• 17.363 nieuwsartikelen
  • 182.534 films
  • 12.577 series
  • 34.813 seizoenen
  • 657.606 acteurs
  • 200.505 gebruikers
  • 9.470.695 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Ja, ik ben anti-Feyenoord maar dat heeft helemaal niets te maken met deze zaak. Zoals ik al eerder zei gun ik de Nederlandse ploegen in Europa alles.

Maar laten we vooral niet vergeten dat dit niet de eerste keer was dit seizoen dat er problemen waren én vorig seizoen was het ook al feest. 2+1=3 lijkt mij hier een makkelijk sommetje en 3 keer is scheepsrecht. Je kon er op wachten.

Ik snap dit Calimero gedrag voor geen meter. Drie keer in een jaar zijn er problemen en nog vind men dat de club nergens verantwoordelijk voor te stellen is.

Ehh.... Wat valt de club te verwijten? Dát was de vraag.

Als ik drie keer per jaar bij jou op de stoep ga schijten, vind je het dan logisch dat jij een boete krijgt?

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Ehh.... Wat valt de club te verwijten? Dát was de vraag.

Als ik drie keer per jaar bij jou op de stoep ga schijten, vind je het dan logisch dat jij een boete krijgt?

Dat was de vraag niet. Ik reageer op een bericht van Kai , daarom quote ik dat stukje ook.

Maar als jij twee keer bij mij op de stoep komt schijten dan zorg ik wel dat je geen derde keer meer komt . Als we dan toch bezig zijn met vergelijkingen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Dat was de vraag niet. Ik reageer op een bericht van Kai , daarom quote ik dat stukje ook.

Het is de lopende vraag in deze hele discussie: wat heeft Feyenoord gedaan dat ze die straf verdienen?

Nu heb je je vorige bericht aangepast met iets over Feyenoordfans en traangas, maar wat kan Feyenoord er aan doen dat er randmongolen in Nancy rondlopen die toevallig een Feyenoordsjaaltje dragen. Heeft Feyenoord die idioten uitgenodigd? Nee. Heeft Nancy die idioten in het stadion toegelaten? Ja.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Het is de lopende vraag in deze hele discussie: wat heeft Feyenoord gedaan dat ze die straf verdienen?

Nu heb je je vorige bericht aangepast met iets over Feyenoordfans en traangas, maar wat kan Feyenoord er aan doen dat er randmongolen in Nancy rondlopen die toevallig een Feyenoordsjaaltje dragen. Heeft Feyenoord die idioten uitgenodigd? Nee. Heeft Nancy die idioten in het stadion toegelaten? Ja.

Randmongolen met Feyenoordsjaaltjes ? Het zijn gewoon Feyenoord-fans hoor. Het had iedere club kunnen gebeuren en iedere club had met deze onzin in Nancy dezelfde straf gekregen. De UEFA kan het toch niet maken om zoiets onbestraft te laten ?

Ok, Nancy (niet de club maar de stad) treft ook blaam maar ik heb ook begrip voor die mensen, die willen die fans ook niet in de binnenstad. Zelfs al waren die supporters niet het stadion ingegaan had Feyenoord nog een fikse geldboete moeten krijgen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Maar als jij twee keer bij mij op de stoep komt schijten dan zorg ik wel dat je geen derde keer meer komt . Als we dan toch bezig zijn met vergelijkingen.

En dan nodigt je vriendin me uit om bij jou op de stoep te gaan schijten, als jij net even de stad uit bent...

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Randmongolen met Feyenoordsjaaltjes ? Het zijn gewoon Feyenoord-fans hoor. Het had iedere club kunnen gebeuren en iedere club had met deze onzin in Nancy dezelfde straf gekregen. De UEFA kan het toch niet maken om zoiets onbestraft te laten ?

