- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Zo van dat wordt toch niks. Nou ja, op de penals na zijn wij een van de betere teams van Europa. En de oudere spelers van nu zijn nagenoeg allemaal hetzelfde als in 2000 toen we de halve finale haalde. Nu hebben we daar v Nistelrooy en Makaay en vdVaart Sneyder nog eens bij. Dus eigenlijk alleen maar verbetering. Nu nog een beetje samenspelen en het kon nog wel eens een leuke zomer gaan worden. 
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2416 stemmen
Leuk bericht. Kluivert start toch in de basis zaterdag met Ruud. Onze Dick was niet tevreden over het samenspel van Roy en Ruud. Bron: teletekstpagina 665
Wat een ongelooflijke prutser is die Advocaat! Roy en Ruud hebben amper een serieuze kans gekregen om samen te spelen omdat Advocaat koste wat het kost Kluivert en Ruud wil laten samenspelen. Hoeveel bewijs wil hij hebben dat deze twee spitsen niet samen kunnen spelen. Ik begin echt een beetje moe van deze man te worden.
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Advocaat heeft nou eenmaal dikke voorkeur voor Kluivert. Hoe vaak heb ik hem wel niet horen zeggen hoe zo'n fan hij is van KLuivert en dat hij toch maar mooi topscoorder is van het nederlands elftal. Schoenmaker blijf is niet bij je leest en kappe met Kluivert!
Tha Flow
-
- 283 berichten
- 854 stemmen
Ja waarom is die combinatie eigenlijk nooit geprobeerd? Misschien mogen ze elkaar niet echt.
GFM
-
- 1116 berichten
- 1539 stemmen
Ik las vandaag in de Telegraaf de visie van Ferguson (trainer Man Utd)....Hij is van mening dat wij er in de eerste ronde uitvliegen....na 2-0 verlies tegen Duitsers, 1-1 Tsjechie en 2-1 Letland.....Ben ik niet eens met meneer F.!!
Combo makaay-kluivert is wel geprobeerd, en let wel: het is de meest succesvolle combinatie gebleken onder Advocaat!! meeste goals (bron Telegraaf, sportpagina zaterdag)
RVN-Makaay, is nooit geprobeerd in officiele wedstrijden en tegen de Ieren was het mooi geweest dat eens te proberen ...
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Combo makaay-kluivert is wel geprobeerd, en let wel: het is de meest succesvolle combinatie gebleken onder Advocaat!! 9meeste goals (bron Telegraaf, sportpagina zaterdag)
GFM
-
- 1116 berichten
- 1539 stemmen
is iddaad belangrijk maar kan het niet vinden/staat er niet bij....Kluivert/RVN startten tot nu toe 11 keer in de basis wat resulteerde in 5(!) goals....
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3313 stemmen
Ik las vandaag in de Telegraaf de visie van Ferguson (trainer Man Utd)....Hij is van mening dat wij er in de eerste ronde uitvliegen....na 2-0 verlies tegen Duitsers, 1-1 Tsjechie en 2-1 Letland.....Ben ik niet eens met meneer F.!!
Nee, die Engelse gaan ver komen.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Het is vloeken in de kerk, ik weet het, maar ik wil zo langzaamaan toch de positie van Ruud ter discussie stellen.
Gisteren tegen de Ieren heeft ie weer geen bal geraakt. Dat is misschien niet zozeer te wijten aan zijn kwaliteiten (die staan buiten discussie), maar aan de manier waarop Nederland speelt.
We spelen nu eenmaal altijd combinatievoetbal en je ziet dat Ruud daar niet echt sterk in is. Hij krijgt gewoon niet de ballen die hij lekker vindt. Bij ManUnited speelt men opportunistischer, gooien ze gewoon een bal de pot in en vaak staat Ruud dan net op de goeie plaats. In het NL-elftal krijgt hij niet zulke ballen.
Het is denk ik beter om Makaay in de basis te zetten. Hij is net ff beter in dat kaats-combinatievoetbal en werkelijk ieder schot van hem is gevaarlijk!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Eindelijk ziet Advocaat het licht! 
