• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.038 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.360 gebruikers
  • 9.458.689 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Feyenoord rules... behalve aankomend seizoen

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Kluivert heeft nota bene 40 keer gescoord voor het Nederlands Elftal.

Dat je geen fan van hem ben, kan ik me voorstellen, maar ik zie Babel, Huntelaar en Owusu Abeyie dat nog niet halen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

jordybeukeboom schreef:

Feyenoord rules... behalve aankomend seizoen

Dat dachten ze vorig jaar rond deze tijd ook van PSV, afwachten dus maar. Ik sta in ieder geval pal achter Feyenoord met het kampioenschap als doel. Mocht het toch minder gaan, als we maar gewoon in de top 5 belanden kunnen we nog een CL voorbereidingsticket halen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Timmy757 schreef:

(quote)
Goh wat een verassing .

Aangezie nde rampprestatie van de 'Oranges' vorig seizoen had het gekunt. Als Feyenoord van de nummer 4 van Spanje kan winnen, heeft Roda wel een kans tegen de nummer 7. Het zijn statistieken maar je mag het glas best half vol zien.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

Ah het voetbal is weer begonnen

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ja, leuk heh .

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

leuker dan de tour de france dat wel..

aldert007

• 156 berichten
  • 277 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

leuker dan de tour de france dat wel..

de tour is de afgelopen jaren nooit leuk geweest en dat dankzij Armstrong, maar hij stopt er nu mee, dus misschien dat het volgend jaar leuker is om naar te kijken

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Wat een saaie Pot Ajax - Arsenal

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Mooie overwinning van Porto.

Ik heb de wedstrijd van Ajax' niet gezien, maar was het zo slecht?

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Goh Blind is weer goed bezig zeg...

Charisteas 90 minuten lang in de spits!

terwijl dit een ideaal moment was (om bij blessure van Rosenberg) Babel de nodige minuten ervaring op de nummer 9 positie op te doen

wanneer begrijpt hij nou dat Charisteas NIKS kan. Niks geen tijd gunnen, die gast heeft NIKS wat een spits nodig heeft

Lindenbergh is gekocht voor de linksback positie

maar nee.....Blind zet liever Escude op de linksback, Lindenbergh op middenveld en Maduro haalt ie terug als centrale verdediger!!!

3 verschuivingen, terwijl dat alle3 niet nodig was

Pienaar als rechtsback??? >> geen snelheid/kracht/doeltreffendheid, zet dan Daniel de Ridder daar neer, die is immers als rechtsvoor OPGELEID

Wat ik ook niet snap is dat Blind nu nog aan het experimenteren is. Hij is al een maand in voorbereiding! Mensen betalen 30-50 euro voor de Amsterdam Tournament om Ajax te zien spelen, en experimenten horen dan al uitgevoerd te zijn met PSV, Brondby competitiestart en aan het eind vd maand Feyenoord voor de boeg

BEDANKT!

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Mwoah, ik heb vanavond weliswaar maar met een half oog en zonder geluid gekeken, maar volgens mij valt het wel een beetje mee, allemaal.

damon schreef:

terwijl dit een ideaal moment was (om bij blessure van Rosenberg) Babel de nodige minuten ervaring op de nummer 9 positie op te doen

Ik vind Babel juist beter vanaf de linkerkant dan in de spits, zeker bij Ajax. Daar moet de centrumspits vooral kunnen fungeren als aanspeelpunt. Dat vind ik niet Babels sterkste punt, afgaande op het vorig seizoen en op het jeugd-WK. Ik vond het dus juist wel verstandig om hem te laten staan op de plek waar hij waarschijnlijk het meest gaat spelen.

wanneer begrijpt hij nou dat Charisteas NIKS kan. Niks geen tijd gunnen, die gast heeft NIKS wat een spits nodig heeft

Tja, ik ben voorlopig nog geen fan van Charisteas, maar juist een Ajax-spits moet de tijd krijgen om aan die specifieke speelstijl te wennen.

Volgens mij is hij juist gekocht voor de 'as', dus als inschuivende verdediger of als verdedigende middenvelder.

Blind zet liever Escude op de linksback, Lindenbergh op middenveld en Maduro haalt ie terug als centrale verdediger!!!

3 verschuivingen, terwijl dat alle3 niet nodig was

Ik heb het idee dat Blind het team globaal juist permanent zo voor zich ziet. Dus met een inschuivende vrije verdediger zoals Rijkaard en Blind zelf vroeger deden. Dat is gewaagd (want volgens mij wordt er de jaren door geen enkel topelftal meer zo gevoetbald), maar wel interessant. Hij wil namelijk altijd een man-meer-situatie op het middenveld creeren. Als je er dus voor kiest om zo te spelen, dan is Maduro ineens een heel logische keuze voor die positie.

Deze veldbezetting is om nog een andere reden riskant, want de inschuivende centrale verdeiger zal in balbezit vaak een middenvelder zijn. Dan wordt er dus veel corrigerend vermogen verwacht van de andere centrale verdediger. En dan is Escude volgens mij veel te traag voor die plek.