Het zijn randmongolen met Feyenoordsjaaltjes waar Feyenoord geen enkele controle over had kunnen uitoefenen. En de ongeregeldheden in de binnenstad zijn geen zaak voor de UEFA, maar voor de Franse Justitie, en de ongeregeldheden in het stadion zijn zaak voor FC Nancy, het is HUN stadion, en zij zijn verantwoordelijk voor wat daarbinnen gebeurd.

Koop ik morgen een Ajax(of wat dan ook) sjaaltje en ga dingen lopen mollen... zou Ajax verantwoordelijk zijn. Waanzin!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Het zijn randmongolen met Feyenoordsjaaltjes waar Feyenoord geen enkele controle over had kunnen uitoefenen. En de ongeregeldheden in de binnenstad zijn geen zaak voor de UEFA, maar voor de Franse Justitie, en de ongeregeldheden in het stadion zijn zaak voor FC Nancy, het is HUN stadion, en zij zijn verantwoordelijk voor wat daarbinnen gebeurd.

Koop ik morgen een Ajax(of wat dan ook) sjaaltje en ga dingen lopen mollen... zou Ajax verantwoordelijk zijn. Waanzin!

Absolute waanzin inderdaad, maar wel de realiteit. Zo staat het geschreven en zo zal het zijn. De debiele wereld die voetbal heet. Alles moet kapot in naam van een vereniging die een balspelletje beoefend. Massapsychose in grote arenas.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Absolute waanzin inderdaad, maar wel de realiteit. Zo staat het geschreven en zo zal het zijn.

Dan schrijven ze maar wat anders.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Dan schrijven ze maar wat anders.

Hallelujah.

Maar tot die tijd krijgt Feyenoord de straf die de regels op dit moment voorschrijven. En dan mag je als Feyenoord-liefhebber zoeken naar een reden waarom dit gebeurt maar het is eigenlijk gewoon heel simpel. Iemand moet de zwarte piet krijgen en Feyenoord is de meest logische keuze.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

De'r staat niks geschreven, vorige keer kreeg Feyenoord een andere straf...

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Hallelujah.

Maar tot die tijd krijgt Feyenoord de straf die de regels op dit moment voorschrijven. En dan mag je als Feyenoord-liefhebber zoeken naar een reden waarom dit gebeurt maar het is eigenlijk gewoon heel simpel. Iemand moet de zwarte piet krijgen en Feyenoord is de meest logische keuze.

a) ik ben geen Feyenoord liefhebber

b) dat de regels zus of zo zijn betekent niet dat je die regels niet ter discussie mag stellen, en dat is waar deze discussie onder andere om gaat.

Makkelijk om je achter regels te verschuilen als het je uitkomt, maar *wat valt Feyenoord te verwijten???* Die vraag beantwoord ook JIJ niet. Dus dat wachten op Noorderlicht in Equador duurt nog steeds voort.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Reinbo schreef:

De'r staat niks geschreven, vorige keer kreeg Feyenoord een andere straf...

De vorige keer dat er een wedstrijd werd stilgelegd omdat de politie met traangas de supporters te lijf ging ?

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)

ho ho, we hebben het wel over vleugelspelers hier!

Owh Pardon. Dat stuk heb ik dan gemist. Maar volgens mij lijkt Messi mij een betere schaduwspits dan een vleugelspeler. Trouwens Maradona was een kleine maar wel een grote man. Ik hoop dat Messi net zo goed word en die potentie heeft hij wel. Want ik vind het een goede voetballer.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Het gaat er niet meer om of Feyenoord schuld heeft of niet, volgens mij is Feyenoord het dupe van eerdere zaken. Daar kom je niet meer vanaf. Het is wrang. maar ja ik denk dat feyenoord het graag had willen verkomen en ze hebben er genoeg aan gedaan. Maar als er supporters zijn die ongewenst zijn en vervolgens op eigen houtje naar zo'n wedstrijd gaan en daar kaarten gaan kopen, want kun je als uitclub dan nog gaan doen. Maar als dit echt de uiteindelijke uitspraak is dan hoop ik dat die "supporters" eens flink in de spiegel gaan kijken en zich eens gaan afvragen, waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn. Willen ze hun club nou steunen of naar de klote helpen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Het is gewoon een feit dat de wedstrijd in Nancy is gestaakt omdat de politie de fans van Feyenoord zo gevaarlijk vond dat er traangas ingezet moest worden. Dat is een feit. Voor mij is dat makkelijk, één straf denkbaar en dat is schorsing.

