• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.600 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.947 acteurs
  • 200.521 gebruikers
  • 9.472.120 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Ik reageer met het 2de stukje ook op de discussie hierboven.

En met het 1ste stukje reageer ik op de zielige vertoning van Marco (and friends) in de trant van "wat je zegt ben je zelf". Lekker volwassen ...

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

Het enige wat hij aangeeft dat gezien de toon die van Gaal gebruikelijk is aan te slaan enige zelfrefelctie op z'n plaats is. Kan me niet voorstellen dat iemand het daar mee oneens is.

Als je ruim 2000 jaar argumentatieleer weglaat misschien ja.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ben ik nu zo dom of jij nu zo slim?

Wat heeft argumentatieleer met de tone of voice te maken? Hij die sterke argumenten heeft zou die vol zelfvertrouwen rustig moeten kunnen spreken (zoals van Basten doet) Van Gaal heeft vaak goede argumeneten en zou zo'n betweterige toon helemaal niet nodig moeten hebben. Een beetje zelfreflectie zou hem dat wellicht doen inzien.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

ff iets anders...

Rijkaard kandidaat voor clubtrainer v/h jaar

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 19 december om 20:28

De IFFHS (International Federation of Football History and Statistics, red) zal op 8 januari de beste clubtrainer ter wereld van het kalenderjaar 2006 aankondigen. De organisatie, veelal bekritiseerd om haar vaak onnavolgbare berekeningen op het niveau van clubteams, heeft inmiddels de zes kandidaten bekend gemaakt.

De IFFHS laat weten dat elk resultaat vóór en op 31 december nog zal worden meegerekend in de verkiezingen, die wordt berekend op basis van uitslagen in de nationale en internationale competities gedurende het afgelopen jaar

Uit het rijtje van Alex Ferguson (Manchester United), Gérard Houllier (Olympique de Lyon), José Mourinho (Chelsea), Juande Ramos (Sevilla), Frank Rijkaard (Barcelona) en Arsene Wenger (Arsenal) zal volgende maand de winnaar komen.

Hij lijkt me de grootse favoriet. Helaas geen Maaskant, die wederom er in lijkt te slagen om RBC naar de Eredivisie te loodsen.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Lijkt me duidelijke optelsom ja. CL, spaanse titel en meedraaien in de top van dit seizoen.

Vraag me overigens oprecht af hoe Maaskant het met Rijkaards selectie zou doen. Willem II lijkt het zonder hem ook niet beter te doen nl.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

Ben ik nu zo dom of jij nu zo slim?

Ja, dat zit ik me ook de hele tijd al af te vragen.

Misschien zeik ik wat te veel door maar het is gewoon frustrerend om te zien dat dezelfde argumentatiefout (zo zie ik het toch) telkens maar herhaald wordt.

Nog een keer kort en goed, dan zal ik erover ophouden: Van Gaal komt met kritiek op Van Basten. Van Basten reageert hierop door de geloofwaardigheid van Van Gaal in twijfel te trekken. Hij speelt op de man, spreekt over zelfreflectie maar heeft geen inhoudelijk verweer. Dat is gewoon de drogreden van de persoonlijke aanval.

Ook als je het honderd keer terecht vindt wat Van Basten zegt dan blijft het een onzuivere vorm van repliek. Dat is geen mening, dat is objectief, algemeen aanvaard, universeel, weet ik veel wat. Toch?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Op zich snap ik wat je het hierboven schets. Maar het inhoudelijk verweer van Van Basten is niet nodig , de resultaten pleiten toch echt in zijn voordeel.

Als Van G. er dan niet over ophoudt en doorzeurt vind ik een reactie op de man best op z'n plaats en buitengewoon scherp en vermakelijk. Onzuiver of niet. Met mijn ben ik nu zo dom stelling wilde ik dan ook aangeven dat Van G. er ook niet vies van is om het op de man te spelen....

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

PartyMarty schreef:

Lijkt me duidelijke optelsom ja. CL, spaanse titel en meedraaien in de top van dit seizoen.

