- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Feyenoord rules... behalve aankomend seizoen 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Kluivert heeft nota bene 40 keer gescoord voor het Nederlands Elftal.
Dat je geen fan van hem ben, kan ik me voorstellen, maar ik zie Babel, Huntelaar en Owusu Abeyie dat nog niet halen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feyenoord rules... behalve aankomend seizoen 
Dat dachten ze vorig jaar rond deze tijd ook van PSV, afwachten dus maar. Ik sta in ieder geval pal achter Feyenoord met het kampioenschap als doel. Mocht het toch minder gaan, als we maar gewoon in de top 5 belanden kunnen we nog een CL voorbereidingsticket halen. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aangezie nde rampprestatie van de 'Oranges' vorig seizoen had het gekunt. Als Feyenoord van de nummer 4 van Spanje kan winnen, heeft Roda wel een kans tegen de nummer 7. Het zijn statistieken maar je mag het glas best half vol zien.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2273 stemmen
leuker dan de tour de france dat wel.. 
aldert007
-
- 156 berichten
- 277 stemmen
leuker dan de tour de france dat wel.. 
de tour is de afgelopen jaren nooit leuk geweest en dat dankzij Armstrong, maar hij stopt er nu mee, dus misschien dat het volgend jaar leuker is om naar te kijken

herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Mooie overwinning van Porto. 
Ik heb de wedstrijd van Ajax' niet gezien, maar was het zo slecht?
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Goh Blind is weer goed bezig zeg...
Charisteas 90 minuten lang in de spits!
terwijl dit een ideaal moment was (om bij blessure van Rosenberg) Babel de nodige minuten ervaring op de nummer 9 positie op te doen
wanneer begrijpt hij nou dat Charisteas NIKS kan. Niks geen tijd gunnen, die gast heeft NIKS wat een spits nodig heeft
Lindenbergh is gekocht voor de linksback positie
maar nee.....Blind zet liever Escude op de linksback, Lindenbergh op middenveld en Maduro haalt ie terug als centrale verdediger!!!
3 verschuivingen, terwijl dat alle3 niet nodig was
Pienaar als rechtsback??? >> geen snelheid/kracht/doeltreffendheid, zet dan Daniel de Ridder daar neer, die is immers als rechtsvoor OPGELEID
Wat ik ook niet snap is dat Blind nu nog aan het experimenteren is. Hij is al een maand in voorbereiding! Mensen betalen 30-50 euro voor de Amsterdam Tournament om Ajax te zien spelen, en experimenten horen dan al uitgevoerd te zijn met PSV, Brondby competitiestart en aan het eind vd maand Feyenoord voor de boeg
BEDANKT!
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Mwoah, ik heb vanavond weliswaar maar met een half oog en zonder geluid gekeken, maar volgens mij valt het wel een beetje mee, allemaal.
terwijl dit een ideaal moment was (om bij blessure van Rosenberg) Babel de nodige minuten ervaring op de nummer 9 positie op te doen
Ik vind Babel juist beter vanaf de linkerkant dan in de spits, zeker bij Ajax. Daar moet de centrumspits vooral kunnen fungeren als aanspeelpunt. Dat vind ik niet Babels sterkste punt, afgaande op het vorig seizoen en op het jeugd-WK. Ik vond het dus juist wel verstandig om hem te laten staan op de plek waar hij waarschijnlijk het meest gaat spelen.
Tja, ik ben voorlopig nog geen fan van Charisteas, maar juist een Ajax-spits moet de tijd krijgen om aan die specifieke speelstijl te wennen.
Volgens mij is hij juist gekocht voor de 'as', dus als inschuivende verdediger of als verdedigende middenvelder.
3 verschuivingen, terwijl dat alle3 niet nodig was
Ik heb het idee dat Blind het team globaal juist permanent zo voor zich ziet. Dus met een inschuivende vrije verdediger zoals Rijkaard en Blind zelf vroeger deden. Dat is gewaagd (want volgens mij wordt er de jaren door geen enkel topelftal meer zo gevoetbald), maar wel interessant. Hij wil namelijk altijd een man-meer-situatie op het middenveld creeren. Als je er dus voor kiest om zo te spelen, dan is Maduro ineens een heel logische keuze voor die positie.
