• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.600 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.947 acteurs
  • 200.521 gebruikers
  • 9.472.248 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad niet gek met zulke spelers.

Maar zoals kijkert zegt, dat ligt weer aan de bondscoach.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

In ieder geval kan Seedorf niks doen aan de nederlaag. Ik vond dat hij wel aardig speelde in ieder geval. Beetje onwennig weer misschien. Maar ja als ze hem blijven selecteren dan zal zijn toegevoegde waarde blijken.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Het Nederlands elftal kan het zo geweldig doen wanneer we een andere bondscoach hebben. Dan komen van Bommel en van Nistelrooij zonder twijfel terug. Ik weet het, we blijven het elke keer weer herhalen maar het doet toch gewoon pijn aan je ogen om op teletekst (of waar dan ook) de namen van Landzaat, Schaars, Jaliens, Mathijsen, Sno en David Mendes da Silva te zien staan. Het gaat hier om het Nederlands elftal, niet om het reserve team van Nederland.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Het probleem is alleen, wie zou een goede bondscoach zijn voor Nederland?

En ook beschikbaar.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen blijven roepen om spelers die in het verleden meer slecht dan goed hebben gedaan voor het Nederlands elftal (Van Bommel, Seedorf). Na 2000 hebben de meeste spelers van die generatie niks laten zien in Oranje, dus waarom er toch maar eeuwig mee doorgaan? Alleen Van Nisltelrooy zou ik er als pinchhitter bij willen zien, maar die heeft zelf bedankt.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

The Hunter schreef:

Het probleem is alleen, wie zou een goede bondscoach zijn voor Nederland?

En ook beschikbaar.

Koning Co. Of zit die al weer ergens? (Was in gesprek met Kiev, dacht ik..)

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen blijven roepen om spelers die in het verleden meer slecht dan goed hebben gedaan voor het Nederlands elftal (Van Bommel, Seedorf). Na 2000 hebben de meeste spelers van die generatie niks laten zien in Oranje, dus waarom er toch maar eeuwig mee doorgaan? Alleen Van Nisltelrooy zou ik er als pinchhitter bij willen zien, maar die heeft zelf bedankt.

De spelers van nu bereiken nog minder, volgens mij.

En Nistelrooy heeft zelf bedankt.... ja, na weggetreiterd te zijn.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

‘Van Basten verkoos Seedorf boven Sneijder’

Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 16 november om 10:49

Een opmerkelijke wending aan het verhaal rond de terugkeer van Clarence Seedorf in Oranje. Volgens het doorgaans goed ingelichte Algemeen Dagblad was niet de blessure van Sneijder de oorzaak van de rentree van de middenvelder van AC Milan, maar zou van Basten de Ajacied met opzet hebben gepasseerd. Dit is ook bevestigd door Ajax.

Volgens de krant zou Sneijder uiterst verontwaardigd hebben gereageerd op het nieuws dat hij af was gevallen voor Oranje. De speler was er namelijk zelf van uit gegaan dat hij met een dagje rust maandag weer had kunnen aansluiten bij de groep. Dit had hij van Basten ook laten weten op zondag, een dag voor dat de spelers bij een zouden komen.

Van Basten besloot vervolgens zelf te kiezen voor Seedorf, in plaats van Wesley Sneijder’s herstel af te wachten.

Beter had hij Sneijder teruggenomen en vervolgens Landzaat en/of Sno thuisgelaten.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Onbegrijpelijk dat hij de in bloed vorm verkerende sneijder dan thuis laat.. Gelukkig heb ik het gister weer gemist. Zonder van Persie zou er toch al weinig spectaculairs kunnen gebeuren.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Koning Co. Of zit die al weer ergens? (Was in gesprek met Kiev, dacht ik..)

Ik dacht dat die in een interview na het Amsterdam Tournament, nog als Porto coach, had gezegd nooit meer in Nederland te willen coachen.

