- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kos
-
- 46813 berichten
- 8938 stemmen
Een zeer groot deel van de regie was in Nederlandse handen (Martijn Lindenberg).
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
Het was wel vaker in het toernooi. Dat je soms dacht van sodemieter op met je herhalingen, ik wil gewoon zien wat er nu gebeurt. En alleen op een echt goed moment een herhaling.
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
ff een nutteloze voetnoot 
OFFICIAL STATS BY UEFA
Category Portugal Holland
Total shots.........12.....................7
Shots on target...7......................1
Possession..........47%..................53%
Corners won..........9.......................2
Fouls committed.....22......................20
Offsides ..................5.......................3
Bookings................3...................2
Sent Off..................0.....................0
we hadden dus net iets meer balbezit maar we kwamen zelden in de buurt van het doel, de portugezen daarintegen............
GFM
-
- 1116 berichten
- 1542 stemmen
Een zeer groot deel van de regie was in Nederlandse handen (Martijn Lindenberg).
Gisteren zeker niet, ik heb de (overigens zeer mooie) 2e goal van Portugal wel 35 keer gezien tijdens de wedstrijd.....
Over de wedstrijd kan ik kort zijn: hemeltergend Oranje, Portugal was gewoon beter... ik ben er dan ook niet zo ziek van als 4 jaar geleden tegen die modepoppetjes.....
Nog een ding dan om ff te zeuren: wat een verschrikkelijk slechte scheidsrechter, Portugal mag hem een goede fles Port en een grote bos bloemen sturen... Niet dat het aan Frisk lag dat we verloren hebben, maar met zn irritante fluiten floot hij alles wat maar een beetje twijfelachtig was in Portugees voordeel!!
En Dickie had weer een briljante ingeving: Laat ik mn beste aanvaller van de eerste helft wisselen en draak Seedorf laat hij staan... Moest hij Robben een keer wisselen..... 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Overmars hoefde maar een sliding te maken of hij had rood gekregen. Verstandige wissel hoor (hij is ook niet de jongste meer).
GFM
-
- 1116 berichten
- 1542 stemmen
Ik had Robben/Seedorf eerder gewisseld dan Overmars... Daarnaast had Pierre er zeker 10 minuten eerder in moeten komen, waar wachtte Advocaat op?
El Ninjo
-
- 329 berichten
- 2327 stemmen
En Dickie had weer een briljante ingeving: Laat ik mn beste aanvaller van de eerste helft wisselen en draak Seedorf laat hij staan... Moest hij Robben een keer wisselen..... 
Mee eens, vond de wissels van Dick wederom niet sterk. Robben was toe aan een wissel tijdens de rust en niet Overmars. Seedorf liep inderdaad doelloos / nutteloos rond en had ook tijdens de rust gewisseld moeten worden.
Voor de laatste keer, waarom geen Sneijder. Waar het aan ontbrak was aanvoer naar de spitsen en eventueel een goed schot uit de 2e lijn. En met vd Vaart (niet gezien in de wedstrijd) en van Hooijdonck (heeft ie trouwens voor Oranje eigenlijk al eens gescoort uit een vrije trap, ik kan me vergissen maar bij mijn weten nog nooit) die beiden ook in het centrum stonden werd het daar alleen maar drukker en werden we alleen maar afhankelijker van een geluksbal i.p.v. (iets wat zou lijken op) een uitgespeelde aanval.
Maar we moeten gewoon eerlijk toegeven dat we gisteren gewoon tekort kwamen tegen de Portugezen. Ik heb dan ook niet zoveel moeite met deze verdiende nederlaag.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1542 stemmen
Voor de laatste keer, waarom geen Sneijder. Waar het aan ontbrak was aanvoer naar de spitsen en eventueel een goed schot uit de 2e lijn
Dat hebben wij ons gisteren ook duizend keer afgevraagd.. Maar Advocaat en Seedorf hebben dit toernooi "een bijzondere band" gekregen en daar zijn Sneyder en eigenlijk heel Nederland de dupe van geworden..
