- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wel zwak van Koeman dat hij na een paar teleurstellingen meteen gaat roepen dat er geen uitdaging meer is, zodra het even wat minder gaat heeft hij er meteen geen zin meer in. En de spelersgroep de schuld geven is ook wel erg makkelijk. Feit is dat Ajax al heel lang met bijna hetzelfde team speelt en ze nog steeds niet goed ingespeeld lijken te zijn, dit mag je de trainer aanrekenen vind ik. Zou misschien niet eens zo slecht voor Ajax zijn als Koeman opstapt, ik heb het nooit een supertrainer gevonden, hij heeft het redelijk gedaan, maar niet meer dan dat.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
.... Zou misschien niet eens zo slecht voor Ajax zijn als Koeman opstapt, ik heb het nooit een supertrainer gevonden, hij heeft het redelijk gedaan, maar niet meer dan dat.
Volgens mij heb ik gelezen dat hij het zelfs slechter gedaan heeft dan Adriaanse.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Wel zwak van Koeman dat hij na een paar teleurstellingen meteen gaat roepen dat er geen uitdaging meer is, zodra het even wat minder gaat heeft hij er meteen geen zin meer in. En de spelersgroep de schuld geven is ook wel erg makkelijk. Feit is dat Ajax al heel lang met bijna hetzelfde team speelt en ze nog steeds niet goed ingespeeld lijken te zijn, dit mag je de trainer aanrekenen vind ik. Zou misschien niet eens zo slecht voor Ajax zijn als Koeman opstapt, ik heb het nooit een supertrainer gevonden, hij heeft het redelijk gedaan, maar niet meer dan dat.
Koeman heeft het naar behoren gedaan. Ben het wel met Sjeik eens dat de kans groot is dat Koeman iig na dit seizoen en misschien wel eerder weggaat.
Ben het alleen niet met je eens dat het zwak is van Koeman, wat hij heeft gezegd. Ik denk dat het heel reeel is dat we niets te zoeken hebben bij clubs als Milan en Bayern. Bovendien deed hij die uitspraken direct na een oorwassing eerste klas, daar moet je wel rekening mee houden.
Daarnaast waren die uitspraken een duidelijk signaal naar Van Gaal en Van Eijden die intern nogal hoog van de toren blazen en vinden dat Ajax veel beter kan en moet. Ik zag het niet direct als een aanval op de groep.
Punt van kritiek op Koeman is dat praktisch al zijn aankopen niet hebben gebracht wat ervan werd verwacht. Blijft de grote vraag: Wie staat er volgend jaar voor de groep? Ik heb echt geen idee, iemand een suggestie?
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
[Koeman heeft het naar behoren gedaan. Ben het wel met Sjeik eens dat de kans groot is dat Koeman iig na dit seizoen en misschien wel eerder weggaat.
Ronald Koeman beraadt zich over Ajax-toekomst
30/9/2004 8 :50
Sinds een paar weken gaat Ronald Koeman niet meer met plezier naar zijn werk. Oorzaak: Ajax' beleidsmakers (lees Louis van Gaal) leggen onnodig veel druk op de ploeg. De coach beraadt zich dan ook op zijn toekomst bij Ajax.
'De laatste weken ga ik niet meer met plezier naar mijn werk', liet Koeman optekenen na de oorwassing in München (4-0). 'Er wordt binnen Ajax teveel van het elftal verwacht en dat is niet terecht. Tussen wat ikzelf een reële ambitie vind en wat de club verwacht, zit een groot verschil. Daar wil ik op korte termijn over praten.'
Die gesprekken op hoog niveau zullen de komende dagen al worden gevoerd. 'Een kwestie van de klokjes gelijkzetten', zo verwoordde directeur Arie van Eijden de komende gesprekken. 'En dat gaan we in alle rust doen.'
En Ronald Koeman: 'Daarbij zullen we het ook hebben over mijn persoonlijke toekomst bij Ajax. Want als de meningen over een onderwerp als dit zóver uit elkaar liggen, dan is dat niet goed.'
Koemans onvrede richt zich vooral op technisch directeur Louis van Gaal, die voor dit seizoen al verkondigde dat het huidige Ajax in staat moest zijn om de halve finale van de Champions League te kunnen halen. Koeman liet na afloop van het duel met Bayern echter duidelijk weten dat Ajax kwaliteit tekort komt om mee te doen op het allerhoogste Europese niveau.
