• 17.341 nieuwsartikelen
  • 182.498 films
  • 12.576 series
  • 34.809 seizoenen
  • 656.572 acteurs
  • 200.491 gebruikers
  • 9.469.819 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Triest niet, wel vrij raar. Dat je iets als snelwandelen als sport niet serieus neemt, a la, maar turnen of boksen niet...

(quote)

Inderdaad, maar dat is ook vrij dubieus soms. Ze hebben niet voor niets meerdere juryleden (bij de K1 in ieder geval, zal bij boksen ook wel zijn), die het dus niet altijd met elkaar eens zijn.

Voor mij is een sport iets waarbij meetbare prestaties in competitieverband kunnen worden geleverd.

De afgetrainde hardloper die elke avond een uurtje uittrekt om 15 kilometer te rennen doet niet aan sport maar aan conditietraining, de dikke 40 jarige keeper van FC Lutjebroek 8, die wekelijks onder de lat staat in de laagse divisie doet wel aan sport.

Maar ieder zijn opvatting.

EDIT: ook bij bijv. de WK-finale voetbal zijn er meerdere 'juryleden' (arbitraal trio) die het niet altijd met elkaar eens zijn.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)

Het tij keren is een groot woord (al zie ik niet in waarom het "tij gekeerd" zou moeten worden. Oke, het kan beter gaan, maar zo dramatisch gaat het toch niet?). Maar het is wel een zeer ervaren middenvelder met veel capaciteiten. Daarnaast is het ook een "verloren zoon" die terugkeert op het oude nest.

Zo zie ik het tenminste

Mee eens.

Zo goed als pakweg 5 jaar geleden is hij dan misschien niet meer, maar met zijn ervaring, mentaliteit, reputatie en inzet kan hij nog heel wat toevoegen.

En dat hij dat bij Ajax wil is natuurlijk gewoon mooi.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Blehgr Davids...

Zonde van het geld, ik geloof niet dat een 'pitbull zonder tanden' terughalen nut heeft. Investeer dat geld in goeie voetballers en niet in grote namen! Oud vedettes (terug) halen heeft nog maar zelden (bij Ajax) geholpen.

(zoals, de broertjes Laudrup, Winter, Verlaat, JuanFran).

Uitzondering hierop waren Rijkaard en Litmanen maar die waren natuurlijk ook 3 klasse beter dan Davids.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kijkert schreef:

Jammer. Het veldrijden maakt toch al moeilijke tijden door heb ik het idee. Of ligt dat aan mij? Ik zie de media-aandacht de laatste jaren rap terugnemen.

Het veldrijden op zich maakt geen moeilijke periode door. Maar wat het opvallend maakt is het verpletterende overwicht van de Belgen. Wij zijn altijd zeer goed geweest in die sport, maar de laatste jaren is het echt ongelooflijk.

Ik denk ook wel dat het een beetje komt omdat in veel landen er geen aandacht aan besteed wordt. Niet door het publiek, niet door de bondsverantwoordelijken en dus ook niet door sponsors.

Nederland is wel op de goeie weg met onder andere Lars Boom en later ook nog Boy Van Poppel . Maar België heeft met Niels Albert en Joeri Adams alweer een paar 'superbommen ' klaarstaan.

Het beste wat men in Nederland kan doen is aan Richard Groenendaal vragen als hij stopt om Nederlands bondscoach te worden.

Hij is nu bijna 36, staat 'slechts' 16de op de UCI-ranglijst en heeft dit seizoen maar één wedstrijdje gewonnen in Surhuisterveen (2de cat.). Zijn leeftijd begint jammer genoeg door te wegen.

Deze man heeft een schat aan kennis en ervaring en geef deze man de Nederlandse verldrijders een paar jaar in handen en het wordt weer zoals vroeger: een lekkere ouderwetse Nederland-België.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kijkert schreef:

De afgetrainde hardloper die elke avond een uurtje uittrekt om 15 kilometer te rennen doet niet aan sport maar aan conditietraining, de dikke 40 jarige keeper van FC Lutjebroek 8, die wekelijks onder de lat staat in de laagse divisie doet wel aan sport.

Sorry, maar dit is de 'domste' opvatting over sport die ik in vele jaren gehoord heb.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Kai schreef:

Oud vedettes (terug) halen heeft nog maar zelden (bij Ajax) geholpen.

Uitzondering hierop waren Rijkaard en Litmanen maar die waren natuurlijk ook 3 klasse beter dan Davids.

