• 15.926 nieuwsartikelen
  • 178.853 films
  • 12.258 series
  • 34.051 seizoenen
  • 648.843 acteurs
  • 199.221 gebruikers
  • 9.386.016 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

Jammer dat ik weeral niets van deze partij heb kunnen zien, gelukkig bestaat youtube waar er rap ruime verslagen komen, maar beleving is toch anders.

Tipsarevic is trouwens een servier, en geen kroaat .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Tennis is bijna niet te bekijken op Youtube, de kwaliteit is veel te slecht waardoor je de bal vaak niet ziet.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

AZ . Wat een dramatisch seizoen voor de koningen van het frisse voetbal hehe.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Deze wedstrijd was ook wel erg tragisch, werkelijk niets lukte en alles ging fout.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Daarbij was Heerenveen ook nog eens vrij aardig.

Ik vind dit overigens een heerlijk seizoen in de Nederlandse Eredivisie. Ok, mijn club presteert gewoon slecht maar het is wel ontzettend spannend. de traditionele top 3 (als ook AZ) laten zoveel punten liggen dat er zelfs in Enschede, Heerenveen en Groningen al over een kampioenschap wordt gepraat en waarom eigenlijk niet ? De top 3 is echt niet zoveel beter als FC Twente of FC Groningen momenteel.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Heb alleen het gevoeld dat Hee, Twe en Gro net iets teveel laten liggen tegen de Eerste Divisie sympathisanten. Hoewel Feyenoord ook te lamlendig was vrijdag.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

Net op internet NEC - Ajax gekeken.
Voor mij als NEC supporter was de wedstrijd genieten. NEC speelde zelden zo goed dit seizoen en daarom baal ik erg dat het weer in een gelijkspel is geëindigd (1-1), terwijl er wel een overwinning in zat voor NEC.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Dat systeem is toch redelijk logisch. Je wordt beoordeeld op het afgelopen jaar, daarin kan je niet de Australian Open van dit én vorig jaar meenemen. In jouw geval zal hij dan gewoon het aantal punten krijgen wat een kwartfinalist op een Grand Slam verdient en de punten van de winst van het voorgaande jaar verdwijnen logischerwijs. In wezen krijgt hij geen strafpunten, maar gewoon een nieuwe beoordeling.

Er verdwijnen wel degelijk punten. Hij verliest punten omdat hij vorig jaar beter presteerde. Als Federer dit jaar twee Grand Slams wint en twee keer de halve finale haalt en Nadal zou er twee winnen en twee keer de vierde ronde halen dan haalt Nadal meer punten dan Federer in dat jaar. Ik vind dat een scheve redenering.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

timbo_ schreef:

[Als Federer dit jaar twee Grand Slams wint en twee keer de halve finale haalt en Nadal zou er twee winnen en twee keer de vierde ronde halen dan haalt Nadal meer punten dan Federer in dat jaar.

Dat is onjuist. Dan zou Federer gewoon meer punten hebben hoor.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Jep, ik weet niet hoe je aan die informatie komt Timbo.

Stel een Grand Slam overwinning is 100 punten waard, een finaleplaats 80 en een halve finale als eindstation 50. De ranking gaat over exact een jaar, dus de punten van de Australian Open van een jaar geleden vallen weg na dit toernooi.

Federer heeft nu 500 punten. De 100 van zijn winst vorig jaar vallen af waardoor hij op 400 komt. Hij heeft echter dit jaar de halve finale gehaald (hypothetisch) en komt daardoor op 450. Dan is hij inderdaad 50 punten omlaag gegaan waardoor het lijkt alsof hij gestraft wordt, maar dat is niet het geval, dit is gewoon de geschoonde ranking over één jaar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Er zijn twee ranglijsten. Je hebt de Champions Race op basis van een jaar die nog steeds niet wordt gezien als de echte en je hebt de 'echte' ranglijst die werkt volgens hetzelfde systeem als de vrouwen. Bij die ranglijst is dat er per toernooi wordt gekeken wat je vorig jaar hebt gepresteerd en op basis daarvan een aantal punten kunt verdienen dan wel inleveren dit jaar. Zo zal Michaella Kraijcek bijvoorbeeld weer flink dalen dit jaar als ze op Wimbledon er de eerste ronde uitvliegt omdat ze haar punten van vorig jaar verspeelt. Terwijl als ze vorig jaar eerste ronde eruit was gevlogen en nu weer ze niet was gedaald. Wat je vorig jaar hebt gedaan speelt dus een grote rol in je plaats op de wereldranglijst. Hier in dit artikel staat het bijvoorbeeld ook weer gewoon.

