- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
We hoorden te winnen, maar we hebbe terecht verloren.
Robben is geen loser, zonder hem stonden we hier niet, en Dick rules niet want ondanks hem stonden we in de halve finale. Daarnaast vind ik je betoog ietwat onduidelijk
.
Ik snap er ook niks van
.
Ronaldo is een uiterst begaafde speler die prachtige (en belangrijker; effectieve) acties in huis heeft en ook verdedigend zijn steentje bijdraagt. Of weet je iets dat ik niet weet (dat hij gay is bijvoorbeeld)?
De gelijkenis tussen Frisk en een aap zie ik niet echt. En slecht floot hij ook niet.
De kwestie Robben ga ik niet eens op in.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3276 stemmen
ok... 1 ding...what the f*ck
typ ik een lange post....post hij maar een kwart op het forum?!?!?!
DAMNIT
anyway korte samenvatting wat ik zei:
We hoorden te winnen, maar we hebbe terecht verloren.
Robben is een loser, altijd al gevonden, en helemaal door tsjechie en nu.
Dick rules
we speelden slecht.
Dick rules.
Scheids was een aap, maar toch hadden we niet kunnen winnen met een andere scheids.
Dick rules, altijd al gevonden en blijf er ook bij (
gelukkig maar dat we maar een kwart kregen van je post want anders hadden we die onzin nog meer/langer moeten aanzien. Robben is een loser???
Dat hij misschien met deze wedstrijd niet in zn ritme zat heeft niks te maken dat hij het hele toernooi slecht heeft gespeeld. Hij was de enige echte gangmaker in het spel met voortreffelijke voorzetten/assist en was de enige die zn mannetje ook daadwerkelijk voorbij ging zodat hij kon voorgeven.
Dick rules??
Man man man, waar heb je al die tijd geleefd. Met zijn foute beslissingen, gebrek aan communicatie, slechte opstellingen (Seedorf,Cocu???). Nou ik stop maar want zo kan ik nog wel uren doorgaan.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Wat jammer, en helaas ook volkomen terecht. Ik had niet verwacht dat ze het zo makkelijk zouden klaren, die Portugezen. Dat eigen doelpunt was trouwens helemaal niet lief want als hij hem had laten gaan had van Nistelrooy m gemaakt.
Frisk viel me tegen trouwens, hij floot toch wel erg voor Portugal en hij had blijkbaar een hekel aan Robben die volgens mij toch echt niets deed.
Het is iig tijd voor een andere aanpak. Een coach die wel durft aan te vallen, en niet pas in de 80ste minuut een extra aanvaller inbrengt. En een zooi nieuwe spelers, want waarom iemand als van Brockhorst in het Nederlands elftal staat is mij een raadsel. Van de Sar mag trouwens nog een paar jaartjes blijven want die keepte weer geniaal.
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
ik zeg niet dat ronaldo gay is en heb ik ook noit beweerd, ik zei dan ook homo "achtig" dat woord heb ik erachter zet voor een reden....
Robben speelde zwak, en voor de rest vond ik hem andere keren ook niet super spelen..alleen tegen Tsjechie kwam hij goed uit de verf maar zelfs toen vond ik hem niet zo goed als iedereen beweerde.....hij is gewoon overhypt vind ik....
En Dick is ok ja, en hou toch eens op met dat gezanik van de opstellingen etc, juist dankzij hem zaten we in de halve finale....want van het geniale spelen van de nederlanders moesten we het tijdens geen enkele wedstrijd hebben (tsjechie begon goed, maar naast "het foutje van dick" "de eikel van een scheids" hebben ook de spelers het weg gegeven, en zweden verlenging was ook redelijk....alleen 90 minuten te laat)
ik word echt strontziek van het land met 16 miljoen bondscoaches, die dan ook nog eens part time succes fans zijn en zo niet zijn het halve hooligans....bah....
we kwamen tot de halve finale....en fin....jij vind de coach bagger? nou van de spelers moesten we het iig zeker niet hebben, veel talent, in iedereen....maar het bleef onbenut op een paar stukjes na....het verhaal van het elftal van de afgelopen zoveel jaar....
