• 17.341 nieuwsartikelen
  • 182.507 films
  • 12.577 series
  • 34.813 seizoenen
  • 656.576 acteurs
  • 200.497 gebruikers
  • 9.470.066 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

mikoz schreef:

Dat heeft elke top club wel.

Kan je van Ajax anders niet bepaals zeggen dit seizoen, die hebben de scheidsrechters juist vaker tegen, zeker na die incidenten met Perez en Sneijder, alsof ze wraak willen nemen.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

oh oh oh wat een toeval weer die loting...

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Inderdaad, die loting is echt de grap van de maand!

Wenger vreest overigens dat van Persie dit seizoen uitgeschakeld is door die breuk in zijn voet. Echt balen, zo'n goede eerste helft van het seizoen draaien en dan dit..

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

mikoz schreef:

maar toen de Eindhovenaren even druk gaven vlogen er zo 3 in.

Ik heb geen druk gezien van PSV kant ...

Over die pingel kun je al discussiëren, laat staan die vrije trap. Dat was echt een belachelijke beslissing. Als dat aan de andere kant gebeurd was, had de scheids gewoon door laten spelen. En als die 1-1 niet zo snel gevallen was, had ik het nog wel eens willen zien. Een PSV in redelijke doen had altijd gewonnen van Go Ahead, maar gister was het bar en bar slecht.

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

speedy23 schreef:

- Edit: wist je dat dit de eerst medaille ooit is voor België in het kunstschaatsen.

Dat dacht ik ook, maar heb toch eens de medaillewinnaars bekeken en zo won in 1947 (juist 60 jaar geleden dus) ene Frank Leemans een bronzen medaille op het EK in het kunstschaatsen . (ook sporza vermeld dit).

Heel sterke prestatie van Van Der Perren om op een goed bezet tornooi een bronzen medaille in de wacht te slapen.

P.S.: Zelf ijs in m'n drankjes is als Belg niet mijn favoriet

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Da's nog altijd meer dan Huntelaar ooit heeft laten zien....

Yepz een prijs voor doelpuntemaker van het jaar. Topscorer op het jeugd EK en een zeer belangrijk aandeel in het toernooi daarin. Loopt dit seizoen één op één in Europa. En 86 competiegoals uit 127 is toch vrij goed. Nog altijd beter dan zo'n 55 in 188 (Baros).

Baros is een goede voetballer voor zijn land, maar een clubvoetballer zal het nooit worden.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Daar mogen wij 'Ollanders alleen maar van dromen. Wij rijden zoals jullie ongetwijfeld weten vooral hárd op de schaats. Gisteren stond het hele land nog op z'n kop omdat er na twee (!) nachtjes vorst was geregeld dat er op natuurijs kon worden geschaatst. Het is zelfs een wedstrijd tussen dorpen om als eerste een wedstrijd op natuurijs te organiseren! Typisch volk toch, wij...

Kevin heeft echt ontzettend goed gereden. Mooi om te zien ook dat hij na zijn lange kür meer applaus kreeg dan de uiteindelijke winnaar, Brian Joubert. Ook een sympathieke jongen trouwens, net als de nummer twee Tomas Verner. Jammer alleen dat het toernooi ietwat gedevalueerd is te noemen vanwege het ontbreken van wereldkampioen Stephane Lambiel uit Zwitserland en Olympisch en Europees kampioen Yevgeni Plushenko (die heeft een sabbatical genomen...)

Desalniettemin is het een prachtige prestatie van Van der Perren, brons met een gouden randje wat mij betreft.

Respect ook voor Fernando Gonzalez, die Tommy Haas van de baan heeft gemept en nog minder games hoefde af te staan dan Federer in zijn halve finale (Roddick won zes games en Haas maar vijf...)

Vamos Feña!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Daar mogen wij 'Ollanders alleen maar van dromen. Wij rijden zoals jullie ongetwijfeld weten vooral hárd op de schaats.

Wat natuurlijk ook veel interessanter is. Kunstschaatsen...

