• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.276 series
  • 34.094 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.284 gebruikers
  • 9.390.863 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Tha Flow

• 283 berichten
  • 854 stemmen

Ja inderdaad, die zat op de bank. Daar gaat mijn theorie Maar je hoorde bv Frank de Boer zeggen dat ze eigenlijk al naar de penaltys toe aan het voetballen waren (Italie sowieso) en dan zou je misschien nog hem erin gebracht kunnen hebben. Maar dat vind ik het ergste niet. Het ergste vind ik dat er totaal niet over nagedacht is (of nauwelijks) en dat Johan Neeskens langs de spelers moet gaan om maar effe snel mensen te vinden die willen. Erg jammer...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Denk dat ik me maar uitschrijf voor die poule van Henk, krijg onderhand 3x per dag mail over de inleg

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

haha idd

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Nederland speelt zaterdag in de Amsterdam Arena tegen Ierland. Het is de laatste wedstrijd in de aanloop naar het EK, dat voor Oranje op 15 juni begint met de wedstrijd tegen Duitsland. Stam is licht geblesseerd en vormt een twijfelgeval, zijn logische vervanger is Heitinga.

Vermoedelijke opstelling: Van der Sar; Reiziger, Stam (Heitinga), Bouma, Van Bronckhorst; Sneijder, Cocu, Van der Vaart, Davids; Van Nistelrooy, Makaay.

Verder nog ff een opmerkelijk berichtje...

Oranje-internationals klagen over Maalderink

Zo is bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooij niet te spreken over Maalderink. De aanvaller van Manchester United stopte een interview met de NOS vroegtijdig omdat hij het niet eens was met de zienswijze van Maalderink. Ook andere internationals klaagden al over de verslaggever van NOS. Ook andere spelers van Oranje hebben al aangegeven dat ze hopen dat de NOS de verslaggever niet meeneemt naar Portugal. Het is onbekend hoe de NOS hier tegenover staat.

bron: voetbal24.nl

Clydorn

• 161 berichten
  • 812 stemmen

Tha Flow schreef:

Maar het ergste vind ik nog wel dat je dan Dick Advocaat een week geleden hoort zeggen: 'Nee, er valt niet op penaltys te trainen'.

Ik denk dat je niet zomaar op penalty's kunt trainen. Er moet iets tegenover staan om de spanning van een echte 'shoot-out' na te bootsen. Van Basten stelde voor; Elke dag een serie penalty's nemen en als je mist kost het je 1000 euro. Dan neem je zo'n penalty met toch wat meer spanning. Of zoals Adriaanse voorstelde; na elke gemiste penalty 10 minuten rennen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Dat je niet kunt trainen op penalties is het meest belachelijke voetbalfabeltje dat ik ken. Tuurlijk kan je de druk niet nabootsen, maar je kan wel automatismen inbouwen om de invloed van druk te reduceren.

Clydorn

• 161 berichten
  • 812 stemmen

ik zeg toch ook 'niet zomaar'

Als de trainer een beetje zuinig is met zijn wissels, moet ie wat mij betreft serieus overwegen om bij een naderende penalty reeks v/d Sar te wisselen. Die heeft in al die dramatisch verlopen Penaltyreeksen nog geen één gestopt. Dan kun je nog zoveel trainen.. als je keeper niets stopt, wordt de spanning alleen maar groter.

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Clydorn schreef:

ik zeg toch ook 'niet zomaar'

Als de trainer een beetje zuinig is met zijn wissels, moet ie wat mij betreft serieus overwegen om bij een naderende penalty reeks v/d Sar te wisselen. Die heeft in al die dramatisch verlopen Penaltyreeksen nog geen één gestopt. Dan kun je nog zoveel trainen.. als je keeper niets stopt, wordt de spanning alleen maar groter.

helemaal mee eens, vd Sar heeft in zijn overigens mooie carriere bewezen een hele slechte penaltystopper te zijn. Ik ken de exacte cijfers niet, maar kan me alleen voor de geest halen dat hij in de WB-finale Ajax-Gremio een penalty stopte...en das alweer bijna 10 jaar geleden...

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

De penalty discussie, ons nationale trauma.....Hoe komt het toch dat we hier zo moeilijk over blijven doen? (ok, een aantal (ik geloof 4) eindtoernooien uitgekickt worden op basis van een verloren penaltyserie is een goede reden)

In dat programma waaraan Tha Flow refereerde, ging het over de nederlandse hockeyers die ook problemen met penalties hadden en toen een of andere sportpsycholoog hadden ingeschakeld.

Deze goede man heeft toen een briljante oplossing bedacht! Laat de spelers op het moment dat het zover is zelf bepalen wie zich goed genoeg voelt om een penalty te nemen. En het werkte!!

Briljant!!!

Dat hadden wij natuurlijk nooit kunnen verzinnen, daar moet je voor gestudeerd hebben!

Clydorn

• 161 berichten
  • 812 stemmen

Ik moet zeggen.. liever na penalty's uitgeschakeld worden dan met een lullige 0-1.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Echt niet.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3312 stemmen

Nee, zeker niet WEER met penalty's.

Jassie

• 398 berichten
  • 1095 stemmen

Is dat zeker dat makaai niet wordt ingezet de eerste helft tegen Ierland? Als Advocaatje dit leest, zet makaai nou gewoon erin!!!! En vooral tegen Duitsland, maakt ze bang.

Clydorn

• 161 berichten
  • 812 stemmen

Echt niet.

Serieus?.. vertel

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Jassie schreef:

Als Advocaatje dit leest, zet makaai nou gewoon erin!!!! En vooral tegen Duitsland, maakt ze bang.

