- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
k noemde mendez, Salcido en Simons ook geen prutsers. Je moet eerst naar de spelers kijken die ik genoemd heb.
Jij geeft aan dat het voor Kone een koud kunstje is om als beste man van de wedstrijd naar voren te komen omdat hij omringd is door prutsers, dan noem je hun indirect ook prutsers. Dus zo'n koud kunstje is dat dus niet als je die opgenoemde spelers geen prutsers vindt.
Bovendien sluit je je opsomming van spelers af met enzo dus kan ik er al vanuit gaan dat je refereerd naar andere niet genoemde spelers.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Dan denk je dus gelijk dat ik de hele selectie noem??? uhm... nee sorry maar toch niet. En zijn er nog enkele die psv onwaardig zijn, maar heus niet allemaal.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Pot 1
Sevilla, Newcastle United, Panathinaikos, AC Parma, AFC Ajax, Bayer Leverkusen, Feyenoord, Auxerre.
Pot 2
Club Brugge, FC Basel, AZ, Sparta Praag, Glasgow Rangers, Celta de Vigo, Paris Saint Germain, RC Lens.
Pot 3
Besiktas, Palermo, Espanyol, Heerenveen, Partizan Belgrado, Rapid Boekarest, Wisla Krakow, Slovan Liberec.
Pot 4
Fenerbahce, Austria Wien, Hapoel tel Aviv, Osasuna, Blackburn Rovers, Grasschoppers, Dinamo Boekarest, Livorno.
Pot 5
Tottenham Hotspur, Maccabi Haifa, Sporting Braga, AS Nancy, Eintracht Frankfurt, Zulte Waregem, Boloslav, Odense.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Poeh je kun bijna alleen maar zwaar loten. Ook als je in de eerste pot zit.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Zitten anders genoeg mindere clubs bij.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Ik schrok even dat dit de 5 poule indelingen waren. Ik vreesde al het ergste voor Ajax. Gelukkig zijn het slechts de pot indelingen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Pot 1 en 2 kun je in ieder geval geen makkelijke ploeg loten. In pot 4 zit alleen Hapoel en misschien Grashoppers. En pot 5 Boloslav, Odense en Maccabi
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
De UEFA-coëfficient sinds vandaag :
6. Portugal | 37.749
7. Roemenië | 36.498
8. Nederland | 34.236
Het probleem is dat Nederland dit jaar met 7 clubs in de Europese competities begon en dat de uitschakeling van FC Twente een drama is.
Voorbeeld : Gisteren wonnen we twee keer en speelde we drie keer gelijk. Dat levert 7 punten op. Die deel je door 7 clubs en dan kom je dus op 1 heel punt uit voor het CE. Roemenië won twee keer. Kreeg 4 punten. Dat moet je delen door 3 teams en dat is dus meer dan 1 heel punt.
Als Roemenië niet heel snel veel verliest zijn we over twee jaar twee UEFA-cup plaatsen kwijt 
Het CE van 2006/2007 :
1. Roemenië | 7.666
2. Portugal | 3.083
3. Nederland | 3.071
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Pot 1 en 2 kun je in ieder geval geen makkelijke ploeg loten. In pot 4 zit alleen Hapoel en misschien Grashoppers. En pot 5 Boloslav, Odense en Maccabi
Maar in ieder geval een poule met Ajax, Celta, Fenerbahce, Palermo en de Spurs kun je niet echt blij mee wezen als je dat hebt.
Maar ja Ajax, Az en Heerenveen moeten met deze elftallen zich wel kunnen plaatsen in de volgende ronde.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Het probleem is dat Nederland dit jaar met 7 clubs in de Europese competities begon en dat de uitschakeling van FC Twente een drama is.
