• 15.918 nieuwsartikelen
  • 178.829 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.794 acteurs
  • 199.219 gebruikers
  • 9.385.764 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Vergeet ook de verschillende vechtsporten niet. De K1 domineren we al jaren.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

Wat een enorme onzin. Bij de wereldtop horen schaatsers uit Amerika, Canada, Rusland, Japan, Korea en zowat alle landen van Europa.

Kom nou. In een open competitie eindigen er zeker 5 Nederlanders bij de eerste 10 op vrijwel elke afstand. Jij bent echt de eerste (en ik ken notabene een schaatscoach) die langebaanschaatsen een mondiale sport noemt.

Verder doet het er niet eens zo toe: als je in een sport 'wereldkampioen' wordt dan verdien je als sporter de kwalificatie 'wereldtop'.

Nou, noem dan in de lijstjes ook de wereldtoppers in het korfballen, fierljeppen en kaatsen...

En ik denk dat we in vele jaren niet zo'n groot wielertalent hebben gehad als Lars Boom.

Over Boom had ik het dan ook niet.

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

eRCee schreef:

Wat een enorme onzin. Bij de wereldtop horen schaatsers uit Amerika, Canada, Rusland, Japan, Korea en zowat alle landen van Europa.

Alleen stelt schaatsen daar geen reet voor.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Kom nou. In een open competitie eindigen er zeker 5 Nederlanders bij de eerste 10 op vrijwel elke afstand. Jij bent echt de eerste (en ik ken notabene een schaatscoach) die langebaanschaatsen een mondiale sport noemt.

Mwa ik had eigenlijk ook dat gevoel erbij. Het viel mij juist op dat er vaak zo'n grootschalige interesse voor is als ik kijk welke landen erbij betrokken zijn. Maar wat zijn volgens jou dan wél mondiale sporten en wat houdt die term precies in?

BoordAppel schreef:

Vergeet ook de verschillende vechtsporten niet. De K1 domineren we al jaren.

Yeps, gaat al tijden erg lekker daar en ondanks dat Nederland zich toch wel zeker een sportland mag noemen, gaat het overall toch niet zo heel geweldig? Het viel me op dat veel sporters van eigen bodem de qualificatie niet haalden. Turners, zwemmers, recent weer het vrouwenteam volleybal ..

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

cinema. schreef:

Mwa ik had eigenlijk ook dat gevoel erbij. Het viel mij juist op dat er vaak zo'n grootschalige interesse voor is als ik kijk welke landen erbij betrokken zijn. Maar wat zijn volgens jou dan wél mondiale sporten en wat houdt die term precies in?

Voorbeelden zijn atletiek, turnen, zwemmen, tennis, voetbal, golf. Ik geef toe; het is lastig (zo niet onmogelijk) om er precies een definitie op te plakken, meer een gevoelskwestie. Als een Nederlander de tour wint worden we met z'n allen gek terwijl die sport in Afrika, Azie of Zuid-Amerika nauwelijks (op redelijk niveau) wordt beoefend.

Maar schaatsen, nee, dat is toch vaak een open NK...

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool schreef:

Kom nou. In een open competitie eindigen er zeker 5 Nederlanders bij de eerste 10 op vrijwel elke afstand.

Dat zegt toch niet dat het geen mondiale sport is? Alleen dat Nederland er goed in is, ja dat wel. Zoals Amerikanen goed zijn in de 100 meter sprint en Kenianen en Ethiopiers in de marathon. Chinezen in tafeltennis en ga zo maar door.

Als je kijkt naar het deelnemersveld in het huidige schaatsen en ook in de top daarvan, dan is de sport wel degelijk internationaal.

Alleen stelt schaatsen daar geen reet voor.

Dat is gewoon niet waar. Sven Kramer is zelfs jaloers op de schaatshal in Rusland, omdat die alleen gereserveerd is voor de professionele schaatsers. Dat hebben we in Nederland niet eens. En denk je echt dat Amerikanen, Canadezen, Japanners, Italianen al die jaren maar wat aan het aanklooien zijn?

kos

• 46705 berichten
  • 8862 stemmen

eRCee schreef:

Dat is gewoon niet waar. Sven Kramer is zelfs jaloers op de schaatshal in Rusland, omdat die alleen gereserveerd is voor de professionele schaatsers.

Er is ook niemand in Rusland die begrijpt hoe die hal er gekomen is.

Dat hebben we in Nederland niet eens. En denk je echt dat Amerikanen, Canadezen, Japanners, Italianen al die jaren maar wat aan het aanklooien zijn?
Nee. Maar schaatsen leeft natuurlijk voor geen meter in die landen. Dat bedoelde ik.

Er zal in die landen echt niemand opmerken dat een zekere Kramer een wereldtitel heeft gehaald.

Moet je nagaan als schaatsen echt populair zou worden in die landen, dan zag het deelnemersveld er wel wat anders uit.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

kos schreef:

Maar schaatsen leeft natuurlijk voor geen meter in die landen. Dat bedoelde ik.

Er zal in die landen echt niemand opmerken dat een zekere Kramer een wereldtitel heeft gehaald.

