• 17.161 nieuwsartikelen
  • 181.970 films
  • 12.556 series
  • 34.712 seizoenen
  • 655.042 acteurs
  • 200.335 gebruikers
  • 9.457.919 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Woensdag 1 september - Ajax-fans massaal tegen transfer

(Verslaggever SV, Amsterdam, 08.54u GMT+01.00, Redactie AS)

Ajax-supporters zijn massaal tegen de transfer van Zlatan Ibrahimovic, dat blijkt uit polls en forums op diverse fansites. De meeste fans zijn woedend op het bestuur, omdat zij geen adequate vervanger hebben kunnen realiseren voor het verstrijken van de deadline. Op de poll van Ajax Showtime is zesenzeventig procent van de bijna achthonderd supporters die hebben gestemd tegen de afgedwongen transfer van de Zweed. De meesten kunnen het (terecht) niet hebben dat Ibrahimovic voor 'slechts' zestien miljoen euro is vertrokken, terwijl bijvoorbeeld een Wayne Rooney voor bijna veertig miljoen euro naar Manchester United is vertrokken.

www.ajaxshowtime.com

Over twee weken speelt Zlatan tegen Ajax in de CL, ik ben benieuwd hoe de supporters en spelers op hem reageren....

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax kon Zlatan toch niet behouden, als de speler weg wil moet je hem eigenlijk wel laten gaan.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Ja dat is duidelijk, maar Ajax had wel moeten zorgen voor een deugdelijke vervanger en een normale prijs moeten vragen!!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Maar als hij dan niet verkocht word heb je kans op een ongemotiveerde speler. Die ook nog eens met meerdere spelers ruzie heeft.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Het brengt zeker een stuk stabiliteit in het elftal, dat is het enige positieve aan het verhaal.

Hij wilde ook weg, dat heeft hij al langer aangegeven, en ook Ajax was daar van op de hoogte.

Wat mij, en meerdere personen met een Ajax-hart, enorm stoort is de wijze hoe daar binnen Ajax mee is omgegaan, ten eerste een lage transferprijs en ten tweede hadden ze al veel en veel eerder bepaalde alternatieven achter de hand kunnen hebben, het zat er namelijk al een behoorlijke tijd aan te komen. Dat dan de transfer van Kone (dat is echt een grote voetballer in wording) afketst op een medische keuring vind ik slordig!!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vind het niet slordig om Kone aftekeuren misschien heeft hij wel echt een aandoening, daarnaast twijfel ik ook wel of Kone meteen CL waardig is. Vaak is daar een langere tijd voor nodig om te wennen, En ik zag liever een ervaren spits die scoort bijvoorbeeld Mario Jardel.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Een langere tijd om aan te wennen, onzin als je kijkt naar de behaalde kwartfinale van Ajax in het seizoen 2002/2003, met allenmaal onervaren mannetjes erin...

Het is ook niet slordig om hem af te keuren maar slordig dat er niet meerdere alternatieven waren.

kos

• 46802 berichten
  • 8935 stemmen

Een lage prijs? 17 miljoen Euro voor Zlatan, die maar zo weinig gepresteerd heeft?

IK denk dat ze zich in de handen mogen wrijven met zo'n transfersom.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Ben ik niet met je eens.

Daarnaast is de tweede ronde CL wel erg ver weg:

Coach Koeman is ook razend en heeft de doelstelling voor het Europese avontuur al gewijzigd: hij zal al blij (en verbaasd) zijn als de 2e ronde behaald wordt!

Inmiddels is er één club die lacht: Juventus. Niet alleen is de concurrentie in de poule van de CL verzwakt, de transfersom van Zlatan mag in 3 jaar afbetaald worden (!) en de gewenste speler is -relatief- goedkoop binnengehaald.

f-side.nl

kos

• 46802 berichten
  • 8935 stemmen

Dat is leuk voor de f-side, maar ben ik het niet mee eens.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

GFM schreef:

Een langere tijd om aan te wennen, onzin als je kijkt naar de behaalde kwartfinale van Ajax in het seizoen 2002/2003, met allenmaal onervaren mannetjes erin...

Het is ook niet slordig om hem af te keuren maar slordig dat er niet meerdere alternatieven waren.

Je kunt geen spelers meer om 22:00 uur halen.