http://tennis.blog.nl/michaella_krajicek/2007/01/08/krajicek-gaat-dalen-op-wereldranglijst

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Sorry Goodfella niet goed je stuk gelezen je zegt eigenlijk hetzelfde dan ik alleen in andere bewoordingen en we trekken er andere conclusies uit. Mijn punt was alleen dat wat je het jaar ervoor hebt gedaan een grote invloed heeft op je ranking. Ik vind de Champions Race vandaar ook een eerlijker systeem. Daar komt gewoon de speler die dat jaar de beste was ook als beste boven.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Voor de duidelijkheid. Federer heeft vorig jaar 1000 punten gewonnen op het Australian Open. Hij won toen. Stel dat hij nu verliest in de halve finale, dan krijgt hij 400 punten. Deze 400 punten van het toernooi in dit jaar vervangen dan de 1000 punten die hij vorig jaar in de Australian Open verdiende. Gevolg is dat zijn puntentotaal daalt.

Kortom: De Champions Race is aan het einde van het jaar exact, maar dan ook exact hetzelfde als de Entry System (12-maanden ranglijst).

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

Knisper schreef:

Kortom: De Champions Race is aan het einde van het jaar exact, maar dan ook exact hetzelfde als de Entry System (12-maanden ranglijst).

Niet exact hetzelfde omdat er andere criteria en andere puntentelling geldt.

De 4 grandslamtornooien, de tornooien van de master series, en de 5 beste (ATP-) tornooien van de speler zelf tellen in de champions race.

Bij het Entry System gelden alle ATP-tornooien die gespeeld worden.

Edit: Natuurlijk komt dit bijna op hetzelfde neer .

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Als Ajax-fan die toevallig vandaag de wedstrijd een keer niet live kon kijken heb ik me mateloos gestoord aan RTL4 vandaag. Niet alleen moest ik wachten tot kwart over 8 tot ik eindelijk een samenvatting kon kijken maar dankzij de briljante regie had ik de uitslag al na de tweede samenvatting gezien. Hoe krijgen ze het voor elkaar om reclame te maken voor de website en dan een foto laten zien waar in koeienletters boven staat dat NEC en Ajax de punten hadden gedeeld. En dat is ook zeker niet de eerste keer !! Stelletje amateurs.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Tja, NEC komt nu eenmaal altijd als laatste. .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Het wordt echt tijd dat de NOS weer de samenvattingen gaat uitzenden. Die reclame's gaan echt nergens over, vier keer in anderhalf uur? Moe wordt je ervan.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

kos schreef:

Tja, NEC komt nu eenmaal altijd als laatste. .

Dat blijkt ja. Maar vandaag hebben ze wel weer laten zien dat ze de Eredivisie waardig zijn en het niet verdienen om te degraderen. Ookal is NEC nog lang niet veilig. Ben benieuwd wat ze woensdag gaan doen, of ze weer gaan spelen zoals vandaag...

Inter was trouwens ook weer prachtig. De hele competitie nog geen enkele wedstrijd verloren en vandaag tegen Parma stonden ze 1-2 achter. En in de 88' en 93' maakte Ibrahimovic er twee waardoor ze toch weer wonnen. Ongelofelijk...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Knisper schreef:

Voor de duidelijkheid. Federer heeft vorig jaar 1000 punten gewonnen op het Australian Open. Hij won toen. Stel dat hij nu verliest in de halve finale, dan krijgt hij 400 punten. Deze 400 punten van het toernooi in dit jaar vervangen dan de 1000 punten die hij vorig jaar in de Australian Open verdiende. Gevolg is dat zijn puntentotaal daalt.

