- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Daar moet ik je gelijk in geven.
Ik geef je daar geen gelijk in, al was het wel een erg goeie prestatie van Ajax, het was toch de geluksfactor die erg meespeelde.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Die heeft Feyenoord inderdaad maar het verschil is, bij Feyenoord weten ze wanneer het wel kan en wanneer niet.
Haha, sorry dat ik hier ff om moet lachen.
Aan je posts is duidelijk te merken dat je niet geheel neutraal over zowel Feijenoord als Ajax denkt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Misschien niet, ben natuurlijk wel een die hard Feyenoord supporter 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
3 jaar terug heeft Feyenoord al bewezen dat ze gewoon mee kunnen draaien tegen de 'groten' van europa en AJAX in het CL seizoen daarna. Om mezelf weer eens te herhalen. Als FC Utrecht, FC Twente, Heerenveen de nederlandse topclubs op hun nummer kan zetten waar het verschil ook groot is moeten de nederlandse topclubs het ook kunnen tegen de europese grootmachten. Wij wijzen altijd gemakkelijk dat de andere clubs zo groot zijn maar als onze subtoppertjes ons van de mat kunnen vegen moeten wij dat ook kunnen in europa. Gewoon echt vechtlust tonen voor de punten.
In mijn ogen zit AJAX te vol met arrogante voetballertjes (vd Vaart, Sneijder) die zichzelf helemaal te gek vinden en hakballetjes e.d. willen geven terwijl bijvoorbeeld Feyenoord spelers zitten die 90 minuten lang vechten voor de bal(Kuyt) inzetten en dat kan resulteren in europees succes. En door de slappe arbitrage hier in nederland gaan wij op europees niveau gewoon te zwak in duels. Terwijl op europees vlak meer gehandhaafd is.
Feyenoord kwam via verlies van de CL poule in de UEFA cup en echt grootst was het spel niet (ware het niet dat ene vHooijdonk rondliep), ajax kwam net als feyenoord met bijzonder veel geluk tot de kwartfinale
ALLEBEI veel geluk dus
onze subtoppertjes ons van de mat spelen?
welke clubs worden altijd per defintie 1,2 en 3?
jij doet alsof utrecht daadwerkelijk meedraait met de top
waren ze vorig jaar niet 10e?
als er in Nederland veel sterkere clubs waren en ook meddeden in de strijd om de kampioenschap, dan zou jij met je argumenten gelijk hebben
maar aangezien dat NOOIT gebeurt, maakt jou theorie ongeloofwaardig
een uitspraak van: ajax bestaat alleen maar uit arrogante spelers is echt een uitspraak van een anti-ajacied
als je dat vindt, dan lopen er in de italiaanse competitie uber-arroganten rond.....want daar zijn ze 10x erger dan hier!
jullie zijn de "nuchtere" Nederlandse voetballer gewend. Zal ik je wat vertellen; die redden het meestal niet in het buitenland
(ja.....Kuyt speelt 90 minuten lang voluit....maar hij is dan ook de enige van feyenoord die dat doet)
jij maakt het helemaal bont trouwens.
jij geeft de schuld aan de scheidsrechters!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van de mat spelen heeft niks te maken met het kampioenschap dan heb ik het gewoon over de wedstrijden tegen de toppers.
Ik heb niet gezegd alle spelers maar het aantal is bij AJAX zeker wel groter als bij elke andere club in Nederland. Je zegt dat zowel AJAX als Feyenoord hun europese successen te danken heeft aan geluk maar is voetbal niet een sport waarbij je het nodige geluk moet hebben? ik denk het wel.
Door de arbitrage die bijna voor alles fluiten behoudt ons door misschien wat minder fel in de duels te gaan omdat we denken dat er anders gefloten wordt, dat is alles wat ik zeg.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Weet je zeker dat je Feyenoord supporter bent? Aangezien je Ajax met alleen hoofletters schrijft. 
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Van de mat spelen heeft niks te maken met het kampioenschap dan heb ik het gewoon over de wedstrijden tegen de toppers.
Ik heb niet gezegd alle spelers maar het aantal is bij AJAX zeker wel groter als bij elke andere club in Nederland. Je zegt dat zowel AJAX als Feyenoord hun europese successen te danken heeft aan geluk maar is voetbal niet een sport waarbij je het nodige geluk moet hebben? ik denk het wel.