Tegen de Duitsers starten we weer gewoon met 2 vleugelspelers en 1 diepe spits. (eindelijk!)
Ik vond het gewoon schrijnend om gister te zien dat geen van de 2 backs langs de lijn op wilde komen. Is het gek dat je er zo niet doorkomt ?
Niemand op de vleugels, alles door het midden. Nee, gisteren was perfect geweest om met 2 vleugelspelers te starten.
Het deed me gewoon echt pijn aan de ogen om dit Nederlands elftal te zien voetballen. Zo'n laag niveau... hopelijk is dit een goed teken voor het hoofdtoernooi (ik meen dat we in 1988 ook een slechte voorbereiding hadden?).
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Eer Advocaat de goeie opstelling gevonden heeft is het toernooi voorbij... 
T.O.
-
- 2445 berichten
- 2826 stemmen
Eer Advocaat de goeie opstelling gevonden heeft is het toernooi voorbij... 
Ik vrees van wel. Maar goed, succes in Portugal ligt niet alleen aan Advocaat. Wat een matig spel van onze vedetten (alweer die verdediging...) toch weer gisteravond.
Wouter
-
- 18738 berichten
- 3094 stemmen
Eindelijk ziet Advocaat het licht! 
Tegen de Duitsers starten we weer gewoon met 2 vleugelspelers en 1 diepe spits. (eindelijk!)
Och. Eén training die niet naar Dikkies zin is en we zijn weer terug....
Ik vond het gewoon schrijnend om gister te zien dat geen van de 2 backs langs de lijn op wilde komen. Is het gek dat je er zo niet doorkomt ?
Niemand op de vleugels, alles door het midden. Nee, gisteren was perfect geweest om met 2 vleugelspelers te starten.
Het deed me gewoon echt pijn aan de ogen om dit Nederlands elftal te zien voetballen. Zo'n laag niveau... hopelijk is dit een goed teken voor het hoofdtoernooi (ik meen dat we in 1988 ook een slechte voorbereiding hadden?).
Ze verloren hun laatste oefenwedstrijd en de eerste wedstrijd op het EK. Toch had ik toen een beter gevoel. Zelfs na die twee verloren wedstrijden.
Wouter
-
- 18738 berichten
- 3094 stemmen
Het is vloeken in de kerk, ik weet het, maar ik wil zo langzaamaan toch de positie van Ruud ter discussie stellen.
Gisteren tegen de Ieren heeft ie weer geen bal geraakt. Dat is misschien niet zozeer te wijten aan zijn kwaliteiten (die staan buiten discussie), maar aan de manier waarop Nederland speelt.
We spelen nu eenmaal altijd combinatievoetbal en je ziet dat Ruud daar niet echt sterk in is. Hij krijgt gewoon niet de ballen die hij lekker vindt. Bij ManUnited speelt men opportunistischer, gooien ze gewoon een bal de pot in en vaak staat Ruud dan net op de goeie plaats. In het NL-elftal krijgt hij niet zulke ballen.
Het is denk ik beter om Makaay in de basis te zetten. Hij is net ff beter in dat kaats-combinatievoetbal en werkelijk ieder schot van hem is gevaarlijk!
Op zich ben ik niet tegen Makaay; hij is de man in vorm.
maar om Ruud af te serveren op de laatste wedstrijden gaat me te ver. Geen enkel spitsenduo werkt. Ik roep er al jaren om een keuze te maken. Eentje uitkiezen en er een speler bijzetten die ook daadwerkelijk er voor zorgt dat die spits ballen krijgt.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2416 stemmen
Ik vind dat Ruud nog wel een kans verdient. Dat er de afgelopen wedstrijden zo weinig kansen zijn gecreëerd ligt niet aan Ruud, hij krijgt simpelweg geen behoorlijke ballen van zijn medespelers door dat eindeloze en doelloze heen en weer getik. Echter als Ruud niet goed speelt tegen Duitsland ben ik er voor om gewoon Makaay erin te zetten in de komende wedstrijden.