Deze veldbezetting is om nog een andere reden riskant, want de inschuivende centrale verdeiger zal in balbezit vaak een middenvelder zijn. Dan wordt er dus veel corrigerend vermogen verwacht van de andere centrale verdediger. En dan is Escude volgens mij veel te traag voor die plek.
Volgens mij is hij vooral een rechts-half, hoor. Probleem is dat Ajax eigenlijk maar 1 fatsoenlijke rechts-buiten heeft, Rosales. Daarachter eigenlijk niets. Maar gelukkig kan Trabelsi als back veel compenseren, zodat het niet rampzalig is als er een rechts-half op die plek moet spelen.
Och, ik heb het idee dat bij veel clubs de basis nog lang niet vaststaat. En Blind is al een heel eind, denk ik. Zie wat ik hierboven typte.
Dat vind ik ook een enorm bedrag voor een paar oefenpotjes, ja.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Babel is niet beter aan de linkerkant als >> wanneer hij in de spits speelt meer dreiging en effectiever is dan Charisteas en Mitea gevaarlijker is linksvoor (optellen van factoren)
Charisteas heeft gezien zijn leeftijd/ervaring/EKFINALE!!!/bedrag waarvoor hij gekocht is/tijdstip waarin hij gehaald is GEEN recht op meer tijd. Die tijd krijg je als je jong bent
Ajax moet niet met een inschuivende man spelen, wanneer dat ten koste gaat van de verdediging
Ajax verdediging heeft geen sterke leider die het inschuiven in goede banen kan leiden
wanneer iets niet kan, moet je het natuurlijk niet gaan forceren, wat Blind nu probeert
had dan eerst een sterke verdediger gekocht!
En Blind MOET juist nu een vaste team hebben, want augustus is de belangrijkste maand voor ajax dit seizoen, want CL plaatsing brengt geld op en alleen dat telt!
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ik vind Mitea een talentvolle speler, maar voorlopig veel te wisselvallig. Hij kan geen hele wedstrijd goed spelen, maar wel een hele wedstrijd slecht. Ik hoop van harte dat hij de komende tijd doorbreekt, maar Ajax heeft sowieso een goed alternatief nodig.
Ik betwijfel ook of Blind wel voor een goede tactiek kiest met een inschuivende centale verdediger (zeker ook omdat ik het met je eens ben dat Ajax een echt goede, snelle centrale verdediger ontbeert), maar interessant vind ik het wel. En als je daar al de hele voorbereiding op traint, zou ik het onverstandig vinden om dat idee nu overboord te gooien. Maar goed, ik heb dan ook voorkeur voor PSV 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ben net terug van de wedstrijden en Ajax was bedroevend. Snapte jet nooit als ik zag en hoorde hoe het team werd uitgefloten na een helft of wedstrijd. Maar na vanavond snap ik het helemaal. Dit was echt te slecht voor woorden. Nog nooit zo slecht voetbal van Ajax gezien. Geen stootkracht, geen daadkracht, geen creativiteit ... Trabelsi, Galasek en Mitea waren de enige die een redelijk niveau behaalden. Wat Stekelenburg bezielde op het moment waarbij hij zichzelf en Trabelsi enige tijd uit de roulatie schopte, vraag ik me nog steeds af ...
Typerend als een jongetje van rond de 5 -tijdens de wedstrijd van Porto - Arsenal zich al aan het verheugen op de wedstrijd van Ajax- opeens aan zijn moeder vraagt: 'mama, het is saai ... gaan we zo ?'
Charisteas 90 minuten lang in de spits!
Nog zo'n De Ridder fan, wat heeft die jongen gepresteerd in de wedstrijden dat ie de kans kreeg ? Rosales is geblesseerd, we hebben Pienaar, De Mul en De Ridder. Van die drie heb ik Pienaar en De Mul betere dingen zien doen dan De Ridder op de rechterflank.
