• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.058 films
  • 12.557 series
  • 34.727 seizoenen
  • 655.148 acteurs
  • 200.362 gebruikers
  • 9.458.895 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar 'als' is het wel een mooie ontwikkeling en Ajax heeft wel een goede naam bij de Spanjaarden kan ik je verzekeren. Is trouwens ook overal in Europa maar alleen qua Spanje kan ik het bevestigen. Als hij niet komt is het alleen maar mooi. Kalou mag van mij naar een competitie in 1 of andere bananenrepubliek zolang het maar geen PSV of Ajax is.

mikey

• 29027 berichten
  • 5181 stemmen

Phoenix schreef:

Trolls vragen om getrolld te worden.

Ik sta ook niet achter deze uitspraak, niet serieus bedoeld. jammer dat je dat niet snapt. Ik begrijp niet waarom mensen zeggen dat feyenoord een volksclub is en Ajax niet. De 'arbeiders' in Amsterdam zijn echt geen feyenoord fans.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die termen moeten niet te letterlijk opgevat worden, alsof een club van de elite geen arbeiders als fans kunnen hebben. Het gaat om het soort club maar anyway de discussie lijkt mij wel van de baan.

mikey

• 29027 berichten
  • 5181 stemmen

Ik had het ook tegen phoenix..

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Feyenoord is een volksclub in Rotterdam en omstreken.

Ajax is een volksclub in Amsterdam en omstreken maar heeft ook internationale supporters.

Dat komt waarschijnlijk omdat Ajax gewoon het bekenst is

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Feyenoords zwakte is juist dat ze zeggen: wij zijn een volksclub

dan zou ik zeggen: mooi, gefeliciteerd met jullie beste supporters van NL, maar laat mijn cluppie Ajax maar lekker alles winnen

dat heb ik liever dan dat de supporters goed zijn

en feyenoord moet ook eens van een amateurclub gaan winnen en niet 2-2 gelijk gaan spelen

mikey

• 29027 berichten
  • 5181 stemmen

Mike: Met die uitleg kan ik leven . Ik vind de term 'volkclub' zo dom, en al helemaal de 'romantiek' van de havenwerker en stratenmaker.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kalou mag van mij naar een competitie in 1 of andere bananenrepubliek zolang het maar geen PSV of Ajax is.

?

Ik dacht dat jij Feyenoord supporter was. Zonder Kalou is een plaats tussen 6 en 10 het hoogst haalbare voor Feyenoord. Dat die jongen er onder invloed van makelaars en dito aasgieren in Rotterdam (momenteel) weinig zin in heeft valt hem moeilijk te verwijten, maar je mag dolblij zijn als 'ie er nog een jaartje bijdoet.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

in Nederland heb je gewoon een top 2 en zo nu en dan mogen clubs als AZ (1x kampioen), Feyenoord (3x kampioen in laatste 30 jaar) enzo meedoen, maar uiteindelijk draait het om die 2 clubs

als de supporters van bv feyenoord dat nou eens begrijpen ipv een grote mond op te zetten, dan zouden ze een start kunnen maken met een goede selectie

maar nee, ze denken: wij worden dit jaar kampioen, moet moet moet

bouw gewoon eerst een groep op, wordt dan maar eens 6e, dan zal je zien dat het goed komt

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goodfella schreef:

Ik dacht dat jij Feyenoord supporter was. Zonder Kalou is een plaats tussen 6 en 10 het hoogst haalbare voor Feyenoord. Dat die jongen er onder invloed van makelaars en dito aasgieren in Rotterdam (momenteel) weinig zin in heeft valt hem moeilijk te verwijten, maar je mag dolblij zijn als 'ie er nog een jaartje bijdoet.

Dan maar een plaats tussen de 6 en de 10. Dat hij flirt met PSV is nog acceptabel maar het Legioen voor liegen is de druppel geweest. Ik zeg het nogmaals; liever zonder dan met Kalou. Ik had de jongen eerst hoogzitten maar door die leugens van de Ivoriaan heeft hij het grotendeels verpest, hoe goed hij dan ook mag zijn. De technische staf moet in Rotterdam zeker verbetert worden maar ik ben er ook niet voor om de concurrentie te versterken dus is dit de juiste beslissing geweest. Nu hopen dat de Kalou SIR-deal nog doorgaat.

mikoz schreef:

Ajax is een volksclub in Amsterdam en omstreken maar heeft ook internationale supporters.

Ga maar eens naar Azie en vraag wat daar de club van Nederland is. Dan hoor je geen Ajax.

mikey schreef:

Ik had het ook tegen phoenix..