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
owja voor pheonix met zn vraagtekens (te lui om te quoten)
we hoorden te winnen als in, we hebben veel meer talent in het elftal.
we hebben terecht verloren als in, we speelden waardeloos en zij gewoon niet.
en dan nu de bekende "als"...."ALS" we zo hadden gespeeld "als" tegen tsjechie hadden we met gemak gewonnen....maar het spel zag er toen scherp en snel uit, nu hing het erbij als een natte vaatdoek =
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Het enige wat ik belachelijk vind, is juist de onnozele media-aandacht van de opmerking van Jan Mulder. Want daar staat en valt alles mee, wat Dick Advocaat's sympathie verdiend heeft.
De media heeft juist E E N enkele opmerking van Jan Mulder opgeblazen, zodat zelfs de president zich er mee diende te bemoeien. Ik heb me echt rot gelachen ( Jan Mulder ook waarschijnlijk en hopelijk veel verstandige mensen).
Trouwens: Advocaat is zelf begonnen Jan Mulder te demoniseren met zijn gebral in de eerste dagen dat Jan zijn zakken vulde in zn Anderlecht-tijd etcetera.....
Als iemand het cynisme aan de kaak stelt van Jan Mulder, moet dit zeker in ogenschouw nemen. Advocaat meende het serieus (domme fout) t.o.v. Jan Mulder en die plaatste in het zinsverband een reactie terug. Kom op, zeg! Wat heeft het publiek zichzelf te schande gezet!
Advocaat eerst verafschuwen en na een mazzeltje in kwartfinale was de helf tal om. Na Zweden ineens iedereen medelijden met Dick.
Dick Advocaat kan aan het laatste niks doen, maar ik verbaasde me weer eens over het opportunisme van het Nederlandse publiek, tevens erg naief!
LZA
-
- 474 berichten
- 1558 stemmen
davidov schreef:
we hoorden te winnen als in, we hebben veel meer talent in het elftal.
onzin,...
zolang er in NL de komende jaren geen spelmakend talent opstaat blijven we met andere fantastische talenten (en spitsen) doelpuntloos,
en als je daar dan ook nog verdedigende fouten mee goed moet maken (Tsjechie) houdt het gewoon op.
"Als we zo gespeeld hadden als tegen tsjechie"
Zo fantastisch hebben wij die wedstijd helemaal niet gespeeld,
Na 20 minuten op 2-0 komen en 10 keer beter voetballen dan de wedstrijd ervoor is fantastisch ja,
maar voor de rest was het nou niet al te spectaculair.
Triest maar waar
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Schalken eruit, Nederlands Elftal eruit, een slechte dag voor dutch athletics. 
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Potugal-Nederland (2-1)
Een terechte nederlaag van het nederlands elftal. De wedstrijd was niet om aan zien. Ik heb geen 1 mooie aanval van Oranje gezien. Het waren allemaal lange ballen op van Nistelrooij die er verder niks mee kon doen.
Seedorf speelde een eigen wedstrijd. Hield te lang de bal bij zich waardoor er weinig dreiging ontstond. Ook gingen er te veel ballen door het midden, de drukte in.
Davids speelde een goede wedstrijd, won veel duels en gaf nog enkele goede passes.
Robben zat niet in de wedstrijd, had het ook moeilijk doordat hij dubbel gedekt werd( goed je huiswerk gedaan Scolari)
Scolari heeft het nederlands elftal pijnlijk op haar zwakte verslagen. Figo liep onze beck eruit alsof hij der niet stond.
Reiziger werd het zicht belemmerd met ingooien. Een klein detail maar toch wel iets waarover nagedacht is.
