• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.156 films
  • 12.561 series
  • 34.736 seizoenen
  • 655.510 acteurs
  • 200.382 gebruikers
  • 9.460.595 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

gotti

• 14091 berichten
  • 5944 stemmen

Inderdaad mooi dat NL door is, maar ik moet zeggen dat ik hem bij de strafschoppen toch wel een beetje kneep. Het "oh nee, niet weer" gevoel kwam een beetje opzetten, maar vooral door Edwin van der Sar (man of the match voor mij en dan niet alleen voor de strafschoppen) is NL toch door.

Nederland - Griekenland in de finale zou erg leuk zijn; het zal waarschijnlijk Tsjechië, en als NL (weer) een goede dag heeft, tegen NL worden...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eerdekes schreef:

We love you zlatan we do !!

Rare jongens die Belgen!!!

V

• 8369 berichten
  • 3383 stemmen

Hij miste een pingel, dus ik hou ook van hem...

Menghini

• 1306 berichten
  • 941 stemmen

De Nederland-Griekenland komt erg dichtbij...!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ongelofelijk, wat een spanning! Ben echt tien keer dood gegaan. Teams vond ik aardig aan elkaar gewaagd, grote kansen over en weer. Cocu toch bijna weer de sjaak na ONS (fudge you Sydney ) in de wedstrijd nog mooi gered te hebben.. maar gelukkig hadden we Sar ook nog. Toch mooi dat onze twee beste spelers tijdens dit tournooi zo beslissend waren in de penaltyreeks!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Wat geweldig ook dat ze allemaal met hun kinderen in hun armen liepen ineens!

(afbeelding)

neo

• 15440 berichten
  • 10068 stemmen

Ik draag ieder Ek/Wk wel eens het t-shirt van de Stamgasten met daarop de keeper met tekst erbij: Tikkie terug Jaap.En wat ging die Jaap nou doen zeg Geweldig!

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Goodfella schreef:

Ongelofelijk, wat een spanning! Ben echt tien keer dood gegaan.

Ja, ik denk dat ik een jaar eerder dood ga na gisteravond. Maar, het zat er wel echt aan te komen dat we de penalty's gingen winnen, het moest een keer gebeuren.

Laat die Portugezen nu maar komen, verlenging, strafschoppen, het maakt nu niet meer uit, ze gaan der aan.....

eerdekes

• 1529 berichten
  • 587 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Rare jongens die Belgen!!!

waaaaaaaaa :d

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

titan schreef:

en Seedorf die gewoon doet waar hij zin in heeft en op eigen houtje centraal gaat spelen

Volgens de opstelling stond hij ook centraal. Cocu van links en Davids van rechts.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

BoordAppel schreef:

Man of the match is voor mij toch van de Sar. Man wat speelde hij weer een geniale wedstrijd en met de penaltys zat hij er elke keer bij, wat toch jammer was bij die ene die via zijn rug er nog in ging . Prachtig gestopt ook!

Ik vind dat hij in die 120 minuten voetbal weinig goeds heeft laten zien (ook geen slechts), maar omdat hij dan één strafschop tegenhoudt is hij de man?

Officieel is RvN Man of the Match geworden en daar kan ik me wel in vinden. Ook de drie invallers waren goed.

Hoogtepunt was voor mij tcoh de prachtige strafschop van Makaay.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Yak schreef:

Held van de avond: Edwin van der Sar. Prachtige reddingen gedurende de wedstijd,

Ik zou graag drie voorbeelden van je horen dan. Ik heb net nog de uitgebreide samenvatting gekeken met daarin alle kansen/aanvallen van de wedstrijd. Hij heeft daarin slechts in het begin van de wedstrijd een redding verricht en ging in de tweede helft van de verlenging gigantisch in de fout bij een voorzet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Hij heeft gisteren inderdaad niet veel reddingen verricht (had ook niet veel te doen) en ging niet vrijuit bij die voorzet. Toch ben ik het met Yak eens dat hij de held van de avond is. De man straalt zo'n enorm vertrouwen uit. En hoe hij zich opstelde in de penaltyreeks. Geweldig!

Hij liet zien wie de baas was, zat bij veel penalty's dichtbij en hield er een op een goede wijze. V/d Sar speelt een uitstekend toernooi.

soboer

• 359 berichten
  • 293 stemmen

Nederland-Zweden

Wat heb ik een slechte wedstrijd gezien. Dit was gewoon de kans om mooie aanvallend voetbal te laten zien. Zweden han helemaal geen zin om te voetballen, dus wat doet Advocaat alles wat hij niet moet doen. Echt onbegrijpelijk. Dat Davids gwisseld wordt kan ik heel goed begrijpen, maar voor een extra verdediger dat begrijp ik dus echt niet. Het Nederlands elftal had gewoon Schneider nog. Schneider is een type die heel goed de openingen kan vinden. We hadden een creatieve middenvelder nodig. RvN kon niet bereikt worden. van der Meyde moest meteen na de eerste helft gewisseld worden. Ik snap echt niet waarom hij in de basis staat. Hij heeft heel het tournooi niks laten zien. Zet dan Overmars erin daar komt tenminste dreiging vanuit. Advocaat heeft zich weer laten leiden door angst en als dat tegen Portugal ook gaat gebeuren dan liggen we er in de 1/2 finale eruit. Scolairi is een type die weet wat een wedstrijd nodig heeft en hij heeft goede wissels toegepast. Advocaat zal weer met een angstige opstelling beginnen en pas ingrijpen als het te laat is. Advocaat krijgt voor mij weer 3.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

soboer schreef:

Het Nederlands elftal had gewoon Schneider nog.

