- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
En omdat ieder jongetje (en zijn ouder(s) dringen daar ook op aan) eigenlijk het liefst in de spits willen spelen, we zijn immers een aanvallend land, worden hier nauwelijks goede verdedigers opgeleid.
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
Stekelenburg is gewoon te begrijpen, ik zie geen enkele keeper in NL (op Sar na) die beter is
maar waarom Knopper niet?
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
maar waarom Knopper niet?
Omdat we al genoeg spelers voor die positie hebben.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik voorzie nog wel een comeback van Theo Janssen. Lijkt me een mooie speler voor in Oranje.
Verder snap ik de keus van Stekelenburg ook wel. Hij is toch de keeper van de toekomst. Alleen een beetje jammer dat Ajax twee van die superkeepers heeft, waardoor hij weing speelt.
Ik vind het jammer, maar ook wel begrijpelijk, dat Reiziger voorlopig voor Middlesbrough kiest.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Kijk in principe heb je maar twee verdedigers nodig. Want heel europa speelt met twee spitsen. (dat is mijn idee van voetbal man op man) Je kan er ook een gebruiken tegen de zwakkere tegenstander en zet je een middenvelder op de spits.
Aanvallend pluk je hier de vruchten van doordat je op het middenveld twee extra mensen hebt rondlopen en druk kan uitoefen op de verdedigers van de tegenpartij (waardoor zij, als minder technische speler !!, vaak de bal kwijt raken).
Eenmaal het middenveld in handen heb je 9 van de 10 keer de afvallende bal. Meer kansen voor de goal.
Verdedigend sta ja (volgens de kenners) zwakker. Waarom weet ik niet Omdat het middenveld zo compact is moeten de verdedigers (vaak 4 stuks) van de tegenpartij gaan mee voetballen wat vaak een probleem is. Je moet niet proberen om een bal af te pakken van een technisch goeie voetballer, blijf bij hem en wacht tot hij een pass geeft aan een verdediger (of een minder goeie speler) dan zet je druk. 9 van de 10 keer komt er een slechte pass/actie uit.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Kijk in principe heb je maar twee verdedigers nodig.
Das gewoon niet waar. In principe heb je twee kei- en keiharde verdedigers nodig, die tegelijkertijd ook nog eens supersnel en bijzonder technisch aangelegd zijn. Ze moeten immers iedere spits kunnen neerleggen, ze er uitlopen en tegelijkertijd zich ook nog eens met de opbouw bemoeien.
In de praktijk bestaan die niet, in ieder geval in Nederland niet. Geen enkel land dat zichzelf serieus neemt, treedt met twee verdedigers aan. Je hoeft alleen maar het middenveld te passeren met een lange bal en het veld kan helemaal open liggen.
Je stelling dat men het middenveld meer kan controleren met minder verdedigers, gaat andersom ook op. Het middenveld kan je óók versterken door minder aanvallers in te zetten.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Stekelenburg is gewoon te begrijpen, ik zie geen enkele keeper in NL (op Sar na) die beter is
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
In de praktijk bestaan die niet, in ieder geval in Nederland niet. Geen enkel land dat zichzelf serieus neemt, treedt met twee verdedigers aan. Je hoeft alleen maar het middenveld te passeren met een lange bal en het veld kan helemaal open liggen.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Yep… Maar de bal moet nog wel aankomen. Er wordt net gedaan alsof elke bal precies goed aankomt. Als je maar als collectief druk blijft zetten komt er echt geen behoorlijk pass uit
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Westerveld is derde keeper bij zijn club dus die kan je ook wel afschrijven. Je neemt Stekelenburg gewoon mee als derde keeper en de tweede keeper, na van der Sar, moet dan Gentenaar of Timmer zijn. Veel keus heb je ook niet met goede keepers en deze twee mannen hebben al genoeg bewezen dat ze uitstekende sluitposten zijn 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Wellicht dat Moens weer gaat vlammen bij Willem II?
Maar ik lees allemaal berichten over bv Castelen en Stekelenburg maar ik zie gen Van Persie voorbij komen.
