- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Is Kos gezakt ? 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Haha, zie mij even mooi staan daar op die 1 na laatste plaats
.
El Ninjo
-
- 329 berichten
- 2327 stemmen
Mijn twijfels over Advocaat gaan grotekse vormen aannemen
Dick heeft voor mij helemaal afgedaan. Met het spelersmateriaal wat we hebben moet je toch minimaal een ploeg in het veld kunnen brengen die "aan voetballen" toekomt en speelt als "een team" maar zelfs dat lukt hem niet.
Een slechte wedstrijd kan incidenteel altijd voorkomen maar dit is structureel. Na 2 jaar kwalificatie, talloze oefenpotjes en een voorbereidingsperiode staat er nog steeds geen team in het veld, het hangt allemaal als los zand aan elkaar.
En wat erger is, we voetballen nog steeds zonder enige visie. Of Advocaat heeft geen visie of hij kan het niet overbrengen op de groep. Hoe dan ook, hij bewijst keer op keer niet geschikt te zijn voor dit niveau.
Misschien overschatten we de kwaliteit van de selectie wel, maar er moet toch alleszins meer uit te halen zijn dan nu het geval is.
Ik was er al weer bijna bang voor dat Van Nistelrooij gewisseld zou worden door Kluivert.
Daar was ik ook bang voor. Was het enige hoopvolle in het beleid van Advocaat.
Voor de rest liep hij weer achter de feiten aan door met een totaal verkeerde opstelling en speelwijze te beginnen. Daarnaast vond ik het ook niet logisch dat Davids werd gewisseld, ondanks zijn matige spel. Davids had wat mij betreft moeten blijven staan om het “vuile werk” voor Sneijder op te knappen zodat die meer aan "openingen creeeren" was toegekomen.
Dit moet em worden:
Van de Sar
Heitinga Stam Cocu Van brockhorst
Sneijder Davids Vd Vaart
vdMeyde (erg slecht vanaaf maar goed) vNistelrooij Robben
Dit ziet er inderdaad een stuk beter uit. Cocu moet gewoon naar de achterste lijn, kan dan ook perfect doorschuiven naar het middenveld zoals Blind dat vroeger bij Ajax deed. Bouma zou nog de plaats van Van Bronckhorst kunnen innemen. Van mij mag Makaay er ook in i.p.v. van der Meijde.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Tha Flow schreef:
Dit moet em worden:
Van de Sar
Heitinga Stam Cocu Van brockhorst
Sneijder Davids Vd Vaart
vdMeyde (erg slecht vanaaf maar goed) vNistelrooij Robben
Hier kan ik me idaad ook wel in vinden, ik denk alleen dat je met deze opstelling simpelweg "body" tekortkomt op het middenveld tegen de stugge en fysiek zeer sterke tsjechen...
Ik hoop eigenlijk dat advocaat de wedstrijd tegen de Duitsers expres zo heeft laten verlopen om de Tsjechen zand in de ogen te strooien en met een briljante tactische vondst komt....
Advocaat kennende zal dit niet het geval zijn en wordt het zaterdag 90 minuten lang bidden en met samengeknepen billetjes naar een beeldscherm staren!!! Het maakt niet uit hoe, maar er moet gewonnen worden....!!
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Hier kan ik me idaad ook wel in vinden, ik denk alleen dat je met deze opstelling simpelweg "body" tekortkomt op het middenveld tegen de stugge en fysiek zeer sterke tsjechen...
Maar wie dan wel? Cocu Davids en Sneyder EN vd Vaart en met 2 mensen voorin? Ja zou kunnen maar ik begin zo'n vrees te krijgen dat vooral Davids en Cocu dan weer zo behoudend en bevreesd gaan proberen aan te vallen.
Ik hoop eigenlijk dat advocaat de wedstrijd tegen de Duitsers expres zo heeft laten verlopen om de Tsjechen zand in de ogen te strooien en met een briljante tactische vondst komt....