Dan moet je op 31 decemeber beide lijsten maar eens langs elkaar leggen. Komen toch echt niet overeen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dan moet je op 31 decemeber beide lijsten maar eens langs elkaar leggen. Komen toch echt niet overeen.

Het verschil zit 'm in de kleinere toernooien. De puntentelling is in beide lijsten in principe hetzelfde (x5 voor de entry ranking), maar bij de entry ranking krijg je ook punten voor challengers en futures (kleinere toernooien). Daar staan dan ook meer dan 1000 spelers op.

Entry ranking punten

Race punten

Het nadeel van het systeem is inderdaad dat punten van een jaar eerder wegvallen, waardoor iemand die een halve finale haalt toch punten verliest als hij een jaar eerder in de finale stond. Beter zou een soort ELO systeem zijn, zoals bij schaken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Sportief een enorme baalweek achter de rug met NAC-Ajax 4-2 en NEC-Ajax 1-1....

Ajax mist agressiviteit. Slechts een paar spelers geven echt alles.

En verdedigend is Ajax echt om van te huilen. Ik schaam me als ik zie dat we al 27 goals tegen hebben in alleen de competitie al. En die is net halverwege....

Bruno Silva mag nu weg bij Groningen, hopelijk biedt Ajax meer geld en halen ze hem deze week nog.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

timbo_ schreef:

Ik vind de Champions Race vandaar ook een eerlijker systeem. Daar komt gewoon de speler die dat jaar de beste was ook als beste boven.

In de normale ranking ook. Alleen gaat dat over een heel jaar, terwijl de Champions Race het grootste gedeelte van het jaar maar een relatief korte periode beslaat. Vandaar dat ik de normale ranking ook juist 'eerlijker' vind.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Yep Champions Race is ook niet helemaal top.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Spoedarbitrage Alves tegen AZ

De soap rond Heerenveen-spits Afonso Alves wordt almaar ingewikkelder. De Braziliaan en z'n zaakwaarnemers hebben bij de KNVB spoedarbitrage aangevraagd inzake zijn verbintenis met AZ.

Vorige week diende de arbitragezaak van AZ tegen Heerenveen. Daar bleek dat de spits,wiens contract bij de Friese club tot medio 2011 doorloopt, ook bij AZ een verbintenis heeft getekend.Woensdag doet de arbitragecommissie uitspraak.

Alves is officieel geen partij in de zaak tussen beide clubs.De spits vroeg daarom nu zelf arbitrage aan tegen AZ. Omdat de handtekening van zijn advocaat ontbreekt, wil hij dat het contract met AZ ongeldig wordt verklaard.

bron: NOS teletekst

Er is vast jurisprudentie van een soortgelijke zaak. De uitkomst moet toch voor arbeidsrectadvocaten al een uitgemaakte zaak zijn lijkt me.

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

kappeuter schreef:

Er is vast jurisprudentie van een soortgelijke zaak. De uitkomst moet toch voor arbeidsrectadvocaten al een uitgemaakte zaak zijn lijkt me.

Mwa, dit is toch vrij uniek hoor. Dat hij zowel niet bij zijn oude als bij zijn officieel nieuwe club wil spelen... Ik kan me dat zo niet herinneren.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Maar zijn vast wel meer zaken waarbij er geen handtekening is gezet door de zaakwaarnemer (door wat voor reden ook).

Is die handtekening wel vereist vraag ik me af. Als een speler een handtekening zet lijkt me dat bindend.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Het heeft iets te maken met de overgangsformulieren. Die wil Heerenveen nl. niet geven.

DonnieD

• 11 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)
Mwa, dit is toch vrij uniek hoor. Dat hij zowel niet bij zijn oude als bij zijn officieel nieuwe club wil spelen... Ik kan me dat zo niet herinneren.

Ongelofelijk ja.

Maar ook ongelofelijk dat AZ hem überhaupt nog wil.

Hando

• 1808 berichten
  • 1435 stemmen

Nadal geveegd

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Wat is dat toch met die Tsonga ineens .

Trouwens Ana Ivananovic tegen Maria Sharapova is ook wel een hele leuke finale.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.