Vraag me overigens oprecht af hoe Maaskant het met Rijkaards selectie zou doen. Willem II lijkt het zonder hem ook niet beter te doen nl.

Het enige smetje is het mislopen van de Europese Supercup en de Wereldbeker, maar verder gaat het hartstikke goed.

Tja Maaskant moet toch eens een keer met een andere ploeg succes hebben, want anders eindigt hij als de man die alleen RBC kan trainen. Hij is immers toch de kroonprins van het Nederlandse trainersgilde. Maar ik denk dat hij meer kan dan RBC. Willem II had vorig jaar ook niet zo'n denderende selectie. En nu ook niet veel beter/slechter.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Art schreef:

Raymond van Barneveld heeft pas dit jaar de overstap gemaakt naar de PDC en heeft in die korte tijd de 32e plek van die bond weten te bereiken. Erg knap

Erg knap inderdaad. Een geluk voor Barney dat hij Phil Taylor dus hoe dan ook niet tegen kan komen tot aan de finale. Jammer genoeg moet hij in de tweede ronde wel eerst even afrekenen met de nummer 1 : Colin Lloyd

Maar ook dat moet kunnen .

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Colin Lloyd verliest altijd van Barney dus het zal niet met al te veel moeite gaan. Taylor wint trouwens het toernooi (voor de 14e keer) .

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Rijkaard: 'Van Gaal is schaamteloos'

Geschreven door Pieter Ooms op donderdag, 21 december om 08:23

AZ-trainer Louis van Gaal heeft zich de laatste dagen niet geliefd gemaakt bij zijn collega's. Na bondscoach Marco van Basten en PSV-trainer Ronald Koeman heeft ook Frank Rijkaard vanuit Spanje commentaar geleverd op zijn oud-trainer. De oefenmeester van FC Barcelona noemt de opmerkingen 'schaamteloos'.

"Wat Van Gaal doet, is schaamteloos. Iedereen mag een mening hebben. Maar er zijn dingen die je aan tafel met vrienden zegt, niet in het openbaar," reageert Rijkaard in AD Sportwereld.

"Wat wil Van Gaal met zijn opmerkingen? Het leven van een collega moeilijk maken? Laat ie op zijn eigen ploeg letten, of wil hij soms meerdere ploegen tegelijk trainen? Ik begrijp het niet. Bovendien, hij is zelf bondscoach geweest en heeft toen het WK niet gehaald."

van Gaal heeft geen vrienden meer over.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

van Gaal heeft geen vrienden meer over.

En waar bemoeit Rijkaard zich nou weer mee? 't Lijkt wel een stel ouwe wijven, die coaches.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Vond het gisteren onbegrijpelijk dat Recreativo 'gewoon' moest spelen na dat ongeval met die supportersbus. Bizar dat ze dan wel dik winnen in Bernabeu. Maak op uit de foto op vi dat ze de overwinning opdragen aan de slachtoffers, dat vind ik altijd wel mooi!

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Sowieso een verrassende avond gisteren in Spanje.

Sevilla won met maarliefst 4-0 van Deportivo La Coruna en dan het verlies van Real Madrid nog thuis van Recreativo met 0-3.

Sevilla dus steviger aan kop momenteel

Real staat nu 5 punten achter op Sevilla, Barcelona 4, maar die hebben 2 wedstrijden minder gespeeld.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Dat van Sevilla is toch niet verrassend? Die winnen zo'n beetje alles (behalve AZ, natuurlijk ).

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Oké, niet zo heel verrassend inderdaad, maar met 4-0 had ik niet verwacht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vanavond dé wedstrijd voor mij persoonlijk; Barcelona - Atlético Madrid.

Wonderboy Agüero is ook weer terug, Maniche speelt al wat wedstrijden achtereen geweldig, en het solide centrale verdedigingskoppel is terug. Perea is teruggekeerd van een blessure en Pablo komt terug van een schorsing dus de vooruitzichten zijn wat rooskleuriger. En natuurlijk is Mister Atlético himself; Fernando José Torres Sanz er bij.