In 2002/2003 was er nogal wat geluk voor nodig (als Anderson er 1 minuut voor tijd die bal er in kopte, die ik er nog wel zou in- koppen lagen ze er de eerste ronde uit) maar ze hadden er natuurlijk wel goed gespeeld maar veel speler speelden al heel wat langer voor Ajax.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Niet alleen de F-side is het niet met je eens,

Woensdag 1 september - Ajax-supporters: "Bestuur moet weg"

(Verslaggever NVL, Amsterdam, 12.49u GMT+01.00, Diverse Fora)

De reactie van de Ajax-supporters zijn niet bepaald vriendelijk. Her en der wordt het bestuur verzocht op te stappen. En terecht. Hier een overzicht van de blunders die gemaakt zijn, alleen al deze afgelopen dagen:

1 De beste spits wordt verkocht aan notabene een tegenstander in de CL.

2 De transfersom € 16 miljoen is veel te laag. In het contract van Ibrahimovic stond een overeengekomen som van € 50 miljoen.

Als hij voor dat bedrag verkocht zou zijn, zou het acceptabel zijn, contract is nou eenmaal contract.

3 Juventus mag in 5 jaarlijkse termijnen betalen, € 3 miljoen nu, € 3 miljoen in 2005, € 3 miljoen in 2006, € 3 miljoen in 2007 en € 4 miljoen in 2008. Deze informatie staat www.juventus.com.

Ongelooflijk dat we ons zo in de luren hebben laten leggen door Juventus.

4 Door het late tijdstip van de transfer heeft Ajax niet de mogelijkheid gehad om nog een vervanger voor Ibrahimovic aan te trekken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

kos schreef:

Een lage prijs? 17 miljoen Euro voor Zlatan, die maar zo weinig gepresteerd heeft?

Ik denk van niet. Je haalt een speler voor 8.5 miljoen euro, wat onnoemelijk veel geld is voor iemand die van Malmo afkomstig is en dus nog niet eens zo'n reputatie heeft. En dan ga je nu, vlak voor de sluiting van de tranfermarkt, een speler verkopen die net zo goed nog een jaar had kunnen blijven (hoewel dit ook voor problemen had kunnen zorgen) voor een prijs van 16 miljoen euro terwijl in zijn contract een clausule schijnt te staan van 45 miljoen euro! Hoe kun je clausule in het contract opnemen en dan toch zo snel tevreden zijn met 1/3 van dat bedrag. Terwijl je juist de prijs op moet drijven. Vooral als men zich pas 2 dagen van te voren meldt om hem in te lijven. Hij heeft dan misschien niet altijd gebracht wat men van hem verwachtte, maar zijn reputatie is er. Het is niet voor niks dat hij in de belangstelling van een aantal topclubs stond. Dan ben je als Ajax zijnde geen goede onderhandelaar om hem nu voor 16 miljoen te laten gaan (of je moet echt van hem af willen, en daar lijkt het nu wel op).

Dat Kone niet komt is achteraf maar goed als ik het bedrag goed begrepen heb. 9.5 miljoen euro las ik in het Limburgs Dagblad. Dat is toch te gek voor woorden. Zo geef je meteen alles weer uit aan een spits die vorig jaar nog maar 1/10 van dat bedrag waard was. En het komt op mij zeer wanhopig over om dan 9.5 miljoen te gaan betalen voor Kone (die toch ook nog niet veel bewezen heeft).

Maar goed ... Ik blijf vertrouwen hebben in Sonck en Yannis.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

1. Dat is zo maar dat risico loop je altijd. Als je hem aan een andere club verkoopt kun je die de volgende ronde krijgen.

2. Jij denkt dat er ook maar 1 club zo gek is zoveel voor Zlatan te betalen.

3. Dat gebeurt wel vaker en wat maakt het uit zolang er maar betaald word.

4. Een nadeel maar ze hadden geen keus.

kos

• 46802 berichten
  • 8935 stemmen

GFM schreef:

1 De beste spits wordt verkocht aan notabene een tegenstander in de CL.

Poeh..poeh, wat een ramp. Net alsof ze de CL zouden winnen

2 De transfersom € 16 miljoen is veel te laag. In het contract van Ibrahimovic stond een overeengekomen som van € 50 miljoen.

Als hij voor dat bedrag verkocht zou zijn, zou het acceptabel zijn, contract is nou eenmaal contract.

Lol. Die clausules stellen toch geen ruk voor. In Spanje en Italie staan in de clausules transfersommen van 200 miljoen euro voor gewoon goede spelers. Dat betekent niet dat dit ook betaald gaat worden. Echt heel naief dit.

3 Juventus mag in 5 jaarlijkse termijnen betalen, € 3 miljoen nu, € 3 miljoen in 2005, € 3 miljoen in 2006, € 3 miljoen in 2007 en € 4 miljoen in 2008. Deze informatie staat www.juventus.com.

