- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Er is een nieuwe Bond dus PSV wint inderdaad de CL, dat kan niet anders
.
Liverpool is wel een zware tegenstander, ze waren overtuigend tegen Barcelona. Alleen speelt PSV natuurlijk compleet anders. Het kan gewoon alle kanten op.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Er is een nieuwe Bond dus PSV wint inderdaad de CL, dat kan niet anders
.
Liverpool is wel een zware tegenstander, ze waren overtuigend tegen Barcelona. Alleen speelt PSV natuurlijk compleet anders. Het kan gewoon alle kanten op.
Barcelona kan in Spanje amper Sevilla achter zich houden [edit: helemaal niet zelfs]; Sevilla dat in eigen huis van AZ verloor...
'k Geloof niet zo in de kracht van die Spaanse clubs. Real Madrid werd ook vrij simpel opgerold, door een Bayern waar ik ook niet van achterover sla.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ach, het kan twee kanten op.
Ik schat Liverpool wel verder in dan PSV, maar het is Champions League, het gaat over twee wedstrijden en PSV heeft ook een sterk team.
Zo heel veel sterker dan Arsenal is Liverpool ook niet, fysiek misschien.
En daarnaast won Arsenal pas in een week tijd twee keer met ruime cijfers van Liverpool.
Dus het zijn gewoon twee wedstrijden op zich en het kan beide kanten op.
En verder hoop ik in ieder geval dat Valencia Chelsea eruit gooit.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
WK Afstanden:
Eerste 500 m heren,vrijdag:
1. Dmitri Lobkov (Rus).... 34,43
2. Kang-Seok Lee (ZKo). 34,44
3. Yuya Oikawa (Jap)..... 34,45
4. Kyou-Hyuk Lee (ZKo). 34,47
5. Tucker Fredricks (VS). 34,48
De tweede 500-meter wil ik niet missen! 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Wordt mooi vanavond. Ook prima tijden voor Wennemars en Smeekens.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En wat een sweer daar in Salt Lake
.
Ja, jammer, maar je kunt ook niet alles in Heerenveen houden.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Sablikova: gefeliciteerd!
(Zou ze ook wat aan de korte afstanden gaan doen, dan zou Wüst wel eens op 1 WK-allround kunnen blijven staan....).
Maar ook geweldig van Groenewold. Dat gun ik haar echt. Alle aandacht bleef maar naar Wüst gaan, niet dat ik iets tegen Wüst heb, maar toch fantastisch dat Renate ook weer een uitmuntende prestatie levert!!
Natuurlijk ook prima van Wüst (niet tegenvallend, het is niet haar afstand, al is ze er verrassend OK op geworden, en het ligt erg dicht op elkaar) en van Paulien van Deutekom. Dat kon nog wel eens een laatbloeier blijken, ben ik erg benieuwd naar volgend jaar.
3.000 meter dames,vrijdag:
1. Martina Sábliková (Tsj).... 3.58,09
2. RENATE GROENEWOLD.... 3.58,41
3. Cindy Klassen (Can)........ 3.58,50
4. Claudia Pechstein (Dui)... 3.59,11
5. IREEN WÜST.................... 3.59,74
6. PAULIEN VAN DEUTEKOM. 4.00,50
JagieXK
-
- 44 berichten
- 2 stemmen
ik zag laatst geloof in de telegraaf de tijden van 10 jaar geleden en van nu, wat een verschil zit er dan tussen geinig om te zien
zelf vind ik als ze in NL (heereveen) schaatsen dat er veel sfeer is daar,zelf als je voor de buis hangt, je leeft minder mee...alsnog mooie prestaties van de Nederlanders
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
ik zag laatst geloof in de telegraaf de tijden van 10 jaar geleden en van nu, wat een verschil zit er dan tussen geinig om te zien
zelf vind ik als ze in NL (heereveen) schaatsen dat er veel sfeer is daar,zelf als je voor de buis hangt, je leeft minder mee...alsnog mooie prestaties van de Nederlanders
10 jaar geleden.... was dat nog net vóór of net na de introductie van de klapschaats? Ik meen dat Tonny de Jong in 1997 europees kampioene werd omdat zij als één van de weinige met klapschaats reed.
Dat scheelt wel hoor, die klapschaats.
WERELDRECORD, net nu ik dit schrijf. (een) LEE. 34.25!!!!
geweldig!! 
Edit: 1. Kang-Seok Lee (ZKo) WR 34,25
Nederlanders kwamen er niet aan te pas. Smeekens beste als 13e.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat een fantastische 500 meter! Na de eerste races 5 man op 0.05 seconde en in het tweede deel een wereldrecord! Perfecte race van Lee Kang-Seok.
Ook een hele spannende 3000 trouwens, de eerste 5 binnen 1.7 sec.
Gister viel het allemaal een beetje tegen qua tijden en spanning, maar vandaag was een geweldige schaatsdag/-avond.
JagieXK
-
- 44 berichten
- 2 stemmen
10 jaar geleden.... was dat nog net vóór of net na de introductie van de klapschaats? Ik meen dat Tonny de Jong in 1997 europees kampioene werd omdat zij als één van de weinige met klapschaats reed.
Dat scheelt wel hoor, die klapschaats.
WERELDRECORD, net nu ik dit schrijf. (een) LEE. 34.25!!!!
geweldig!! 
Edit: 1. Kang-Seok Lee (ZKo) WR 34,25
Nederlanders kwamen er niet aan te pas. Smeekens beste als 13e.
goeie opmerking, ik zo het niet weten heb de krant niet meer, maar ik schat dat het nog net voor de klapschaats is,want er zat dik 20 sec tussen de slechte - beste tijd en das heeel veel
zon klapschaats is een goeie uitvinding in iedere geval!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik snap er niets van. Het ijs was toch zo traag? En de omstandigheden op die hoogte zo zwaar?
En dan perst een Koreaan er notabene op de 500 meter een wereldrecord uit?
JagieXK
-
- 44 berichten
- 2 stemmen
wss stond de koreaan onder druk door de president, zowel noord als zuid
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik snap er niets van. Het ijs was toch zo traag? En de omstandigheden op die hoogte zo zwaar?
En dan perst een Koreaan er notabene op de 500 meter een wereldrecord uit?
Voor de sprinters is de hoogte alleen maar gunstig, voor de lange afstanden iets minder, als je kapot gaat ga je ook echt kapot door zuurstofgebrek. De tijden zijn nog steeds erg snel, alleen minder snel dan verwacht (in Calgary was het iets beter), alleen op de 500 meter ging het supersnel vandagg.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Voor de sprinters is de hoogte alleen maar gunstig, voor de lange afstanden iets minder, als je kapot gaat ga je ook echt kapot door zuurstofgebrek. De tijden zijn nog steeds erg snel, alleen minder snel dan verwacht (in Calgary was het iets beter), alleen op de 500 meter ging het supersnel vandagg.
Inderdaad. Op de korte afstanden rij je in de verzuring, ongeacht de zuurstof. Dan kan de mindere luchtweerstand net schelen dat je toch een WR rijdt. Op de langere afstanden is het zuurstofgebrek een reden om niet zo hard te gaan. In Heerenveen wordt dan ook af en toe nog wel een WR (of supertijd) gereden op lange afstanden, nooit op korte.
Ik hoorde gisteren dat er volgend jaar een overdekte baan in Polen wordt geopend, op 1100 meter hoogte. Dat kan nog wat worden voor de Europeanen (Nederlanders): dichtbij, en met een beetje dokken kunnen ze daar wel terecht, want het moet toch inkomsten hebben.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En wat een sweer daar in Salt Lake
.
Mart Smeets zegt net: "Een goede honderd toeschouwers waarvan er tachtig uit Nederland zijn".