NEWSFLASH:
UEFA maakt zaak van boze Van Nistelrooy
Het EK krijgt voor Ruud van Nistelrooy mogelijk nog een vervelend staartje. De UEFA is naar aanleiding van de rapportage van scheidsrechter Anders Frisk een onderzoek gestart naa het verbale gedrag van de Nederlandse spits.
Van Nistelrooy zou vooral na de wedstrijd duidelijk hebben laten merken wat hij van het fluiten van de Zweedse arbiter vond. Voor de camera's van de NOS hield hij het op 'echt een type thuisfluiter'.
'Hij floot werkelijk álles in het voordeel van Portugal, dat was gewoon niet mooi meer. Alles wat fifty-fifty was, floot hij naar hun kant', meende Oranje's topscorer met vier doelpunten in Portugal.
Wat hij Frisk persoonlijk na afloop van de verloren halve finale tegen Portugal heeft toegevoegd, is niet bekend. De tuchtcommissie van de UEFA buigt zich vrijdag over de zaak.
Van Nistelrooy stond overigens niet alleen in zijn kritiek op Frisk. Ook bondscoach Dick Advocaat zei tijdens de wedstrijd 'What a home ref!'. En Johan Cruijff voegde nog toe dat hij Frisk 'een kreng eerste klas' vond.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Vind je? Het slechtste aan dit EK vind ik eigenlijk de regie.
Ik doelde met die opmerking dat je de schwalbes van Robben wel duidelijk kon zien.
Ik ben me in de loop van het toernooi ook wel gaan ergeren aan de regie van de wedstrijden.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
ff een nutteloze voetnoot 
OFFICIAL STATS BY UEFA
Category Portugal Holland
Total shots.........12.....................7
Shots on target...7......................1
Dit zegt volgens mij genoeg, slechts één schot op goal.
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
Dit zegt volgens mij genoeg, slechts één schot op goal.
precies, we presteerden gewoon verre van goed....zo erg zelfs dat geniale opstellingen en wissels ons niet hadden kunnen redden...
GFM
-
- 1116 berichten
- 1542 stemmen
precies, we presteerden gewoon verre van goed....zo erg zelfs dat geniale opstellingen en wissels ons niet hadden kunnen redden...
Mee eens!! Trouwens al het gebeuren heeft tenminste een groot voordeel: Dick Advocaat gaat natuurlijk zijn ontslag indienen!!

Zo zie je maar, er is geen nacht zo donker of het wordt altijd weer licht!!
PS. Ik ben na gisteren wel anti Portugal, ik hoop dat ze in de finale door de tjeggen helemaal van de mat worden getikt.... HUP TSJECHIE!!
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
Mee eens!! Trouwens al het gebeuren heeft tenminste een groot voordeel: Dick Advocaat gaat natuurlijk zijn ontslag indienen!! (afbeelding) (afbeelding)
Zo zie je maar, er is geen nacht zo donker of het wordt altijd weer licht!!
PS. Ik ben na gisteren wel anti Portugal, ik hoop dat ze in de finale door de tjeggen helemaal van de mat worden getikt.... HUP TSJECHIE!!
NEEEEEEE!!!!!! Hup Griekenland!!!
Menghini
-
- 1306 berichten
- 941 stemmen
En jaja!!! Zeker weten!
YEAH!!!!!!!!!!!!!!!
En nu: pak Portugal weer!!!!!!!!!
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Portugal speelt Griekenland eraf , wees daar maar zeker van.
sydney
-
- 2223 berichten
- 0 stemmen
Net zo zeker als Tsjechië van Griekenland zou winnen? 
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
idd Griekenland wint gewoon de Finale!
kos
-
- 46813 berichten
- 8938 stemmen
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Lol indeed Kos. Ik hoop dat Griekenland wint dan wordt t alleen maar leuker als ik volgende week naar jou ga
.