Advocaat had gewoon Sneijder erin moeten brengen. We hadden iemand nodig die iets creatief kan bedenken en hj is de enige die dat kan.
Advocaat je hebt gefaald. Je komt ons vertellen dat de doelstelling gehaald is namelijk halve finale halen. Wat is dat voor een doelstelling. Oranje heeft de potentie om europees kampioen te kunne n worden. Winnaarsmenatalitiet heb je daar wel eens van gehoord, vraag maar aan Scolari die weet wel wat het betekent.
Oranje heeft maar 45 minuten goed gespeeld en dat vind ik veels te weining. Dus Advocaat houdoe en bedankt.
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
Advocaat je hebt gefaald. Je komt ons vertellen dat de doelstelling gehaald is namelijk halve finale halen. Wat is dat voor een doelstelling. Oranje heeft de potentie om europees kampioen te kunne n worden. Winnaarsmenatalitiet heb je daar wel eens van gehoord, vraag maar aan Scolari die weet wel wat het betekent.
Oranje heeft maar 45 minuten goed gespeeld en dat vind ik veels te weining. Dus Advocaat houdoe en bedankt.
voorbeeldje van het land met de 16 miljoen bondscoaches, altijd wel iets wat beter had gemoeten...
Dick gefaald? het elftal zal je bedoelen....dick moet niet scoren, dick moet niet rennen, dick moet niet kunnen overspelen....het elftal wel...de spelers stonden prima op hun plaats maar ze deden het niet...kan dick weinig aan doen. typisch nederlands gekanker op de coach als het niet goed gaat.
En dan nog zeiken dat we niet in de finale komen, laat me niet lachen, eerst zeiken dat we niet de kwartfinale halen...doen we het wel!....wonder boven wonder halen we zelfs de halve finale na strafschoppen..het hele land staat op zn kop wat geweldig....we verliezen terecht van portugal na een zwakke wedstrijd van oranje en goede coaching van dick en we opeens is het belachelijk dat we niet in de finale staan?
weet niet of ik hier nou keihard om moet lachen of me moet schamen voor een volk met miljoenen van dit soort fans....
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Dick Advocaat vertelde keurig na de wedstrijd dat de doelstelling gehaald was : de halve finale.
Nou, met zulk praat kom je heus niet aanzetten voor een kampioenschap, hoor! En zeker niet bij je spelers.
Kan me vergissen, maar volgens mij heb ik Advocaat weleens horen roepen na een vraag, dat we uiteraard voor het hoogste gaan.
kappeuter (crew films)
-
- 74735 berichten
- 5987 stemmen
Nee dat was de doelstelling van de KNVB. Minimaal de halve finale halen.
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
Ik vind het zo raar altijd, zo voetbal kijken. Je ben enorm aan het supporteren en je aan het opwinden voor de TV, maar je kunt er zelf helemaal niks aan doen.
Ik vind het ook heel raar om te zien dat er een legioen van honderddduizenden mensen achter oranje staat, dan komen de spelers achter met 1-0, dan gaat het koppie even hangen. Dan komen ze achter met 2-0 en dan denk je: Nu zullen ze toch alles op alles zetten! Maarnee hoor. Qua instelling hebben ze me zwaar teleurgesteld.
Het zag er gister absoluut niet uit dat die spelers er vol voor gingen. Zelf 10 minuten voor tijd wandelen (want dat was het) spelers naar voren in plaats van vol overgave voor de bal gaan.
Ik vond het er heel instellingsloos uitzien zo die spelers op het veld liepen (terwijl ze 10 minuten voor tijd met 2-1 achterstonden).
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Was wederom een slechte wedstrijd...... dat verzacht de pijn dan weer een beetje, er zat gewoon niet meer in.
Toch moest ik steeds aan de WK finale denken Argentinie - Nederland. Deze wedstrijd kon en mocht Nederland niet winnen, anders zaten er een aantal consequenties aan verbonden.