Inderdaad, Twente had zich beter helemaal niet kunnen plaatsen. Wel een beetje vreemd dat de intertoto een negatief effect heeft op de ranglijst, op deze manier. Het is wel weer gunstig dat er nu 4 clubs in de poulefase zitten, dat betekent 4x4 = 16 wedstrijden waarin Nederland punten kan scoren.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Wat mij betreft het bewijs dat de play-offs moeten worden afgeschaft. FC Twente had totaal geen recht op Europees voetbal en dat blijkt nu. Van hetzelfde laken een pak voor Ajax in de CL. Ik zeg niet dat AZ en FC Utrecht het beter hadden gedaan maar ik constateer wel dat Ajax in de CL en Twente in de Voorronde UC het HEEL slecht hebben gedaan.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Ik zie het probleem niet helemaal, blijkbaar zitten er bij de plaatsen 3 tm 6 van de NL-competitie geen teams die Europees voetbal aankunnen. Dan is het dus ook niet zo erg als je die Uefacup-plekken kwijt bent.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Bondscoach Marco van Basten heeft Mark van Bommel bij de selectie van het Nederlands elftal gehaald. De middenvelder van Bayer München kreeg na het WK nog te horen dat hij, net als Ruud van Nistelrooy, niet meer op een uitnodiging hoefde te rekenen.
Ook Arjen Robben keert terug bij Oranje. De aanvaller van Chelsea is inmiddels hersteld van een kuitblessure.
De manschappen van Van Basten moeten op 7 oktober op bezoek in Bulgarije en ontvangen vier dagen later Albanië in de Amsterdam Arena.
Keepers: Van der Sar (Manchester United) en Timmer (Feyenoord)
Verdedigers: Emanuelson, Heitinga (beiden Ajax), De Cler, Jaliens (beiden AZ), Van Bronckhorst (FC Barcelona), Ooijer (Blackburn Rovers), Boulahrouz (Chelsea) en Mathijsen (HSV)
Middenvelders: Van Bommel (Bayern München), Sneijder (Ajax), Schaars, De Zeeuw (beiden AZ), De Jong (HSV) en Landzaat (Wigan Athletic)
Aanvallers: Babel, Huntelaar (beiden Ajax), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Kuijt (Liverpool) en Vennegoor of Hesselink (Celtic)
Doom
-
- 8214 berichten
- 1547 stemmen
Ik snap Marco van Basten niet meer. Ik geef het op. 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Hij zal nu toch ook tot inzicht gekomen zijn dan een middenveld met Schaars, De Zeeuw en Sneijder te licht is.
Goede spelers allemaal, maar allemaal jong en veel te onervaren.
Maarja, Van Basten moet nu toch maar eens duidelijk zijn, hij kan Van Bommel niet de ene keer wel seleteren en de volgende keer weer niet.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Ik snap Marco van Basten niet meer. Ik geef het op. 
Ik vind het ook een vreemde zaak worden zo langzamerhand.
Als ik van Bommel was ging ik met van Basten om de tafel en wilde ik zekerheid van hem, zoniet dan bedankte ik voorgoed voor het Ned. elftal onder van Basten. Een speler als van Bommel moet je niet zo behandelen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat mij betreft het bewijs dat de play-offs moeten worden afgeschaft. FC Twente had totaal geen recht op Europees voetbal en dat blijkt nu.
Dat de play-offs moeten worden agfeschaft ben ik met je eens, maar Twente heeft zich via de intertoto geplaatst en ik denk niet dat andere middenmoters het veel beter zouden doen. Nederland kan beter stoppen met clubs inschrijven voor de intertoto.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
FISCHERIAANSE TOESTANDEN IN ELISTA!
De laatste maal dat dit gebeurde was in de WK-match Spassky - Fischer, Reykjavik 1972. Fischer verloor de eerste partij, kwam de tweede niet opdagen, en won uiteindelijk met grote overmacht!
Ik ben heel nieuwsgierig naar de reden, maar het lijkt erop alsof schakers weer gek geworden zijn, zoals het hoort. 
691 Teletekst vr 29 sep
**SCHAKEN******************************
******Kramnik grote afwezige in Elista
**Vladimir Kramnik heeft in Elista de
vijfde partij in de WK-tweekamp tegen
Veselin Topalov reglementair verloren.