Pienaar als rechtsback??? >> geen snelheid/kracht/doeltreffendheid, zet dan Daniel de Ridder daar neer, die is immers als rechtsvoor OPGELEID

Volgens mij is hij vooral een rechts-half, hoor. Probleem is dat Ajax eigenlijk maar 1 fatsoenlijke rechts-buiten heeft, Rosales. Daarachter eigenlijk niets. Maar gelukkig kan Trabelsi als back veel compenseren, zodat het niet rampzalig is als er een rechts-half op die plek moet spelen.

Wat ik ook niet snap is dat Blind nu nog aan het experimenteren is. Hij is al een maand in voorbereiding!

Och, ik heb het idee dat bij veel clubs de basis nog lang niet vaststaat. En Blind is al een heel eind, denk ik. Zie wat ik hierboven typte.

Mensen betalen 30-50 euro voor de Amsterdam Tournament om Ajax te zien spelen

Dat vind ik ook een enorm bedrag voor een paar oefenpotjes, ja.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

Babel is niet beter aan de linkerkant als >> wanneer hij in de spits speelt meer dreiging en effectiever is dan Charisteas en Mitea gevaarlijker is linksvoor (optellen van factoren)

Charisteas heeft gezien zijn leeftijd/ervaring/EKFINALE!!!/bedrag waarvoor hij gekocht is/tijdstip waarin hij gehaald is GEEN recht op meer tijd. Die tijd krijg je als je jong bent

Ajax moet niet met een inschuivende man spelen, wanneer dat ten koste gaat van de verdediging

Ajax verdediging heeft geen sterke leider die het inschuiven in goede banen kan leiden

wanneer iets niet kan, moet je het natuurlijk niet gaan forceren, wat Blind nu probeert

had dan eerst een sterke verdediger gekocht!

En Blind MOET juist nu een vaste team hebben, want augustus is de belangrijkste maand voor ajax dit seizoen, want CL plaatsing brengt geld op en alleen dat telt!

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ik vind Mitea een talentvolle speler, maar voorlopig veel te wisselvallig. Hij kan geen hele wedstrijd goed spelen, maar wel een hele wedstrijd slecht. Ik hoop van harte dat hij de komende tijd doorbreekt, maar Ajax heeft sowieso een goed alternatief nodig.

Ik betwijfel ook of Blind wel voor een goede tactiek kiest met een inschuivende centale verdediger (zeker ook omdat ik het met je eens ben dat Ajax een echt goede, snelle centrale verdediger ontbeert), maar interessant vind ik het wel. En als je daar al de hele voorbereiding op traint, zou ik het onverstandig vinden om dat idee nu overboord te gooien. Maar goed, ik heb dan ook voorkeur voor PSV

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ben net terug van de wedstrijden en Ajax was bedroevend. Snapte jet nooit als ik zag en hoorde hoe het team werd uitgefloten na een helft of wedstrijd. Maar na vanavond snap ik het helemaal. Dit was echt te slecht voor woorden. Nog nooit zo slecht voetbal van Ajax gezien. Geen stootkracht, geen daadkracht, geen creativiteit ... Trabelsi, Galasek en Mitea waren de enige die een redelijk niveau behaalden. Wat Stekelenburg bezielde op het moment waarbij hij zichzelf en Trabelsi enige tijd uit de roulatie schopte, vraag ik me nog steeds af ...

Typerend als een jongetje van rond de 5 -tijdens de wedstrijd van Porto - Arsenal zich al aan het verheugen op de wedstrijd van Ajax- opeens aan zijn moeder vraagt: 'mama, het is saai ... gaan we zo ?'

damon schreef:

Charisteas 90 minuten lang in de spits!

Hij was anders een van de enige die inzet toonde en vocht voor elke bal. Kan hij er wat aan doen dat de aanvoer en aansluiting klote is ? De verdediging staat niet, het middenveld is veel te licht en het spel is zo voorspelbaar en zonder enige frisheid, originaliteit en aggressie ... Dat Angelos niet altijd goede dingen doet als hij de bal krijgt ben ik met je eens, maar zodra er een goede aanvoer is ben ik er zeker van dat hij een goede spits voor Ajax is. Ik heb er tevens bewondering voor dat hij nog zo'n inzet toont terwijl hij al twee weken na zijn eerste wedstrijd uitgefloten werd.

Je kijkt duidelijk niet verder dan je neus lang is. Het probleem ligt niet bij Charisteas, maar al meerdere stationnen ervoor. De flanken en het middenveld bedienen hem niet. Hij kan op dit moment niet meer doen dan gaten voor anderen en zichzelf creeëren. Diep gaan en hopen op een bal in zijn richting. Sneijder verprutst elke corner en vrije trap, Babel omspeelt zijn man, maar wacht dan tot er weer twee nieuwe staan ... Toen Mitea erin kwam werd het voor het eerst even gevaarlijk. Enkel is deze jongen ook nog te onberekenbaar. De spitsen van Ajax krijgen te weinig steun van de rest van het team. Wat Rosenberg vrijdag liet zien was trouwens erg slecht (en ik schrijf hem niet af. Bij Fortuna-Ajax liet hij een paar keer mooie dingen zien, maar vrijdagavond heb ik me echt zitten verbazen (in negatieve zin) ...)