Moet je nagaan als schaatsen echt populair zou worden in die landen, dan zag het deelnemersveld er wel wat anders uit.

Allicht. Als basketbal bij ons populairder zou worden dan kwamen er ook vast betere Nederlandse basketballers. Elk land heeft gewoon bepaalde voorkeurssporten, dat doet niks af aan de sport als zodanig.

In ieder geval is het deelnemersveld internationaal genoeg om Sven Kramer een wereldtopper te mogen noemen.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Even buiten de kwestie hoe internationaal de sport schaatsen is; Sven Kramer is wel een topatleet, die verdient om in hetzelfde rijtje te staan als kampioenen in andere sporten. Ik zag nog een interview met een Amerikaanse trainer (die ook andere soorten sporters traint) en Sven Kramer was zo ongeveer de beste die hij had gezien.

Nicole Sauerbreij (niet jong misschien, maar ach) wint ook internationaal veel, geloof ik.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

nou waar we echt goed in zijn is in voetballen, echt wereldtop

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Nou de heren van voetbal international zijn niet bepaald positief, integendeel.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kom nou. In een open competitie eindigen er zeker 5 Nederlanders bij de eerste 10 op vrijwel elke afstand. .

Gewoon kolder. Zeker op de 500, 1000 en 1500 is de internationale concurrentie groot.

Olympisch Turijn:

500m: NUL Nederlanders bij eerste 10

1000m: Nederland 3, 5 en 8.... VS 1, 2, 6 en 9

1500m: Nederland 4 en 5.... VS 2, 3 en 9

Wat nou Nederlanders die 'zoveel beter zijn'?

Alleen op de stayersafstanden bij de mannen (en daardoor ook bij het allrounden, waar de stayersafstanden erg belangrijk zijn), hebben we het afgelopen decennium gedomineerd. Op de kortere afstanden niet, en bij de vrouwen mogen we blij zijn dat we eens een goede lichting hebben, want zeker op all round gebied hebben we daar tot voor kort weinig gewonnen, en op het sprinten hadden we Timmer, Timmer en Timmer en verder niets. Nou ja, af en toe een oprisping van Nuyt.

En wat je eerder zei over wielrennen, dat je eerst maar eens top 5 moet rijden in een ronde... Wielrennen is meer dan het eindklassement van de Tour de France. Mannen als Erik Dekker, Museeuw, Boonen, Raas, Kneeteman, en vele vele anderen, waren ook wereldtop.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ja leuk, er mogen maar 3 of 4 Nederlanders meedoen op een Olympische Spelen. Dan is er ook nog een maximaal totaal aantal rijders waardoor bv. de beste 500 meter rijders niet eens perse geplaatst zijn als ze niet ook een leuke 1000 of 1500 kunnen rijden.

In een *open* competitie eindigen er zeker 5 Nederlanders bij de eerste 10 op *vrijwel* elke afstand, ik blijf erbij.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

ik begrijp je punt maar kramer en (wust) zijn toch echt wel wereldtoppers.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ja leuk, er mogen maar 3 of 4 Nederlanders meedoen op een Olympische Spelen. Dan is er ook nog een maximaal totaal aantal rijders waardoor bv. de beste 500 meter rijders niet eens perse geplaatst zijn als ze niet ook een leuke 1000 of 1500 kunnen rijden.

.

Als je er toch geen verstand van hebt, houd dan simpel je mond dicht, en loop geen onzin te verkopen.

Vooroordelen spuien staat niet erg intelligent.

Op de kortere afstanden is de internationale competitie gewoon erg groot, ga de lijsten van de WK afstanden maar eens bekijken ofzo.

Zeker op de sprintafstanden mogen wij blij zijn met ueberhaupt een podiumplek, en dat we het laatst weer eens van oudgediende Jan Bos moesten hebben bij het WK-sprint, helaas viel hij, zegt meer dan genoeg. We doen (soms) mee met de wereldtop, meer niet.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Spijtoptant schreef:

Als je er toch geen verstand van hebt, houd dan simpel je mond dicht, en loop geen onzin te verkopen.

Wat is er dan *niet* waar aan die claim? Het is gewoon zo, er mogen maximaal over alle afstanden iets van 9 Nederlanders meedoen. Ken je feiten.

Vooroordelen spuien staat niet erg intelligent.

Precies.

Op de kortere afstanden is de internationale competitie gewoon erg groot, ga de lijsten van de WK afstanden maar eens bekijken ofzo.

Welk woordje van de zin '*vrijwel* elke afstand' snap je nu precies niet?

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Sorry dat ik het weer even over voetbal ga hebben Maar ik vond het wel bizar dat Takak toch minstens een slaande beweging naar Huntelaar maakte en dat dan niemand dat vermeldenswaardig vind met De Mos aan de tafel... Vraag me ook af of er nog een tuchtcommissie aan te pas komt.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Over voetbal gesproken; Advocaat Pim de Vos heeft bij de arbitragezaak tussen zijn cliënt Afonso Alves en AZ de rollen omgedraaid. De Alkmaarders hadden moeten weten dat de handtekening van de Braziliaanse aanvaller niets waard is.