Ja dan kan je maar beter het hele toernooi niet zo best spelen en in de halve finale overklast worden dan er op deze ongelofelijke klote manier uit te vliegen. Ik kan toch ook niet zeggen dat het onverdiend is gezien deze wedstrijd. Tsjechie verdomde het om te scoren en dat is fataal tegen de Grieken.
kos
-
- 46813 berichten
- 8938 stemmen
Het is gewoon een effectief soort Duits elftal geworden, met af en toe een leuke creatieve actie.
Da's voor iedere tegenstander dodelijk, zo'n combinatie 
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1349 stemmen
Grapjas... net zoals ze dat in de openingswedstrijd deden zeker?
Of net zoals de Fransen en de Tsjechen die Grieken wel even opzij zouden zetten. Dus zo zeker zou ik er niet van zijn...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
EK 2004, Survival of the weakest
LOL
Maar het belangrijkste moment van de wedstrijd blijft voor mij het uitvallen van Nedved. Zijn individuele klasse en ongekend loopvermogen kan nu eenmaal niet worden gebracht door zijn vervanger Smicer.
Over de 90 minuten gerekend had Tsjechië moeten winnen maar wat de Grieken in de eerste verlenging lieten zien was imponerend. Daarom zijn de Grieken zeker niet onverdiend door naar de finale.
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Ik moet zeggen dat ik die Grieken bijzonder sympathiek ben gaan vinden. Niet echt aantrekkelijk of wonderschoon voetbal maar toch vanuit een betrouwbare verdediging slim aanvallen. Daarnaast zijn het niet van die leiers die bij ieder wissewasje kreunend ter aarde storten. Tsjechië had het natuurlijk wel zelf af moeten maken want kansen te over maar toch.
Ik was eigenlijk voor Tsjechië, maar na vanavond mag Griekenland het wat mij betreft ook winnen.

V
-
- 8369 berichten
- 3383 stemmen
Ik had Tsjechie meer kans gegeven in de finale, maar nu Griekenland wederom voor een stunt heeft gezorgd, geloof ik er in dat Portugal te pakken is! Alles voor het verlies van Portugal (hoezo rancune
)
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik moet zeggen dat ik die Grieken bijzonder sympathiek ben gaan vinden.
Eens. Samen met Denemarken (mijn eigen stiekeme favoriet) vind ik de Grieken het leukste elftal van dit EK. 2004 wordt echt hun sportjaar, met een finaleplaats in het EK en de op handen zijnde Olympische Spelen terug in thuisland.
Prachtige foto trouwens, Flow!
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Finale Griekenland-Porugal: Ik denk dat iedereen zijn poules de prullenbak in kunnen, wie had dat verwacht?
Maar nu die Grieken eenmaal in de finale staan, gun ik ze de overwinning van harte! Ik denk idd ook niet dat Portugal wel even het kleine Griekenland oprolt, dat dachten de Fransen en de Tsjechen namelijk ook. Ze spelen gewoon heel degelijk voetbal, geen opsmuk geen tierelantijntjes, maar ze gaan wel effectief met hun kansen om (itt Oranje).
Het kan een heel leuke wedstrijd worden, Griekenland speelt met vleugels denk ik, nu ze in de finales staan, maar ook de Portugezen zullen gebrand zijn om geschiedenis te schrijven in eigen land, nu ze voor het eerst de eindstrijd hebben gehaald.
Al met al verwacht ik eigenlijk dat de Grieken het niet zullen gaan redden, maar ik hoop er wel op!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Finale Griekenland-Porugal: Ik denk dat iedereen zijn poules de prullenbak in kunnen, wie had dat verwacht?
idd, ik las laatst in een column dat Griekenland het zwarte spook is in ieders EK-pool. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Raar is dat, de eindmatch is net hetzelfde als de beginmatch... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.