Zeker na het vertrek van Zlatan Ibrahimovic, voor wie Koeman geen opvolger kreeg. Het Ajax-publiek verweet dinsdagavond Louis van Gaal dat hij de Zweed heeft laten gaan. 'Daar lag het niet aan', aldus Koeman. 'Zelfs met Zlatan, Pelé of Maradona hadden we hier verloren, want verdedigen hoort ook bij voetbal.'
De onvrede van Ronald Koeman komt niettemin als een betrekkelijke verrassing. Toen vorige week José Antonio Camacho vertrok bij Real Madrid en de naam van de Ajax-coach viel, antwoordde Koeman nog resoluut: 'Ik blijf.'
Bron: VI
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
OK, Koeman is voor of tijdens de winterstop weg, dat is duidelijk. Kan trouwens niet een, twee, drie een opvolger bedenken. Van Gaal...tja, heb respect voor hem, maar of dat nou zo'n goeie oplossing is...
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
OK, Koeman is voor of tijdens de winterstop weg, dat is duidelijk. Kan trouwens niet een, twee, drie een opvolger bedenken. Van Gaal...tja, heb respect voor hem, maar of dat nou zo'n goeie oplossing is...
Ik denek dat Johan Neeskens naar Ajax komt aan het einde van het seizoen Hie stopt dan namelijk bij NEC.
Maar wie na de winterstop komt. Ik denk dat Koeman nog blijft zitten.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ben het alleen niet met je eens dat het zwak is van Koeman, wat hij heeft gezegd. Ik denk dat het heel reeel is dat we niets te zoeken hebben bij clubs als Milan en Bayern.
Ik zeg niet dat ze de CL moeten kunnen winnen, maar ook in de competitie gaat het niet echt goed.
Oke, dat is waar, misschien was het alleen de teleurstelling.
Danny Blind?
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Volgens mij heb ik gelezen dat hij het zelfs slechter gedaan heeft dan Adriaanse.
zelfs slechter?
Adriaanse heeft het goed gedaan bij Ajax, hij heeft ze van de subtop (toen hij kwam waren ze de voorgaande seizoenen 5de en 6de geworden) teruggebracht naar de top. Ze stonden bovenaan toen hij ontslagen werd. Hij heeft ook een verjonging doorgevoerd, waar Koeman op verder kon bouwen. Probleem met Adriaanse was alleen z'n sociale vaardigheden (weinig respect voor ex-toppers Winter, Witschge, Van Basten). Veel spelers die het nu nog goed doen zijn in de tijd van Adriaanse doorgebroken of gekocht (o.a. Maxwell, Trabelsi, Zlatan, vd Vaart, Galasek), daarna heeft Ajax bijna alleen nog maar miskopen gedaan.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1537 stemmen
zelfs slechter?
Adriaanse heeft het goed gedaan bij Ajax, hij heeft ze van de subtop (toen hij kwam waren ze de voorgaande seizoenen 5de en 6de geworden) teruggebracht naar de top. Ze stonden bovenaan toen hij ontslagen werd. Hij heeft ook een verjonging doorgevoerd, waar Koeman op verder kon bouwen. Probleem met Adriaanse was alleen z'n sociale vaardigheden (weinig respect voor ex-toppers Winter, Witschge, Van Basten). Veel spelers die het nu nog goed doen zijn in de tijd van Adriaanse doorgebroken of gekocht (o.a. Maxwell, Trabelsi, Zlatan, vd Vaart, Galasek), daarna heeft Ajax bijna alleen nog maar miskopen gedaan.
wat Adriaanse fout deed had meer met de presentatie van ajax naar buiten te maken, hij was verkrampt en deed dat niet goed....Zn sociale vaardigheden inderdaad......
koeman zn tijd bij ajax zit erop, dat is wel duidelijk, van Gaal pareerde de kritiek van Koeman als volgt: "er staan 11 internationals in het veld, hoezo niet CL-waardig....... Het is de schuld van spelers/technische staf".. Ouderwets bekvechten dus....
Koeman heeft het redelijk gedaan, maar de successtory in de Cl 2 seizoenen geleden heeft zand in de ogen gestrooid van ajax, de beste spelers werden verkocht en Koeman moet opnieuw beginnen... met aankopen, maar dat is niet zn sterkste kant, hij heeft bij Vitesse ook de topper Bob Peeters binnen gehaald...
