- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Het is natuurlijk niet alleen om populair te worden ..
Ze geven kansarme kinderen een doel in hun leven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zeg niet dat dat hun doel is, ik zeg hoe de club's populariteit in een ander continent ontstaat.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ja dat begrijp ik.
Toch wou ik even aangeven waarom deze ''doelen'' in het leven geroepen zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja inderdaad, een mooi iets die Academies en een grote steun voor de kansarme jongeren. Het levert soms ook nog eens geweldige voetballers op, kijk maar naar Steven Pienaar.
stinissen (crew films & series)
-
- 23805 berichten
- 77556 stemmen
Ik ben al vanaf een klein jongetje voor AJAX ( Mijn vader ook) en heb in de jaren 80 en 90 bijna alles gezien uit en thuis ook in Europa.
De meeste Ajax supporters komen dan ook niet uit Amsterdam maar zitten door het hele land.
Ook als het een beetje minder gaat blijf ik altijd mijn club steunen, en ja dan kan een verlies partij bij mijn hard aankomen, ja zelfs een traan moet ik dan soms weg pinken....
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Maar bij jou begrijp ik het, je zou anders immers voor Vitesse moeten zijn
.
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
Maar je hebt ook mensen die bijvoorbeeld in Nijmegen wonen en dan voor NEC zijn, maar ook nog voor een topclub Ajax, Feyenoord of PSV. Omdat NEC nu eenmaal niet zo vaak kampioen wordt.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2273 stemmen
Wat Zuid-Amerika betreft heb je deels gelijk, PSV is geliefd in Brazilie, Peru en Argentinie...
Dus PSV gewoon zuid-Amerika 
Maar dankzij je uitleg over de academies van Feyenoord in Azië (wist ik echt niet) begrijp ik het dus nu.
stinissen (crew films & series)
-
- 23805 berichten
- 77556 stemmen
Maar bij jou begrijp ik het, je zou anders immers voor Vitesse moeten zijn
.
Over Vitesse gesproken.....IK heb nu sinds 5 jaar een seizoenkaart omdat mijn maten van Ajax allemaal gingen trouwen en ze het voetbal niet meer konden bekostigen en om alleen naar Amsterdam te rijden is niet leuk en erg duur.
Maar als Ajax tegen Vitesse moet dan is er maar 1 club en dat is Ajax.
Alle andere wedstrijden dat Vitesse speelt is het leuk als ze winnen, maar ik lig er niet wakker als ze verliezen....
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Zelf ga ik ook vaak naar Ajax .. het is erg belangrijk voor mij en geeft me een goed gevoel op de zondag(meestal).
Als klein jochie ging ik vroeger al mee met mijn vader naar de Meer , en zat daar in Vak F naar de wedstrijden te kijken:)
Helaas heb ik dit seizoen geen seizoenskaart omdat ik niet alle wedstrijden kan volgen.
Moet het nu maar doen met mn Supporters-Club-Card waar ik overgens wel voorang mee krijg tijdens de ticket verkoop.
Op naar Brondby dan maar .. Erg belangrijke wedstrijd , want CL is erg belangrijk voor de Club en natuurlijk voor de supporters.. want zonder CL vind ik het seizoen toch een HEEL stuk minder.. De sfeer van de CL is gewoon onbegrijpelijk en is gewoon stukken leuker dan eredivisie ( met uitzondering van wedstrijden tegen Feyenoord en bijv. Een ADO en Utrecht waar de rivaliteit hoog is.)
Hopen dat ze winnen dan maar !
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Balen.. zie net op vi.nl dat arsenal heeft verloren van chelsea om de charity shield. Als ik 1 club uit Engeland niet kan uistaan is het wel chelsea en als ik van 1 club fan ben is het Arsenal. Jammer jammer, ik hoop dat Aresenal chelsea nog enigzins bij kan benen in de competitie nu viera weg is..
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je zal denken dat Viera een groot verlies is maar als je dan kijkt dat ze de geweldige nu al volwassen Routinier Cesc Fabregas hebben ga je er imo zelfs op vooruit.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Fabregas is (al) een erg goede voetballer, maar zeker geen Viera die vooral fysiek en mentaal vele stappen verder is dan de jonge Spanjaard. De strijdbaarheid van Viera zullen ze wel het hele seizoen gaan missen en zal ze wel zeker de titel en de tweede ronde in de CL gaan kosten. Op het middenveld kletst alleen Ljungberg er af en toe in, voor de rest staan er toch te veel 'echte voetballers'.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je hebt gelijk, qua spaanse talenten kan ik soms erg overdrijven maar dat Cesc een erg volwassene routinier is en dat Cesc een waardig opvolger is van Viera daar zijn we het wel over eens denk ik. 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Je hebt gelijk, qua spaanse talenten kan ik soms erg overdrijven maar dat Cesc een erg volwassene routinier is en dat Cesc een waardig opvolger is van Viera daar zijn we het wel over eens denk ik. 
