- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
El Ninjo
-
- 329 berichten
- 2327 stemmen
Mee eens!!
Van de ene kant helemaal mee eens maar van de andere kant weet je het natuurlijk nooit.
Het zijn natuurlijk wel "hele oude koeien" die ik nu uit de sloot haal, maar kijk eens naar Nederland tijdens het WK van 1978. Ook toen kreeg de oude garde de voorkeur, we overleefden ternauwernood de groepswedstrijden - wonnen door 2 strafschoppen moeizaam van Iran, werden door de Schotten van de mat gespeeld en gingen op doelsaldo door. Niemand gaf toen nog een cent voor Oranje.
Happel/Zwartkruis besloten toen rigoreus te wijzigen, gooiden de boel volledig om en brachten spelers als Jan Poortvliet, Ernie Brandts en Piet Wildschut etc in het team...dat waren echt geen hoogvliegers, maar er was ineens wel balans in het elftal en daardoor liep het wel.
Ik bedoel maar, het ligt vaak nog niet eens zozeer aan de kwaliteit van de spelers maar het is de kunst voor een coach om een elftal op te stellen (en zo te laten spelen) dat in balans in en daar ontbrak het aan bij Nederland.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ja, die durf mis je bij de huidige bonds. Ik stem voor Foppe de Haan als de nieuwe coach. (die heeft alleen maar pluspunten)
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik wil een coach die lak heeft aan reputaties. Een coach die op basis van wilskracht en teamgeest zijn spelers selecteerd en vanuit een basis opstelling (4-3-3) naar spelers zoekt die willen werken. Het team met de beste spelers wint tegenwoordig niet meer. Het is het team dat het graagste wil en het team met de teamspirit. Dat zijn de mensen die elkaar het beste vinden met de bal en ook in de verdediging op elkaar kunnen vertrouwen. En als dan het tweede elftal van AGOVV wordt geselecteerd is dat voor mij geen probleem. Hopelijk gaan we dan echt voetbal zien. Ik wil de leeuwen weer op het veld zien staan. Scolari is een man die lak heeft aan reputaties. (Figo eruit halen, Romario niet selecteren) Otto Rehhagel weet hoe je een team moet smeden (Selecteerd de tweede keeper van Olympiakos als eerste keeper in het nationale elftal) En als er geen coach in Nederland te vinden is dan moeten we maar naar het buitenland.
LZA
-
- 474 berichten
- 1558 stemmen
Ik moet zeggen dat ik die Grieken bijzonder sympathiek ben gaan vinden. Niet echt aantrekkelijk of wonderschoon voetbal maar toch vanuit een betrouwbare verdediging slim aanvallen. Daarnaast zijn het niet van die leiers die bij ieder wissewasje kreunend ter aarde storten.
De laatste 10 minuten tegen Frankrijk zag je toch wel degelijk een aantal spectaculaire tijdrek-duikelingen. Maar ach, welke ploeg doet dat niet, dat kom je de laatste tijd helaas steeds vaker tegen.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Happel/Zwartkruis besloten toen rigoreus te wijzigen, gooiden de boel volledig om en brachten spelers als Jan Poortvliet, Ernie Brandts en Piet Wildschut etc in het team...dat waren echt geen hoogvliegers, maar er was ineens wel balans in het elftal en daardoor liep het wel.
Juist, je moet niet de elf beste spelers opstellen maar elf spelers die samen het beste team vormen.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
En als er geen coach in Nederland te vinden is dan moeten we maar naar het buitenland.

Dat ben ik absoluut niet met je eens. Het Nederlands elftal moet worden getraind door een Nederlandse coach. Dat is voor mij een vast uitgangspunt, hoe het dan ook gesteld is met de kwaliteit en eventuele bereidwilligheid van onze vaderlandse oefenmeesters. Het blijft toch een raar idee om bijvoorbeeld een Centraal-Aramese coach te horen uitleggen hoe 'we' een wedstrijd hebben gespeeld.
Bovendien denk ik dat er genoeg Nederlandse coaches zijn, die nu diplomatiek hun mond houden, maar die maar al te graag het stokje van Dick overnemen! Dhr. Adriaanse heeft volgens mij de sollicitatiebrief al in drievoud klaarliggen!
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Centraal aramees?? Half-Duitser Huub Stevens lijkt mij ook geen slechte keus. Hij beheerst bovendien de Nederlandse taal redelijk.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Lijkt mij ook geen slechte keuze Stevens, maar heeft hij niet net een nieuwe club gevonden in Duitsland? Ik denk dat we hem niet als gegadigde kunnen beschouwen.
Ik denk dat Foppe, Adriaanse de meeste kans maken, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Co.
Een andere kwestie: Waarom beslist in godsnaam Henk Kessler over de benoeming van de bondscoach (de man heeft volgens mij het voetbalinzicht van een pijnboompit)??? Is het niet veel logischer daarvoor een of andere adviescommissie in het leven te roepen, bestaande uit oud-voetballers en coaches?
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
Juist, je moet niet de elf beste spelers opstellen maar elf spelers die samen het beste team vormen.
je moet 11 spelers opstellen die zich de tiefus willen werken zodat ze na de wedstrijd nog de hele nacht bezig zijn met op adem te komen.
Echter die spelers zijn zeer zeldzaam in Nederland....zelfs toppers als Nistelrooy en Jaap stam die toch altijd wat fanatieker zijn dan de rest, spelen vaak als een slappe vaatdoek (moet je voorstellen hoe de rest er dan bij loopt).