Samengevat: het was zwaar klote. Was ook naar Fortuna- Ajax paar weekjes terug. Eerste helft was nog redelijk daar, maar de tweede helft was ook bedroevend. Het ontbreekt Ajax gewoon aan spelers met karakter. Sneijder die denkt dat hij er al is, terwijl hij weinig goed doet. Obodai is te slecht voor Ajax (als rechtsback tenminste).
En achteruit verdedigen werkt ook niet. Wat deed Heitinga eigenlijk bij dat tegendoelpunt ? Hij liet de man gewoon lekker draaien naar de juiste kant waardoor die de bal af kon geven aan de (vrij, ook zo gek) inlopende medespeler.
Lees nu ook dat Heitinga vond dat er redelijk gevoetbald is aan Ajax zijde dit AT ... 
Ben benieuwd wat Blind nog kan doen in de resterende 5 dagen.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Wordt een keer flauw van dat gedoe rond Kalou, gaat ie nou wel of niet.
Laat Feyenoord in ieder geval niet lastig zijn, en gewoon normaal de onderhandelingen tegemoetkomen.
Persoonlijk hoop ik dat hij naar PSV gaat, maar ik denk dat ze het bedrag van rond de 15 miljoen niet voor kalou gaan betalen.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
Massa in 2006 naar Ferrari, kijk nu praten we!!
Barrichello kan na dit seizoen vertrekken, ben ik wel blij om. Massa heeft wel wat meer in z'n mars denk ik!
Goede keuze van Ferrari!
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
ja samen met Rossi zijn ze dan een team, met als teamdirecteur Michael Schumacher
Doom
-
- 8214 berichten
- 1546 stemmen
ja samen met Rossi zijn ze dan een team, met als teamdirecteur Michael Schumacher
hehe dat lijkt me onwaarschijnlijk 
Denk als Schumi stopt dat hij ook niet meer in de f1 terug te vinden is, heeft al is te kennen gegeven dat hij niet teambaas wil worden of iets dergelijks! 
En Rossi ? Ik zou het niet weten...
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Morge Johan Cruiff schaal jongens..
Wat word het
?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Gezien de onnoemelijk zwakke optredens in de voorbereiding en de 11 (!!) blessures bij Ajax denk ik dat PSV 'gewoon' gaat winnen.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2624 stemmen
PSV gaat Ajax van de mat spelen in de eerste helft en zetten niet meer aan in de de 2e, omdat ze al met 3-0 gaan rusten.
En op die berichtjes over Rossi hierboven: ik hoorde dat Rossi weer bij had getekend bij dat team waar hij nu ook racet. Van een overgang naar de Formule-1 is dus voorlopig nog geen sprake.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Mag ik weer even zeggen dat ik weer onwijs veel zin heb in het neiwue voetbal seizoen!!!!! Heerlijk!
Ik kan nog geen voorspelling maken! Zal moeilijk worden met de Toto!
Ik denk dat NAC hoge ogen gaat gooien!
Maar Ajax wordt natuurlijk landskampioen
!!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Het wordt vanavond 2-0 voor PSV.
Doelpunten: Vennegoor en Alex.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Mag ik weer even zeggen dat ik weer onwijs veel zin heb in het neiwue voetbal seizoen!!!!! Heerlijk!
Ik kan nog geen voorspelling maken! Zal moeilijk worden met de Toto!
Ik denk dat NAC hoge ogen gaat gooien!
Maar Ajax wordt natuurlijk landskampioen
!!
Mee eens.
En ook ik speel toto..
Zelf nu al
jaja .. beetje verslaafd.. 
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Toto via toto.nl? Heb ik ook een tijdje gedaan, maar Mrbookmaker is veel beter. Hoewel ik nu nauwelijks nog toto doe, pokeren is echt geweldig via Mrbookmaker, kan het iedereen afraden (verslavend).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.