Ik niet, Viera is wel de betere, Arsenal zou zijn vertrek nog gaan missen. Vrees ook dat het een teleurstellend seizoen gaat worden voor hun want qua selectie zijn Man Utd en Chelsea toch beter! 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
fabregas is een mega talent, maar nog! niet in staat om een waardig opvolger te zijn van Viera. Zou je denken. Maar ik kan me nog wedstrijden herinneren waar Flamini en Cesc opboksten en stand hielden tegen grote namen en teams. Dus het is dit seizoen denk ik even afwachten.
Maar dat ze Viera gaan missen dat staat voor mij wel als een paal boven water. Hoe graag ik ook hoop op arsenal als kampioen, denk ik dat dat dit seizoen niet gaat lukken.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2273 stemmen
Is het trouwens niet compleet idioot dat Lyon wel 50 miljoen euro wilt ontvangen voor die Essien. Het wordt hoelanger hoe erger met die geld bedragen, straks is geld niets meer waard, en btw, die Essien is helemaal geen Cruijff of Maradona..
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
lyon zal wel denken, abramovitjs wil toch koste wat kost essien hebben en zal uiteindelijk wel een bedrag ontvangen wat dicht tegen de 50 miljoen aan ligt..
Kun je beter hoog inzetten.. krijgt toch meer dan je aan het begin zou kunnen dromen
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Hoe komt het toch dat nederandse cubs zich altijd laten afschepen met minder dan 15 miljoen voor een speler!
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Hoe komt het toch dat nederandse cubs zich altijd laten afschepen met minder dan 15 miljoen voor een speler!
Ik zou het niet weten maar ik gok vooral omdat wij in Nederland een beetje moeten overleven door de transfer inkomen.
Het is dodelijk als je topspeler gratis kan vertrekken, dan kun je beter een transfersom ontvangen. Heb je nog meer plezier aan de speler beleefd.
En hoe langer je de boot afhoud, hoe groter de kans dat de club zegt ok dan kiezen we een andere speler ..
Pure gok dat het daar door komt, weet nie.
---
Overigsen we moeten niet gaan overdrijven, in NL hebben we wel toptransfers gehad hoor 
Ruud van Nistelrooy, 30 miljoen van PSV naar Man Utd.
Arjen Robben, 18,1 miljoen van PSV naar Chelsea.
Frank de Boer, 11 miljoen van Ajax naar Barcelona.
Dennis Bergkamp, 10 miljoen van Ajax naar Inter.
Ok, het zijn niet de grootste maar ze mogen er zeker wezen, schrik er toch van als Ajax-fan om te zien dat PSV veel meer speler voor meer geld heeft verkocht. Maar Nistelrooy en Robben zijn wel wereldspelers, zijn elke cent waard 
Robben zelfs meer! 
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Ooit een speler uit de Eerste Divsie voor miljoenen naar een eredivisieclub zien gaan?
Zo werkt het ook met spelers uit de Eredivisie die naar het buitenland gaan. Zo werkt de markt helaas. Kleine competitie, relatief kleine budgets.
Bij kopen van een speler moet je contracten afkopen. Salaris is lager in Nederland dan in buitenland. Same story dus.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Jup, Nederland is een groot voetbal land echter raakt zijn toppers kwijt..
Is echt jammer 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
In het buitenland licht nou eenmaal meer geld en zijn de competities een stuk spraakmakender
Zeg nou eerlijk wat wil je liever , tegen Real Madrid spelen of tegen Heracles Almelo 
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Ruud van Nistelrooy, 30 miljoen van PSV naar Man Utd.
Arjen Robben, 18,1 miljoen van PSV naar Chelsea.
Frank de Boer, 11 miljoen van Ajax naar Barcelona.
Dennis Bergkamp, 10 miljoen van Ajax naar Inter.
Is natuurlijk niks als je gaat vergelijken met andere transfers:
Adriano: bod van vijftig miljoen euro plus Ronaldo
ze zijn gek!
Wright Philips: 28 miljoen 
Samuel: 17 miljoen
Robinho: 20 miljoen
En als Ajax een topspits kan halen doen ze dat weer niet 4,5 miljoen voor Tomasson 
Ajax heeft gewoon geen verstand van zaken! Bij PSV kennelijk wel want daar hebben ze altijd wel een goede spits in huis! Fantastische scouting.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Ajax heeft geen verstand van zaken, nou dan moet PSV wel heel erg slecht zijn want hun kunnen Ajax niet altijd te baas.
Zegt net zoveel over PSV als Ajax..... Kunnen wel PSV dit en dit doen, ze zijn eindelijk vorig jaar na zoveel jaar betaald voetbal een keertje de 2ronde doorgekomen in CL... wheeh joepie...