Om nog onduidelijke redenen vescheen de
Rus vrijdag niet aan het bord.Zijn klok
werd wel gewoon aangezet.Met het vallen
van Kramniks vlag kreeg Topalov,die met
de zwarte stukken zou spelen,het punt
toebedeeld.De Bulgaar staat nu nog met
2-3 achter in de tweekamp over twaalf
partijen.
(later meer)
Edit:
Ik heb inmiddels een sterk vermoeden, dat als dit klopt, dat Kramnik niet helemaal eerlijk bezig is.
Van Chessbase News:
Topalov threatens to abandon the World Championship Match
28.09.2006 Breaking news: Veselin Topalov, through his manager Silvio Danialov, has cast suspicion on the behaviour of Vladimir Kramnik, who is leading 3-1 in their world championship match. The Bulgarian team has examined the video recordings from the rest rooms and notes that Kramnik is visiting the bathroom, which has no video surveillance, unreasonably often. Press release.
én:
A short statistical sample derived from the camera recordings in the rest room during the third game shows:
15.54 – Kramnik plays move 15
15.55 – Goes into the bathroom
15.56 – Goes out of the bathroom
15.57 – Goes into the bathroom
15.59 – Goes out of the bathroom
16.03 – Goes into the bathroom
16.04 – Goes out the bathroom
16.07 – Comes out for move 16
http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=3370
smullen! 
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Raul gepasseerd voor Spaanse elftal
Uitgegeven: 29 september 2006 14:45
Laatst gewijzigd: 29 september 2006 14:47
MADRID - Raul maakt voor het eerst in tien jaar geen deel aan van de Spaanse selectie. Bondscoach Luis Aragones heeft de aanvoerder van de nationale voetbalploeg en speler van Real Madrid voor het EK-kwalificatieduel met Zweden gepasseerd.
"Ik heb de spelers geselecteerd die in mijn ogen op dit moment het beste in vorm zijn. Dit is een beslissing die alleen voor deze wedstrijd geldt", lichtte de trainer toe. "Ik heb er met hem over gesproken. Normaal doe ik dat niet, tenzij een speler geblesseerd is."
Raul was de laatste tijd weinig trefzeker voor Spanje, maar hij maakte deze week twee doelpunten in het duel in de Champions League met Dinamo Moskou.
daar gaat je protégé Watts 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Tja ook in Spanje komen de talenten door. Ik zou ook liever volk als Villa, Luis Garcia en Torres voorin zien.
Iedereen staat ter discussie 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
'Ruud had ook kunnen bellen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 29 september om 14:20
Tijdens de presentatie van de selectie van het Nederlands elftal voor de komende EK-kwalificatieduels reageerde bondscoach Marco van Basten vanmiddag op de uitlatingen van Ruud van Nistelrooy eerder deze week. De aanvaller beweerde dat de bondscoach zich schuldig maakt aan vriendjespolitiek.
“Ik begrijp dat hij teleurgesteld is. Maar dan kan je ook mij even bellen. Aan de andere kant ben ik natuurlijk ook speler geweest. Ik weet hoe het is om emotioneel te reageren. Ruud is echter ook al een ervaren speler. Hij had anders moeten reageren.”
“Dat is overigens niet de reden dat we hem niet hebben opgeroepen voor de duels met Bulgarije en Albanië. We geven op voetbaltechnische gronden voorlopig de voorkeur aan Klaas-Jan Huntelaar, Dirk Kuijt en Jan Vennegoor of Hesselink'', aldus Van Basten.

Ruud had moeten bellen ? De bondscoach had dat ook wel mogen doen !
Op voetbaltechnische gronden Vennegoor beter dan van Nistelrooij 
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Op voetbaltechnische gronden Vennegoor beter dan van Nistelrooij 
Dat niet, maar misschien even goed???
Ik vind Van Nistelrooij technisch gezien zeer belabberd, dat wil nog niet zeggen dat hij er niet bij hoord, dat absoluut wel, maar het is geen technische voetballer, er is een ding wat hij verschrikkelijk goed kan, en dat is het neusje voor de goal.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Dat Van Nistelrooij had moeten bellen is natuurlijk grote onzin. Dit is gewoon weer een smoesje van Van Basten.