Goed, het lijkt mij logisch om nu opnieuw te beginnen en alleen maar "jeugd" op te stellen. Er zijn nu een aantal spelers die het WK toch niet halen en die moet je bedanken voor hun diensten (ook voor de kwalifcatie wedstrijden).
En dit geldt ook voor Dick. Logische wissels, maar weer te laat.
Ach nu kunnen weer geniet van AJAX in de Champions League....
eerdekes
-
- 1529 berichten
- 587 stemmen
Ach ja, ajax DE cupfighters 
Ze gaan echt ver komen 
flipsen
-
- 1696 berichten
- 482 stemmen
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Frisk viel me tegen trouwens, hij floot toch wel erg voor Portugal en hij had blijkbaar een hekel aan Robben die volgens mij toch echt niets deed.
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
[quote]davidov schreef:
Wat een ozin lul jij zeg. Kan een bondscoach bij jou soms niet falen.
Dick heeft gewoon te weinig risico genomen i.t.t Scolari. En als de spelers het niet kunnen laten zien dan haal je ze deruit ook al is die speler Seedorf die de status onschendbaar heeft.
Als Figo slecht speelt dan wordt hij er toch ook deruit gehaald. Dat is het verschil.
De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Zit laatste half uur te zien en helemaal niets op Frisk aan te merken. Robben terecht geel, was duidelijke schwalbe. We kregen zelfs 2 maal een vrije trap mee, die duidelijk tegen ons was.
Davids die gevaarlijk inkomt en van Hooijdonck die het eerste duel meteen meekreeg ipv andersom.
Figo kreeg zelfs geel vlak voor tijd omdat hij te weinig afstand nam.
Gezien het laatste half uur floot Frisk vrij neutraal en ZEKER niet voor Portugal.
Volgens mij kregen we vlak voor tijd ook nog een vrije trap mee, doordat Pierre zich slim liet vallen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Nee joh, die werd gewoon tegen de grond gewerkt. Frisk was een beetje een thuisfluiter. Alleen lang niet zo erg als die zwakbegaafde die Tsjechie - Nederland floot.
Ik snap sowieso niet dat ze Collina niet op dit duel hebben gezet.
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
Nee soboer JIJ lult onzin, de spelers, en dan bedoel ik alle spelers, waren onder het niveau van wat ze hadden moeten zijn.....ze speelden 90 minuten lang als een slappe vaatdoek....Tegen tsjechie of de verlenging met Sweden was nou ook niet alles...waar daar werkten ze tenminste nog hard....
Maar gisteren sjokten ze wat heen en weer en maakten ze ontiegelijk veel fouten (zou wel eens het aantal wegegeven ballen van Nederland en Portugal willen zien...vast iets van 70-8). Tja....wisselen zeg jij, ik betwijfel of we genoeg spelers in de selectie hebben om iedereen die niet doet wat hij moet doen te wisselen...
soboer sorry dat ik het zeg maar ik vind jou gewoon een typisch nederlandse supporter...Je kan gewoon niet ontkennen dat het elftal het hele EK door zwak heeft gespeeld....we horen eigenlijk al sinds de poule eruit te liggen en samen met duitsland thuis voor de buis. De spelers hebben geen enkele wedstrijd top prestaties laten zien wat de portugezen zo nu en dan vanavond wel lieten zien, we maken veels te veel fouten....kzou het aantal wegegeven ballen van beide landen wel willen zien (70-9 ofzo?) en we sukkelen maar wat heen en weer....dit was zo tegen duitsland (en ze waren echt in ontzettend slechte vorm) dit was zo later tegen tsjechie, tegen letland, tegen zweden, en ook weer tegen portugal....
Ik vind Dick wel ok, jij kan hem levend villen...boeit niet want de spelers hebben nog wel het meeste van allemaal lopen te sukkelen ik sta dan ook helemaal achter flipsen:
Ik vond het er heel instellingsloos uitzien zo die spelers op het veld liepen (terwijl ze 10 minuten voor tijd met 2-1 achterstonden).
