• 17.216 nieuwsartikelen
  • 182.206 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.773 acteurs
  • 200.392 gebruikers
  • 9.461.733 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik deel volledig Doom zijn mening. Beetje hypocriet is het wel.

Laat ze lekker gaan, zo gek is het niet Ajax boven AZ verkiezen als je een beetje ambitie hebt.

als ze zo nodig willen, moeten ze dat lekker doen. het gaat mij meer om de manier waarop het gebeurde met Judas van Geel. De schijnheiligheid van die man. Als je de AZ-supporters hypocriet noemt, dan moet je je eens goed gaan verdiepen in de gebeurtenissen rond die overgang van hem naar Ajax.

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Ajax heeft - overal buiten Amsterdam - de naam een groepje arrogante kwasten te zijn.

Ik woon in Gelderland, dus ik vind Ajax nu ook een arrogante groep ? Bedoel ik dus duidelijk mee te maken dat het een beetje gezwets is, want deze opmerking is alles behalve dan op de feiten berust.

BenicioDelToro schreef:

Van die teletekstsupporters, zullen we maar zeggen.

Misschien neem ik het te letterlijk, maar ik neem aan dat je die supporters bedoelt die thuis zitten en effe naar teletekst kijken en dat is het.....

Maar sorry laat ik effe de stadionsupporters erbij pakken......

AZ

8.182

PSV

31.688

Feyenoord

37.988

Ajax

49.595

Hmm, sorry maar Ajax heeft dus meer 'teletekst' supporters, sorry maar ik kan me vergissen natuurlijk maar wrom verschillen die getallen van supporters dan zo? Dus Ajax kan best veel teletekst lui hebben, maar ze hebben ook vele echte supporters als je kijkt naar het stadion En uiteraard zitten daar ook een zooi relschoppers bij en nepfans die het verpesten, maar dat heeft elke club. Ook AZ, Feyenoord, ADO enzovoorts.... Helaas zitten er lui bij die het verpesten en alles aan gort slaan als ze verliezen, of lekker gaan knokken. Dat noem ik geen supporters btw.

BenicioDelToro schreef:

Tenslotte is er de oeverloze aandacht voor Ajax in de vaderlandse media. Als Blind een scheet laat is het al voorpaginanieuws.

Ja dit klopt helemaal, dat zou AZ ook hebben wanneer ze zeer goede prestaties neer zetten de komende jaren. Ajax is 'de' ploeg van NL met de beste resultaten ook in europa erbij. Ja dan kom je eerder in het nieuws dan andere ploegen. Kun je Ajax weinig kwalijk nemen, maar meer de pers/media.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ajax heeft gewoon meer supporters ... zowel Nationaal als Internationaal.. dat is gewoon een feit.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Doom schreef:

Ik woon in Gelderland, dus ik vind Ajax nu ook een arrogante groep ? Bedoel ik dus duidelijk mee te maken dat het een beetje gezwets is, want deze opmerking is alles behalve dan op de feiten berust.

Ook weer zoiets typisch voor Ajax... Hoe kan iemand uit Gelderland nou een supporter zijn van een Amsterdamse club?

Doom schreef:

Misschien neem ik het te letterlijk, maar ik neem aan dat je die supporters bedoelt die thuis zitten en effe naar teletekst kijken en dat is het.....

Maar sorry laat ik effe de stadionsupporters erbij pakken......

AZ

8.182

PSV

31.688

Feyenoord

37.988

Ajax

49.595

Begrijp je nou echt niet dat dit te maken heeft met de capaciteit van het stadion??? In de Hout passen maar 8000 supporters. Je kunt het beter in verhouding bekijken. Zit het stadion elke week vol. Want anders zullen de ploegen met een klein stadion altijd het onderspit moeten delven. Dat is een scheve vergelijking. Het gaat niet om absolute aantallen, maar om de toewijding van de fans.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ben je gefrustreerd ofzo ?

Dat domme gedoe over nep-supporters altijd. Je zou mij eens moeten zien als Ajax speelt, en ik woon in het uiterste zuiden van Nederland.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

haha... het barst hier ook al van de Ajacieden...

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ja, kun je zo neerbuigend doen, maar voor mij maakt het niet uit waar je woont en waar je club speelt. De club zit in je hart . En stel je dit eens voor: het zou net zo bekrompen zijn als ik nu tegen jou zou zeggen dat je dat droommeisje uit Madrid maar moet vergeten, want ze woont niet in Alkmaar (ervan uitgaande dat jij volgens je eigen normen een échte AZ-supporter bent) ...