Door de arbitrage die bijna voor alles fluiten behoudt ons door misschien wat minder fel in de duels te gaan omdat we denken dat er anders gefloten wordt, dat is alles wat ik zeg.
arroagntie bij ajax is misschien hoger dan bij andere clubs, maar VEEL lager dan de europese topclubs
clubs uit de provincie zijn per definitie minder arrogant, maar dat zijn ook die spelers die niet uit de grote stad komen
voetbal is het sport waarbij je het nodige geluk moet hebben om 1x toevallig een prijs te pakken (griekenland ek 2004)
als je echter meerdere prijzen achter elkaar (jaar na jaar) wil pakken heb je niet alleen geluk nodig
jouw arbitrage verhaal klopt echt niet
als nederlander zien wij gewoon altijd de fouten van onze nationale scheidsrechters
maar in het buitenland fluiten ze ook voor iedere overtreding hoor
feit blijft dat als je tot de top wil behoren in het hedendaagse voetbal je
1- twee volwaardig sterke elftallen moet hebben
2- in een sterke competitie moet spelen
3- geld moet hebben om topspelers te kunnen kopen
1- nederlandse top 3 heeft al moeite om één elftal volwaardig sterk te krijgen. de top 3 heeft meestal 5-6 goeie spelers en de rest wordt aangevuld met subtoppers
2- een sterke competitie moet niet alleen uit een top 3 bestaan, maar 6-7 clubs die ieder jaar om de kampioenschap strijden
3- geld krijg je door in een commercieel aantrekkelijke land te spelen (tv rechten, nederland is niet aantrekkelijk door TE WEINIG topclubs (3) en een club ontvangt daarom MILJOENEN minder)
topspelers komen niet naar nederland
bv. speler A kan kiezen tussen feyenoord/ajax of athletic bilbao (middenmoter in spanje) spanje betaalt meer, je speelt tegen aantrekkelijker clubs dan NEC, Graafschap of RBC
en jou wedstrijden komen over ter wereld op TV
in nederland worden zelfs wedstrijden van de top 3 incidenteel op de europese zenders uitgezonden
conclusie: nederland heeft geen aantrekkingskracht
oplossing: met andere kleinere landen een "grotere" competitie oprichten
ik heb ex-PSV voorzitten van Raay (die echt weet waar ie het over heeft) aan mij zijde!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
1- twee volwaardig sterke elftallen moet hebben
3- geld moet hebben om topspelers te kunnen kopen
1 - Die had Porto niet
2 - Die had Porto niet
3 - Die had Porto niet
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
1- Porto wint de CL niet meer
2- Porto wint de CL niet meer
3- Porto wint de CL niet meer
verwijs naar het Griekenland verhaal dat je met geluk 1x kan winnen, maar jaren achter elkaar (zoals Man utd., Real, Milan) niet
en zie het bewijs: heel porto is leeggekocht!
en ik zeg ook: als je tot de top wil behoren
1 zwaluw maakt nog geen zomer munjong!
p.s. Portugal is nog steeds 1000x aantrekkelijker dan Nederland
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
jouw arbitrage verhaal klopt echt niet
als nederlander zien wij gewoon altijd de fouten van onze nationale scheidsrechters
maar in het buitenland fluiten ze ook voor iedere overtreding hoor
Ik raad je aan is een weekendje Premier League voetbal te kijken dan gaan we hier verder op in.
Leg eens uit waarom je dan steeds met je Mickey Mouse league op de proppen komt met teams uit Belgie, Schotland etc. Niet bepaald een sterke competitie te noemen.
oplossing: met andere kleinere landen een "grotere" competitie oprichten
ik heb ex-PSV voorzitten van Raay (die echt weet waar ie het over heeft) aan mij zijde!
Ik vind dat je geen recht van spreken hebt als je als argument geeft dat de grotere teams het geld heeft en de spelers heeft en wij daar niet tegen op kunnen met ons minimale budget omdat hun budget groter is dan de onze terwijl wij ons soms heel makkelijk punten laten afnemen door de kleinere clubs uit Nederland. Hierbij heb ik Johan Derksen(die echt weet waar ie het over heeft) aan mijn zijde!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
verwijs naar het Griekenland verhaal dat je met geluk 1x kan winnen, maar jaren achter elkaar (zoals Man utd., Real, Milan) niet
en zie het bewijs: heel porto is leeggekocht!
Porto stond niet 1 maar 3 jaar aan de top. Hadden alleen de pech dat ze uit Portugal kwamen en veel moeilijker de CL kunnen halen.
De nummer 4 uit Italie plaatst zich nog makkelijker.
Maar idd is Porto nu leeg gekocht en ook de coach is weg. Ik denk dat hij met Chelsea ook nog mooie dingen laat zien trouwens.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Rebel Hatem Trabelsi keert terug bij Ajax
17/9/2004 10:33
Hatem Trabelsi keert terug bij Ajax. De Tunesiër leefde lange tijd in onvrede met het bestuur, maar zag deze zomer een transfer naar Arsenal mislukken. De problemen tussen club en speler zouden nu zijn uitgesproken.
