• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.600 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.947 acteurs
  • 200.521 gebruikers
  • 9.472.248 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Van den Herik vrijgesproken.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Niet mee eens, van Basten is pas net begonnen en lopt voorlopig voor op Van gaal. daarbij blijt uit alles dat hij meer verstand van voetbal heeft. Hij wist zich ondanks een vernieuwingsslag wel te kwalificeren. Daarbij is nipt over Portugal struikelen geen schande.

En Van Gaal, die ook nipt over Portugal struikelde, worden al zijn successen en behaalde EERSTE plaatsen opeens negatief kwijtgescholden?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

En Van Gaal, die ook nipt over Portugal struikelde, worden al zijn successen en behaalde EERSTE plaatsen opeens negatief kwijtgescholden?

Nogmaals dat staat buiten de discussie, we hebben het hier over het Bondscoachschap. Iets wat wezenlijk anders is dan clubtrainer. (ik haal ook niet de lijst met successen van Van.B als speler aan.) Daarbij struikelde van Gaal ook nog eens over Ierland

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

De vraag is alleen of Nederlands minst succesvolle bondscoach van de afgelopen 20 jaar (en eigenlijk nog wel langer, gezien het basis materiaal wat hij ter beschikking had) hier wel de juiste persoon voor is om dit te uiten.....

Nee, die vraag als argument aanvoeren tegen de kritiek (wat Van Basten doet) is een drogreden en bovendien nogal kinderachtig. Het gaat er niet om wie het zegt, maar wat er gezegd wordt. Daarop zou Van Basten moeten reageren.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Van Basten moet helemaal niks beantwoorden. Hij is Bondscoach en geen leerling in de schoolklas van van Gaal. Hij moet gewoon selecteren wie hij goed dunkt en zorgen dat we het EK halen..... de resultaten spreken verder voor zich. Dat hij daarnaast vanuit zijn funktie aangeeft een beetje moe te worden van de kritiek van een totaal mislukte voorganger lijkt mij volledig gegrond.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nogmaals, iemand die zelf hopeloos gefaald heeft zou eerst wat zelfreflexie moeten toepassen voordat hij in al zijn eigenwijs heid zijn mond opentrekt... Het gaat om de resultaten en betweter van Gaal heeft nu een maal geen recht van spreken.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Mijn berichtje heb ik waarschijnlijk zelf per ongeluk gewist? Tussen de twee berichtjes van Reinbo stond dit:

"Als je spelers zoals Sno oproept of overpeinst om een Leonardo te laten spelen voor Oranje dan kun je kritiek verwachten."

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Reinbo schreef:

(...) en betweter van Gaal heeft nu een maal geen recht van spreken.

Dit is toch de grootst mogelijke onzin? Zelfs als ik drie keer zeg dat het een drogreden is blijf je het gewoon herhalen.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Reinbo schreef:

Nogmaals, iemand die zelf hopeloos gefaald heeft zou eerst wat zelfreflexie moeten toepassen voordat hij in al zijn eigenwijs heid zijn mond opentrekt... Het gaat om de resultaten en betweter van Gaal heeft nu een maal geen recht van spreken.

In het Sportweek-interview zegt van Gaal het volgende:

Hij snijdt zichzelf in de vingers?

"Ja, maar dat is zijn keuze. Het is zijn verantwoordelijkheid. Ik vind alleen wél dat de uitvoering in al die wedstrijden onder zijn leiding eigenlijk nooit goed is geweest, op misschien één wedstrijd na. Tegelijkertijd vind ik het resultaat bij een bondscoach altijd belangrijker dan de uitvoering. En de resultaten zijn tot nu toe goed, behalve dan die wedstrijd op het WK, waar er druk op stond en die gewonnen móést worden."