Helemaal mee eens!!! Maar Advocaat kennende (voor zover het nog niet duidelijk was, ik ben geen fan van hem!) zal hij, juist omdat iedereen Makaay erin wil, kiezen voor Patrick K.

Zo ging het trouwens ook bij Vd Vaart. Alle Nederlandse 'bondscoaches' riepen al maanden dat hij erin moest, maar 'Mister Middelmaat' wou er niet aan.

Toen hij VdV uiteindelijk opstelde, ging het briljant!!!

Laat Advocaat opzouten en Van Hanegem de leiding nemen (of Co Adraanse?)

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Clydorn schreef:

v/d Sar ... Die heeft in al die dramatisch verlopen Penaltyreeksen nog geen één gestopt.

Jawel hoor, volgens mij tegen Italie één, maar dan houd het ook echt op.

En onzin dat Advocaat nu weer kiest voor Kluivert en Van Nistelrooij... Waarom elke keer een andere opstelling ? Blijf toch eens bij een bepaald elftal. Ik hoop dat de spelers op het EK gewoon beseffen waar ze voor spelen, Advocaat heeft er in ieder geval niet veel aan gedaan om te zorgen dat er een hecht elftal staat.

Clydorn

• 161 berichten
  • 812 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Jawel hoor, volgens mij tegen Italie één, maar dan houd het ook echt op.

Nee hoor, er werd er één gemist ja.. maar niet omdat Sar 'm stopte. Bal ging over of naast, volgens mij

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik meen de vierde pingel van de Italianen, in de rechterhoek geschoten en Vd Sar hield hem tegen... Wie weet komt die ook nog wel ergens voorbij de komende dagen .

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

DiBiagio 1-0 Frank de Boer MIST

Gianluca Pesotto 2-0 Jaap Stam MIST

Francesco Toldo 3-0 Patrick Kluivert 3-1

Paolo Maldini MIST Paul Bosvelt MIST

Scheidsrechter: Merk (Dui) Toeschouwers: 50.000

Dit was de serie...volgens mij stopte vd Sar m niet.. maar ga t uitzoeken..later bericht volgt!!

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Ik wil mijn oprechte excuses aanbieden aan Edwin, hij stopte de vierde strafschop wel degelijk...

Kluivert benutte zijn tweede penalty wel. Maar cruciaal bleek zijn misser in de 61ste minuut, toen Frank de Boer hem de eer gunde nadat de Italiaan Iuliano Davids onderuit had gehaald. Toldo dook naar de verkeerde hoek. Maar Kluivert mikte de bal op de paal en de Nederlandse spelers leken te verbijsterd door het tweede fiasco om de rebound te benutten. Zo werd het ook voor doelman Van der Sar een frustrerende avond, want zijn redding op de strafschop van Maldini had geen enkele waarde. "We missen blijkbaar toch een bepaalde killersmentaliteit", constateerde hij.

V

• 8369 berichten
  • 3370 stemmen

Leuk bericht. Kluivert start toch in de basis zaterdag met Ruud. Onze Dick was niet tevreden over het samenspel van Roy en Ruud. Bron: teletekstpagina 665

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ja, en meteen moest ik denken aan de samenwerking van Kluivert en Van Nistelrooy,... die is toch ook zo sprankelend.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

dat dacht ik al, v! Je ziet het, Advocaat doet er altijd alles aan om het tegengestelde te doen van wat de rest van Nederland wil!

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Nog onbegrijpelijker wordt het als je de gemiddelde seizoensproductie per wedstrijd ernaast legt van onze 4 spitsen....

Makaay 0,73

Hooijdonk 0,71

Nistelrooy 0,64

Kluivert 0,53

Bron vi.nl

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Op hoeveel zit Hasselbaink eigenlijk. vandaag stond een artikel in de Mare (weekblad van de Univ. Leiden) van een buitenlander die het gezeik van ons over de spitsen niet begreep en opperde om dan maar Hasselbaink (150 goals in Spanje en Engeland) op te stellen. Lijkt me beter dan PK...

oh, kom er net achter dat dat natuurlijk niet meer mogelijk is, sorry!

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

PK: aantal gespeelde interlands: 78

doelpunten: 40

Hassel: aantal gespeelde interlands: 23 doelpunten: 9

Spreekt in voordeel van PK....

al heb ik een gallische hekel aan pk, ik heb hem ook liever dan hasselbaink...

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Maar genoeg gezeken op Advocaat/Kluivert/Reiziger etc.

Het wordt m.i. tijd voor een positieve noot: Ik denk dat we heel ver gaan komen, ik heb goede hoop op de titel!!!

V

• 8369 berichten
  • 3370 stemmen

De belabberde oefenduels zie ik dan ook niet als graadmeter. Hoe cliché ook, tijdens een dergelijk toernooi staat er toch altijd een beter team op het veld is mijn ervaring.

Ik ga er dan ook van uit dat Kluivert er staat, dat hij zich weet op te laden voor het toernooi. Wat Dick gaat doen qua opstelling zal tot aan de vijftiende natuurlijk een compleet raadsel blijven. Ik ben benieuwd.

Nog even wat gezeik. Waterreus als 2de keeper??? Hoe haalt hij het in zijn hoofd. De man is totaal uit vorm en zelfs al is hij topfit, dan nog heb ik liever een Westerveld.

Maar idd FX, zoals ik een aantal pagina's terug reeds vermeldde: WE WORDEN KAMPIOEN

GFM

• 1116 berichten
  • 1537 stemmen

Als we Italie, Spanje, Engeland, Frankrijk, Tsjechie en Portugal na ronde 1 weten te ontlopen maken we inderdaad een kansje om kampioen te worden....

V

• 8369 berichten
  • 3370 stemmen

Waarom staan Engeland en Spanje er tussen??

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.