Dat hoop ik inderdaad ook ja. Laat het allemaal maar bij het spel horen alleen is dit wonderwel niet het geval natuurlijk. Maar waarom met Zenden en vBronckhorst allebei op links terwijl het echt dezelfde soort spelers zijn. Ze deden allebei hetzelfde gisteren en liepen elkaar eigenlijk alleen maar in de weg. En dan gaat die eindelijk Zenden eruit halen, zet die Overmars er neer....
Je zag gewoon dat die niet genoeg kracht had om de Duitse rechtsback te passeren (Friedrich wtf?).
Ach, een hoop discussie al die maanden en dan zo'n wedstrijd. Thank god for vNistelrooij en zijn momenten.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Ik weet niet wat de opstelling precies was....maar waarom zet Advocaat niet dezelfde spelers in het veld die ruim een half jaar geleden Schotland afdroogden?
Dat is de enige wedstrijd onder leiding (of eigenlijk lijding) van Dick die Oranje goed heeft gespeeld,
de enige wedstrijd dat oranje wat uitstraalde,
de enige wedstrijd dat we een tegenstander onze wil oplegde (ja het was maarrrr Schotland, maar toch),
de enige wedstrijd dat de combinaties liepen en
de enige wedstrijd het afgelopen jaar waarin het voorin liep en er meer dan 2 keer gescoord werd!! (het elftal met veredelde puntlassers uit Faroer buiten beschouwing gelaten)....
El Ninjo
-
- 329 berichten
- 2327 stemmen
Maar wie dan wel? Cocu Davids en Sneyder EN vd Vaart en met 2 mensen voorin? Ja zou kunnen maar ik begin zo'n vrees te krijgen dat vooral Davids en Cocu dan weer zo behoudend en bevreesd gaan proberen aan te vallen.
Misschien voor zo'n fysieke wedstrijd Bosvelt erbij op het middenveld (en Cocu achterin laten).
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Bosvelt

Weer zo'n belachelijke beslissing van Advocaat deze man van 62 te selecteren, deze man is op, uitgeblust en overgewaardeerd in Nederland (mag bij Man. City de bank warmhouden en voor wedstrijden waar het nergens om gaat een helftje meeballen, de schat).....
We moeten gewoon concluderen dat Advocaat kwalitatief en fysiek geen goed middenveld heeft geselecteerd......
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Ja, waar is Nigel de Jong als je hem nodig hebt....
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Nigel de Jong?? Nee joh ben je gek, Dick heeft na 2 jaar voorbereiding en wikken en wegen besloten om Paul Bosveld i.p.v. Nigel op te roepen!! De Jong had iddaad zeer nuttig kunnen zijn, net als Bosschaart overigens...
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Ja wikken en wegen dat kan ons Advocaatje wel. Het is twijfel en uitproberen wat de klok slaat. En dan raar opkijken dat zijn elftal dat uitstraalt op het veld. Ik wil geen twijfel meer zien. Johan Cruijf for bondscoach!!
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Helaba, het tweede grootste kieken uit het kot zijt ge vergeten... 
Login: movie
wachtwoord: meter
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik vind dat het dagklassement meer aandacht verdient, daar sta ik tenminste ergens vooraan. Ik ben beter in het kort op de bal spelen, die langetermijn, dat is nergens goed voor.
El Ninjo
-
- 329 berichten
- 2327 stemmen
Weer zo'n belachelijke beslissing van Advocaat deze man van 62 te selecteren, deze man is op, uitgeblust en overgewaardeerd in Nederland (mag bij Man. City de bank warmhouden en voor wedstrijden waar het nergens om gaat een helftje meeballen, de schat).....
We moeten gewoon concluderen dat Advocaat kwalitatief en fysiek geen goed middenveld heeft geselecteerd......
Geef je in principe gelijk, maar we zullen nu toch moeten roeien met de riemen die we hebben. "Als" je een fysiek middenveld wilt dan moet je toch wat en Seedorf vind ik al helemaal geen optie. Zoals je al zegt hebben we kwalitatief en (vooral) fysiek geen goed middenveld geselecteerd.