Ongelooflijk dat we ons zo in de luren hebben laten leggen door Juventus.

Ik snap niet wat het probleem is. Wat maakt dat nou uit? Bovendien zal Ajax deze constructie uit belastingtechnische overwegingen prima vinden. Die zijn niet bepaald dom daar.

4 Door het late tijdstip van de transfer heeft Ajax niet de mogelijkheid gehad om nog een vervanger voor Ibrahimovic aan te trekken.

Dat is waar.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Kos schreef:

(quote)

Poeh..poeh, wat een ramp. Net alsof ze de CL zouden winnen

Tja met zo'n instelling kunnen we net zo goed alle spelers voor peanuts verkopen, stoppen met voetballen en ons gaan toeleggen op het amateur-onderwaterhockey

kos

• 46802 berichten
  • 8935 stemmen

Ik wil alleen maar zeggen dat zo'n wedstrijd natuurlijk geen enkele reden is om dan maar van de transfer af te zien. Valt me erg tegen van de Ajax-supporters, dat ze zo'n naieve mening hebben.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Geen enkele reden om van een transfer af te zien?

Dus je ontkent dat de Ajax-aanval door deze transfer is verzwakt en de grootste concurrent is versterkt? Ik vind dit helemaal geen naieve mening van de Ajax-supporters die hun team danig verzwakt zien en er niks voor terug krijgen.....

Ajax dreigt volgens de supporters het lachertje van de CL te worden

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Even wat anders: Vinden jullie het ookniet te belachelijk voor woorden hoeveel geld er in dat spelletje voetbal omgaat en hoeveel die topspelers verdienen?

Die lui moeten gewoon met eergevoel voor hun eigen club gaan spelen en een middelmatig salaris krijgen, dat is meer dan genoeg voor het beoefenen van je hobby.

Waar ik me helemaal aan stoor is dat die rijke clubeigenaren al die spelers gewoon als speelgoed gebruiken. Als het zo doorgaat heeft het straks weinig meer met voetbal te maken.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

GFM schreef:

Ajax dreigt volgens de supporters het lachertje van de CL te worden

Nee hoor, PSV doet ook mee

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Kan iemand mij uitleggen waarom Heerenveen wel een spits kan vastleggen?? Deze speler is in ieder geval beter dan draak Yannis.....

Heerenveen krijgt Bruggink van Real Mallorca

1/9/2004 13:56

SC Heerenveen heeft voor het sluiten van de markt goede zaken gedaan. De Friezen namen Arnold Bruggink transfervrij over van Real Mallorca, waar hij na een klassiek geval uit de gratie was geraakt. De 27-jarige aanvaller tekende voor twee jaar bij Heerenveen.

Bruggink was bij Mallorca op een zijspoor beland omdat de club na zijn komst inmiddels twee keer van coach was veranderd. Trainer één haalde hem en Bruggink speelde regelmatig, trainer twee deed steeds minder een beroep op hem en trainer drie zag het niet in hem zitten.

vi.nl

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

GFM schreef:

Kan iemand mij uitleggen waarom Heerenveen wel een spits kan vastleggen?? Deze speler is in ieder geval beter dan draak Yannis.....

Heerenveen krijgt Bruggink van Real Mallorca

1/9/2004 13:56

SC Heerenveen heeft voor het sluiten van de markt goede zaken gedaan. De Friezen namen Arnold Bruggink transfervrij over van Real Mallorca, waar hij na een klassiek geval uit de gratie was geraakt. De 27-jarige aanvaller tekende voor twee jaar bij Heerenveen.

Bruggink was bij Mallorca op een zijspoor beland omdat de club na zijn komst inmiddels twee keer van coach was veranderd. Trainer één haalde hem en Bruggink speelde regelmatig, trainer twee deed steeds minder een beroep op hem en trainer drie zag het niet in hem zitten.

vi.nl

Heerenveen speelt geen CL dus hebben geen lijst met spelers hoeven inteleveren, ajax kan ook nog kopen maar die speler kan dan de eerste ronde niet meedoen.

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Die lijst met CL spelers hoef je pas 1 september in leveren (vandaag), dat is nog altijd een dag later dan het sluiten van de transfermarkt (31 augustus)

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Kai schreef:

(quote)

In 2002/2003 was er nogal wat geluk voor nodig (als Anderson er 1 minuut voor tijd die bal er in kopte, die ik er nog wel zou in- koppen lagen ze er de eerste ronde uit).

