- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar 'als' is het wel een mooie ontwikkeling en Ajax heeft wel een goede naam bij de Spanjaarden kan ik je verzekeren. Is trouwens ook overal in Europa maar alleen qua Spanje kan ik het bevestigen. Als hij niet komt is het alleen maar mooi. Kalou mag van mij naar een competitie in 1 of andere bananenrepubliek zolang het maar geen PSV of Ajax is.
mikey
-
- 29027 berichten
- 5181 stemmen
Ik sta ook niet achter deze uitspraak, niet serieus bedoeld. jammer dat je dat niet snapt. Ik begrijp niet waarom mensen zeggen dat feyenoord een volksclub is en Ajax niet. De 'arbeiders' in Amsterdam zijn echt geen feyenoord fans.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die termen moeten niet te letterlijk opgevat worden, alsof een club van de elite geen arbeiders als fans kunnen hebben. Het gaat om het soort club maar anyway de discussie lijkt mij wel van de baan.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Feyenoord is een volksclub in Rotterdam en omstreken.
Ajax is een volksclub in Amsterdam en omstreken maar heeft ook internationale supporters.
Dat komt waarschijnlijk omdat Ajax gewoon het bekenst is
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Feyenoords zwakte is juist dat ze zeggen: wij zijn een volksclub
dan zou ik zeggen: mooi, gefeliciteerd met jullie beste supporters van NL, maar laat mijn cluppie Ajax maar lekker alles winnen
dat heb ik liever dan dat de supporters goed zijn
en feyenoord moet ook eens van een amateurclub gaan winnen en niet 2-2 gelijk gaan spelen 
mikey
-
- 29027 berichten
- 5181 stemmen
Mike: Met die uitleg kan ik leven
. Ik vind de term 'volkclub' zo dom, en al helemaal de 'romantiek' van de havenwerker en stratenmaker.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Kalou mag van mij naar een competitie in 1 of andere bananenrepubliek zolang het maar geen PSV of Ajax is.
?
Ik dacht dat jij Feyenoord supporter was. Zonder Kalou is een plaats tussen 6 en 10 het hoogst haalbare voor Feyenoord. Dat die jongen er onder invloed van makelaars en dito aasgieren in Rotterdam (momenteel) weinig zin in heeft valt hem moeilijk te verwijten, maar je mag dolblij zijn als 'ie er nog een jaartje bijdoet.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
in Nederland heb je gewoon een top 2 en zo nu en dan mogen clubs als AZ (1x kampioen), Feyenoord (3x kampioen in laatste 30 jaar) enzo meedoen, maar uiteindelijk draait het om die 2 clubs
als de supporters van bv feyenoord dat nou eens begrijpen ipv een grote mond op te zetten, dan zouden ze een start kunnen maken met een goede selectie
maar nee, ze denken: wij worden dit jaar kampioen, moet moet moet
bouw gewoon eerst een groep op, wordt dan maar eens 6e, dan zal je zien dat het goed komt
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik dacht dat jij Feyenoord supporter was. Zonder Kalou is een plaats tussen 6 en 10 het hoogst haalbare voor Feyenoord. Dat die jongen er onder invloed van makelaars en dito aasgieren in Rotterdam (momenteel) weinig zin in heeft valt hem moeilijk te verwijten, maar je mag dolblij zijn als 'ie er nog een jaartje bijdoet.
Dan maar een plaats tussen de 6 en de 10. Dat hij flirt met PSV is nog acceptabel maar het Legioen voor liegen is de druppel geweest. Ik zeg het nogmaals; liever zonder dan met Kalou. Ik had de jongen eerst hoogzitten maar door die leugens van de Ivoriaan heeft hij het grotendeels verpest, hoe goed hij dan ook mag zijn. De technische staf moet in Rotterdam zeker verbetert worden maar ik ben er ook niet voor om de concurrentie te versterken dus is dit de juiste beslissing geweest. Nu hopen dat de Kalou SIR-deal nog doorgaat.
Ajax is een volksclub in Amsterdam en omstreken maar heeft ook internationale supporters.
Ga maar eens naar Azie en vraag wat daar de club van Nederland is. Dan hoor je geen Ajax.
Ik had het ook tegen phoenix..