Geen fans, maar 'personen non grata' die door Nancy, ondanks waarshuwingen van Feyenoord, het stadion zijn binnen gebracht.... per bus nogwel, nadat ze de stad hadden gesloopt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

De vorige keer dat er een wedstrijd werd stilgelegd omdat de politie met traangas de supporters te lijf ging ?

Nee, vorige keer dat deze (zelfde) zaak behandeld werd....

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

Zou AZ ook kansloos zijn tegen TH? Of Ajax? Toch draaien die twee ploegen niet veel beter in de eredivisie dan Feyenoord.

Was jij nou AZ supporter ofniet? De vorige keer was Feyenoord iig wel kansloos tegen Ajax. Heb trouwens ook gemengde gevoelens bij de straf tegen Feyenoord, aan de ene kant vind ik het vanuit het Ajax-supporter perspectief terrecht, maar aan de andere kant snap ik het ook niet dat ze eerst geen zware straf kregen, en in hoger beroep wel..

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Was jij nou AZ supporter ofniet? De vorige keer was Feyenoord iig wel kansloos tegen Ajax. Heb trouwens ook gemengde gevoelens bij de straf tegen Feyenoord, aan de ene kant vind ik het vanuit het Ajax-supporter perspectief terrecht, maar aan de andere kant snap ik het ook niet dat ze eerst geen zware straf kregen, en in hoger beroep wel..

Ik ben AZ-supporter, en als ik de stand in de competitie bekijk kan ik niet anders dan concluderen dat AZ, Ajax, Feyenoord en Twente erg dicht op elkaar staan.

En hoe je een straf die Feyenoord van de UEFA krijgt wegens gedoe in Nancy kunt beoordelen vanuit een Ajax-supporterperspectief ontgaat me. Dat je je eigen club steunt wil toch niet zeggen dat je geen objectieve mening over de rest kunt hebben? Nogal kinderachtig in elk geval, m.i.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Beetje vreemd, je kkan het als Ajaxsupporter best leuk vinden, maar of het terrecht is of niet lijkt me daar volledig los van te staan. Ik zie niet in wat Ajax supporter zijn of niet met de strafmaat te maken heeft.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Kai schreef:

Ja idd vrij belachelijk dat iedereen zo slecht praat over Feyenoord terwijl Ajax het net zo slecht doet

Het zijn overigens best trieste types die hier nu roepen "gerechtigheid" en "dit maakt mijn dag toch nog goed", dat mensen zo'n afgunst hebben...

Ik vind het gewoon een nare club en ben blij dat ze gestraft zijn. Of het nou terecht is of niet.

Alhoewel het terechte toch vrij terecht is , Feyenoord heeft nou eenmaal een lastig publiek en dit was gewoon de druppel voor de Uefa. Dit probleem is overgens in het hele Nederlandse voetbal zo , we zijn gewoon te soft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

"t is geen Feyenoordpubliek, sterker, ze zijn niet eens welkom bij Feyenoord....

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Te soft omdat de club die figuren zelf buiten het stadion weert, geen kaarten verkoopt en hun namen nota bene doorspeelt naar Frankrijk?

Wat hadden ze nog meer moeten doen? De spelers buiten op de stoep voor de huizen van die hooligans moeten zetten om ze te schaduwen?

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Heb trouwens ook gemengde gevoelens bij de straf tegen Feyenoord, aan de ene kant vind ik het vanuit het Ajax-supporter perspectief terrecht

Hoezo vanuit Ajax-perspectief, zijn Ajax-supporters per definitie dom of zo .