De Vos meent dat AZ best wist dat Alves geen benul had waar hij voor had getekend. 'Alves is een groot kind', voerde De Vos als verdediging aan. 'Hij begrijpt geen snars van de overeenkomst.'

Zijn gebrekkige opleiding - 'alleen lagere school' - en zijn minimale kennis van het Engels - 'hij weet net wat goal betekent' - zijn de redenen waarom de aanvaller van SC Heerenveen iets tekende waar hij later niet achter bleek te staan.

Bron: voetbal international.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Welk woordje van de zin '*vrijwel* elke afstand' snap je nu precies niet?

Het woord vrijwel. Dat is namelijk niet op zijn plaats als het enkel geldt voor de 5.000 en 10.000 mannen.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Wat is er dan *niet* waar aan die claim? Het is gewoon zo, er mogen maximaal over alle afstanden iets van 9 Nederlanders meedoen. Ken je feiten.

En welke grootheden hebben we dan op bijv. de 500, 1000 en 1500 bij de mannen thuisgelaten?

Superschaatsers als Rhian Ket, Bjarne Rykkje en de onvermijdelijke Ralf van der Rijst???

Op de korte afstanden mannen hebben we geen 5 zekere top 10 rijders (we zijn blij als we daar ueberhaupt een medaille pakken), en bij de vrouwen hebben we eindelijk eens een paar lui die mee kunnen met de wereldtop.

Die zogenaamde Hollandse dominantie beperkt zich tot stayerafstanden bij de mannen.

Ik noem een Wotherspoon, een Davis, een Fabris, een Morrisson, een Koskela, een Friesinger, een Wolf, een Sablikova, een Klassen... we mogen blij zijn dat we ook wat toppers hebben om de strijd met die wereldgiganten aan te kunnen gaan!

Net zoals we momenteel blij mogen zijn met Kramer, want zonder hem hebben we een redelijk kleurloze lichting jonge all rounders. De mannen als Olde Heuvel, Bloemen en Jongejan gaan internationaal nog lang geen potten breken, als dat er al ooit van gaat komen.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Spijtoptant schreef:

Net zoals we momenteel blij mogen zijn met Kramer, want zonder hem hebben we een redelijk kleurloze lichting jonge all rounders.

Zeker.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Spijtoptant schreef:

En welke grootheden hebben we dan op bijv. de 500, 1000 en 1500 bij de mannen thuisgelaten?

Weet ik veel, ik haalde de regel aan om aan te geven dat de Spelen niet een volledig open competitie zijn. En dat klopt gewoon.

Op de korte afstanden mannen hebben we geen 5 zekere top 10 rijders (we zijn blij als we daar ueberhaupt een medaille pakken)

Je gaf in je eigen lijstje aan dat op de spelen er 3 Nederlanders bij de eerste 8 zaten op de kilometer.

we mogen blij zijn dat we ook wat toppers hebben om de strijd met die wereldgiganten aan te kunnen gaan!

Nou prachtig, jij mag van mij best denken dat schaatsen een mondiale sport is, ik heb daar hele andere ideeën bij.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je gaf in je eigen lijstje aan dat op de spelen er 3 Nederlanders bij de eerste 8 zaten op de kilometer.

Yep, en 4 amerikanen, waaronder de gouden en zilveren plak winnaars.

Nou prachtig, jij mag van mij best denken dat schaatsen een mondiale sport is, ik heb daar hele andere ideeën bij.

Met Japanners, Chinezen, Koreanen, Russen, Duitsers, Noren, Finnen, Amerikanen, Canadezen, Italianen, Tsjechen, en niet zo lang geleden Oostenrijkers en Zweden die medailles halen op OS en WK zou ik wel zeggen dat het mondiaal is, ja.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ajax dreigt aardig in de financiële problemen te komen:

http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/30/eco2.html

En maar spelers blijven kopen.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3311 stemmen

Ze hebben wel aardig wat verdiend door verschillende transfers en weer aangekocht maar of dat genoeg is voor een sluitende begroting + die 6 miljoen die ze nog aan de belastingdienst moeten betalen.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

welke club zit niet in de financiele problemen?

niks nieuws onder de zon!!

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

combi schreef:

welke club zit niet in de financiele problemen?

FC Groningen. ^^

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

FC Groningen. ^^

denk je, ik weet bijna zeker dat als men geen speler meer kan verkopen dat het plaatje erop eens heel anders zou uitzien aangezien bij de meeste clubs het kapitaal op het veld staat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

kappeuter schreef:

Ajax dreigt aardig in de financiële problemen te komen:

http://www.parool.nl/nieuws/2008/JAN/30/eco2.html

En maar spelers blijven kopen.

In de winterstop 'slechts' 4,3 miljoen uitgegeven, en 3 miljoen ontvangen. Daarbij waren ook de zomeraankopen erg goedkoop. Er mag wel wat meer uitgegeven gaan worden, wil men niet een nog minder in de financiële zorgen komen. Het halen van de CL is ontzettend belangrijk.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

SC Heerenveen heeft ook solide financieel beleid.

(en nu voor 1x geen opmerking over Alves maken svp )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.