- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
reactie van de VRT-nieuwsdienst.
Nederland met dank aan Tsjechië in de hemel.
wo 23/06/04 - Nederland breit nog een vervolg aan zijn verblijf in Portugal. Het won vlot van Letland, terwijl Duitsland verloor van een veredeld Tsjechisch B-elftal. Bondscoach Dick Advocaat kan opgelucht ademhalen: Oranje leeft nog.
Frank de Boer mocht in de defensie opdraven, samen met Michael Reiziger, in de plaats van Johnny Hietinga en Wilfred Bouma. Voor de Boer was het zijn 111e interland. De Letten traden met hun sterkste team aan, maar imponeren deden ze niet. Nederland was te sterk en domineerde van begin tot einde.
Maar adem kreeg Advocaats team pas na een halfuur, toen Edgar Davids zich liet vallen. Ruud van Nistelrooy solliciteerde met een loepzuiver getrapte penalty naar de betrekking van vaste strafschopnemer bij de Nederlanders. Nederland leidde met 1-0, maar Duitsland op dat moment ook.
Nederland bleef er echter in geloven en ging op zoek naar een veilige buffer tegen de Letten. Niet veel later was het al zover: met een standaardsituatie uit het boekje (Cocu kopte een vrije trap terug) legde Van Nistelrooy de deur in het slot: 2-0 en de boeken mochten dicht.
Intussen haalden EK-officials de meest hatelijke oranje spandoeken uit de tribunes. "Let's go home Dick" en "KNVB, use your mind, not your Dick" ("Gebruik je verstand, niet je pik") bleven tien minuten hangen. "Dick, snapt je vrouw je nog?" mocht wel blijven wapperen.
Op het veld was het intussen feest: Baros had de 1-2 gescoord tegen Duitsland, wat de vreugde aanwakkerde. Toen Roy Makaay, die man van de match Van Nistelrooy was komen vervangen, een knappe combinatie met Robben afrondde, was het pleit beslecht.
Bron: www.sporza.be[/url]
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
En niemand horen we over de strafschop die totaal geen strafschop was (al had van Nistelrooij er van te voren een moeten krijgen) en over het buitenspel bij de 2e goal en over het feit dat Nederland toch wel vaker had mogen scoren. Maar goed, dat maakt ook allemaal niets uit
. Goedmakertjes van de wedstrijd tegen de Tsjechen zullen we maar zeggen.
Het was wel een ongelofelijk spannende avond zeg en het is maar goed dat Duitsland niet doorgaat want daar zat echt niemand op te wachten.
En wat ik nog het meest verrassend vind: een Nederlandse strafschop gaat erin!!! 
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
Ja, inderdaad. Met 10000 tsjechen in dat stadion willen ze echt wel winnen hoor. En voor de Ruud kritikasters
:
(afbeelding)
want ook Makaay verdient het, sjappooo!
Zekers, want hij is net zo goed als Van Nistelrooy.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Wie zal zijn opvolger worden voor het WK in eigen huis?
Hitzfeld, Rehagel of is Mattheus er wellicht klaar voor?
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
no way , tsjechië haalt zeker niet de finale.
Vandaag : engeland-portugal ,als de portugezen engeland kunnen overwinnen wordt mijn gedachtengoed dat zij de finale gaan spelen alsmaar groter.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
no way , tsjechië haalt zeker niet de finale.
Vandaag : engeland-portugal ,als de portugezen engeland kunnen overwinnen wordt mijn gedachtengoed dat zij de finale gaan spelen alsmaar groter.
Portugal-Tsjechie dus? 
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Dat zal dan ten koste gaan van Nederland.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Op dat moment stond het al 2-1, en daarna hebben ze die goal pas laten zien. Dus nix geen timing.
Een huisgenoot die met twee tv's naast elkaar aan het kijken was beweerde toch echt anders, maar goed.. dan zal de ARD (waren zij 't?) die goal ook wel met vertraging hebben uitgezonden 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
En niemand horen we over de strafschop die totaal geen strafschop was (al had van Nistelrooij er van te voren een moeten krijgen) en over het buitenspel bij de 2e goal en over het feit dat Nederland toch wel vaker had mogen scoren. Maar goed, dat maakt ook allemaal niets uit
. Goedmakertjes van de wedstrijd tegen de Tsjechen zullen we maar zeggen.