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Hmm... 'n Droommeisje in Madrid zal mij weinig doen aangezien ik zelf een vrouw ben en allang voorzien ben (Van een man ja! En die heb ik niet eens in mijn eigen woonplaats gezocht, maar in het oosten des lands!)

Je trekt mijn hele verhaal uit zijn verband, maar goed. Wat je daar zegt over clubliefde zit in het hart, dat klopt wel. Je kunt ook een club in het buitenland steunen uiteraard. Dat doe ik zelf ook. Maar dat is wat anders dan je eigen cluppie in Nederland natuurlijk. Je kunt moeilijk ieder weekend even overvliegen naar Engeland, Spanje of Italië...

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Zie het maar zo: de rivaliteit - met name vanuit Alkmaars perspectief - tussen AZ en Ajax is te vergelijken met die tussen bijvoorbeeld Groningen en Heerenveen, NEC en Vitesse (hoewel, da's geloof ik behoorlijk heftig) en meer van die voorbeelden kun je zelf wel bedenken.

In mijn situatie is het nog weer gecompliceerder. Mijn ouders - en zo'n beetje de rest van de familie - komen uit Amsterdam. Mijn oom woont nota bene tegenover De Meer (althans, wat ervan over is, de woonwijk nu dus). Ik ben opgegroeid tussen de Ajacieden. Dan kun je tijdens het opgroeien twee kanten op: ofwel je gaat de anderen achterna, ofwel je gooit je kont tegen de krib en gaat een andere club steunen. Via de omgeving (toenmalige vriendjes, klasgenoten) kwam ik in 1996 in De Hout terecht, was bovendien nog het dichtsbij, en toen heb ik mijn hart verpand aan die club. Mijn vader kan AZ inmiddels ook wel waarderen, gelukkig. Maar mijn opa vind het niet zo leuk dat ik tijdens Ajax-AZ voor AZ juich...

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Je kunt ook een club in het buitenland steunen uiteraard. .

Ja, zoals AC Milan

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)
Ja, zoals AC Milan

Bijvoorbeeld. Ben zelf meer voor Udinese trouwens!

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Wow.

Ik hoor net op het nieuws , dat de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam hebben besloten dat bij de eerstvolgende Rel tussen de beide clubs ( Ajax en Feyenoord ) , de bozoekende club voor maar liefst 5 jaar ! niet meer welkom is ..

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Je kunt ook een club in het buitenland steunen uiteraard. Dat doe ik zelf ook. Maar dat is wat anders dan je eigen cluppie in Nederland natuurlijk.

Aha, dus je bent er zo ene. Die aan eentje niet genoeg heeft. Ik trek je verhaal niet uit zijn verband, wil alleen aangeven dat ik het argument afstand de grootste onzin vind.

gotti

• 14091 berichten
  • 5945 stemmen

Leno schreef:

Had ik dan maar met VI meegedaan, alsof je daar aan denkt en ook nog eens zin in hebt steeds je team aan de passen..!

Profcoach is toch van VI?

Leno

• 5922 berichten
  • 4457 stemmen

Klopt

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

'Armstrong gebruikte epo in 1999'

Uitgegeven: 23 augustus 2005 08:39

Laatst gewijzigd: 23 augustus 2005 10:44

PARIJS - Lance Armstrong zou tijdens zijn eerste optreden in de Ronde van Frankrijk in 1999 epo hebben gebruikt. Dit meldde de Franse sportkrant L'Equipe dinsdag. De sporen van het verboden middel zouden zes keer zijn aangetroffen in de urinemonsters van de Amerikaan.

De monsters werden tijdens de Tour in '99 afgenomen door het Franse nationale dopinglab Chatenay-Malabry en zijn vorig jaar gecontroleerd op epo.

Heksenjacht

Zevenvoudig Tour-winnaar Armstrong is door de Franse media tijdens zijn loopbaan voortdurend in verband gebracht met doping. Hij heeft altijd ontkend en herhaalde dit opnieuw in een reactie op het verhaal in L'Equipe. "Ik kan alleen maar zeggen wat ik al zo vaak heb gezegd. Ik heb nog nooit verboden middelen gebruikt. Dit is pure schandaaljournalistiek van L'Equipe. Helaas gaat de heksenjacht nog altijd verder", aldus Armstrong op zijn website.

De urine van Amstrong werd op weg naar zijn eerste Tour-zege in 1999 niet getest op het gebruik van epo. Onderzoek op gebruik van bloeddoping via urine werd toen nog niet gedaan. Dat gebeurde pas voor het eerst bij de Olympische Spelen van 2000 in Sydney. De gebruikte methode hiervoor werd toen pas goedgekeurd. In 2001 deed deze controle ook zijn intrede in de Tour.