Al heeft het ontbreken van o.a. Petrov en Maxi Rodriguez toch wel een flinke uitwerking. Vooral de laatste is een zeer belangrijke factor in het team van Atlético.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Jammer van Real . Hopelijk doet Atletico het beter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Erg jammer inderdaad.

Slory sluit komende zomer aan bij Feyenoord

21/12/2006 15:30

De transfer die er al zo lang zat aan te komen, is nu helemaal afgerond: Andwelé Slory verhuist na afloop van het seizoen van Excelsior naar Feyenoord en tekende een contract tot medio 2009. Feyenoord had al een optie op de 24-jarige aanvaller.

Slory maakt dit seizoen de reputatie waar die hij vorig jaar had opgebouwd in de Gouden Gids Divisie. Toen maakte hij veertien doelpunten en gaf hij vier assists voor kampioen Excelsior. Op het hoogste niveau staat Slory na vijftien duels inmiddels op zeven treffers en vijf beslissende passes.

'Feyenoord is een mooie club, de sfeer is er fantastisch. Als het aan mij ligt is het snel rond', zei Slory deze week nog in Voetbal International.

Bron: VI.nl

Na Slory heeft Feyenoord ook zijn ogen gericht op Luigi Bruins. De middenvelder van Excelsior heeft inmiddels al twee keer met Feyenoord gesproken. Aangezien de moordende concurrentie voor Bruins kan het in het voordeel werken dat Bruins' voetbalmaatje Slory naar Feyenoord gaat. Naast Feyenoord zijn ook Ajax, Az, PSV en Real Madrid geinteresseerd in Bruins.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Real Madrid .

Wel een hele goede speler volgens mij. Ik hoop dat hij naar Feyenoord gaat en de nieuwe van Hanegem wordt .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat is gekomen omdat Piet de Visser, die niet alleen scoutingswerkzaamheden verricht voor PSV maar ook o.a. voor Chelsea en Real Madrid.

Ik hoop ook dat hij naar Feyenoord komt, erg veel potentie heeft die jongen. De nieuwe van Hanegem zal al helemaal mooi zijn.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vanavond dé wedstrijd voor mij persoonlijk; Barcelona - Atlético Madrid.

...

Ik ben ook erg benieuwd. Atlético deed het erg goed, de laatste 2x op bezoek bij Barcelona.

En daarbij zullen beide teams voor de winst willen gaan.

Barcelona om in het spoor te blijven van Sevilla en Atlético om weer dichter bij de derde plek te komen.

Winst van Atlético zou ook gunstig zijn voor Sevilla, maar afgezien van dat heb ik geen voorkeur. Ik hoop iig op een leuke wedstrijd.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Dacht dat Bruins Feyenoord niet zo zag zitten. Hoorde dat ie zelf het liefst naar AZ wil en zijn uiteindelijke droom is Juve. Hij wil iig graag spelen en wilde zijn contract het liefst uitdienen tot 2008.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die conclusie kun je trekken maar de context was iets anders. Zijn hart zei Feyenoord maar zijn verstand zei Az dus hij wikt en weegt nog een beetje.

Juventus is idd zijn uiteindelijke droom en hij heeft inderdaad uitgesproken dat hij zijn contract gewoon uit gaat dienen.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Ik begreep juist dat zijn hart teleurgesteld was in Feyenoord?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat heb ik dan weer niet gehoord. De toekomst zal gaan uitwijzen waar hij heen gaat, al denk ik AZ aangezien ze dé naam hebben als jonge talenten bolwerk.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Zou erg jammer zijn.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

is ook wel redelijk vol toch bij AZ? Juist bij Ajax komt daar een plekkie vrij ...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Misschien wel opvolger van Cocu die toch een keer zal gaan stoppen.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Bij AZ kunnen ze volgens mij een heel elftal neerzetten van alle middenvelders.

Lijkt me dus niet de ideale plek om als talent naar toe te gaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.