Waar haal je het vandaan ? Onzin ...

Rechtsbuiten bedoel je denk ik ...

Nog zo'n De Ridder fan, wat heeft die jongen gepresteerd in de wedstrijden dat ie de kans kreeg ? Rosales is geblesseerd, we hebben Pienaar, De Mul en De Ridder. Van die drie heb ik Pienaar en De Mul betere dingen zien doen dan De Ridder op de rechterflank.

mensen betalen 30-50 euro voor de Amsterdam Tournament
Belachelijk duur inderdaad.

Samengevat: het was zwaar klote. Was ook naar Fortuna- Ajax paar weekjes terug. Eerste helft was nog redelijk daar, maar de tweede helft was ook bedroevend. Het ontbreekt Ajax gewoon aan spelers met karakter. Sneijder die denkt dat hij er al is, terwijl hij weinig goed doet. Obodai is te slecht voor Ajax (als rechtsback tenminste).

En achteruit verdedigen werkt ook niet. Wat deed Heitinga eigenlijk bij dat tegendoelpunt ? Hij liet de man gewoon lekker draaien naar de juiste kant waardoor die de bal af kon geven aan de (vrij, ook zo gek) inlopende medespeler.

Lees nu ook dat Heitinga vond dat er redelijk gevoetbald is aan Ajax zijde dit AT ...

Ben benieuwd wat Blind nog kan doen in de resterende 5 dagen.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Wordt een keer flauw van dat gedoe rond Kalou, gaat ie nou wel of niet.

Laat Feyenoord in ieder geval niet lastig zijn, en gewoon normaal de onderhandelingen tegemoetkomen.

Persoonlijk hoop ik dat hij naar PSV gaat, maar ik denk dat ze het bedrag van rond de 15 miljoen niet voor kalou gaan betalen.

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

Massa in 2006 naar Ferrari, kijk nu praten we!!

Barrichello kan na dit seizoen vertrekken, ben ik wel blij om. Massa heeft wel wat meer in z'n mars denk ik!

Goede keuze van Ferrari!

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

ja samen met Rossi zijn ze dan een team, met als teamdirecteur Michael Schumacher

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

CAPIpsv schreef:

ja samen met Rossi zijn ze dan een team, met als teamdirecteur Michael Schumacher

hehe dat lijkt me onwaarschijnlijk

Denk als Schumi stopt dat hij ook niet meer in de f1 terug te vinden is, heeft al is te kennen gegeven dat hij niet teambaas wil worden of iets dergelijks!

En Rossi ? Ik zou het niet weten...

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Morge Johan Cruiff schaal jongens..

Wat word het ?

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Gezien de onnoemelijk zwakke optredens in de voorbereiding en de 11 (!!) blessures bij Ajax denk ik dat PSV 'gewoon' gaat winnen.

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8160 stemmen

PSV wint in de verlenging.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2624 stemmen

PSV gaat Ajax van de mat spelen in de eerste helft en zetten niet meer aan in de de 2e, omdat ze al met 3-0 gaan rusten.

En op die berichtjes over Rossi hierboven: ik hoorde dat Rossi weer bij had getekend bij dat team waar hij nu ook racet. Van een overgang naar de Formule-1 is dus voorlopig nog geen sprake.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

Natuurlijk wint PSV!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Mag ik weer even zeggen dat ik weer onwijs veel zin heb in het neiwue voetbal seizoen!!!!! Heerlijk!

Ik kan nog geen voorspelling maken! Zal moeilijk worden met de Toto!

Ik denk dat NAC hoge ogen gaat gooien!

Maar Ajax wordt natuurlijk landskampioen !!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het wordt vanavond 2-0 voor PSV.

Doelpunten: Vennegoor en Alex.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Rujar schreef:

Mag ik weer even zeggen dat ik weer onwijs veel zin heb in het neiwue voetbal seizoen!!!!! Heerlijk!

Ik kan nog geen voorspelling maken! Zal moeilijk worden met de Toto!

Ik denk dat NAC hoge ogen gaat gooien!

Maar Ajax wordt natuurlijk landskampioen !!

]

Mee eens.

En ook ik speel toto..

Zelf nu al jaja .. beetje verslaafd..

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

Ajax gaat wel winnen van PSV...

Pitbull

• 558 berichten
  • 1424 stemmen

Toto via toto.nl? Heb ik ook een tijdje gedaan, maar Mrbookmaker is veel beter. Hoewel ik nu nauwelijks nog toto doe, pokeren is echt geweldig via Mrbookmaker, kan het iedereen afraden (verslavend).

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Toto is beter

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.