Hij zegt dat de resultaten prima zijn alleen dat de uitvoering nooit goed is geweest en dat verwijt hij dus van Basten én de spelersgroep. Meneer van Gaal mag dan wel een betweter zijn maar hij zegt tenminste wel hardop wat de meeste mensen denken hier in Nederland.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat als de resultaten goed zijn, de uitvoering me geen reet intersseert. Persoonlijk vond ik de wedstrijd tegen de Portugezen de beste. Vol emotie, vol strijd!. Spreekt mij een stuk meer aan dan oeverloos de bal achter rondspelen zoals de Boer & co altijd deden. Slaapverwekkend imo.

Van Bastens reactie ging om meer dan alleen dit interview, Van Gaal zit ook in menig sportprogramma zijn mening te ventileren op een manier die absoluut om relativeringsvermogen en zelfreflectie vraagt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dit is toch de grootst mogelijke onzin? Zelfs als ik drie keer zeg dat het een drogreden is blijf je het gewoon herhalen.

Je selecteert een reactie die ik op Art's stukje geef. Lees eerst mijn laatste reactie op jouw verhaal door voordat je zelf in herhaling valt.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ik denk dat als de resultaten goed zijn, de uitvoering me geen reet intersseert. Persoonlijk vond ik de wedstrijd tegen de Portugezen de beste. Vol emotie, vol strijd!. Spreekt mij een stuk meer aan dan oeverloos de bal achter rondspelen zoals de Boer & co altijd deden. Slaapverwekkend imo.

Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat het resultaat goed moet zijn, en de uitvoering je geen reet interesseert, en even later zeg je dat emotie en passie je meer aanspreken dan een oeverloze 'tikkieterug'partij.

Emotie en passie spreken mij ook meer aan dan enkel het resultaat, maar de emotie en passie van de Van Basten Boys, die voel ik niet. Ik zag tegen Portugal geen emotie en passie, maar wanhoop en agressie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1e plaats resultaat

2e plaats emotie en passie

3e plaats zgn mooi voetbal.

Laat ik het zo zeggen: ik kijk liever niet en hoor later dat ze gewonnen hebben dan dat ik de hele avond op het puntje van mijn stoel zit en ze verliezen of spelen gelijk. Allen bij winst kan voetbal tot volledige bevrediging leiden.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

1e plaats resultaat

Laat ik het zo zeggen: ik kijk liever niet en hoor later dat ze gewonnen hebben dan dat ik de hele avond op het puntje van mijn stoel zit en ze verliezen of spelen gelijk. Allen bij winst kan voetbal tot volledige bevrediging leiden.

Wat zal jij een kutavond hebben gehad, laatst tegen Portugal.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wie niet? zou ik mee willen beginnen. Daarnaast kon ik erg veel halen uit punt 2, al bleef echte bevrediging helaas uit. Naar ik begreep had de rest van Nederland het een stuk zwaarder.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, ik kon erg veel halen uit punt 2, al bleef echte bevrediging helaas uit. Naar ik begreep had de rest van Nederland het een stuk zwaarder.

Laten we maar weer overgaan tot de actualiteit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die ziet er rooskleurig uit. Dus geen reden voor mislukte Bondscoaches om de criticaster uit te hangen, zou ik zeggen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Die ziet er rooskleurig uit. Dus geen reden voor mislukte Bondscoaches om de criticaster uit te hangen, zou ik zeggen.

Overigens is Van Gaal een prima clubcoach, en laat hij nou net bij mijn favoriete clubje een baan hebben.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Wat is er trouwens met Raymond van Barneveld gebeurd? Ik volg het darten niet zo, maar zie net dat hij bij het PDC wereldkampioenschap als 32ste is geplaatst.