Omdat hij weggepest was door de media.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Nwanko Kanu laat deze maand in Voetbal Magazine weten dat hij samen met zijn maatje Edgar Davids bij Ajax terug wil keren. De Nigeriaanse aanvaller staat nu onder contract bij het Engelse Portsmouth, maar wil terug naar de club waar hij successen haalde. Hij zou dan samen met Tottenham-middenvelder Edgar Davids zijn rentree maken in Amsterdam.

"Ik kom terug, dat kan bijna niet anders. Bij Ajax liggen mijn roots. Bij Ajax ben ik volwassen geworden. I really like to go back, you know. En Edgar wil ook terug naar Ajax," aldus Kanu, de aanvaller die onder leiding van Louis van Gaal met Ajax in 1995 de Champions League binnenhaalde.

"Ik denk dat we nog een mooie tijd kunnen beleven samen. Dus als Ajax wil komen onderhandelen, graag! Ik stap zo met mijn vrouw en mijn zoontje op het vliegtuig naar Amsterdam."

Kanu zegt nog regelmatig Amsterdam te bezoeken en wedstrijden van Ajax te volgen. "Amsterdam ken ik zo goed... Ik ben daar nog heel vaak, zeker één keer per maand. Er wonen nog altijd een boel vrienden van me. En m'n advocaat. Ik ga ook nog wel eens naar Ajax kijken. Different team, but the supporters are the same. Ik was gelukkig in Amsterdam. Gelukkig met de stad, met de club, met mijn vrienden."

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet niet hoe lang zijn contract nog loopt, maar als dat lang is zal Portsmouth hem niet zo maar weg doen. Hij heeft al 7 goals gescoord dit seizoen.

Maar als Rosenberg (of Rosales) vertrekt, dan zou het wel een idee zijn als hij weer terug kwam.

Davids ligt wat moeilijker vind ik. Is misschien wel te laat, hij had beter vorig jaar al kunnen komen. Nu zit hij alleen op de bank bij de Spurs.

En ruil met Sneijder voor Seedorf (+geld) lijkt me dan misschien beter, mocht Sneijder naar Milan vertrekken.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

The Hunter schreef:

En ruil met Sneijder voor Seedorf (+geld) lijkt me dan misschien beter, mocht Sneijder naar Milan vertrekken.

Denk eerder dat dat Sneijder + geld is voor Seedorf.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Denk eerder dat dat Sneijder + geld is voor Seedorf.

Ligt er natuurlijk aan hoe graag Milan Sneijder wil hebben, mocht dat het geval zijn.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Maar vast niet voor én Smeijder én geld.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Laat Seedorf aub lekker in Italie blijven. En Sneijder is natuurlijk veel meer waard dan Seedorf, aangezien hij nog heel jong is en Seedorf al 30.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

. En Sneijder is natuurlijk veel meer waard dan Seedorf

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Komend weekend twee mooie wedstrijden in de Eredivisie

Feyenoord - AZ

Ajax - Twente FC

Hoop dat Twente wint, zou geweldig zijn

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ten eerste vind ik Sneijder minstens net zo goed en hij zit nog niet eens aan z'n top. Ten tweede gaat het niet alleen om kwaliteit, maar lengte van het contract en leeftijd zijn minstens net zo belangrijk. Sneijder heeft nog een langlopend contract (van Seeedorf weet ik het niet) en is nog jong. Voor Seedorf veel geld betalen is kapitaalvernietiging want over 2 a 3 jaar krijg je dat er nooit mee voor terug (als hij 32/33 is).

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

Ten eerste vind ik Sneijder minstens net zo goed en hij zit nog niet eens aan z'n top. Ten tweede gaat het niet alleen om kwaliteit, maar lengte van het contract en leeftijd zijn minstens net zo belangrijk. Sneijder heeft nog een langlopend contract (van Seeedorf weet ik het niet) en is nog jong. Voor Seedorf veel geld betalen is kapitaalvernietiging want over 2 a 3 jaar krijg je dat er nooit mee voor terug (als hij 32/33 is).