Niet bestraft

De directeur van het lab, Jaques de Ceaurriz, verklaart in L'Equipe dat de monsters van 1998 en 1999 in het kader van wetenschappelijk onderzoek en verdere ontwikkeling van de test alsnog werden onderzocht op epo. Volgens hem bestaat er geen twijfel over de postieve gevallen van Armstrong hoewel de monsters al vijf jaar oud zijn. "De onderzoeken hadden een experimenteel karakter. Aangezien er geen mogelijkheid is tot een tegenonderzoek kan een renner op grond van onze bevindingen ook niet worden bestraft", aldus De Ceaurriz.

Naast de positieve monsters van Armstrong zijn in nog zes stalen sporen van epo aangetroffen. De namen van deze renners zijn niet bekendgemaakt. Volgens L'Equipe zou WADA wel juridische stappen kunnen nemen.

Bron: nu.nl

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

hmmm

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Aha, dus je bent er zo ene. Die aan eentje niet genoeg heeft. Ik trek je verhaal niet uit zijn verband, wil alleen aangeven dat ik het argument afstand de grootste onzin vind.

vind je het heel erg dat ik hier niet serieus op in ga. ik zou 'aan eentje niet genoeg hebben'?

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Leuk he, als mensen ongenuanceerde (voor)oordelen over mensen gaan spuien.

Wie de bal kaatst ...

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Nou lijkt me niets nieuws dat LA heeft gebruikt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Is ook niets nieuws, ik geloof er geen zak van.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2627 stemmen

Hier net zo. Op zijn site onkent Lance ook alles met man en macht. En ook al was het waar, epo was toen geen verboden middel. Sowieso vind ik het erg @#$% dat ze nadat hij al gestopt is, maar blijven zeiken over zogenaamd gebruik van hem van prestatiebevorderende middelen. Zo ga je niet om met, in mijn ogen, één van de grootste sportmensen aller tijden!

En even over het voetbal: dit wordt Europees gezien een k*tjaar voor Nederland, denk ik. Ajax heeft moeite met RBC, PSV met Heracles én Vitesse en AZ en Feyenoord lijken me toch ook nog niet zo goed. Het kampioenschap zal tussen deze 4 ploegen gaan, maar na hun wedstrijden te hebben gezien, ga ik er vanuit dat geen van deze ploegen dit jaar iets kan gaan presteren in Europa dit jaar.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Goodfella_90 schreef:

En ook al was het waar, epo was toen geen verboden middel.

Epo was toen wel een verboden middel, alleen konden ze het nog niet opsporen.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2627 stemmen

Sorry Dan heb ik die zin niet gezegd.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Goodfella_90 schreef:

, één van de grootste sportmensen aller tijden!

Als hij een van de grootste sportmensen aller tijden is had hij het wel gewoon toegegeven. Nee dan heb ik toch liever zo iemand als Lotz. Maar kom op de bewijzen liggen op tafel wat wil je nog meer zien....

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Er was toch ook een Vuelta-pooltje? Wie heeft de gegevens voor me (dan hoef ik niet dit hele topic te spitten)?

alvast bedankt!

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

tovenaar schreef:

Er was toch ook een Vuelta-pooltje? Wie heeft de gegevens voor me (dan hoef ik niet dit hele topic te spitten)?

alvast bedankt!

subleaguenaam: moviemeter

wachtwoord: manmetdehamer

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Goodfella_90 schreef:

En even over het voetbal: dit wordt Europees gezien een k*tjaar voor Nederland, denk ik.

Dat zal wel meevallen, ik vind AZ, Ajax, Feyenoord en SC Heereveen zelfs sterker dan vorig seizoen. AZ heeft - ondanks het verlies van Kromkamp in de verdediging - het middenveld (Schaars) en de aanval (Arveladze) kunnen verbeteren. Bij Ajax is Maduro gegroeid, al zie ik het vertrek van v.d. Vaart wel als een groot verlies. Feyenoord heeft ook niemand (nog!) zien vertrekken en er een goede verdediger bij (Greene). Heerenveen heeft ook nog niemand zien vertrekken, daarnaast hebben zij de beschikking over de meest talentvolle spitsen in Nederland naast Feyenoord, die alleen maar beter kunnen worden.

Slechts PSV is aanzienlijk slechter geworden in iedere linie (als ook Lee vertrekt). En over Willem II kunnen we het beter maar niet hebben, die overleven de 1e ronde niet.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)

subleaguenaam: moviemeter

wachtwoord: manmetdehamer

Op welke site?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

ja precies. Laten we niet te hard van stappel lopen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.