• 17.341 nieuwsartikelen
  • 182.500 films
  • 12.576 series
  • 34.809 seizoenen
  • 656.573 acteurs
  • 200.491 gebruikers
  • 9.469.835 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Staat nu ook op VI. Ongeloofelijk.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Ehm.. las ik hier ergens dat Ajax-supporters klaagden over clubs die de scheidsrechter meehebben? Nee toch he? zeg me dat ik het heb gedroomd .

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Kan je van Ajax anders niet bepaals zeggen dit seizoen, die hebben de scheidsrechters juist vaker tegen, zeker na die incidenten met Perez en Sneijder, alsof ze wraak willen nemen.

Wat een voorbeelden .

Als dat spelers van ADO of NEC waren geweest waren ze het halve seizoen geschorst voor die betreffende acties. .

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Ja hoor. Draai het om en wat heb je dan? Snelle rondjes draaien op een ijspiste. Ook interessant zeker?

Inderdaad, da's zelfs nog saaier dan kunstschaatsen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Als dat spelers van ADO of NEC waren geweest waren ze het halve seizoen geschorst voor die betreffende acties. .

Juist niet, dan was het niet in de krant gekomen en waren ze er met een lichte straf vanaf gekomen. Zodra zoiets uitgebreid in de media komt worden de straffen meteen verdubbeld door de KNVB.

En overigens lees je niet goed, want het ging mij juist om de wedstrijden daarna.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

En bij ADO of NEC zou zoiets niet uitgebreid in de media komen?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

En bij ADO of NEC zou zoiets niet uitgebreid in de media komen?

Nee.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Dat zijn 2 clubs die nota bene het hele seizoen al geconfronteerd worden met 'beelden achteraf' en na een week dan opeens een speler hebben die 4 wedstrijden geschorst wordt... via de media.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

timbo_ schreef:

Vond die penalty plus rode kaart toch wel duidelijk terecht tegen Heerenveen. Maar als je dat al hulp vindt van de scheidsrechter dan snap ik je punt wel. Dan heeft nog nooit iemand een wedstrijd zonder hulp van de scheids gewonnen waarin een rode kaart of penalty wordt gegeven.

Jong a Pin of hoe die gozer mag heten raakte hem nauwelijks aan. Maar goed je weet hoe Farfan is

De 3e penalty was al helemaal belachelijk.

Maar goed als het over Ajax of Feyenoord zou gaan zou je het wel met me eens zijn. Toch?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Nee echt niet. Vond die tweede penalty ook belachelijk maar die maakte geen verschil meer. Die eerste is gewoon een overtreding. Was weinig discussie over. In ieder geval niet bij de commentator de mensen van de analyse en bij mij. En dan komt altijd die rare discussie over of het rood was of niet. Ik bedoel ik vind het belachelijk dat je op middenveld iemand dood mag schoppen en geel krijgt en dat als iemand doorgebroken is je bij even vasthouden rood krijgt. Maar die regels zijn er wel. Dus al was de overtreding niet zwaar toch is het rood.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Davids waarschijnlijk toch naar Ajax, Bruins naar Feyenoord.

ben benieuwd.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zavo schreef:

Ook esthetisch veel mooier dan dat kunstrijden (al dat zwierige gedoe, bah). Maar goed is een kwestie van smaak.

Estetisch mooier? Is er nu iets mooier op gebied van schaatsen dan kunstrijden. Komaan zeg. Zeg dan dat je houdt van sneheid of records, maar zeg niet dat kunstschaatsen minder estetisch is.

En voor de 'zwierige gedoe' zoals jij kunstschaatsen noemt (het overgrote deel van de mannen noemen het homo's) moet die jongen zes uur per dag en zes dagen op de week trainen. Als je de kans krijgt moet je eens kijken welke spierenbundel er op het ijs staat.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

PSV is inderdaad normaal vrij constant maar het zal me niks verbazen als ze nog wat punten gaan verspelen deze competitie

Open deur.