Wel erg laag, lijkt me. Gelukkig is hij een ronde verder.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Raymond van Barneveld heeft pas dit jaar de overstap gemaakt naar de PDC en heeft in die korte tijd de 32e plek van die bond weten te bereiken. Erg knap

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Art schreef:

Raymond van Barneveld heeft pas dit jaar de overstap gemaakt naar de PDC en heeft in die korte tijd de 32e plek van die bond weten te bereiken. Erg knap

Is dat werkelijk? Wel een lullig systeem hoor. Nou ja, ik was nooit echt fan van hem, maar hij hoort toch wel een plekkie of 25 minimaal hoger geplaatst te worden. Hij is wel goed namelijk.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Dat van Barneveld hoger komt te staan is een kwestie van tijd Zie maar die reuzesprong die hij heeft gemaakt op die lijst, en dat in nog geeneens een jaar!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

happie schreef:

En dat is volgens de meeste weer goed, omdat ze iedere keer overwinteren in CL en ze de baas blijven over die zielige van Gaal en zijn AZ kleuterklasje.

Beetje voorbarig.. Bij AZ zijn ze nog in de opbouwfase, PSV daarentegen heeft al decennia lang ervaring in het Europees voetbal en heeft bovendien veel meer inkomsten..

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Reinbo schreef:

Tja, daar was hij idd erg goed. Vooral tegen de ieren en de Portugezen wist hij te excelereren.

Daarnaast heeft hij al ruim 7 jaar niets meer gewonnen met z'n zelfingenomen wijsheid. En ook dit jaar zal hij weer met lege handen staan.

Nogmaals een beetje zelfreflexie is meer dan op zijn plaats bij Van Gaal.

Hij heeft op clubniveau al alles gewonnen wat er te winnen valt. Daar kan Van Basten nog veel van leren.. Waarom zou hij zich elke 7 jaar weer moeten bewijzen om met recht kritiek te mogen uiten? Wat is dat nou weer voor onnozels..

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Reinbo schreef:

1e plaats resultaat

Een Feyenoorder in hart en nieren

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Hij heeft op clubniveau al alles gewonnen wat er te winnen valt. Daar kan Van Basten nog veel van leren..

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Zou mooi zijn als ie er in ieder geval iets van probeerde op te steken ipv zo'n zielige vertoning op te voeren.

Overigens vind ik het recht van spreken van Van Gaal echt een onzinnige discussie. Hij is gewoon columnist en analyticus, vergelijkbaar met bijv. Van Hanegem of Derksen. Zou toch raar zijn als die geen (6 X) kritiek meer mogen leveren.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Art schreef:

"Als je spelers zoals Sno oproept...

Wel mee eens dat zijn selectiebeleid bij vlagen ernstig is. Maar ja Sno was opgeroepen voor de oefeninterland tegen Engeland, dus dat was ook weer geen ramp. Ik zie in Sno ook uiteindelijk meer potentie dan een Denneboom, een van de Bergh en een Theo Janssen. Maar voorlopig dan ook eerst in Jong-Oranje.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Beetje voorbarig.. Bij AZ zijn ze nog in de opbouwfase, PSV daarentegen heeft al decennia lang ervaring in het Europees voetbal en heeft bovendien veel meer inkomsten..

Maar PSV heeft telkens zeer knap met spelers waar het niet van verwacht werd toch de gaten opgevuld die door het vertrek van andere spelers open bleven. Maar dat AZ minder ervaring heeft das ook wel weer waar. Maar ik stoor me iedere keer aan dat gegil van van Gaal over dat ze beter waren (dit seizoen tegen PSV en Feyenoord), maar dat ze niet wonnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty schreef:

(quote)

Zou mooi zijn als ie er in ieder geval iets van probeerde op te steken ipv zo'n zielige vertoning op te voeren.

Overigens vind ik het recht van spreken van Van Gaal echt een onzinnige discussie. Hij is gewoon columnist en analyticus, vergelijkbaar met bijv. Van Hanegem of Derksen. Zou toch raar zijn als die geen (6 X) kritiek meer mogen leveren.

Dat zegt hij ook helemaal niet. Het enige wat hij aangeeft dat gezien de toon die van Gaal gebruikelijk is aan te slaan enige zelfrefelctie op z'n plaats is. Kan me niet voorstellen dat iemand het daar mee oneens is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.