Idd, en vergeet vooral niet de uitwedstrijd bij Valencia waar Ajax compleet van de mat werd gespeeld, maar toch nog bijna won.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

GFM schreef:

Het bestuur van Ajax heeft zich laten chanteren door de heer Zlatan, Juve kon geen bankgaranties geven en de transfer was afgeketst, maar Zlatan heeft laten weten via de telefoon niet terug te komen uit Turijn naar Ajax....

Ajax heeft toen van Juve het bod geaccepteerd (een fooi van 16 miljoen) dat ook nog eens over 3 jaar mag worden betaald.

Graag ff een bewijs dat deze onzin waar is!

flipsen schreef:

Ik heb niet zo'n verstand van voetbal, maar zo'n superspits als iedereen zegt is die zlatan toch helemaal niet? Hij lijkt mij vrij traag en a-technisch toe

Door zijn lengte lijkt hij misschien traag maar hij loopt menig verdediger eruit.

En hoeveel onmogelijke acties/doelpunten moet hij nog maken om zijn techniek te bewijzen?

GFM schreef:

De meesten kunnen het (terecht) niet hebben dat Ibrahimovic voor 'slechts' zestien miljoen euro is vertrokken, terwijl bijvoorbeeld een Wayne Rooney voor bijna veertig miljoen euro naar Manchester United is vertrokken.

Vergelijkingen trekken tussen verschillende transfers vind ik echt heel zielig.

Over twee weken speelt Zlatan tegen Ajax in de CL, ik ben benieuwd hoe de supporters en spelers op hem reageren....

Supporters zullen net zo reageren als bij andere ex-spelers, ze worden toch uitgefloten (af en toe ziek publiek)

FX schreef:

(quote)

Nee hoor, PSV doet ook mee

PSV heeft al een aantal malen met meer punten de volgende ronde niet gehaald terwijl Ajax met veel minder punten wel de volgende ronde haalde.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

EmDee schreef:

PSV heeft al een aantal malen met meer punten de volgende ronde niet gehaald terwijl Ajax met veel minder punten wel de volgende ronde haalde.

Dus?

Ik constateer alleen op basis van de huidige selecties van beide clubs, dat Ajax een grotere kans maakt om door te gaan, hoewel PSV me zeker niet tegenvalt...

Maar redenerend op jouw manier: Ajax heeft een aantal maal meer de CL gewonnen dan PSV.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

FX schreef:

(quote)

Dus?

Ik constateer alleen op basis van de huidige selecties van beide clubs, dat Ajax een grotere kans maakt om door te gaan, hoewel PSV me zeker niet tegenvalt...

Maar redenerend op jouw manier: Ajax heeft een aantal maal meer de CL gewonnen dan PSV.

Wat een rare opmerking psv won de cup in '88 en ajax in '95 voor het laatst de andere zijn meer als 30 jaar geleden wat zegt dat nou.

Die lijst met CL spelers hoef je pas 1 september in leveren (vandaag), dat is nog altijd een dag later dan het sluiten van de transfermarkt (31 augustus)

Volgens mij moest die lijst toch vannacht om 00:00 binnen zijn.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Wat een rare opmerking psv won de cup in '88 en ajax in '95 voor het laatst de andere zijn meer als 30 jaar geleden wat zegt dat nou.

Iets beter je best doen Kai. Ik redeneerde zoals EmDee dat placht te doen, namelijk resultaten uit het verleden gebruiken als argument, iets waar ik zelf ook niet van houd. Maar ik kon het toch even niet laten

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

FX schreef:

(quote)

Iets beter je best doen Kai. Ik redeneerde zoals EmDee dat placht te doen, namelijk resultaten uit het verleden gebruiken als argument, iets waar ik zelf ook niet van houd. Maar ik kon het toch even niet laten

Volgens mij wou EmDee zeggen dat PSV het net zo goed doet als Ajax in de CL. Ik begreep ook wel wat jij bedoelde maar ik wilde eigenlijk zeggen dat het niks uitmaakt wie het vaakst de CL wint.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Volgens mij wou EmDee zeggen dat PSV het net zo goed doet als Ajax in de CL. Ik begreep ook wel wat jij bedoelde maar ik wilde eigenlijk zeggen dat het niks uitmaakt wie het vaakst de CL wint.

Ik ben het helemaal met je eens mijn beste. En ik hoop natuurlijk ook dat PSV ver komt (goed voor NL-voetbal), maar als Ajax-fan is het een soort onbedwingbare neiging PSV af en toe even af te kraken

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.