De penalty sloeg idd nergens op, maar mij hoor je inderdaad niet klagen na al dat onrecht vorige week
. Die 2e van Van Nistelrooij was volgens de nieuwe buitenspelregel gewoon een legaal doelpunt dacht ik. RVN nam namelijk geen direct deel uit van het spel toen ie even daarvoor idd wél buitenspel stond. Dat 'ie daar dan voordeel uithaalt is alleen maar mooi meegenomen toch? Precies hetzelfde geval bij de 2-0 tegen Tsjechië.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik had ook twee beelden naast elkaar en het was de perfecte timing idd. Van mij mogen ze vaker omschakelen. Het is overigens niet aan te raden om twee beelden naast elkaar aan te hebben, want, mijn god!, wat werd het spannend. Vooral rond de zestigste/zeventigste minuut, waarbij er voortdurend rond de 16 meter van de tjechen werd gespeeld en er een paar fenominale acties van de Duitsers te zien waren. Dat is niet echt goed voor je hart.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Als Portugal en Nederland doorgaan, spelen ze tegen elkaar in de halve finale. Tsjechie daarentegen, mochten ze doorgaan natuurlijk, speelt tegen Frankrijk of Griekenland.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Die 2e van Van Nistelrooij was volgens de nieuwe buitenspelregel gewoon een legaal doelpunt dacht ik. RVN nam namelijk geen direct deel uit van het spel toen ie even daarvoor idd wél buitenspel stond. Dat 'ie daar dan voordeel uithaalt is alleen maar mooi meegenomen toch? Precies hetzelfde geval bij de 2-0 tegen Tsjechië.
Ik heb toevallig vandaag naar de KNVB gemaild betreffende deze 2 doelpunten.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Dan was de scheidsrechter bijzonder slecht, want hij stond er nog geen centimeter vandaan.
kos
-
- 46807 berichten
- 8936 stemmen
Het is echt belachelijk dat als je niet direct voordeel hebt, maar wel later, het geen buitenspel zou zijn.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Slap van Advocaat om nu alsnog zijn wissel tegen Tsjechië goed te praten.
"Ok...ik had dan vd Meyde moeten wisselen ipv Robben, maar de wissel op zich was goed'
Als hij vd Meyde eruit gehaald had, dat had hij Overmars of Makaay erin moeten zetten. Onder druk blijven zetten en niet laten komen. Zijn angst was de opkomende Poborski. Maar je kunt ook andersom redeneren...als Poborski de bal verliest dan heeft hij een groot probleem, namelijk de vrijstaande Robben.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3306 stemmen
Vergeten we deze site ook allemaal niet. Dat hebben ze wel verdiend
. En hebben de Tsjechische doelpuntenmakers nu echt beide een miljoen euro gekregen?
Onderhond
-
- 87694 berichten
- 13053 stemmen
Doet jullie reputatie als gierig volkje weer lekker veel eer aan

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En niemand horen we over de strafschop die totaal geen strafschop was
In een eerder bericht:
Maar adem kreeg Advocaats team pas na een halfuur, toen Edgar Davids zich liet vallen. Ruud van Nistelrooy solliciteerde met een loepzuiver getrapte penalty naar de betrekking van vaste strafschopnemer bij de Nederlanders.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wie zal zijn opvolger worden voor het WK in eigen huis?
Hitzfeld, Rehagel of is Mattheus er wellicht klaar voor?
Wordt het Ottmar Hitzfeld?
Verwacht wordt dat de 55-jarige Hitzfeld nu eindelijk het nationale team in handen zal krijgen, om het voor te bereiden op het thuis-WK over twee jaar. Een moeilijke taak gezien het gebrek aan klassevoetballers op het middenveld en in de aanval.
