- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
starbright boy (moderator films)
-
- 22599 berichten
- 5249 stemmen
Lance komt thuis en zegt "Hoi Sheryl, lekker gefietst. De ronde van Stiphout en ook nog de Tour de France gewonnen"...
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Voor het wielercriterium te Aalst had men ook eens gepolst voor Armstrong maar hij kostte 85.000 euro . Het totale budget voor de wedstrijd lag bij 65.0000 euro voor iedereen

Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
Lance komt thuis en zegt "Hoi Sheryl, lekker gefietst. De ronde van Stiphout en ook nog de Tour de France gewonnen"...
hahaha
citybird
-
- 4964 berichten
- 4157 stemmen
Heeft gewonnen of mocht/moest winnen?
Was het een spurt of kwam hij alleen aan? Want het lijkt me wel straf dat hij McEwen in een spurt gaat verslaan.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Hoefde hij niet te vertellen, want ze was er in Stiphout zelf bij.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Was het een spurt of kwam hij alleen aan? Want het lijkt me wel straf dat hij McEwen in een spurt gaat verslaan.
In alle criteria is vantevoren bepaald wie er moet winnen en hoe. Waarom dacht je dat de gele trui drager 1e wordt, de groene tweede en een Nederlander derde?
citybird
-
- 4964 berichten
- 4157 stemmen
In alle criteria is vantevoren bepaald wie er moet winnen en hoe. Waarom dacht je dat de gele trui drager 1e wordt, de groene tweede en een Nederlander derde?
Spijtig dat Simeoni er dan niet bij was, die zou daar wel anders over gedacht hebben. 
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Het was niet echt een sprint, hij kwam zo'n 2 seconden eerder aan.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Geheel alleen dacht ik.
Inderdaad. Staat nog redelijk vers op mijn netvlies. Dat waren nog eens mooie wielertijden.
BTW, je dacht toch niet dat iemand op dat moment Pantani nog kon volgen? Ik herinner me dat ie renners die op dat moment nog voorop lagen voorbij reed alsof ze stil stonden. 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Dat is idd vaak afgesproken werk.
Je denkt toch niet dat het publiek het volgende jaar allemaal weerkomt als Gerard de Vries uit Zwalk of Jan van Veen uit Boerhoeve als eerste de streep passeert.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Marco van Basten gaat Nederlands elftal coachen......
Bewijst meer eens ter meer dat de KNVB absoluut een "K" organistatie is.
Wat zeide ze ook al weer van Rijkaard. "Jong en onervaren".
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wie had het dan moeten doen? Ik vind dit wel best zo. Als het Nederland Elftal net zo leuk gaat spelen als Ajax 2, gaan ze heus wel vele harten veroveren.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Ajax 2 is wel even wat anders dan het Nederlands elftal. De tegenstanders ook trouwens.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Ik denk dat de rol van bondscoach eigenlijk heel erg wordt overschat. In die paar dagen -gedurende toernooien een paar weken- is het voor een coach onmogelijk die gasten echt beter te laten voetballen. Een bondscoach zal het voetbaltechnische niveau van een spelersgroep nooit kunnen veranderen. Bovendien zijn de spelers die geschikt zijn voor het Nederlands elftal professionals die vaak al vanaf hun vroegste jeugd voetballen, die hoef je dus echt niets meer te leren.
Wat een bondscoach wel moet doen is eigenlijk vrij simpel. Hij moet goede spelers selecteren, hij moet met die geselecteerde spelers 1 vast systeem spelen waarin iedereen zich lekker voelt en dat resultaten oplevert en het belangrijkste, hij moet ervoor zorgen dat er een goede, open sfeer heerst in de groep. Als alle spelers zich goed voelen en goed met elkaar overweg kunnen, zijn ze ook bereid meer voor elkaar te doen in het veld. Voor een vriend loop je nu eenmaal net een stapje harder dan voor een onbekende.
Welnu, als dat de eisen zijn die je aan een bondscoach wenst te stellen, waarom zou een onervaren trainer als Van Basten dat niet kunnen? De man boezemt vertrouwen in en heeft een groot gezag over de spelers. Zijn voetbalkennis staat buiten kijf, dus de juiste spelers in het juiste systeem laten spelen, moet geen probleem zijn.
Daarnaast is het een rustige, vriendelijke en beschaafde man, dus moet hij welhaast goed liggen bij de pers.
Marco mijn zegen heb je! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Marco Van Basten werd vandaag officieel voorgesteld als nieuwe bondscoach van Oranje.
Vandaag werd de nieuwe Nederlandse bondscoach Marco Van Basten voorgesteld. In zijn openingsspeech had Van Basten het over een jonger en offensiever Nederlands Elftal en dat blijkt meteen uit zijn eerste selectie. Voor de oefeninterland van half augustus kiest de nieuwe selectieheer voor tien nieuwe namen, waarvan heel wat jonge spelers die in Nederland voetballen.
Feyenoord levert Kuijt en de aanwinsten Castelen en Bosschaart, AZ levert Kromkamp en Landzaat, van Ajax zijn (doelman) Stekelenburg en De Jong toegevoegd. PSV'er Van Bommel keert terug, net als de in Duitsland spelende Hofland en de van Feyenoord naar Arsenal vertrokken Van Persie.
