- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
"Hij is de slechtste Bondscoach van de afgelopen 20 jaar, een beetje zelfrefelctie lijkt me op z'n plaast."
Ook wel de drogreden van de persoonlijke aanval genoemd...
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Beetje kinderachtig, zag er ook triest uit Foppe Marco en Bobo op een rijtje die even hun gram gingen halen. Beetje in de trant van "jij vindt mij niet leuk, nou dan vind ik jou stom". Als ze nou inhoudelijk op de kritiek in zouden gaan en het dan daar bij zouden laten ...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De pot verwijt de ketel...
Volgens mij heeft Marco het WK wel gehaald en staan we er ook nu weer goed voor.....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat Van Basten snel oprot want ik vind het maar een slechte bondscoach.
Ach, hij haalt wel goede resultaten, ondanks dat hij een broodnodige verjongingskuur heeft toegepast....
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Maar het voetbal is niet om aan te zien.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ach, hij haalt wel goede resultaten, ondanks dat hij een broodnodige verjongingskuur heeft toegepast....
Nou, op het WK, waar de hele wereld mee kon kijken, was het anders bedroevend wat wij lieten zien.
Van Gaal heeft de naam van Oranje minder schade doen lijden door geen plaatsing af te dwingen dan Van Basten door wel plaatsing af te dwingen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Volgens mij heeft Marco het WK wel gehaald en staan we er ook nu weer goed voor.....
Mijn opmerking sloeg meer op het feit dat ze elkaar verwijten een slechte bondscoach te zijn. van Gaal heeft dan wel het WK op een haartje na gemist maar liet wel beter voetbal zien dan van Basten nu.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Beter voetbal
Volgens mij is degene die het wint degene het beste voetbal speelt. Mooi voetbal zal me wordt wezen...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, op het WK, waar de hele wereld mee kon kijken, was het anders bedroevend wat wij lieten zien.
Van Gaal heeft de naam van Oranje minder schade doen lijden door geen plaatsing af te dwingen dan Van Basten door wel plaatsing af te dwingen.
Sure..... laten we ons maar niet plaatsen voortaan. Kan zeer schadelijk voor het Nederlands voetbal zijn... 
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Beter voetbal
Volgens mij is degene die het wint degene het beste voetbal speelt. Mooi voetbal zal me wordt wezen...
Ik zie liever een goed spelend Oranje dat nipt verliest dan een zwijnend Oranje waarbij ik na een paar minuten al ga zappen. En laat van Basten nou net die bondscoach zijn die dat zwijnende Oranje onder zijn hoede heeft. Dan mag hij wel veel winnen, al was de wedstrijd tegen Italië wel de pijnlijke waarheid, maar het kijkplezier is er voor mij af. Ik begrijp de reactie van van Gaal overigens prima.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Sure..... laten we ons maar niet plaatsen voortaan. Kan zeer schadelijk voor het Nederlands voetbal zijn... 
Een overdrijving bij gebrek aan argumenten?
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Nou ik was blijer met het WK van van Basten. Dan het Wk van van Gaal. Nou ja WK. Zover kwam hij niet.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Maar het voetbal is niet om aan te zien.
Dat is het sinds het tijdperk van Gaal niet meer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kwartfinale halen en uitgeschakeld worden door de Portugezen, vind ik toch een stuk minder schadelijk dan in de voorronde er uit tegen de Ieren..... Kan me niet voorstellen dat elk ander zinnig mens daar anders over denkt.
Kan me ook geen bedroevender Nederlands Elftal herinneren dan dat valende volgevrete vedette elftal onder van Gaal.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Ik zie liever een goed spelend Oranje dat nipt verliest dan een zwijnend Oranje waarbij ik na een paar minuten al ga zappen. En laat van Basten nou net die bondscoach zijn die dat zwijnende Oranje onder zijn hoede heeft. Dan mag hij wel veel winnen, al was de wedstrijd tegen Italië wel de pijnlijke waarheid, maar het kijkplezier is er voor mij af. Ik begrijp de reactie van van Gaal overigens prima.
Als ze met zwijnend voetbal wereldkampioen worden, hoor je daar straks ook niemand over. Italië is ook niet met het allermooiste voetbal wereldkampioen geworden.