Iedere supporter snapt toch wel de intens domme logica van deze maatregel.

Je lokt nu als het ware uit dat bijvoorbeeld Utrecht-supporters met Ajax-sjaals om ergens een Europese stad gaan slopen en Ajax dan 3 jaar niet Europees mag voetballen.

Terechte straf .

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ach als die ''mannen met Feyenoordsjaals'' het niet hadden gedaan dan zou het wel een ander gedeelte zijn van de supporters.

Feit is gewoon dat er teveel herrie is rondom Feyenoord.

Een oplopende spanning van jarenlang slecht spel. En dat moet de Uefa niet hebben.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kijkert schreef:

Ik ben AZ-supporter, en als ik de stand in de competitie bekijk kan ik niet anders dan concluderen dat AZ, Ajax, Feyenoord en Twente erg dicht op elkaar staan.

Statistieken zeggen niets over hoe de overwinningen worden geboekt en hoe de punten worden gepakt..

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Reinbo schreef:

Beetje vreemd, je kkan het als Ajaxsupporter best leuk vinden, maar of het terrecht is of niet lijkt me daar volledig los van te staan. Ik zie niet in wat Ajax supporter zijn of niet met de strafmaat te maken heeft.

Was een beetje ironisch bedoelt, zowel jij en ik, als velen anderen bekijken het als supporter van de 'rivaliserende club' door een gekleurde bril.

De meeste Feyenoord supporters vinden de straf natuurlijk zeer ONterecht, en de Ajax supporters vanzelfsprekend terecht. Zoals ik al typte, ik heb er gemengde gevoelens over. De club is nou eenmaal aansprakelijk voor haar supporters, ook al zijn het criminelen. Ik weet zeker dat Feyenoord er veel meer aan had kunnen doen om het te voorkomen, alleen ze hadden er niet op gerekend.. Kutsmoesjes dat ze zich er dan ineens van distansiëren. Maar ik blijf het vaag én lullig vinden dat Feyenoord eerst niet die straf kreeg, en dan later alsnog..

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

mikoz schreef:

Ach als die ''mannen met Feyenoordsjaals'' het niet hadden gedaan dan zou het wel een ander gedeelte zijn van de supporters.

Feit is gewoon dat er teveel herrie is rondom Feyenoord.

Een oplopende spanning van jarenlang slecht spel. En dat moet de Uefa niet hebben.

Sorry, maar je kletst maar wat.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Ik weet zeker dat Feyenoord er veel meer aan had kunnen doen om het te voorkomen, alleen ze hadden er niet op gerekend..

Zij waren juist de enigen die daar wel op hadden gerekend, vandaar dat ze vooraf al de noodklok luidden...

Wat hadden ze nog meer kunnen doen volgens jou? ben zeer benieuwd.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Statistieken zeggen niets over hoe de overwinningen worden geboekt en hoe de punten worden gepakt..

Nee, maar ze zeggen wel dát de punten worden gepakt. En dat doe je niet door wedstrijden te verliezen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

kos schreef:

Zij waren juist de enigen die daar wel op hadden gerekend, vandaar dat ze vooraf al de noodklok luidden...

Wat hadden ze nog meer kunnen doen volgens jou? ben zeer benieuwd.

Snap werkelijk niet wat voor een belachelijk domme reacties hier worden geplaatst. Nog geen enkel argument gehoord waarom Feyenoord straf verdiend. En dingen als vanuit ajax perspectief slaan natuurlijk in deze helemaal nergens op. Wat heeft het er mee te maken voor welke club je bent of een straf terecht danwel onterecht is. Het is precies was kos zegt. Jullie pleiten er eigenlijk voor dat als ik morgen met een groep mensen met Ajax sjaal een stad verniel dat Ajax dan uitgesloten moet worden. het moet niet gekker worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.