VD Vaart/Sneijder laten nix zien in het ajax shirt, talloze miskopen van Koeman (Sikora, Soetaers, Obodai Escude, Grygera, en ga nog maar even door)... komen daarbij en de verslechterde sfeer, na de komst van Louis..... Koeman is niet te benijden.
Een team als Ajax kan nix opbouwen omdat de beste spelers als ze CL-waardig zijn worden weggekocht, noodzakeliojk is dus een goed inkoopbeleid en daar is Koeman niet in geslaagd......
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Iemand zei Danny Blind, vind ik geen verkeerde gedachte als nieuwe coach.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Wat dacht je van Johan Neeskens. Stop toch aan het einde van dit seizoen.
Danny zal interim trainer worden als Koeman weggaat.
stinissen (crew films & series)
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Adriaanse heeft het helemaal niet slecht gedaan...toen hij weg moest stond Ajax gewoon 2de en had nog kans op het kampioenschap.
En wat Koeman betreft hij had tegen Bayern gewoon Ajax eigen spelletje moeten spelen.
En in de winterstop een klasse spits halen bv Theves, Ajax heeft poen zat, met spelers als Sonck en Obdoai win je geen internationale wedstrijden, en wat is die Pienhaar achter uit gegaan gewoon niet normaal meer voor zijn blessure was hij redelijk tot goed maar nu...nee dit kan echt niet heeft ook te maken met zijn positie die hij de laatste tijd had in het elftal, een hangende rechtsbuiten wordt hij nooit.
Nu maar hopen dat Rosales wel uit de verf komt en Van der Vaart moet weg van het middenveld ( daar staat Sneider al) en moet gewoon achter de spits voetballen daar haalt hij het meeste rendement.
Op het middenveld moet naast Galasek en Sneider nog een type Van Bommel komen een speler die kan bikkelen en het spel goed leest.
En een top verdediger moet er komen die de in potentie goede, de jong en heitinga kan op leiden.
En haal in godsnaam Adriaanse terug die man heeft samen met Johan het meeste kijk op het spelletje.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Teves is voor Ajax denk ik onhaalbaar.
En Obodai is net als Yakubu zwaar onderschat.
Je hoeft geen type van Bommel te halen met Obodai en Yakubu (die ze gewoon moeten terughalen).
stinissen (crew films & series)
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Teves is voor Ajax denk ik onhaalbaar.
En Obodai is net als Yakubu zwaar onderschat.
Je hoeft geen type van Bommel te halen met Obodai en Yakubu (die ze gewoon moeten terughalen).
Teves kost rond de 14 miljoen dat kan dus wel ...hij wou ook naar psv dus naar Nederland wil hij wel en Obodai en Yakubu zijn te licht voor het grote werk.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
In 't Wereldje van VI:
Van Gaal: 'Ja hè hè, natuurlijk win je niet met Pelé en Maradona. Pelé is een jaar of 70 oud en Maradona zit in een afkickkliniek! Ben ik nou zo slim of is Koeman nou zo dom?!'
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Teves kost rond de 14 miljoen dat kan dus wel ...hij wou ook naar psv dus naar Nederland wil hij wel en Obodai en Yakubu zijn te licht voor het grote werk.
Ik dacht dat Teves meer kosten dat had ik dus fout maar, Obodai en Yakubu zijn niet te licht, alleen bewijzen kan ik het niet 
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Ajax moet geen spitsen kopen. Als er ooit door Roterdammers een vervolg op All Stars wordt gemaakt kan de grap van de mislukte Feyenoordspitsen in een nieuw jasje worden gestoken. Gabrich, Machlas, Kinkladze, Mido, Sonck, Anastasiou, Soetaers, Sikora, ....
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
De helft van de spelers die je noemt waren vleugelspelers... Ajax mist gewoon een leider achterin. Chivu was een fantastische speler (ook bij Roma een van de pijlers), door hem te verkopen hebben ze flink aan kwaliteit ingeboet. Natuurlijk heeft Koeman wel gelijk als hij zegt dat elk jaar de beste spelers vertrekken, maar volgens mij is dat al zolang als ik Ajax volg (vanaf de tijd van Bergkamp zo ongeveer).
sjeik
-
- 37 berichten
- 181 stemmen
Nog iets over koeman, zaterdag was ik met wat andere mensen naar het voetballen in de arena, als je kijkt naar de reacties van koeman( in de dug out ) zie je gewoon dat de lol eraf is, de coaching wordt ook hoofdzakelijk gedaan door ruud krol, terwijl koeman vroeger elke aanmoediging of wijziging zelf stond door te geven langs de lijn.