Vergeet Stam niet. Erg goede aankoop maar een dat wist je van tevoren. Bij Davids weet je van tevoren dat hij de laatste jaren steeds minder wordt. En niet eens is vanwege blessures of iets dergelijks. Ik zou me het geld lekker besparen. Maar ja Ajax heeft wel meer aankopen waar ik mijn vraagtekens bij zet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Tommeh schreef:

Het tij keren is een groot woord (al zie ik niet in waarom het "tij gekeerd" zou moeten worden. Oke, het kan beter gaan, maar zo dramatisch gaat het toch niet?).

Ik vind Ajax eigenlijk wel een slecht seizoen doormaken. Ze hebben een goede selectie en leken voor het seizoen op basis van dit spelers materiaal een goed seizoen te gaan draaien. Ik dacht voor het seizoen echt dat ze het PSV moeilijk zouden gaan maken. Als je dan halverwege op 12 punten staat vind ik dat erg teleurstellend. Verder hebben ze ook nog eens geen Champions League gespeeld. Had veel meer van Ajax verwacht dit seizoen.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Davids waarschijnlijk toch naar Ajax,

ben benieuwd.

Ja ik ook. Ben nieuwsgierig of hij nog steeds goed mee kan. Ik zou het een goede keus van zowel davids als ajax vinden. Met zijn 33 jaar moet hij toch nog wel mee kunnen denk ik. Hopen dat hij zich gedraagt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

kijkert schreef:

EDIT: ook bij bijv. de WK-finale voetbal zijn er meerdere 'juryleden' (arbitraal trio) die het niet altijd met elkaar eens zijn.

Bij elke voetbalwedstrijd is een arbitraal trio die het wel eens oneens zijn en foute beslissingen maken. Voetbal is dus ook geen sport? Die onterecht gegeven penalty waardoor team A wint is immers ook niet objectief meetbaar.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Bij elke voetbalwedstrijd is een arbitraal trio die het wel eens oneens zijn en foute beslissingen maken. Voetbal is dus ook geen sport? Die onterecht gegeven penalty waardoor team A wint is immers ook niet objectief meetbaar.

Ik zal mezelf citeren (inclusief schrijffout)

"De jury die op esthetische onderdelen beslist, daar doelde ik op, niet op een jury die controleert of je de juiste technieken beheersd. "

Een penalty wordt gegeven omdat 'de jury' constateert dat een speler onreglementaire techniek toepast, en niet omdat een speler niet lieflijk genoeg een dansje maakt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Joeri Adams bezorgt België goud bij WK Veldrijden voor junioren.

Joeri Adams heeft België een eerste gouden medaille bezorgd op het WK veldrijden in eigen land. De 17-jarige Adams toonde zich in Hooglede-Gits de beste in de cross voor junioren. De winnaar van de Wereldbeker toonde zich in een spannende eindsprint de beste van een kopgroepje van vijf.

De Amerikaan Danny Summerhill won zilver, het brons ging naar de Tsjech Jiri Polnicky. Voor Adams, die op de erelijst de Nederlander Boy Van Poppel opvolgt, is dit zijn 8e zege van het seizoen. Hij was onder andere de beste in WB-wedstrijden van Hofstade en Nommay. (belga & hln.be)

(afbeelding)

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Joeri Adams bezorgt België goud bij WK Veldrijden voor junioren.

Joeri Adams heeft België een eerste gouden medaille bezorgd op het WK veldrijden in eigen land. De 17-jarige Adams toonde zich in Hooglede-Gits de beste in de cross voor junioren. De winnaar van de Wereldbeker toonde zich in een spannende eindsprint de beste van een kopgroepje van vijf.

De Amerikaan Danny Summerhill won zilver, het brons ging naar de Tsjech Jiri Polnicky. Voor Adams, die op de erelijst de Nederlander Boy Van Poppel opvolgt, is dit zijn 8e zege van het seizoen. Hij was onder andere de beste in WB-wedstrijden van Hofstade en Nommay. (belga & hln.be)

(afbeelding)

Gefeliciteerd, Speedy.

(Zelf geef ik toch de voorkeur aan kunstrijden op de fiets, die gratie, die elegantie! )

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Boom rijdt alle tegenstand naar huis.

De Nederlander Lars Boom heeft op het WK veldrijden in Hooglede-Gits goud gewonnen in de cross voor beloften. Niels Albert, die het ganse seizoen domineerde, moest zich voor eigen publiek tevreden stellen met het zilver. Het brons ging naar de Fransman Romain Villa.

(afbeelding)

Prachtkoers heeft de boomlange Boom gereden. Grote klasse en niets op aan te merken en geen enkele fout. Hopelijk kiest hij nu eindelijk voor het veldrijdenen wordt hij volgend jaar prof net als Albert.

Proficiat aan de Nederlanders.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

KING LOEK!!!