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Kan je van Ajax anders niet bepaals zeggen dit seizoen, die hebben de scheidsrechters juist vaker tegen, zeker na die incidenten met Perez en Sneijder, alsof ze wraak willen nemen.

Ik kan me nog een wedstrijd tegen Roda herinneren na de incidenten waarin we niet mochten klagen over de scheidsen.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Zo dacht ik voorheen ook altijd. Tot ik het een keer goed ging volgen. En toen bleek het best interessant te zijn. Natuurlijk staat hardrijden nog altijd hoop op nummer een (mijn favo sport samen met tennis) maar ik ben kunstschaatsen steeds meer gaan waarderen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Daar mogen wij 'Ollanders alleen maar van dromen. Wij rijden zoals jullie ongetwijfeld weten vooral hárd op de schaats. Gisteren stond het hele land nog op z'n kop omdat er na twee (!) nachtjes vorst was geregeld dat er op natuurijs kon worden geschaatst. Het is zelfs een wedstrijd tussen dorpen om als eerste een wedstrijd op natuurijs te organiseren! Typisch volk toch, wij...

_

Afgezien van het feit dat we al een verleden hebben in kunstrijden op de schaats (met S. Dijkstra en D. de Leeuw), is het natuurlijk niet iets om van te dromen. Het heeft net zoveel met schaatsen te maken als tangodansen met hardlopen.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Het is toch mooi om succes te hebben in een sport? Of het nou een esthetische sport is, een snelheidssport, een krachtsport of een teamsport. Dat maakt geen drol uit. Enne, ik zie jou het ze nog niet nadoen, die driedubbele Rittbergers enzo.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Het is toch mooi om succes te hebben in een sport? Of het nou een esthetische sport is, een snelheidssport, een krachtsport of een teamsport. Dat maakt geen drol uit. Enne, ik zie jou het ze nog niet nadoen, die driedubbele Rittbergers enzo.

Een sport die geen meetbaar resultaat kent, maar waarbij de winnaar door een groepje 'kenners' wordt aangewezen, neem ik niet serieus en hoef ik ook geen succes in te hebben (als toeschouwer).

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Het beoordelingssysteem is enkele jaren geleden aangepast, waardoor er minder aan het 'toeval' wordt overgelaten. Het systeem heeft de sport meetbaarder gemaakt.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Het beoordelingssysteem is enkele jaren geleden aangepast, waardoor er minder aan het 'toeval' wordt overgelaten. Het systeem heeft de sport meetbaarder gemaakt.

Gewoon een hoogspringlat en een verspringbak op zo'n ijsbaan aanleggen.

Ik heb wel eens beelden gezien van schaatsers die dan over een rijtje tonnen heenspringen of zo. Nou, en dan een hindernisparcours, met dat je moet bukken en door hoepels moet springen enzo, en dan de stopwatch erbij.

Dan wordt het wat.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kijkert schreef:

Gewoon een hoogspringlat en een verspringbak op zo'n ijsbaan aanleggen.

Ik heb wel eens beelden gezien van schaatsers die dan over een rijtje tonnen heenspringen of zo. Nou, en dan een hindernisparcours, met dat je moet bukken en door hoepels moet springen enzo, en dan de stopwatch erbij.

Dan wordt het wat.

Lijkt me ook wel wat.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Respect ook voor Fernando Gonzalez, die Tommy Haas van de baan heeft gemept en nog minder games hoefde af te staan dan Federer in zijn halve finale (Roddick won zes games en Haas maar vijf...)

Alhoewel Roddick wel van hoger niveau is dan Haas.

Ik zie iig uit naar de finale..

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Platini gekozen tot voorzitter UEFA

De Franse oud-voetballer Michel Platini (51) is gekozen tot de nieuwe voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA.

In een stemming op vrijdag won hij het van de 77-jarige Zweed Lennart Johansson, de huidige preses van de UEFA. Platini won met 27 stemmen. 23 Landen spraken hun voorkeur uit voor Johansson.

De Zweed was de voorman van de voetbalbond sinds 1990. De verkiezing van Platini is uniek. Nooit eerder reikte een oud-speler tot een zo belangrijke functie binnen het voetbal.