En PSV wint ook zijn wedstrijden met taai en afschuwelijk voetbal. En dat is volgens de meeste weer goed, omdat ze iedere keer overwinteren in CL en ze de baas blijven over die zielige van Gaal en zijn AZ kleuterklasje.
Ik ken maar weinig landen die mooi voetbal laten zien. Misschien geen enkele meer.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Als ze met zwijnend voetbal wereldkampioen worden, hoor je daar straks ook niemand over. Italië is ook niet met het allermooiste voetbal wereldkampioen geworden.
En PSV wint ook zijn wedstrijden met taai en afschuwelijk voetbal. En dat is volgens de meeste weer goed, omdat ze iedere keer overwinteren in CL en ze de baas blijven over die zielige van Gaal en zijn AZ kleuterklasje.
Ik ken maar weinig landen die mooi voetbal laten zien. Misschien geen enkele meer.
Ik vond Italië anders best mooi spelen, opkomende backs enzo, best aanvallend, zeker als je hun traditionele strijdwijze ziet.
En ach, weinig landen die mooi voetbal laten zien ... Het is zeker te weinig, maar als je afgelopen WK ziet waren er ook best lichtpuntjes, bv Argentinië deed het leuk, Duitsland niet te vergeten, Frankrijk bij vlagen, maar ook Saudi Arabië - Tunesië was echt wel een mooie pot. Ik denk eigenlijk dat het nooit 90 min spektakel is geweest van 1ste ronde naar finale?
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Ik vond Italië anders best mooi spelen, opkomende backs enzo, best aanvallend, zeker als je hun traditionele strijdwijze ziet.
En ach, weinig landen die mooi voetbal laten zien ... Het is zeker te weinig, maar als je afgelopen WK ziet waren er ook best lichtpuntjes, bv Argentinië deed het leuk, Duitsland niet te vergeten, Frankrijk bij vlagen, maar ook Saudi Arabië - Tunesië was echt wel een mooie pot. Ik denk eigenlijk dat het nooit 90 min spektakel is geweest van 1ste ronde naar finale?
Ja bij vlagen zitten er wel leuke dingen tussen en ik denk ook wel dat het bij Italië bij vlagen mooi was.
En het is nooit echt een top Wk geweest dat klopt. Dan vond ik Nederland -Tsjechië in Portugal nog wel één van de mooiste interlands van de laatste jaren. Helaas verloren ze.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Kwartfinale halen en uitgeschakeld worden door de Portugezen, vind ik toch een stuk minder schadelijk dan in de voorronde er uit tegen de Ieren..... Kan me niet voorstellen dat elk ander zinnig mens daar anders over denkt.
Kan me ook geen bedroevender Nederlands Elftal herinneren dan dat valende volgevrete vedette elftal onder van Gaal.
Ik wist niet dat we de kwartfinale haalden, afgelopen wk, maar hoe we die niet haalden, dat weet ik nog wel.
En uitgeschakeld tegen de Ieren... tsja, Portugal, Nederland en Ierland stonden in die tijd alle drie nogal hoog op de wereldranglijst. Je moet die Ieren niet vergelijken met de Ieren van nu.
(In '88 ging het ook niet zo gemakkelijk tegen de Ieren, weet je nog, soms hebben ze gewoon een goed team)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik wist niet dat we de kwartfinale haalden, afgelopen wk, maar hoe we die niet haalden, dat weet ik nog wel.
OK, het was een 8e finale, maar de strijdlust, het drama en de bijkomende hoge entertainment waarde maakten het in mijn herinnering schijnbaar kwartfinale.
Prachtige wedstrijd was dat overigens.
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
Dat zegt alleen niks over de kritiek van Van Gaal nu. Zelfs al was Oranje onder Van Gaal het slechtste elftal aller tijden, dan nog kan zijn kritiek op Van Basten inhoudelijk terecht zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat zegt alleen niks over de kritiek van Van Gaal nu. Zelfs al was Oranje onder Van Gaal het slechtste elftal aller tijden, dan nog kan zijn kritiek op Van Basten inhoudelijk terecht zijn.