Ajax heeft die prijs al 2 maal gewonnen en vaak de 2de ronde bereikt, oohh maar na tuurlijk. Ajax heeft geen verstand van zaken!!
Dacht het niet gozer! 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ajax heeft die prijs al 2 maal gewonnen en vaak de 2de ronde bereikt, oohh maar na tuurlijk. Ajax heeft geen verstand van zaken!! Dacht het niet gozer! 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Nee ik ga niet ontkennen dat Ajax veel fouten heeft gemaakt in het inkoop -en verkoopbeleid. Maar er zit een verschil tussen fouten maken en totaal geen verstand van zaken hebben.
Uuhh btw, volgens mij is het nog net 2 jaar terug dat Ajax ongelovelijk hoge ogen in de CL gooide, volgens mij was het een kwart finale plek die ze in de laatste minuut verloren (Net geen Halve dus). Dus resultaten, ja die heb ik gezien. Landsbeker ook gewonnen, alleen de laatste 2 jaar zijn wat minder.
Echter dat heeft elke topploeg in NL, nadat de grote spelers zijn weggekocht moeten ze zich weer reorganiseren en dat duurt effe voordat ze weer terug zijn op de been. Misschien dit jaar al wel.
En Ajax altijd slechte aankopen ? Nee... Ze hebben goede spelers gescout waar PSV jaloers op is...
Trabelsi, Chivu, Maxwell, Zlatan, Pienaar enz.. Escude en Grygera komen er dit seizoen wel door.
Met Galasek is ook niks mis mee geweest, dus zo slecht is het nou ook alweer niet, het team moet alleen worden opgebouwd en dit jaar zou het weer beter moeten gaan.
Dus 2de ronde in CL en kampioen van NL... dan heb je een goed jaar voor Ajax.
Maar dus, geen verstand van zaken hebben en fouten maken zit een groot verschil in.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Heel jammer dat PSV geen goede doorstroom van jeugdspelers heeft naar de A- selectie(afellay, aisatti en beerens) , voor de rest een uitstekend aankoopbeleid en idd al jarenlang altijd een topspits(Romario, Ronaldo, Nilis, van nistelrooij,kezman en nu toch ook wel vennegoor, terwijl ik ook veel verwacht van Robert.
Dat ajax een goede jeugdopleiding heeft oke, maar voor de rest slechte aankopen altijd van de amsterdammers, Charisteas-mitea-rosales-enz.....
Als zenou zo verstandig waren om de jeugdopleiding en de aankopen die uitstekend zouden moeten zijn, te combineren, dan kan er iets moois uitstaan, maar verder...
Het verkopbeleid is wel heel erg dramatisch, na bergkamp in 1995 volgens mij, geen een topverkoop in verhouding. Ibrahimovic is voor veel te weinig verkocht, hadden ze minimaal zo'n 35 miljoen euro voor moeten ontvangen, als je kijkt naar andere spelers, die het eigenlijk ook niet waard zijn.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Charisteas-mitea-rosales-enz......
Charisteas slecht ? Presteerd beter dan Zlatan deed in z'n eerste jaar. Hij moet nog even wennen en al, het systeem die komt er heus wel hoor. Een objectieve kijker moet ook hebben geconcludeerd dat Rosales in zijn eerste maanden bij Ajax een topspeler was, de speler die Ajax nog een beetje boven het water hield. Dus die kan het heus wel hoor...
Maar ik ga niet zeggen dat Ajax werelds is daarmee, zeker niet maar vind dat je de aankopen van Ajax dit jaar en vorig jaar nog wel de kans moet gaan geven. Die kunnen zich dit jaar juist weer bewijzen.
Maar Sikora, Soetears enzo, die spelers... Ik weet ook niet wat ze bezielde.... Wanhopig op zoek ofzo...
En PSV heeft idd een goed aankoop beleid, maar hun jeugd opleiding is toch wel beneden maats als je kijkt wat daaruit doorstroomt.
En het is gewoon duidelijk, je kunt zeggen wat je wilt maar Ajax is de grootste NL ploeg en degene die het verst heeft geschopt in europa!
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
En het is gewoon duidelijk, je kunt zeggen wat je wilt maar Ajax is de grootste NL ploeg en degene die het verst heeft geschopt in europa!
Dat ajax de grootste nederlandse ploeg WAS oke, maar dat is het kwa prestige natuurlijk niet meer, en de laatste jaren heeft psv het in verhouding veel verder geschopt in Europa. 4 of 5 keer kwartfinale Uefa cup, vorig seizoen halve finale CH.
tegenover Ajax: 2003 kwartfinale CH, en wat 2e en 3e rondjes Uefa cup.
voor het laatst dat ajax presteerde in CH was 1995/1996.
En ik vind dat Charisteas een erg slechte speler is voor ajax, ondanks dat ik denk dat Rosenberg er wel komt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.