Platini was drie keer Europees voetballer van het jaar. In 1984 schoot hij Frankrijk met negen doelpunten naar de Europese titel.

Na zijn loopbaan was hij ondermeer bondscoach van Frankrijk. Sinds 2002 is hij lid van het dagelijks bestuur van zowel de UEFA als de wereldvoetbalbond FIFA.

Redactie |

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Goede zaak!

De 51-jarige Platini heeft zijn pijlen

vooral gericht op grote veranderingen

in de Champions League.De oud-topspeler

van Saint-Etienne,Juventus en Frankrijk

wil het aantal plekken voor de grote

landen terugbrengen.Alle landen moeten

volgens hem gelijke rechten krijgen.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Dat heeft elke top club wel.

Verder ben ik toch wel realistisch , Go Ahead deed het goed mede door het slappe begin van PSV , maar toen de Eindhovenaren even druk gaven vlogen er zo 3 in. Misschien eentje met behulp van de scheidsrechter maar gewonnen hadden ze toch wel.

Dat weet je nooit. De 1-1 is beslissend. Het was natuurlijk dom dat die Gilissen met zijn handen wild inkwam maar het is wel heel erg zwaar om daar een penalty voor te geven. De 1-1 was op dat moment misschien wel beslissend aangezien PSV in een enorme dip zat de paar minuten na de 0-1.

De 2-1 was al helemaal belachelijk. Het was gewoon een duel. Valfan gaat met zijn rug naar de speler toe staan gaat liggen en krijgt een vrije trap. Die gaat erin dan is het 2-1 PSV 2x in het zadel geholpen er zit niks van goedheid bij. Dat geld wel voor de 3-1 van Kone. Go Ahead was aangeslagen en Kone profiteerde. Uiteindelijk nog de 3-2 wat het niveau illustreerde van PSV.

Ik vrees het ergste voor PSV in de CL. Ik ben dan wel Sparta supporter maar ik hoop dat elke NL club ver komt in de CL. Maar ik denk dat PSV vrij kansloos is tegen Arsenal. Dat zegt genoeg over het NL voetbal.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

26 Januari 2007

Ibrahim Afellay kiest voor Oranje.

Ibrahim Afellay heeft gekozen voor het Nederlands elftal. De middenvelder van PSV heeft dat aan bondscoach Marco van Basten laten weten.

De Nederlander van Marokkaanse afkomst speelde in Jong Oranje, maar twijfelde over de definitieve keuze tussen Oranje en Marokko."Na één en ander zorgvuldig te hebben overwogen, heb ik besloten om mijn interlandcarrière in Nederland voort te zetten", stelde Afellay.

"Ik wil hierbij benadrukken dat deze beslissing een heel moeilijke geweest is. Enerzijds heeft gevoel een grote rol gespeeld, anderzijds ben ik in Nederland geboren en heb ik hier mijn opleiding genoten."

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zavo schreef:

Ja hoor. Draai het om en wat heb je dan? Snelle rondjes draaien op een ijspiste. Ook interessant zeker?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

Goede zaak!

De 51-jarige Platini heeft zijn pijlen

vooral gericht op grote veranderingen

in de Champions League.De oud-topspeler

van Saint-Etienne,Juventus en Frankrijk

wil het aantal plekken voor de grote

landen terugbrengen.Alle landen moeten

volgens hem gelijke rechten krijgen.

Maar ik heb ook gelezen dat hij de grote clubs meer invloed wil gaan geven. Ook werd er bij studio sport verteld dat hij tegen verdere ontwikkeling is van videobeelden bij de beslissingen van scheidsrechters, wat ik dus weer een slechte zaak vindt. Er zijn tal van situaties geweest dat incompetente scheidsrechters door stomme fouten, of partijdige trekjes, wedstrijden negatief hebben beinvloed..

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Ja hoor. Draai het om en wat heb je dan? Snelle rondjes draaien op een ijspiste. Ook interessant zeker?