Iemand die lang niet heeft gevoetbald en ook bij Arsenal wellicht maar weinig aan voetballen toekomt.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Het is maar een voorlopige selectie mensen. Logisch dat Van Basten deze mensen even persoonlijk aan het werk wil zien toch?
En heeft niemand Stekelenburg zien spelen in het Amsterdam Tournament? Die jongen gaat het echt wel maken hoor.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Als Stekelenburg eerste keeper wordt bij Ajax heb ik weinig problemen met zijn selectie.
Ik verwacht trouwens dat er voor eind dit jaar nog wel een uitnodiging komt voor òf Daniel de Ridder òf Tom de Mul.
Vooral de laatste heb ik twee keer van genoten tijdens Ajax' oefenpotjes in Twente.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Ik verwacht trouwens dat er voor eind dit jaar nog wel een uitnodiging komt voor òf Daniel de Ridder òf Tom de Mul.
De Mul is Belg
Maar de Ridder zou een goede optie zijn 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Haha, wat een voetbalkenners hier

EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
De Mul is Belg
Dat wist ik dus echt niet. Dan zal hij binnenkort wel een rode duivel worden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Troost je EmDee, ik dacht dat ook dat De Mul een Nederlander was... 
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
En heeft niemand Stekelenburg zien spelen in het Amsterdam Tournament? Die jongen gaat het echt wel maken hoor.
Hij was idd erg sterk, ik geloof dat ie tegen Arsenal ook man of the match was. Het zou mij niet verbazen als Koeman Lobont dit jaar passeert.
Verder vind ik de keuze voor Bosschaart en De Jong heel logisch. Deze gasten zijn zeker wel goed genoeg voor Oranje, zeker nu mannen als Stam en Reiziger er niet meer bij zijn.
Castelen vind ik een twijfelgeval. Eerlijk gezegd heb ik hem niet vaak zien spelen, maar de enige keer dat ik hem in actie heb gezien (ADO-Excelsior) was het een draak. Maar daar gaan we weer, er zijn geen alternatieven. Van der Meyde heeft bewezen Oranje-onwaardig te zijn en Overmars is gestopt. Dan hou je over De Ridder en in mindere mate Castelen. De Ridder is geloof ik net uit de luiers, dus dan maar Castelen een kans geven...
Ik ben benieuwd of deze jonge selectie een beetje mee kan op het hoogste niveau, maar ik denk dat we niet al te veel hoeven verwachten van de WK in Duitsland met zo'n (jonge) verdediging...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Dan hou je over De Ridder en in mindere mate Castelen. De Ridder is geloof ik net uit de luiers, dus dan maar Castelen een kans geven...
Euh, De Ridder is maar een half jaar jonger dan die andere baby. 
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Joh, dat wist ik niet. Moeten ze bij de KNVB maar snel een kindermeisje aannemen 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Toen Lobont geblesseerd was, heeft ie zo wat een half seizoen goed gespeeld. En dat ging prima. Maar goed, Griekenland werd ook kampioen met een keeper die reserve was bij zijn club. 
Ik hoop trouwens dat Westerveld nog ergens anders aan de bak komt, het is een prima keeper die het niet verdient weg te kwijnen op bank van een clubdie in de onderste regionen van de Primera Division bivakkeert.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Briljante opening van de spelen!
Absoluut, heel origineel en smaakvol!
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3250 stemmen
Meen je dat nou, vind het maar een saaie bedoeling.
Maar dit is dan ook voor het eerst dat ik een opening volg, Tiësto maakt het nog een beetje goed, al hoor je er niet veel van.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Het is toch bedoening?
(dit vraag ik omdat ik zelf ook twijfel
)
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3250 stemmen
Kan best hoor Phoenix, ik wist het ook niet zeker dus heb ik maar de meest logische genomen 
Maar by the way, wat vond je ervan Phoenix?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik heb alleen gezien hoe de vlam werd aangestoken. Eerlijk gezegd zat ik stilletjes te hopen dat er niets engs/radicaals zou gebeuren... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.