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
De scheids de schuld geven is ook zo'n typisch supporter-trekje anders... Wat heeft Advocaat eigenlijk goed gedaan volgens jou? En waarom is Ronaldo homo-achtig, en belangrijker; waarom zou dat zijn voetbalcapaciteiten belemmeren? Ik begrijp je niet hoor.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik heb even een beetje de reacties gelezen en denk over sommige dingen toch iets anders:
Een wonder trouwens dat ze zover zijn gekomen, kunnen nog 3e worden.
En wanneer wordt dat volgens jou beslist?
Ik heb er wel meer vrede mee dan bijvoorbeeld tegen Italië in 2000 want toen waren wij gewoon beter.
Toen waren ze helemaal niet goed. Toen had Tsjechië (lees: Nedved) in de eerste match dik moeten winnen. Maar door winst hadden ze het geluk dat ze de laatste groepswedstrijd tegen Frankrijk B mochten spelen.
Ricardo is een geweldige B-acteur overigens...
0,5*
Terwijl de schwalbekoning van de dag toch echt Robben was.
en weer scoren we 2x terwijl het punt niet mag mee tellen om wat voor een dubieuze reden dan ook
Omdat het gewoon buitenspel was. RvN had met zn poten van die bal moeten blijven want Seedorf liep niet buitenspel.
Hij was tegen Tsjechië de beste man op het veld.
Robben had een oscar moeten hebben voor zijn valpartijtjes en als Nederland verliest ligt het natuurlijk weer aan de scheids. 
het lijkt mij logisch om nu opnieuw te beginnen en alleen maar "jeugd" op te stellen.
Met alleen jeugd win je ook geen internationale wedstrijden. Het gaat juist om een goede mix. Kijk maar naar alle succesvolle teams uit het verleden!
Nee joh, die werd gewoon tegen de grond gewerkt. Frisk was een beetje een thuisfluiter.
Typisch manier van Van Hooijdonk hoe hij zijn vrije trappen krijgt. Naar de bal toelopen en op het laatste moment stap achteruit zodat het lijkt of er een overtreding op hem wordt gemaakt. Als een portugees zich liet vallen was het slecht van de scheids en toen Van Hooijdonk zich liet vallen was het volgens de commentator slim uitgelokt, tja.
Ook had hij Robben al veel eerder met geel kunnen bestraffen en mag Overmars van geluk spreken dat hij vlak voor rust geen tweede geel krijgt na een smerige overtreding.
Kortom: Portugal heeft (helaas) gewoon dikverdiend gewonnen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In twee woorden samengevat: Slecht gespeeld...
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
De scheids de schuld geven is ook zo'n typisch supporter-trekje anders... Wat heeft Advocaat eigenlijk goed gedaan volgens jou? En waarom is Ronaldo homo-achtig, en belangrijker; waarom zou dat zijn voetbalcapaciteiten belemmeren? Ik begrijp je niet hoor.
zucht voor de laatste keer: ik vond dat de scheids een beetje dubieuze beslissingen soms nam, maar ik heb als het goed is ook ergens gepost dat zelfs als we een andere scheids hadden gehad die "normaal" zou fluiten dat we alsnog verloren hadden....Frisk vond ik dus niet echt goed maar het maakte voor ons geen ene ruk uit.
Advocaat heeft geen fouten gemaakt en de spelers op plekken gezet waar ze optimaal zouden moeten kunnen presteren maar dat ze dat zoals altijd eigenlijk niet doen is een bekend nederlandse eigenschap inmiddels.