Afgezien van de al eerder gestopte internationals (Stam, Overmars, Waterreus, gebroeders De Boer) is Reiziger afgevallen. Van Basten zei dat de verdediger zich op het clubvoetbal wil concentreren. Van Nistelrooij is niet opgeroepen, omdat hij de komende twee kwalificatiewedstrijden is geschorst. Seedorf, herstellende van een operatie, ontbreekt eveneens. Cocu, momenteel ook niet geheel fit, heeft te kennen gegeven de komende tijd beschikbaar te zijn. Hij vroeg voor die beslissing na het EK enige bedenktijd.
Het gaat hier wel maar om een voorselectie van 25 spelers. Van Basten maakt de definitieve selectie voor de interland met Zweden op 12 augustus bekend. Bondscoaches zijn verplicht in een vroegtijdig stadium aan de clubs kenbaar te maken welke spelers eventueel in aanmerking komen. Normaal wordt de voorlopige selectie niet bekendgemaakt, maar ook daarin zorgt Van Basten meteen voor een trendbreuk. (Het Laatste Nieuws)
De selectie:
Doel:
Van der Sar (Fulham)
Stekelenburg (Ajax)
Westerveld (Sociedad).
Verdediging:
Bouma (PSV)
Van Bronckhorst (Barcelona)
Heitinga (Ajax)
Hofland (Wolfsburg)
De Jong (Ajax)
Kromkamp (AZ).
Middenveld:
Van Bommel (PSV)
Bosschaart (Feyenoord)
Cocu (PSV)
Davids (Inter)
Landzaat (AZ)
Sneijder (Ajax)
Van der Vaart (Ajax)
Zenden (Middlesbrough).
Aanval:
Castelen (Feyenoord)
Van Hooijdonk (Fenerbahce)
Kluivert (Newcastle)
Kuijt (Feyenoord)
Makaay (Bayern München)
Van der Meyde (Inter),
Van Persie (Arsenal),
Robben (Chelsea).
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Hmm Alleen Kuijt en Hofland begrijp ik niet zo goed....
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
We hebben al nauwelijks verdedigers, dus Hofland is een logische keuze. Aangezien Reiziger ook al stopt mag Ricksen er ook wel weer bij eigenlijk. De verdediging is echter wel een behoorlijk zorgenkindje aan het worden, voor zover dat nog niet het geval was.
Maar iemand als Castelen bijvoorbeeld is waarschijnlijk bij z'n club niet eens zeker van een basisplaats, da's nog een stuk vreemder. Van Basten zal wel wat van deze talenten aan het werk willen zien, geef ze echter weinig kans. Dit is natuurlijk ook maar een voorlopige selectie he.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Dat Castelen erbij zit is gewoon lachwekkend, evenals Kromkamp en zeker Stekelenburg overigens.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Castelen en Bosschaart geven weer eens aan dat je bij de top 3 moet zitten.
Kromkamp en Landzaat geven aan dat Adriaanse door Van Basten als autoriteit wordt gezien.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Dat Castelen erbij zit is gewoon lachwekkend, evenals Kromkamp en zeker Stekelenburg overigens.
Kromkamp is zeker niet lachwekkend. Een van de betere verdedigers op de Nederlandse velden. En ik zie hem liever dan Hofland. En Stekelenburg is ook niet zo vreemd. Hij is immers de toekomstige doelman van Oranje en Westerveld is nu toch derde keeper bij Real Sociedad? In Castelen moet ik je wel gelijk geven. die jongen moet zich eerst nog even in de kijker spelen bij Feyenoord en dan zien we wel verder 
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Castelen moet zich idd nog maar eens bewijzen, maar het is zeker een goeie voetballer.
Kromkamp waarom niet???
Stekelenburg is de beste keeper op de nederlandse velden. En absoluut de tweede man in Oranje..
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Kromkamp en Landzaat geven aan dat Adriaanse door Van Basten als autoriteit wordt gezien.
En die Feyenoorders zijn geselecteerd omdat Gullit het vriendje is van Van Basten, de PSV'ers omdat Hiddink zo sympathiek is en Van Bronckhorst omdat het zo zielig is dat 'ie de enige overgebleven Nederlander is bij Barça?
Hij moet wel met mensen als Kromkamp komen, Ricksen zou zoals ik al zei ook een verstandige keuze zijn. We hebben nou eenmaal een tekort aan verdedigers momenteel, zo simpel is 't. En dat Landzaat in zo'n orientatiefase en herkansing krijgt is ook niet zo gek.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Als ze van Bronckhorst eens thuislieten. Die heeft zijn beste tijd ook wel gehad. Hij heeft me trouwens nooit echt kunnen boeien.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Stekelenburg de beste keeper van de Nederlandse velden 
Dan 100 keer liever Gentenaar.
En Kromkamp een goede verdediger? Da's gewoon een middenvelder die in het Nederlands elftal als een gek gedold gaat worden als verdediger, elke keer hetzelfde gezeik met verdedigers in Oranje.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
En de alternatieven zijn?
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Geen.
wat heb je aan verdedigers als je aanvallend voetbal speelt.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat heb je aan een keeper als je aanvallend voetbal speelt?
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Inderdaad, 0-5-6 wordt het dan. We hebben toch wel een overschot aan spitsen.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Zie hier de naieve Nederlandse voetbal-logica waarom we dus voorlopig niks gaan winnen.
Ja, want als je aanvallend voetbal speelt komt er nooit een tegenstander voor je goal 
Als je aanvallend voetbal speelt heb je juist echte verdedigers nodig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.