Wouter
-
- 18738 berichten
- 3094 stemmen
maar waarom niet meteen met Makaay starten? Als je naar de eigen clubs kijkt deed Makaay het echt beter de laatste maanden.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2416 stemmen
maar waarom niet meteen met Makaay starten? Als je naar de eigen clubs kijkt deed Makaay het echt beter de laatste maanden.
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben in principe. Makaay is altijd zeer dreigend aanwezig en bovendien wat opportunister dan Ruud, wat natuurlijk een voordeel kan zijn bij dit stroef draaiende elftal.
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
En serieus, Bouma en reiziger en van bronckhorst eruit. Wat een mis communicaties gisteren zeg!! MAkkay erin samen met Ruud.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Wat een matig spel van onze vedetten (alweer die verdediging...) toch weer gisteravond.
De verdediging was idd slecht. Bronckhorst en Bouma liepen elkaar telkens in de weg en zelfs mijn held Stam speelde matig. Wat betreft Reiziger kan ik kort zijn, want ik heb een aantal pagina's terug al gepleit voor Heitinga rechtsachter.
De spitsen hebben we al keer op keer besproken en ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat Ruud en Makaay allebei kunnen spelen. Ik ben het ermee eens dat er gewoon een duidelijke keuze gemaakt moet worden voor 1 spits. M.i. moet dat dan Makaay zijn. Hij past nu eenmaal beter in het systeem dat we de laatste tijd spelen.
Als Advocaat idd 4-3-3 wil gaan spelen (wat wij hier al honderd jaar roepen) dan zouden Ruuds kwaliteiten beter tot hun recht komen. Maar afgezien daarvan heb ik gewoon het gevoel dat Makaay beter in vorm is. Wat mij betreft dus de vaste keuze voor Das Phantoom!
Trouwens, toen in '88 Gullit voor het toernooi nog werd gezien als de grote vedette, werd Van Basten op het toernooi zelf de ster. Als deze geschiedenis zich herhaalt tussen Ruud en Makaay, ben ik tevreden!!!
Jassie
-
- 398 berichten
- 1095 stemmen
De bondscoach van duitsland ging zelfs voortijdig weg. een lichtpuntje is misschien dat Duitsland ons gaat onderschatten en dat daarmee de rollen zijn omgedraaid
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Ik zeg 4-5-1.
Heb je mooi het middenveld in handen niemand die je verast met een steekpass of lange bal.
Kansen krijg je altijd wel in een wedstrijd en zeker met de kwaliteiten die Nederland heeft.....
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Duitsers verliezen generale repetitie.
Niet alleen Oranje heeft dit weekend een voorbereidingsmatch voor het EK in Portugal verloren. Ook de Mannschaft ging onderuit. De Duitsers verloren tegen Hongarije. De oefenwedstrijd in Kaiserslautern eindigde zondagavond, negen dagen voor de EK-opening tegen Nederland, in 0-2. De treffers kwamen voor rust op naam van Sandor Torghelle. Hij strafte twee Duitse blunders af.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk, dat acteren van Advocaat is echt wel briljant, de Duitsers gaan een doelpuntje verder (voor de underdog positie).
Wanneer het er dus om gaat staat er ineens de sterkste samenstelling. Dus met 1 spits en twee sterke middenvelders die langs de vleugels gaan, ik ga niet te veel schrijven ,Völler leest mee....
GFM
-
- 1116 berichten
- 1539 stemmen
Ik ben helemaal positief gestemd nu!! Gisteren op ARD de duitsertjes zien verliezen, tegen een b-elftal van Ungarn.... Daarnaast is de 'ruit'' overboord...
Aan de flanken robben, vd meijde (op rechts makaay is ook een optie)... RVN of Makaay in de spits.... Nu MOETEN ze, vergelijk het met NL - Schotland!!!
Ik hoop alleen dat PK nu eindelijk een hele harde trap onder zn reet krijgt, wat is die gozer hopeloos uit vorm,....Hij kan nog geen kikker van de kant afduwen!!
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Van der Meyde 
Makaay op rechts 
Blessuregevoelige Robben zonder waardige vervanger 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.