Tijden, records. Interessant ja.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

speedy23 schreef:

Absoluut! Ook esthetisch veel mooier dan dat kunstrijden (al dat zwierige gedoe, bah). Maar goed is een kwestie van smaak.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Ik vrees het ergste voor PSV in de CL. Ik ben dan wel Sparta supporter maar ik hoop dat elke NL club ver komt in de CL. Maar ik denk dat PSV vrij kansloos is tegen Arsenal.

Vind dit een erg vreemde redenatie. PSV won afgelopen week nog met gemak van een redelijk ploeg als Heerenveen. Tellen die resultaten dan niet meer mee? Verder zou iedereen die PSV een beetje volgt weten dat dit PSV eigen is. De Johan Cruijf schaal speelt PSV altijd slecht. Als PSV door is in de champions league spelen ze daarna echt geen wedstrijd meer goed in de poule wedstrijden in deze zelfde competitie. Als PSV in de beker tegen een kleine club speelt hebben ze het altijd moeilijk. Dit seizoen waren er dezelfde verhalen na de wedstrijd tegen Kozakken Boys. Daarna zetten ze een serie van 10 overwinningen neer. Niet zo druk maken. Als het ergens om gaat staat er gewoon altijd een heel ander PSV dan dit het minder belangrijk is.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vind dit een erg vreemde redenatie. PSV won afgelopen week nog met gemak van een redelijk ploeg als Heerenveen. Tellen die resultaten dan niet meer mee? Verder zou iedereen die PSV een beetje volgt weten dat dit PSV eigen is. De Johan Cruijf schaal speelt PSV altijd slecht. Als PSV door is in de champions league spelen ze daarna echt geen wedstrijd meer goed in de poule wedstrijden in deze zelfde competitie. Als PSV in de beker tegen een kleine club speelt hebben ze het altijd moeilijk. Dit seizoen waren er dezelfde verhalen na de wedstrijd tegen Kozakken Boys. Daarna zetten ze een serie van 10 overwinningen neer. Niet zo druk maken. Als het ergens om gaat staat er gewoon altijd een heel ander PSV dan dit het minder belangrijk is.

Met gemak met hulp van de scheids ja voor de 2e keer op rij

PSV is inderdaad normaal vrij constant maar het zal me niks verbazen als ze nog wat punten gaan verspelen deze competitie

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Vond die penalty plus rode kaart toch wel duidelijk terecht tegen Heerenveen. Maar als je dat al hulp vindt van de scheidsrechter dan snap ik je punt wel. Dan heeft nog nooit iemand een wedstrijd zonder hulp van de scheids gewonnen waarin een rode kaart of penalty wordt gegeven.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

Davids naar Ajax?

AMSTERDAM - De kans is groot dat Edgar Davids terugkeert bij Ajax. De voetballer heeft volgens ingewijden al overeenstemming bereikt over een contract van anderhalf jaar.

Als Ajax en Tottenham Hotspur, Davids' huidige club, een akkoord bereiken, zal de 33-jarige middenvelder per direct overkomen.

Davids komt al enige tijd niet meer aan spelen toe in Engeland. Hij had lucratieve aanbiedingen op zak, onder meer uit de VS, maar de Amsterdammer keert het liefst terug naar zijn oude club.

Ajax is al enige tijd op zoek naar een verdedigende middenvelder. Davids, die bij Barcelona met Ajax-trainer Henk ten Cate werkte, is geschikt voor die positie.

Gevraagd naar een reactie op de mogelijke transfer, reageerde de advocaat van Davids, Robert Geerlings, niet ontkennend.

Bron: Parool.nl

Als het waar is zou het echt fantastisch zijn!

Edje

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Als Ajax dit doet zijn ze wel echt oerdom. Davids is gewoon niet meer goed genoeg. Sneijder, Gabri, Maduro en Perez zijn allemaal beter of op zijn minst net zo goed als Davids. Het enige wat ze er mee zouden bereiken is dat het aantal gele kaarten flink toeneemt. Dan kunnen ze nog beter Kanu kopen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.