En ik tegen jou.
stinissen (crew films & series)
-
- 23805 berichten
- 77556 stemmen
Ajax is met afstand de meeste bekende club van Nederland in het buitenland.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zonder twijfel maar dat zei mikoz niet. In Azie, Oceanie en Zuid Amerika is het toch de Rotterdamse formatie.
mikey
-
- 29027 berichten
- 5181 stemmen
Ook in Griekenland. (ook buitenland
) maar toch.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Degene die Arjan Ebbinge in hun team hebben staan, kunnen dat gelijk gaan aanpassen.
Technisch directeur Leen Looijen is zo verstandig om vlak voor de aanvang van de competitie de enige back-up voor Jonas Olsson te laten vertrekken naar RBC...
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Ajax is met afstand de meeste bekende club van Nederland in het buitenland.
Persoonlijk snap ik niet hoe je fan van een club kan zijn die niet uit je eigen omgeving komt, maar dat is een ander soort beleving in voetbal vermoed ik.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Die Eneco tour
.
Zelden zoiets genants gezien.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4455 stemmen
Uiterst vermakelijk, en als ik wat om wielrennen gaf ook beschamend!
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Doldwaze taferelen voor de kijker, dramatiek voor de renners. En ook Mart is in zijn nopjes....
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Zal sponsor Eneco ook erg leuk vinden 
mikey
-
- 29027 berichten
- 5181 stemmen
Eeh hoe leuk wielrennen ook mag zijn, op 3 is nu een grappige registratie van terry gilliams nieuwe don quichot film in het uur van de wolf.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2273 stemmen
Ajax is vooral de club van allerlei supporters uit de polder die zelf geen eigen club om te steunen hebben en als die er al is, kunnen ze niet tegen verlies, maar willen altijd voor de club zijn die zogenaamd altijd wint.
Persoonlijk snap ik niet hoe je fan van een club kan zijn die niet uit je eigen omgeving komt, maar dat is een ander soort beleving in voetbal vermoed ik.
Is ook niet zo raar, een provincie als flevoland kende tot kort geleden nog geen profclub en kent nog steeds geen ere divisie club. Ajax is dan de meest nabij gelegen club en uiteraard speelt het succes van de club ook een rol. Ten tweede kunnen mensen nog weleens verhuizen en is het logsich als je bent opgegroeid in een omgeving waarin de club Ajax een grote rol speelt, dat Ajax jouw club wordt. Veel mensen die bijv. in die provincie wonen komen oorspronkelijk uit Amsterdam of uit die regio. Ik ben het trouwens wel met je eens dat het altijd snel kiezen is voor een club die meestal nummer 1 of 2 staat, maar niet tegen je verlies kunnen heeft daar weinig mee te maken, waarom zou je als neutrale voetballiefhebber voor een club kiezen die altijd verliest... zeker als jouw omgeving dus geen eigen profclub heeft. Dat Ajax dan de meest logische keuze is zegt natuurlijk ook al genoeg over de club Ajax.
Dat zonder twijfel maar dat zei mikoz niet. In Azie, Oceanie en Zuid Amerika is het toch de Rotterdamse formatie.
De Nederlands club die het meest beroemd is in Azië en zuid-Amerika is nog altijd "PSV".
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De Nederlands club die het meest beroemd is in Azië en zuid-Amerika is nog altijd "PSV".
Korea ja (al is dat over als 'hun' god Hiddink vertrekt), bij de grootheden China en Japan is het tegendeel waar. Over korea gesproken, volgens mij heeft PSV daar geen eigen televisienetwerk, Feyenoord daarentegen wel dus is de populariteit verdeelt. Alleen is PSV er populair door Hiddink en Feyenoord heeft als eerste club daar hun academies, Aziatische spelers proef laten draaien en soms zelfs laten tekenen.
Wat Zuid-Amerika betreft heb je deels gelijk, PSV is geliefd in Brazilie, Peru en Argentinie waar Feyenoord geliefd is in Chili, Uruguay, Equador e.a.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In de Verenigde Staten is Ajax ook erg 'hot'.
Bron: Inside information of a American Citizen
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
En Ajax in de rest van Europa
/wereld
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We moeten hun populariteit in Afrika ook zeker niet vergeten, die is ongekent.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Zoals in bijvoorbeeld Zuid-Afrika waar ze natuurlijk ook Ajax Cape town hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, door die academies word je populair zo gaat dat ook in Azie en Zuid Amerika bij Feyenoord.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.