Alle clubs verspelen nog wel punten deze competitie.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Estetisch mooier? Is er nu iets mooier op gebied van schaatsen dan kunstrijden.

Ik heb nimmer iemand mooier over het ijs zien bewegen dan Toru Aoyanagi op de Olympische 10.000 meter van 1988. Hij zweefde boven het ijs.

Edit: En en passant nog zijn veters strikken ook, als ik me goed herinner.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Edgar Davids

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Geweldig nieuws wat betreft Davids!

Dan heeft Ajax het toch niet slecht gedaan deze transferperiode.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

speedy23 schreef:

Estetisch mooier? Is er nu iets mooier op gebied van schaatsen dan kunstrijden. Komaan zeg. Zeg dan dat je houdt van sneheid of records, maar zeg niet dat kunstschaatsen minder estetisch is.

Ik zeg dat ik het mooier vind, een kwestie van smaak, ga ik dus ook geen discussie over voeren. Schaatsers die technisch mooi schaatsen, zoals Jan Bos of Gretha Smit, dat vind ik schitterend. Kunstrijden vind ik lelijk.

moet die jongen zes uur per dag en zes dagen op de week trainen. Als je de kans krijgt moet je eens kijken welke spierenbundel er op het ijs staat.

Dat heeft er niks mee te maken. Natuurlijk is het moeilijk, maar daarom hoef ik het nog niet mooi te vinden.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Als er één mooi schaatst dan is het Bos wel Zet hem naast zo'n gekke Amerikaan en je ziet waarom schaatsen zo mooi kan zijn. En niet alleen qua techniek, ook de competitie en de spanning maken de sport zo mooi. De strijd tegen elkaar, met het ijs en tegen de klok. Ik heb al zin in het WK in Heerenveen

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Art schreef:

Als er één mooi schaatst dan is het Bos wel Zet hem naast zo'n gekke Amerikaan en je ziet waarom schaatsen zo mooi kan zijn.

Kip Carpenter schaatst ook heel mooi hoor en ook Davis schijnt een zeer goede techniek te hebben, maar dat ziet er wel wat minder uit, behalve als hij er zo'n versnelling tussendoor gooit als op het WK Sprint natuurlijk.

edit: Wat ik ook mooi vind is die Japanners die zich dubbel kunnen vouwen op de 500m, zoals Shimizu of Kato.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Sorry, ik doelde vooral op Hedrick En dat kunstje van de Japanners is inderdaad ook schitterend!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

kijkert schreef:

Een sport die geen meetbaar resultaat kent, maar waarbij de winnaar door een groepje 'kenners' wordt aangewezen, neem ik niet serieus en hoef ik ook geen succes in te hebben (als toeschouwer).

Pardon?! Jij neemt oa turnen en alle vechtsporten niet serieus?

BenicioDelToro schreef:

Respect ook voor Fernando Gonzalez, die Tommy Haas van de baan heeft gemept en nog minder games hoefde af te staan dan Federer in zijn halve finale (Roddick won zes games en Haas maar vijf...)

Amen. Al is Roddick inderdaad wel een maatje groter dan Haas. Ik kijk erg uit naar die finale. Gonzalez en Federer zijn beide in bloedvorm dus dat zou een spetterende partij moeten opleveren, ook dan is pas echt goed te zien hoe goed Gonzalez echt is.

kos schreef:

Ehm.. las ik hier ergens dat Ajax-supporters klaagden over clubs die de scheidsrechter meehebben? Nee toch he? zeg me dat ik het heb gedroomd .

Ik las het ook ergens inderdaad. Ongelofelijk. De scheidsrechter had zeker een voorkeur voor PSV, maar heeft iemand hier de illusie dat als de scheids compleet neutraal was geweest PSV die wedstrijd verloren had?

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

The Hunter schreef:

Geweldig nieuws wat betreft Davids!

Dan heeft Ajax het toch niet slecht gedaan deze transferperiode.

Inderdaad een goede zet.