De vraag is alleen of Nederlands minst succesvolle bondscoach van de afgelopen 20 jaar (en eigenlijk nog wel langer, gezien het basis materiaal wat hij ter beschikking had) hier wel de juiste persoon voor is om dit te uiten.....
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
De vraag is alleen of Nederlands minst succesvolle bondscoach van de afgelopen 20 jaar (en eigenlijk nog wel langer, gezien het basis materiaal wat hij ter beschikking had) hier wel de juiste persoon voor is om dit te uiten.....
Ja, hij is namelijk een (top)coach met bondscoach-ervaring, en weet dus waar hij over praat.
Of je het nou met hem eens bent of niet, maar liever Van Gaal die kritiek uit dan Hugo Borst, Jack van Gelder, Henk Spaan of een andere zijlijner.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
met bondscoach-ervaring.
Waar hij totaal niet gepresteerd heeft......
en weet dus waar hij over praat.
Hij mist alleen wel WK ervaring.... 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Waar hij totaal niet gepresteerd heeft......
Hij mist alleen wel WK ervaring.... 
ja, hij mist WK ervaring. Maar hij mist geen 'belangrijke wedstrijden met veel druk'-ervaring.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja, daar was hij idd erg goed. Vooral tegen de ieren en de Portugezen wist hij te excelereren.
Daarnaast heeft hij al ruim 7 jaar niets meer gewonnen met z'n zelfingenomen wijsheid. En ook dit jaar zal hij weer met lege handen staan.
Nogmaals een beetje zelfreflexie is meer dan op zijn plaats bij Van Gaal.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Tja, daar was hij idd erg goed. Vooral tegen de ieren en de Portugezen wist hij te excelereren.
Daarnaast heeft hij al ruim 7 jaar niets meer gewonnen met z'n zelfingenomen wijsheid. En ook dit jaar zal hij weer met lege handen staan.
Nogmaals een beetje zelfreflexie is meer dan op zijn plaats bij Van Gaal.
Zelfreflectie en kritiek op een ander bijt elkaar niet.
Voorlopig heeft Van Gaal als coach:
1991/1992 UEFA Cup (Ajax)
1992/1993 Nederlandse Beker (Ajax)
1993/1994 Nederlandse Supercup (Ajax)
1993/1994 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
1994/1995 Nederlandse Supercup (Ajax)
1994/1995 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
1994/1995 Champions League (Ajax)
1994/1995 Wereldbeker (Ajax)
1995/1996 Nederlandse Supercup (Ajax)
1995/1996 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
1995/1996 Europese Supercup (Ajax)
1997/1998 Europese Supercup (FC Barcelona)
1997/1998 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)
1997/1998 Spaanse Beker (FC Barcelona)
1998/1999 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)
En zijn team doet nog mee in de strijd om de Nederlandse Beker, Nederlands Kampioenschap (zal vrij zeker niet lukken idd.) en de UEFA Cup (waarin zijn team zojuist de Spaanse lijstaanvoerder en UEFA-Cup houder in eigen huis verslagen heeft.)
Wat heeft Van Basten als coach voor palmares?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
WK gehaald 
En dat lijstje van Van Gaal steekt natuurlijk schamel af tegen de lijst van Van B. als voetballer. Maar daar gaat het hier niet over, het gaat hier over het Bondscoachschap en de pestaties/kwalificatie van het Nederlands Elftal. We liggen daarbij ook nog goed op schema. IPV zoals bij van Gaal dat we constant achter de feiten aanholde, om uiteindelijk pijnlijk te struikelen.
(en dan heb ik het nog niet eens over zijn leiderschap in Kopenhagen.)
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
[quote]kijkert schreef:
Kampioen met de A1 van Ajax oid 
Maar inderdaad, Van Gaal mag dan als bondscoach geen WK behaald hebben en van Basten wel, als coach in het algemeen is Van Gaal toch heel wat succesvoller dan Van Basten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niet mee eens, van Basten is pas net begonnen en lopt voorlopig voor op Van gaal. daarbij blijt uit alles dat hij meer verstand van voetbal heeft. Hij wist zich ondanks een vernieuwingsslag wel te kwalificeren. Daarbij is nipt over Portugal struikelen geen schande.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.