Helaas, als je eenmaal voor Duitsland een interland hebt gespeeld, mag je nooit meer voor Nederland in actie komen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

Officieel is RvN Man of the Match geworden en daar kan ik me wel in vinden.

Raar, die heeft weinig kunnen laten zien, enkel een voortreffelijk ingeschoten penalty en een afgekeurde goal. Dan eerder Robben die wel langs zijn verdedigers kwam. Ik heb weinig fouten bij vd Sar gezien in de wedstrijd en de manier waarop hij de strafschoppenreeks inging was idd geweldig. Die blik die hij op de bank wierp na zijn stop! Geweldig!

Enne soboer: Schneider is een Duitser maar ik heb wel een idee wie je bedoeld .

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

BoordAppel schreef:

Die blik die hij op de bank wierp na zijn stop! Geweldig!

Was idd geweldig. Die blik en vinger waren bedoeld voor Joop Hiele want die wist van alle Zweden in welke hoek ze zouden schieten. Dat is oa ook de reden dat Sar vaak in de goede hoek zat.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

ppfffft.... wat een avond gisteren. Ben net weer bijgekomen van het overmatig drankgebruik

Wat een einde van een wedstrijd zeg... ik kon mijn geluk niet niet op!!! Met penalty's door naar de halve finale! YES! Lissabon here we come!

FeZ

• 460 berichten
  • 3209 stemmen

sydney schreef:

(quote)

Ja, maar waarom zijn WE altijd WE als Nederland wint, en nooit WE maar ZIJ als Nederland verliest. leg me dat eens uit!

"BIRG (bask in reflected glory) A way of boosting selfesteem by identifying oneself with the accomplishments or good qualities of fellow in-group members.

CORF (cut off reflected failure) the act of criticizing or distancing oneself from an in-group or a group member who is viewed negatively. "

Bron: Smith, E. R., Mackie, D. M. (2000). Social Psychology. 2nd Edition, 591-592.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Dat Davids gwisseld wordt kan ik heel goed begrijpen, maar voor een extra verdediger dat begrijp ik dus echt niet.

Van Bronckhorst schoof door naar het middenveld, dus een extra verdediger was het niet.

davidov

• 3473 berichten
  • 2219 stemmen

Yak schreef:

(quote)

Hij reageerde toch gewoon blind op de grensrechter? Ik vind niet dat je de scheidsrechter iets mag verwijten.

grensrechter dan...maar that aint the point

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

flipsen schreef:

Maar, het zat er wel echt aan te komen dat we de penalty's gingen winnen, het moest een keer gebeuren.

Ja tuurlijk, achteraf zeg je dat wel.

flipsen schreef:

Laat die Portugezen nu maar komen, verlenging, strafschoppen, het maakt nu niet meer uit, ze gaan der aan.....

Overmoed is....ehhh...zelden goed....

Tha Flow

• 283 berichten
  • 854 stemmen

Ja tuurlijk, achteraf zeg je dat wel.

Voetbal IS vooraf veel praten en achteraf van je mening terugkomen.

Overmoed heeft ons wel langs Zweden gebracht

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Zooo wat een feestje gister !

Eindelijk zijn we af van dat penaltysyndroom! De wedstrijd kon alle kanten uitgaan, maar ging uiteindelijk de goede kant op!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Diesel schreef:

(quote)

Daar geef ik je voor 100% gelijk in. Veeeeel te stout gesproken...

Diesel

• 9411 berichten
  • 0 stemmen

eerdekes schreef:

Ik vermoed dat

Ik ben er zelfs zeker van

Als griekenland kan stunten tegen het grote frankrijk. Waarom denemarken dan niet tegen tsjechie?

Je was er toch zo zeker van, hoe voel je je nu?

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Jammer, qua voetbal heb ik 10 keer liever Denemarken dan Tjechië door. Ik zou ze haast laf willen noemen. Maar je moet het ze nageven; wat ze doen in aanvallend opzicht, doen ze perfect.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

Ja, bah. Die Tsjechen spelen steeds meer als Italie: verdedigen, uitbreken en scoren en je dan nog ongelofelijk gaan aanstellen en zelfs vragen om kaarten. Het leek wel of het hele elftal ineens door aanstelleritus getroffen was. De wedstrijd zou een stuk leuker zijn geweest als Denemarken had gescoord maar dat zat er helaas niet in.

Verder op zich wel verdiend gewonnen want die Denen maakten het de hele tijd niet af en de aanval van de Tsjechen was perfect. Wat een rendement zeg!

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Dansk jevlar!!

Toch jammer, ik vind het een ongelooflijk leuke ploeg.

V

• 8369 berichten
  • 3383 stemmen

BoordAppel schreef:

en zelfs vragen om kaarten.

Er staat me iets van bij dat besloten was spelers die dat doen te bestraffen met een kaart. Het vragen is al een aantal keren gebeurd, maar de vragers bestraffen nog geen enkele keer

Snap jij het, snap ik het..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.