Inderdaad onbegrijpelijk dat Nigel de Jong niet is geselecteerd, was ook multi-inzetbaar geweest.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Oke, de top 10 van de dagvoorspellingen:
(...)
Gho, zo hoog sta ik blijkbaar ook weer niet
En mijn ruststand van Griekenland - Spanje is duidelijk ook al verkeerd. Ach, voetbal, gelukkig begint de Ronde van Frankrijk binnenkort!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Login: movie
wachtwoord: meter
Heb ik bij deze gedaan. Ik heb nu pas gemerkt dat men ook dagvoorspellingen kan doen. Even mijn broek optrekken ik kom bij de eerste te staan! Riba riba eppa eppa andelé... 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ach, voetbal, gelukkig begint de Ronde van Frankrijk binnenkort!
En dat is voor de Belgskens hé Freud. Die heerlijke Ronde... zucht.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Nee hoor, ook voor Nederlanders 
Ik stel een Tour de France poule voor 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Daar sta ik als eerste voor in de rij!!!

Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Ik doe direct mee! En dan met iets meer enthousiasme. De Ronde van Frankrijk blijft het sportief hoogtepunt van elk jaar voor mij, en de bepaler van mijn hele vakantie (bergtochten in Zwitserland worden zo gepland dat we om half vijf terug zijn, desnoods vertrekken we om zes uur, dat soort dingen) Maar nu Beloki én Vinokourov waarschijnlijk niet meedoen, is een deel van de pret er dit jaar wel af natuurlijk 
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3317 stemmen
En natuurlijk de Olympische Spelen en Wimbeldon ook nog.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maar nu Beloki én Vinokourov waarschijnlijk niet meedoen
Doe doen al 100% zeker niet mee. Beloki heeft vandaag afgezegd. Jammer...
stinissen (crew films & series)
-
- 23802 berichten
- 77550 stemmen
Ik ook 
stinissen (crew films & series)
-
- 23802 berichten
- 77550 stemmen
1 Henk Stinissen 58
2 Sander de Jong 54
3 mario piu 53
4 1 Jeffrey Stinissen 52
5 Reno van der Looij 50
6 joopie van vogelen 47
7 Kos DeKoning 46
8 Marcel Dalvoorde 45
9 priscilla stinissen 45
10 onno paus 43
Henk's EK-POULE
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Leuk hoor die Tour.......maar die kan toch echt niet tippen aan dat ene voetbaltoenooi dat momenteel bezig is!! 
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Meermalen heb ik hier mijn kritiek geuit op 'mister middelmaat' Advocaat, maar ik ben bang dat zelfs het predikaat Middelmaat geenszins van toepassing is op dhr. Advocaat (iemand nog ideeen voor een bijnaam?).
Een volledig linksbenig middenveld, hoe komt ie erop! Vd Meijde heeft geen bal gekregen doordat Cocu zich slechts op links heeft gericht (met dank aan Advocaat).
Van Hooijdonk pas inbrengen in de 73e (!!!) minuut....ipv Robben Overmars brengen....Advocaat kan zich beter gaan bezighouden met een andere sport dan voetbal, onderwaterhockey ofzo.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dick 'The Prick' Advocaat... 
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Vroeger (ik was héél erg jong) toen hij nog assistent was onder Michels. Iets voor '88 geloof ik, had je 'De Generaal' en naar ik dacht 'De Advocaat'. Wist ik veel! Overigens bestond er in mijn wereld ook zoiets als 'De Beenhakker'
Ontopic: Kunnen we de man niet gewoon Dick noemen?
GFM
-
- 1116 berichten
- 1541 stemmen
Dat kan wel, maar mijns inziens is dat voor sommige mensen niet genoeg om hun aversie tegen deze man te uiten.......
Ik houd he ook wel gewoon bij Dick... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.