Ook in 2000 was Hitzfeld kandidaat, maar Bayern liet hem toen niet gaan. Vorige maand kreeg hij echter zijn ontslagbrief van de Beierse recordkampioen.
Mayer-Vorfelder vindt het logisch dat Hitzfeld een prominente kandidaat kan zijn, en de meest succesvolle Bundesligacoach ooit stelde in een interview met "Die Welt" meteen zijn kandidatuur: "Ik was trainer bij Borussia Dortmund en Bayern München. Na het opstappen van Rudi Völler zou het een logisch gevolg zijn om bondscoach te worden."
Volgens de Duitse tv-zender ARD zou ook Christoph Daum opnieuw kandidaat zijn vier jaar na zijn cocaïne-affaire.
Bron; Sporza.be
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Slap van Advocaat om nu alsnog zijn wissel tegen Tsjechië goed te praten.
"Ok...ik had dan vd Meyde moeten wisselen ipv Robben, maar de wissel op zich was goed'
Welke wissel?? Laten we het vergeten en vergeven...!! Zaterdag mooie wedstrijd tegen die zweden....ze hebben 2 wereldspitsen (Zlatan en Larsson), maar wij hebben 3,5 wereldspits (dan reken ik Kluivert voor een half)....daarna tegen Portugal of Engeland...en dan 4 juli een finale!!!! 
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Welke wissel?? Laten we het vergeten en vergeven...!! Zaterdag mooie wedstrijd tegen die zweden....ze hebben 2 wereldspitsen (Zlatan en Larsson), maar wij hebben 3,5 wereldspits (dan reken ik Kluivert voor een half)....daarna tegen Portugal of Engeland...en dan 4 juli een finale!!!! 
Ik kan het hier grotendeels mee eens zijn. Zweden is goed maar als we die gehad hebben is alles mogelijk. Want zo goed vind ik Portugal en ENgeland en Frankrijk niet. Die kunnen natuurlijk nog groeien in het toernooi maar dat kan je ook van Nederland zeggen.
Daarnaast ook nog even over Dickie want mensen die nu ineens zeggen dat het een topbondcoach is maken zichzelf belachelijk. Het is niet dankzij maar ondanks Dick dat wij nu er nog inzitten. Maar daarvoor hoeven we hem niet te haten, hij is ook maar een mens. Whaaaahahaha. Overigens denk ik dat Johan Cruijff ook nog wel eens bondscoach word. Gisteren bij Studio Sport gaf hij tussen neus en lippen wel aan dat als het precies gaat zoals hij het wil (ik ben de baasj) dat hij het best wel een keer wil. Laten wij het hopen.
Vanvond gaat Portugal winnen van Engeland denk ik, maar ik ben voor Engeland. Leuke wedstrijd kan dat worden.
kos
-
- 46807 berichten
- 8936 stemmen
Overigens denk ik dat Johan Cruijff ook nog wel eens bondscoach word.
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Gezondheid? Heeft hij een ernstige ziekte ofzo?
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Cruijff hoeft van mij geen bondscoach te worden....Gisteren had hij ook weer wat irritante quotes: "Ik zou in de rust v. Hooydonck hebben ingebracht!" Egberts "maar Makaay werd erin gebracht en die scoorde!" Cruijff: "Ja, maar dat is ook zn kwaliteit"
Dat is toch geen argument?
Hij is leuk hoor als schermvulling, met zn heerlijke verhalen waarin hij een simpel spelletje laat verworden tot een waar voetbalologie.... Als je speler bent en je hebt een trainer met zulke onbegrijplijke verhalen wordt je gillend gek!!
kos
-
- 46807 berichten
- 8936 stemmen
Gezondheid? Heeft hij een ernstige ziekte ofzo?
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Waarom staat van de Meyde nog in de basis? Totall geen dreiging. Overmars bewijst maar weer dat hij daar hoort te staan.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Eens!! VD Meijde heeft, behalve die ene voorzet tegen Duitsland, als een natte krant gespeeld!! Overmars is gisteren zeer goed ingevallen en ik vind dat hij, nu vd Meijde niet voldoet, een kans moet krijgen... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.