Maar dat maakt Sneijder niet meer waard dan Seedorf. Sneijder heeft nog niet zoveel bewezen als Seedorf. En Seedorf kan nog altijd net zet goed voetballen als drie jaar terug, dus kan hij dat over 3 jaar ook nog wel. Het bedrag dat je voor Seedorf betaalt, hoef je per definitie niet terug te krijgen in de verkoop van hem. Dat kan ook in de vorm van prijzen gebeuren + deelname en prestaties in de CL.

Per slot van rekening is Seedorf de beste presterende clubvoetballer van Nederland aller tijden.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

CAPIpsv schreef:

Komend weekend twee mooie wedstrijden in de Eredivisie

Feyenoord - AZ

Ajax - Twente FC

Hoop dat Twente wint, zou geweldig zijn

Ik hoop:

Feyenoord - AZ 1-0

Ajax - Twente FC 3-0

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

happie schreef:

Per slot van rekening is Seedorf de beste presterende clubvoetballer van Nederland aller tijden.

Dit is een typische scorebordredenatie (vrij naar Adriaanse). Behalve dat het niet eens klopt (Van Basten, Rijkaard hebben volgens mij meer gewonnen), heeft Seedorf gewoon toevallig een paar keer bij de goede clubs gezeten. Bovendien is hij nooit een speler geweest die het verschil maakte bij de clubs waar hij speelde en zijn prestaties voor Nederland zijn altijd ondermaats geweest.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Dit is een typische scorebordredenatie (vrij naar Adriaanse).

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het is toch zo, je kunt een speler niet alleen maar beoordelen op de prijzen die hij wint, aangezien dat teamprestaties zijn en geen individuele prestaties. Bergkamp heeft bijvoorbeeld veel minder gewonnen, ik hoop toch niet dat je Seedorf een betere speler vind dan Bergkamp.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Dit is een typische scorebordredenatie (vrij naar Adriaanse). Behalve dat het niet eens klopt (Van Basten, Rijkaard hebben volgens mij meer gewonnen), heeft Seedorf gewoon toevallig een paar keer bij de goede clubs gezeten. Bovendien is hij nooit een speler geweest die het verschil maakte bij de clubs waar hij speelde en zijn prestaties voor Nederland zijn altijd ondermaats geweest.

Ik geloof dat Sneijder ook nog niet altijd goed heeft gepresteerd in Nederlands elftal. In ieder geval voorlopig niet zo vaak als Seedorf, want Seedorf heeft heus genoeg goede wedstrijden gehad.

Hij heeft ook meer prijzen gepakt als van Basten en Rijkaard. En in die teams waar hij dat deed speelde hij het gehele seizoen.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

Het is toch zo, je kunt een speler niet alleen maar beoordelen op de prijzen die hij wint, aangezien dat teamprestaties zijn en geen individuele prestaties. Bergkamp heeft bijvoorbeeld veel minder gewonnen, ik hoop toch niet dat je Seedorf een betere speler vind dan Bergkamp.

En wat betreft de best presterende clubvoetballer bedoel ik niet de beste voetballer, maar degene die de meeste prijzen heeft. Vind dat de mensen daar bij hem ook eens op moeten waarderen. Want hij heeft bij het behalen van die prijzen altijd meegespeeld en dus is hij mede verantwoordelijk samen met zijn gehele team voor die prijzen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

happie schreef:

Want hij heeft bij het behalen van die prijzen altijd meegespeeld en dus is hij mede verantwoordelijk samen met zijn gehele team voor die prijzen.

Ja, meestal wel basisspeler, maar nooit een sleutelspeler, hij staat er bovendien bekend om slecht te spelen op belangrijke momenten (bijna altijd gewisseld in finales en missen van belangrijke penalties).

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

We kunnen deze discussie wel blijven voeren. Alleen ik denk dat we er zo nooit uit kunnen komen. Jij vind Seedorf niks en ik weer wel. En hij heeft uiteindelijk maar één penalty gemist die fataal was voor de ploeg waarin hij speelde.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik vind Seedorf niet niks, een goede speler, maar wel overschat. Geen absolute topspeler. Sneijder heeft minstens net zoveel talent en hij is belangrijker voor Ajax dan Seedorf ooit was.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Overschat werd hij nooit hoor. Meer uitgefloten en vernederd door het publiek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.