Wat ervarenheid en een sterk leider kan er bij Ajax wel bij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wordt wel weer gescheiden van de groep rotti eten voor de Surinamers.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Als *sport* neem ik turnen niet serieus, als amusant kijkspektakel wel (bepaalde onderdelen daargelaten).

Dansen, ijsdansen, paarddansen en al dat soort dingen neem ik als sport ook niet serieus.

Schansspringen zou stukken interessanter zijn als er alleen naar de afstand gekeken werd.

Bij boksen is de jury er niet om te kijken wie het mooist bokst, maar om de reglementaire klappen te tellen (voor zover ik weet want ik kijk er amper nooit naar).

Andere vechtsporten interesseren me ook niet. Maar ik weet van bijvoorbeeld judo, dat ik heel lang geleden zelf nog eens een paar jaar beoefent heb, dat er wordt gekeken naar de toegepaste technieken, en niet of ze wel 'mooi' worden uitgevoerd.

De jury die op esthetische onderdelen beslist, daar doelde ik op, niet op een jury die controleert of je de juiste technieken beheersd. Dat zijn gewoon scheidsrechters in feite. (Eigenlijk geldt dat misschien ook wel weer voor turnen, ik ben niet zo op de hoogte van de reglementen van die sport.)

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Lees hier niks dan lofuitingen over Davids. Heb ik iets gemist de laatste tijd dat deze aankoop het tij gaat keren bij Ajax?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Triest hé?

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

timbo_ schreef:

Lees hier niks dan lofuitingen over Davids. Heb ik iets gemist de laatste tijd dat deze aankoop het tij gaat keren bij Ajax?

Het tij keren is een groot woord (al zie ik niet in waarom het "tij gekeerd" zou moeten worden. Oke, het kan beter gaan, maar zo dramatisch gaat het toch niet?). Maar het is wel een zeer ervaren middenvelder met veel capaciteiten. Daarnaast is het ook een "verloren zoon" die terugkeert op het oude nest.

Zo zie ik het tenminste

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Geen WK voor Mourey na val.

De Fransman Francis Mourey, een van de kandidaten voor het podium bij het WK veldrijden, zondag in Hoogleden-Gits (B), is ten val gekomen en zal afzien van deelname aan de wedstrijd. Vorig jaar werd Mourey in het Nederlandse Zeddam nog derde op het WK. Mourey, die vol op het gelaat viel toen hij terugkeerde van training, werd opgenomen in het ziekenhuis om een scan te ondergaan. De resultaten van het onderzoek waren niet alarmerend, maar de winnaar van de wereldbekerwedstrijd in Treviso wordt tot zaterdag wel nog in observatie gehouden. (belga/hln.be)

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Geen WK voor Mourey na val.

De Fransman Francis Mourey, een van de kandidaten voor het podium bij het WK veldrijden, zondag in Hoogleden-Gits (B), is ten val gekomen en zal afzien van deelname aan de wedstrijd. Vorig jaar werd Mourey in het Nederlandse Zeddam nog derde op het WK. Mourey, die vol op het gelaat viel toen hij terugkeerde van training, werd opgenomen in het ziekenhuis om een scan te ondergaan. De resultaten van het onderzoek waren niet alarmerend, maar de winnaar van de wereldbekerwedstrijd in Treviso wordt tot zaterdag wel nog in observatie gehouden. (belga/hln.be)

Jammer. Het veldrijden maakt toch al moeilijke tijden door heb ik het idee. Of ligt dat aan mij? Ik zie de media-aandacht de laatste jaren rap terugnemen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Triest hé?

Triest niet, wel vrij raar. Dat je iets als snelwandelen als sport niet serieus neemt, a la, maar turnen of boksen niet...

Bij boksen is de jury er niet om te kijken wie het mooist bokst, maar om de reglementaire klappen te tellen (voor zover ik weet want ik kijk er amper nooit naar).

Inderdaad, maar dat is ook vrij dubieus soms. Ze hebben niet voor niets meerdere juryleden (bij de K1 in ieder geval, zal bij boksen ook wel zijn), die het dus niet altijd met elkaar eens zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.