En ik tegen jou.

mikey

• 29027 berichten
  • 5181 stemmen

Ja, dat dacht ik al.

stinissen (crew films & series)

• 23805 berichten
  • 77556 stemmen

Ajax is met afstand de meeste bekende club van Nederland in het buitenland.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zonder twijfel maar dat zei mikoz niet. In Azie, Oceanie en Zuid Amerika is het toch de Rotterdamse formatie.

mikey

• 29027 berichten
  • 5181 stemmen

Ook in Griekenland. (ook buitenland ) maar toch.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Degene die Arjan Ebbinge in hun team hebben staan, kunnen dat gelijk gaan aanpassen.

Technisch directeur Leen Looijen is zo verstandig om vlak voor de aanvang van de competitie de enige back-up voor Jonas Olsson te laten vertrekken naar RBC...

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

stinissen schreef:

Ajax is met afstand de meeste bekende club van Nederland in het buitenland.

Ajax is vooral de club van allerlei supporters uit de polder die zelf geen eigen club om te steunen hebben en als die er al is, kunnen ze niet tegen verlies, maar willen altijd voor de club zijn die zogenaamd altijd wint. Als je wint heb je vrienden en met hun historie zal dat voorlopig wel zo blijven.

Persoonlijk snap ik niet hoe je fan van een club kan zijn die niet uit je eigen omgeving komt, maar dat is een ander soort beleving in voetbal vermoed ik.

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Die Eneco tour .

Zelden zoiets genants gezien.

Leno

• 5922 berichten
  • 4455 stemmen

Uiterst vermakelijk, en als ik wat om wielrennen gaf ook beschamend!

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Doldwaze taferelen voor de kijker, dramatiek voor de renners. En ook Mart is in zijn nopjes....

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Zal sponsor Eneco ook erg leuk vinden

mikey

• 29027 berichten
  • 5181 stemmen

Eeh hoe leuk wielrennen ook mag zijn, op 3 is nu een grappige registratie van terry gilliams nieuwe don quichot film in het uur van de wolf.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

kos schreef:

Ajax is vooral de club van allerlei supporters uit de polder die zelf geen eigen club om te steunen hebben en als die er al is, kunnen ze niet tegen verlies, maar willen altijd voor de club zijn die zogenaamd altijd wint.

Persoonlijk snap ik niet hoe je fan van een club kan zijn die niet uit je eigen omgeving komt, maar dat is een ander soort beleving in voetbal vermoed ik.

Is ook niet zo raar, een provincie als flevoland kende tot kort geleden nog geen profclub en kent nog steeds geen ere divisie club. Ajax is dan de meest nabij gelegen club en uiteraard speelt het succes van de club ook een rol. Ten tweede kunnen mensen nog weleens verhuizen en is het logsich als je bent opgegroeid in een omgeving waarin de club Ajax een grote rol speelt, dat Ajax jouw club wordt. Veel mensen die bijv. in die provincie wonen komen oorspronkelijk uit Amsterdam of uit die regio. Ik ben het trouwens wel met je eens dat het altijd snel kiezen is voor een club die meestal nummer 1 of 2 staat, maar niet tegen je verlies kunnen heeft daar weinig mee te maken, waarom zou je als neutrale voetballiefhebber voor een club kiezen die altijd verliest... zeker als jouw omgeving dus geen eigen profclub heeft. Dat Ajax dan de meest logische keuze is zegt natuurlijk ook al genoeg over de club Ajax.

Naomi Watts schreef:

Dat zonder twijfel maar dat zei mikoz niet. In Azie, Oceanie en Zuid Amerika is het toch de Rotterdamse formatie.

De Nederlands club die het meest beroemd is in Azië en zuid-Amerika is nog altijd "PSV".

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

De Nederlands club die het meest beroemd is in Azië en zuid-Amerika is nog altijd "PSV".

Korea ja (al is dat over als 'hun' god Hiddink vertrekt), bij de grootheden China en Japan is het tegendeel waar. Over korea gesproken, volgens mij heeft PSV daar geen eigen televisienetwerk, Feyenoord daarentegen wel dus is de populariteit verdeelt. Alleen is PSV er populair door Hiddink en Feyenoord heeft als eerste club daar hun academies, Aziatische spelers proef laten draaien en soms zelfs laten tekenen.

Wat Zuid-Amerika betreft heb je deels gelijk, PSV is geliefd in Brazilie, Peru en Argentinie waar Feyenoord geliefd is in Chili, Uruguay, Equador e.a.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

En Ajax in de rest van Europa

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In de Verenigde Staten is Ajax ook erg 'hot'.

Bron: Inside information of a American Citizen

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

mikoz schreef:

En Ajax in de rest van Europa

/wereld

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

We moeten hun populariteit in Afrika ook zeker niet vergeten, die is ongekent.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Zoals in bijvoorbeeld Zuid-Afrika waar ze natuurlijk ook Ajax Cape town hebben.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Vergeet Amsterdam niet

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Inderdaad, door die academies word je populair zo gaat dat ook in Azie en Zuid Amerika bij Feyenoord.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.