En ronaldo...tja ik heb al spijt dat ik er wat over heb gezegd ik had moeten weten dat op MM...maargoed ik zeg niet dat het zijn voetbal omlaag haalt, dat verzin je zelf terplekke....ik mag hem gewoon niet, en ik heb niks tegen homo's (wel wat tegen nichten maarja....) Ronaldo vind ik gewoon een vervelend arrogant jongetje waarvan het me niks zou verbazen als hij doordraait zoals maradonna... van alle spelers op het EK wekt toch wel ronaldo de meeste rillingen bij me op...kunnen we het nu laten vallen? sjeesh
davidov
-
- 3474 berichten
- 2220 stemmen
emdee:
davidov schreef:
en weer scoren we 2x terwijl het punt niet mag mee tellen om wat voor een dubieuze reden dan ook
Omdat het gewoon buitenspel was. RvN had met zn poten van die bal moeten blijven want Seedorf liep niet buitenspel.
davidov schreef:
Hij was tegen Tsjechië de beste man op het veld.
het was idd buitenspel ja, maar wat ik bedoel te zeggen is dat de scheids het net zo goed niet had kunnen zien en dat hij dus wel mee zou tellen....heb het vaak genoeg zien gebeuren alleen hebben we nu telkens of pech gehad of dat de scheids het gewoon goed zag...maar nogmaals...als ze gewoon eens fatsoenlijk speelden hadden ze nog genoeg andere kansen gemaakt en benut.
Tja robben, ik was gisteren nogal pissig op hem vooral, dus dat loser was nogal overdreven....maar iedereen had opeens een hoge dunk van hem en ik heb dat gewoon niet gehad....Als hij namelijk echt de ster speler was wat zovelen beweren dan vind ik dat hij wel meer dan 1 wedstrijd top had mogen presteren....
we liggen eruit....ach wat zeuren we eigenlijk, we zijn verder dan Engeland, frankrijk, italie, duitsland en spanje en zaten bij de laatste 4....voor een niet presterende ploeg is dat best nog redelijk zou ik denken 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Robben had een oscar moeten hebben voor zijn valpartijtjes en als Nederland verliest ligt het natuurlijk weer aan de scheids. 
Leer ff lezen, dat heb ik nooit gezegd. Hij floot bij twijfel gewoon altijd in het voordeel van Portugal.
Het is trouwens nog maar de vraag of Robben zoveel schwalbes maakte, de regie liet namelijk te wensen over en weinig overtredingen heb je goed kunnen zien.
Nee, iemand ging op hem leunen, van Hooijdonk ging gewoon voor de bal.
Dat dan weer wel.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Het is trouwens nog maar de vraag of Robben zoveel schwalbes maakte, de regie liet namelijk te wensen over en weinig overtredingen heb je goed kunnen zien.
Ik heb de wedstrijd nu 2 keer in zijn geheel gezien en die regie viel nog wel mee. Idd heb ik die goal van Maniche wel 20 keer voorbij zien komen terwijl hij rechtstreeks nauwelijks te zien was omdat ze nog met een herhaling bezig waren.
Robben had gewoon irritante trekjes gister en had al eerder gewisseld moeten worden.
Nee, iemand ging op hem leunen, van Hooijdonk ging gewoon voor de bal.
Nogal logisch als je op iemand leunt als die ineens een stap achteruit doet als jij er net achteraan rent.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Ik heb de wedstrijd nu 2 keer in zijn geheel gezien en die regie viel nog wel mee.
Vind je? Het slechtste aan dit EK vind ik eigenlijk de regie. Acties van letterlijk een uur geleden die ineens herhaald worden, loze close ups op domme momenten en vooral de slecht getimede (hoe schrijf je dat?) herhalingen stoorde me. Het gebeurde te vaak dat de wedstrijd al weer bezig was terwijl er nog een herhaling op het scherm te zien was.
Gaat er een bal uit dan lijkt het me logisch dat je meteen de herhaling laat zien maar de regie in Portugal wachtte altijd eerst tot de bal weer in het spel was en toen pas zonden ze de herhaling uit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.