Nee als we kampioen willen worden met de eigenschappen van oranje, hebben we een beetje geluk met alles nodig, beetje met de loting, met de spelers en blessures, met de coach, met de instelling en de drang bij de spelers, de scheids, de strafschoppen etc etc. OERSTERK zijn we niet meer, we spelen een beetje minimaal, zo min mogelijk doen om toch door te gaan....
en toch zijn we altijd gevreesde tegenstanders dat vind ik dan wel weer knap 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Onze tegenstanders doen ons denken dat we sterker zijn dan we werkelijk zijn... Slinkse techniek, maar wel effectief
.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
[Bovendien denk ik dat er genoeg Nederlandse coaches zijn, die nu diplomatiek hun mond houden, maar die maar al te graag het stokje van Dick overnemen! Dhr. Adriaanse heeft volgens mij de sollicitatiebrief al in drievoud klaarliggen!
Volgens mij heeft Adriaanse daar ook nooit een geheim van gemaakt dat hij Bondscoach wil zijn. Zelfs Scheringa wil hem laten gaan als Co wordt gevraagd.
De vraag is alleen of de KNVB Co wil die in het verleden toch regelmatig met diezelfde KNVB in de clinch lag. Hij was bv één van de weinige die niet begreep dat rijkaard bondscoach werd.
Maar één ding is zeker: degene die niet wil wat Co wil, kan dan Oranje vergeten.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
Waar kan ik mijn sollicitatiebrief naartoe sturen?? En eigenlijk verwacht ik dat meer mensen hier een brief gaan schrijven aangezien we het allemaal zo goed weten hoe het moet.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4157 stemmen
Van Nistelrooy twee matchen geschorst door de Uefa naar aanleiding van beledigingen aan adres van de Zweedse scheidsrechter Anders Frisk. Hij zal de eerste twee kwalificatiewedstrijden voor het WK 2006 moeten missen.
Persoonlijk vind ik dit toch wat overdreven van de Uefa.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Als het aan Henk Kesler ligt, gaat de KNVB door met Advocaat. 
Als dat echt zo is, hadden we er beter in de eerste ronde uit kunnen vliegen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tragisch nieuws
wanneer worden die fossielen daar eens wakker. Opheffen de KNVB dus.
El Ninjo
-
- 329 berichten
- 2327 stemmen
Van Nistelrooy twee matchen geschorst door de Uefa naar aanleiding van beledigingen aan adres van de Zweedse scheidsrechter Anders Frisk. Hij zal de eerste twee kwalificatiewedstrijden voor het WK 2006 moeten missen.
Persoonlijk vind ik dit toch wat overdreven van de Uefa.
UEFA zou beter Frisk 2 wedstrijden schorsen, pedant mannetje die bijzonder slecht floot. Al heeft het - gelukkig - geen invloed op het resultaat gehad. En ja, Johansson (voorzitter Uefa) is ook een Zweed - zal wel met de strafmaat te maken hebben.
Zat deze week trouwens voor werk in Italie en was verplicht daar te kijken - daar werd na de wedstrijd en gisteren nogmaals het afgekeurde doelpunt van van Nistelrooij uit alle hoeken en standen herhaald (zijn ze erg goed in daar) en met de computer (soort van "ijzeren rinus") bekeken en die Italianen zijn er dus van overtuigd dat het geen buitenspel was. Zaten wat ex-voetballers in de studio die er schande van spraken.
Wel grappig, want ik heb de indruk dat iedereen in Nederland er van overtuigd is dat het wel buitenspel was.
Over Frisk waren ze daar zowiezo ook al helemaal niet te spreken - maar waarschijnlijk hebben ze het sinds die 2 -2 niet meer zo op Zweden 
gotti
-
- 14091 berichten
- 5945 stemmen
Daar mogen ze eerst wel eens even beginnen met hun ploeg te versterken...
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
ach helemaal niet nodig. Maar wie denk jij dan dat er kampioen wordt?
gotti
-
- 14091 berichten
- 5945 stemmen
Als Ajax-fan zeg ik natuurlijk Ajax (al was het afgelopen seizoen niet echt overtuigend), maar als keiharde realist (als je het afgelopen ek bekijkt zie je wel dat je met realisme ook niet echt ver komt in je voorspellingen) denk ik toch dat Feyenoord kampioen wordt. PSV zeker niet, die ploeg kampt met het probleem van Feyenoord, toen daar vele 'dragende' spelers weggingen.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
..... denk ik toch dat Feyenoord kampioen wordt....
Hier spreek iemand met echt verstand van voetbal.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Of was het nou Ruud? Argh, ik haal die 2 altijd door elkaar.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
idd het is Ruud, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik weet nog steeds niet wat ik van hem moet vinden als trainer. Ik weet ook niet of hij het toen in Engeland (was het Chelsea?) goed gedaan heeft. Maar ja, Ruud is een held dus gun ik hem de tweede plek (uiteraard na ajax).
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ruud had met Chelsea toch iets gewonnen?
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Ik zou het echt niet weten....Waarschijnlijk heb ik dat gedeelte van mijn geheugen weggebierd! 
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2431 stemmen
Ruud had met Chelsea toch iets gewonnen?
The FA-Cup, met Newcastle heeft hij geloof ik de finale van de FA-Cup gehaald.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1542 stemmen
Als AJAX supporter begin ik wel wat zenuwachtig te worden... Feyenoord en P$V presenteren de ene aankoop na de andere terwijl het in Amsterdam angstvallig stil blijft.....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.