Dan toch maar voortaan in Heerenveen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Jenny Wolf!! 
37.04! Wereldrecord en wereldkampioene. En ik gun het haar wel.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Is dit niet om van omver te vallen??? 
"Dopingzaak Fuentes wordt geklasseerd".
De onderzoeksrechter die bevoegd is voor het onderzoek naar de dopingaffaire rond de Spaanse arts Eufemiano Fuentes, wil het dossier zonder gevolg klasseren.
Volgens Spaanse kranten is onderzoeksrechter Antonio Serrano van oordeel dat er onvoldoende bewijzen zijn dat de Spaanse wetgeving is overtreden. Serrano zou zijn beslissing zelfs al hebben meegedeeld aan het Spaanse parket, maar beroep blijft mogelijk. (bron: belga en hln.be)

De affaire Fuentes werd het genadeschot voor Ullrich.

Ook Basso moest opkrassen voor de Tourstart en ook hij werd gelinkt aan Fuentes maar de Italiaan vond onderdak bij de Belg Bruyneel.
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
3 goals Messi tegen Madrid... 
Die raakte tegen Liverpool werkelijk waar geen pepernoot... heeft toen alleen een paar cornertjes weten te versieren
Toch de mentale veerkracht van een echte topper dan, deze jongen 
Commentaar van Richard Krajicek: "Ja dat ontbrak er bij mij helaas altijd een beetje aan." 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Wát een wedstrijd inderdaad.
Eerst lijkt het er nog op dat Ruud de man van de avond gaat worden, maar Messi overtreft hem toch maar mooi.
Knap hoor.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
De 10 kilometer gisteren, wauw.
Wat een fenomeen, Sven Kramer, ongelofelijk 
En geweldig natuurlijk dat Nederland de 3 medailles binnenhaalt.
1. Sven Kramer 12.41.69
2. Carl Verheijen 13.00.46
3. Brigt Rykkje 13.06.03
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
De 10 kilometer gisteren, wauw.
Wat een fenomeen, Sven Kramer, ongelofelijk 
En geweldig natuurlijk dat Nederland de 3 medailles binnenhaalt.
1. Sven Kramer 12.41.69
2. Carl Verheijen 13.00.46
3. Brigt Rykkje 13.06.03
Sven was fenomenaal, maar dat Nederland de 3 plakken wegsleept is helemaal zo leuk niet, en brengt het einde van de 10 km weer een stapje dichterbij.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Barca- Real was echt een heftige wedstrijd, meer kun je niet verwachten van een voetbalpot. Wel jammer van die goal in de laatste minuut.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Waarom jammer? Vond het niet meer dan terecht. Erg aantrekkelijke wedstrijd. Van Nistelrooy had het echter al lang en breed kunnen beslissen voor Real.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Jammer omdat ik liever Real zag winnen. Vond op een gegeven moment ook wel dat ze het verdienden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Zou toch wel een enorme aderlating zijn mocht Alex echt de rest van het seizoen niet meer spelen.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Zou inderdaad een hele grote domper zijn voor PSV.
De volgende ronde van de CL kunnen ze dan in ieder geval wel op hun buik schrijven.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Dat lijkt me wat overdreven, maar het is in ieder geval aardig veel pech.
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Wat me vandaag weer eens opviel, is hoe goed Maarten Martens (AZ) wel niet is. Tjeezus, wat een techniek, inzicht en hij heeft ook nog een uitstekend schot. Wat mij betreft een van de beste spelers van de eredivisie. Jammer dat het geen Nederlander is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.