Hij denkt alleen nog maar aan zijn warme stulpje in barcelona, maar dat kan nog wel eens lang gan duren met frank rijkaard die het super doet !!!!! Samen met henk ten cate !!!
Tevez kost meer dan 14 miljoen. psv heeft 13,5 miljoen euro geboden, dat was te weinig volgens de preses van boca.
Er is ook een delegatie van bayern munchen geweest, en die wilden hem ook direct inlijven, maar ook die kregen deze preses niet om !! Geschat bod duitse pers, 16,5 miljoen. !!
Dus ja, of tevez wil ( nog ) niet , of die voorzitter is gek en wil hem nog niet cashen !!!'
Nog iets, een argentijnse spits in amsterdam, ik heb er serieus nog nachtmerries van !!!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Gabrich, Machlas, Kinkladze, Mido, Sonck, Anastasiou, Soetaers, Sikora, ....
Machlas heeft t toch niet slecht gedaan volgens mij, Mido is gewoon een goede spits maar die moet zijn karakter veranderen en de briljante voetballer Kinkladze is door Ajax helemaal verkeerd gebruikt.
Rest vind ik idd Ajax-onwaardig waarbij Sonck gewoon verkeerd is gescout want ergens anders in een 4-4-2 zal hij weer een goede spits worden.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Nou ja, als je derde spits wordt, achter twee jonkies, ben je niet echt super geslaagd. Hij is dan ook niet zoals Van basten, Bergkamp of Kluivert aan een Milanese topclub verkocht toch? Kinkladze noem jij briljant, maar ik heb 't nou eenmaal nooit gezien bij Ajax, dus dat lijkt me mislukt. Mido is na een korte periode verdwenen omdat ie lichtelijk gestoord was, misschien een goede spits (vond 'm wel potentie hebben zelfs), maar hij is geen topscorer van NL geworden, noch 1 van de andere helden die ik noemde.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
ik hoop dat ze ver komen. Anders speelt Ajax alleen in de CL.
Je kan het beter omdraaien.
Ajax heeft veel potentie, kijk bijvoorbeeld hoe goed ze speelden tegen Juventus, ondanks het geringe verlies.
Maar tegen Bayern stortte alles compleet in, Ajax heeft zo z'n momenten en moet daarvan profiteren, daarom is het erg jammer dat ze van Juventus hadden verloren, het had best een gelijk spel kunnen worden.
Maar het verschil in kwaliteit is, dat Juventus of Bayern (de topclubs) het weten af te maken, Ajax heeft daar gebrekken in, dat is erg jammer.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Kinkladze noem jij briljant, maar ik heb 't nou eenmaal nooit gezien bij Ajax, dus dat lijkt me mislukt.
Maar is dat de schuld van hem of van ajax?
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Ajax natuurlijk. Ze moeten het systeem veranderen.
Altijd opzoek naar de juiste trainer en spelers die in het Ajax-systeem passen. Begint een beetje zielig te worden.
Sonck kan alleen in een 4-4-2 systeem spelen, dat zelfde geldt voor Machlas.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Haha, een goal van Bosschaart (zijn eerste?).
En NOS, deze wedstrijd is gespeeld.
Schakel snel over naar Alkmaar waar de spanning vanaf druipt!
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
Ajax natuurlijk. Ze moeten het systeem veranderen.
Altijd opzoek naar de juiste trainer en spelers die in het Ajax-systeem passen. Begint een beetje zielig te worden.
Sonck kan alleen in een 4-4-2 systeem spelen, dat zelfde geldt voor Machlas.
Anastasiou is het, en idd ook hij kan alleen maar in een 2 spitsen systeem voetballen, dat was bij Roda ook al zo.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Maar is dat de schuld van hem of van ajax?
Maakt niet uit voor de stelling. Mislukt = mislukt, toch?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En haal in godsnaam Adriaanse terug die man heeft samen met Johan het meeste kijk op het spelletje.
Gewoon van Coning Adriaanse afblijven, die heeft nog werk genoeg te verzetten bij AZ!!!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Maakt niet uit voor de stelling. Mislukt = mislukt, toch?
Die man hadden ze een compleet vrije rol moeten geven dan hadde3n ze heel veel plezier aan hem kunnen hebben. En als hij dan strak aan de zijlijn moet spelen dan is er volgens mij verkeerd gescout.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.