Ajax en Trabelsi zaten de laatste week met elkaar om tafel om te proberen de onderlinge problemen op te lossen. De club had al laten weten dat het zowel voor de speler als voor de club beter zou zijn als de rechtsback zich weer meldde in de spelersgroep, ook al had coach Ronald Koeman vorig jaar laten weten dat het volgens hem beter was als Trabelsi zou vertrekken. En ook al beweerde de Tunesiër dat hij nooit meer voor Ajax kon spelen.
(...)
Vrijdagmiddag organiseert Ajax een persconferentie, waarin de clubleiding en Trabelsi uitleg geven.
bron: vi.nl
Ben benieuwd hoe dit valt in de spelersgroep. Ajax kan iig wel een goede verdediger gebruiken...
mister blonde
-
- 12745 berichten
- 5924 stemmen
In mijn ogen zit AJAX te vol met arrogante voetballertjes
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
[quote]mister blonde schreef:
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Rebel Hatem Trabelsi keert terug bij Ajax
....................................
Ben benieuwd hoe dit valt in de spelersgroep. Ajax kan iig wel een goede verdediger gebruiken...
Ben meer benieuwd hoe dit valt onder de supporters.....
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Ik ben er wel blij mee, aangezien het gewoon een hele goede verdediger is. De supporters zullen ook niet moeilijk doen denk ik.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Weet ik nog niet, ik ben er in ieder geval ook blij mee, 8 tegengoals in 4 duels, tegen niet eens topploegen in de eredivisie, dan kan je een wereldverdediger als Trabelsi goed gebruiken... Kunnen die SQD en Grygera lekker de bank warm houden...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Ja dat weet ik nog al te goed. Maar tegen dat Feyenoord van toen was het ook niet moeilijk.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Ja dat weet ik nog al te goed. Maar tegen dat Feyenoord van toen was het ook niet moeilijk.
Nou nou, zoveel beter is de selectie van Feyenoord toch niet geworden....
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
In dat stadium va nhet Seizoen had Feyenoord nog steeds te kampen met problemen dat de meest invloedrijke spelers waren vertrokken, al de spelers moesten ingespeeld raken en dat kwam een beetje zo na de winterstop. Toen werd het spel beter en de prestaties. Het huidige Feyenoord team is zeker wel beter als vorig jaar in mijn ogen. De opkomst van het Fenomeen Salomon Kalou bijvoorbeeld (Als van Basten goed oplet heeft hij zo een aanwinst.) Dan heb ik het nog niet over Castelen, Kuyt die weer een seizoen ervaring heeft, Ono die meer de rol als leider op zich neemt, Saidi die een geweldige centrale verdediger is, Ghali die steeds meer een routinier begint te worden, Basto die overkwam van Bordeaux die zijn draai nog moet vinden maar als hij hem vindt zit het wel goed, Goor die natuurlijk een grote aanwinst is en natuurlijk mijn lieveling Song begint weer terug te komen in vorm.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Vooruit wat betreft Kalou heb je gelijk, de rest is imo wishful thinking van jouw kant...
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Nou nou, zoveel beter is de selectie van Feyenoord toch niet geworden....
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Ik ben bang dat Feyenoord inderdaad mee gaat doen om het kampioenschap..
Echter als ze te maken krijgen met veel schorsingen/blessures dan zal Feyenoord het zeer moelijk krijgen, de selectie is imo niet breed genoeg...
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Net als ieder jaar...
Maar ik moet nog maar zien wat er gebeurt als het 'nieuwe trainer-effect' wegebt...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vorig jaar zag ik ons niet als titelkandidaat...
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
feyenoord moet binnenkort kampioen worden
anders halen ze hun gemiddelde van 1x in de 10 jaar kampioenschap niet
Wouter
-
- 18751 berichten
- 3104 stemmen
Ik zeg ook niet dat door die hakballetjes ze arrogant lijken ik vind aleen dat je soms gewoon moet kiezen voor een normale pass dan bijvoorbeeld een hakballetje te geven, een normale pass geeft toch wat meer zekerheid. Van Der Vaart zie ik regelmatig hakballetjes doen waardoor AJAX balverlies leidt.
Valt wel mee. ik zie hem eigenlijk alleen hakjes doen als de situatie daar om vraagt. Ik weet trouwens nog wel een paar heel erg effectieve.
Maar 1 ding staat vast, de laatste tijd laat van der Vaart zich van een hele kinderachtige kant zien, heel onvolwassen persoontje. Dat stoort mij nogal.
Ik denk dat je gekleurd kijkt. Goed, zijn eerste reactie op het geval Zlatan was niet slim, maar arrogant? Van de week reageerde hij in ieder geval heel volwassen op de situatie.
Verder kan ik me geen kinderachtige reacties herinneren.
Wouter
-
- 18751 berichten
- 3104 stemmen

Ja dat weet ik nog al te goed. Maar tegen dat Feyenoord van toen was het ook niet moeilijk.[/quote]
Worden hakballetjes daar makkelijker door?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.