Gisteren won Svidler nog (met geluk, dat wel) van de nummer 1 van de wereld, Topalov, vandaag ramt Van Wely Svidler in 22 zetjes van het bord af.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kijkert schreef:

KING LOEK!!!

Gisteren won Svidler nog (met geluk, dat wel) van de nummer 1 van de wereld, Topalov, vandaag ramt Van Wely Svidler in 22 zetjes van het bord af.

Netjes , staat hij nu 1e ? of Topalov nog steeds ?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

speedy23 schreef:

Prachtkoers heeft de boomlange Boom gereden. Grote klasse en niets op aan te merken en geen enkele fout. Hopelijk kiest hij nu eindelijk voor het veldrijdenen wordt hij volgend jaar prof net als Albert.

Proficiat aan de Nederlanders.

Leuk, maar ik hoop toch dat hij voor de weg kiest. Ik denk ook dat hij dat zal doen, misschien een paar jaartjes veldrijden, dan naar de weg.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Wennemars weer een goede 500 en 1000. Hopen dat die morgen weer goed rijdt dat moet de wereldbeker op de 1000 erin zitten.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Netjes , staat hij nu 1e ? of Topalov nog steeds ?

Topalov is nog bezig, als hij minimaal remise haalt blijft hij bovenaan staan.

King Loek blijft, ondanks zijn winst van vandaag, in de onderste regionen ronddwalen.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

Edit:

Topalov heeft inmiddels remise gespeeld en staat samen met Radjabov bovenaan

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Tommeh schreef:

Edit:

Topalov heeft inmiddels remise gespeeld en staat samen met Radjabov bovenaan

Bij winst kan Aronian zich nog bij dit tweetal voegen, en gezien de laatste ronde

Aronian (Arm) - Sergei Tiviakov (Ned)

Radjabov (Aze) - Topalov (Bul)

zou er zomaar een verrassende winnaar kunnen komen.

(Hoewel Tiviakov wel degelijk (saai eigenlijk) speelt.)

Ik denk dat Aronian momenteel tegen Shirov iets beter staat, maar het niveau is voor mij toch wel tien maten te groot om goed te kunnen beoordelen.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

Heb je helemaal gelijk in, maar was ff te lui om dat erbij te typen

DieGo

• 5808 berichten
  • 2415 stemmen

Allemaal Radio1 luisteren, dan horen we Hans Böhm naast Tommeh op het Corus Chess Tournament in Wijk Aan Zee!

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

haha hij is inmiddels weer weg hoor

DieGo

• 5808 berichten
  • 2415 stemmen

Was kort maar krachtig en gelukkig krijgt het schaken meer airtime dan driebanden!

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

speedy23 schreef:

Boom rijdt alle tegenstand naar huis.

Boom wereldkampioen.

En nu lekker op de weg gaan koersen. Lijkt me een topper voor de voorjaarsklassiekers.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee schreef:

En nu lekker op de weg gaan koersen. Lijkt me een topper voor de voorjaarsklassiekers.

Topper? Ik hoop voor hem dat ik ongelijk heb, maar ik geloof het niet. Hij moet het ene of het andere kiezen. Beide disciplines op topniveau is niet vol te houden. Vraag het maar eens aan Sven Nijs. Meerijden ja, maar topper...

In deze trui rijdt hij de komende weken nog vier crossen en dan vertrekt hij op 12 februari naar Portugal om zijn wegseizoen voor te bereiden. Ik wens hem het beste toe.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Boom is 21 jaar. Daar mag je als hij wegrenner wordt voorlopig nog niet teveel van verwachten lijkt me. Het is slechts zeer weinigen gegund om op zo'n jonge leeftijd al een rol van betekenis in de voorjaarsklassiekers te spelen.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Goed nieuws voor Feyenoord.

Nadat Slory al bij Feyenoord had getekend heeft nu ook Luigi Bruins zijn handtekening onder een 4 jarig contract gezet. Dit meld de Gelderlander althans.

Hier ben ik zeer blij mee!

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

speedy23 schreef:

Topper? Ik hoop voor hem dat ik ongelijk heb, maar ik geloof het niet. Hij moet het ene of het andere kiezen. Beide disciplines op topniveau is niet vol te houden.

Precies, daarom hoop ik dus dat hij voor de weg kiest.

kijkert schreef:

Boom is 21 jaar. Daar mag je als hij wegrenner wordt voorlopig nog niet teveel van verwachten lijkt me. Het is slechts zeer weinigen gegund om op zo'n jonge leeftijd al een rol van betekenis in de voorjaarsklassiekers te spelen.

Zo'n haast heb ik ook niet hoor.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Federer weer ongenaakbaar. Ongelofelijk, geen set verloren in het hele tournooi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.