 stemmen
Ajax is er in geslaagd een nieuwe Algemeen Directeur te vinden. Maarten Fontein zal per 1 november in dienst zal treden van Ajax en een maand later Arie van Eijden opvolgen als algemeen directeur van de club.
Fontein is afkomstig van Unilever waar hij in 29 jaar diverse topfuncties heeft gehad. Sportief gezien heeft hij zijn sporen verdiend in het cricket, waar hij het schopte tot het nationale elftal.
Een algemeen directeur hoeft geen 'voetbalman' te zijn, i.t.t. een technisch directeur. Ik ken hem verder niet, maar het is goed dat nu bekend is wanneer v Eijden weggaat aangezien hij erg slecht ligt bij de supporters.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Dat er zo veel spelers naar AJAX gaan omdat ze daar wel kunnen doorgroeien is natuurlijk ook niet waar, bij Feyenoord, Psv en zelfs FC twente komen spelers die doorgroeien, en naar grotere clubs vertrekken, dat hebben ze de laatste jaren wel bewezen dacht ik zo,
oke ajax kan dan wel de allerbeste jeugdopleiding hebben, maar dat heeft op de korte termijn dan wel verd#mt weinig opgeleverd, ten opzichte van clubs die gewoon een goed aankoopbeleid hebben. Van Bommel, Robben, Kezman, Vennegoor, Kalou, Dudek, Cruz, Bosvelt, Buffel, Park, allemaal spelers die niet bij ajax voetbalden, maar wel zijn doorgegroeid, dus zo belangrijk is die jeugdopleiding opzich oon niet vindt ik dan he.
Ajax heeft wat mij betreft één van de beste scholen van Europa, PSV daarintegen weer één van de slimste aankoopbeleiden. Één van de redenen dat Ajax het de laatste jaren niet goed meer doet heeft er vooral mee te maken dat er nu sprake is van vrije markt. Rond '95 was dat nog niet zo, toen had Ajax ook nog de tijd om van alle talenten een goed team te smeden, in '93 - '94 (een jaar voordat Ajax opnieuw de wereld veroverde) waren ze nog helemaal niet zo speciaal. Wat Ajax nu mist is een oudere ervaren speler die de rol van routinier op zich kan nemen, zoals Rijkaard en Blind toen deden (en dan bedoel ik geen Galasek, maar bijv. Davids) Nu is het zo, zodra het blijkt dat Ajax weer een nieuw (groot) talent heeft voortgebracht, wordt dat talent meestal snel weggekocht door de grotere buitenlandse clubs, die alleen maar succesvol zijn door hun 'buitenlandse' spelers. Er zijn maar weinig teams geweest, die met een bijna volledig autochtone selectie zo succesvol zijn geweest als Ajax van 94-95-96. En daar staat Ajax bekend om.
puma
-
- 16 berichten
- 66 stemmen
Ajax heeft wat mij betreft één van de beste scholen van Europa, PSV daarintegen weer één van de slimste aankoopbeleiden. Één van de redenen dat Ajax het de laatste jaren niet goed meer doet heeft er vooral mee te maken dat er nu sprake is van vrije markt. Rond '95 was dat nog niet zo, toen had Ajax ook nog de tijd om van alle talenten een goed team te smeden, in '93 - '94 (een jaar voordat Ajax opnieuw de wereld veroverde) waren ze nog helemaal niet zo speciaal. Wat Ajax nu mist is een oudere ervaren spelers die de rol van routinier op zich kan nemen, zoals Rijkaard en Blind toen deden (en dan bedoel ik geen galasek, maar bijv. Davids) Nu is het zo, zodra het blijkt dat Ajax weer een nieuw (groot) talent heeft voortgebracht, wordt dat talent meestal snel weggekocht door de grotere buitenlandse clubs, die alleen maar succesvol zijn door hun 'buitenlandse' spelers. Er zijn maar weinig teams geweest, die met een bijna volledig autochtone selectie zo succesvol zijn geweest als Ajax van 94-95-96. En daar staat Ajax bekend om.
Ajax speelde in 95, net zoals alle andere clubs, maar met maximaal 3 buitenlanders, toentertijd was dat de regel van de UEFA. Dus clubs die toen ook succesvol waren hadden toen ook maar maximaal 3 buitenlanders in hun opstelling. Met de vrijgave van de markt werd deze bepaling geschrapt waarmee de clubs geen of weinig beperkingen meer hadden omtrent het aantal buitenlandse spelers die zij opstelden. Nu wil de UEFA dit beleid weer gaan invoeren en langzamerhand gaan aanscherpen, zodat clubs geleidelijk aan meer spelers van eigen bodem moeten gaan opstellen. En dat kan voor clubs zoals Ajax (wéér) positief uitpakken.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Groep A:
Bayern München
Juventus
Club Brugge
Rapid Wien
Groep B:
Arsenal
Ajax
Sparta Praag
FC Thun
Groep C:
Barcelona
Panathinaikos
Werder Bremen
Udinese
Groep D:
Manchester United
Villareal
Lille
Benfica
Groep E:
AC Milan
PSV
Schalke 04
Fenerbahce
Groep F:
Real Madrid
Olympique Lyonnais
Olympiakos
Rosenborg BK
Groep G:
Liverpool
Chelsea
Anderlecht
Real Betis
Groep H:
Internazionale
FC Porto
Glasgow Rangers
FC Artmedia
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Nou wat vinden we van de loting ?
Over het algemeen vind ik hem erg lomp..
Voor Ajax natuurlijk een gunstige loting maar het is niet erg spectaculair .. jammer dat we WEER Arsenal hebben , en PSV WEER Milan .. Voor de rest weer veel bekenden tegen elkaar zoals Bayern en Juventus dat kan ik me ook nog herinneren van vorig jaar ofzo ..
Nou moet ik wel bekennen dat het een vrij eerlijke loting is .. geen poule springt er echt tussenuit.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ajax speelde in 95, net zoals alle andere clubs, maar met maximaal 3 buitenlanders, toentertijd was dat de regel van de UEFA. Dus clubs die toen ook succesvol waren hadden toen ook maar maximaal 3 buitenlanders in hun opstelling. Met de vrijgave van de markt werd deze bepaling geschrapt waarmee de clubs geen of weinig beperkingen meer hadden omtrent het aantal buitenlandse spelers die zij opstelden. Nu wil de UEFA dit beleid weer gaan invoeren en langzamerhand gaan aanscherpen, zodat clubs geleidelijk aan meer spelers van eigen bodem moeten gaan opstellen. En dat kan voor clubs zoals Ajax (wéér) positief uitpakken.
En laat het nou juist zo zijn dat 3 wereldspelers het verschil kunnen maken. Neem het grote Real Madrid van 55-60, waar destijds de beste voetballer ter wereld (di stefano) voetbalde, een speler die, tezamen met nog een paar redelijk goede spelers, zorgden voor alle titels. Net zoals Cruijf en Neeskens het verschil maakten bij Ajax, toen ze weg waren was er ook direct een einde gekomen aan het 3 jaren domineren van Europa. Een club zoals Ajax kon toen ook al geen 6 miljoen uittrekken voor een speler zoals Cruijf, wat Barcelona toen al wel kon. In de jaren '80 gingen ook alle talenten al naar het buitenland, Milan had in '89 bijv. Van Basten, Gullit en Rijkaard in het elftal en waren mede daardoor zo succesvol. Napoli won dankzij Maradona de Uefa cup en het Italiaanse kampioenschap. Dit zijn al genoeg voorbeelden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Nou wat vinden we van de loting ?
Dat onze Belgische vrienden het lastiger hebben dan wij
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.