En ik vind Van Nistelrooij beter dan Vennegoor, dus dat er op basis van techniek voor andere gekozen wordt is ook een beetje vergezocht, want Vennegoor is nou ook niet zo technisch.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Nou maar weer afwachten wanneer van Bommel weer afvalt. Of zou het er soms echt aan liggen dat van Bommel bij Barca in een roulatie systeem zat en bij Bayern gewoon constant speelt.
We zullen het wel weer zien tegen Bulgarije en Albanië. Moeilijk zat in ieder geval die uitwedstrijden in het oostblok.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Zodra hij VdV weer op kan roepen en Maduro enigszins weer fit is kan Van Bommel gewoon weer ophoepelen hoor.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Spelers als Jaliens,Maduro,Babel en Meerdink horen niet in het NL elftal thuis.
Ben benieuwd hoe de volgende bondscoach het gaat aanpakken qua spelers.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Ja dat is de grote vraag. De volgende coach zal toch over twee jaar zijn selectie moeten samenstellen. Seedorf, Davids, Van Nistelrooij, Kromkamp en Zenden zullen dan ook weer kans maken op een selectie. Wie weet dan ook weer Kluivert, van der Meyde, Hofland en Bouma.
Ik vrees in elk geval dat Jaliens, Meerdink, Vennegoor of Hesselink en Timmer dan niet meer tot de selectie behoren.
Maar de nieuwe bondscoach (2008) heeft toch geen kans van slagen. Er is nog lang geen waardige opvolger van Edwin van der Sar die stopt na het EK2008.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Bouma lijkt me sterk die zit bij Villa op het bankje
Maar over de rest heb je gelijk
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Heeft (na Giro en Tour) ook Vuelta dopingwinnaar?
Een Franse trainer, Frédéric Grappe, stelt in het nieuwe nummer van het Franse maandblad Vélo Magazine de prestaties van de Kazak Alexandre Vinokourov (Astana) op de allerlaatste col in de voorbije Vuelta a España ernstig in vraag. Vino kroonde zich op 17 september tot (een geloofwaardige?, na de mislukte eindzeges van Basso en Landis) winnaar van een Grote Ronde.
Marginaal vermogen van 35 à 40 Watt niet normaal"
"Gelooft u werkelijk dat hij er in geslaagd zou zijn om aan een intensiteit dicht bij de anaërobe drempel zo'n 35 à 40 Watt meer te ontwikkelen in vergelijking met vorig jaar?", stelt Frédéric Grappe kritisch in het oktobernummer van Vélo Magazine. Vooral Vino's fenomenabele putsch in de laatste Vuelta-etappes zet Grappe aan tot nadenken.
"Zo'n vooruitgang op dit uiterst hoge niveau is onmogelijk. Zelfs de beste trainer ter wereld kan nooit zo'n opmerkelijke prestatieverbetering bewerkstelligen." Zonder het woord 'doping' over zijn lippen te halen, gaat Grappe verder: "Deze opmerkenswaardige en vooral snelle prestatie-evolutie in het hooggebergte vraagt om nadere uitleg over zijn gebruikte trainingsmethodiek. Bovendien is een plotse enorme vooruitgang van zijn prestatie in het hooggebergte met zijn leeftijd absoluut niet normaal. Ik geloof niet dat een renner op 33-jarige leeftijd nog zo veel vooruitgang kan boeken. Een reden te meer om zijn prestatie in twijfel te trekken."
"Niveau Tour lag merkelijk lager"
In zijn betoog neemt de Fransman, die al verschillende jaren in het wielrennen actief is, er de cijfers over Vinokourov in de etappe naar Pla d'Adet in de Tour 2005 bij. Toen was -volgens Grappe- Vinokourov op zijn sterkst in het hooggebergte vooraleer hij opnieuw top was in bergetappes (in de Vuelta 2006). In die bewuste Tour-etappe in 2005 kon Vinokourov 5,27 W/kg zetten.
"Astana fietste in een andere dimensie"
Grappe voegt eraan toe dat Vinokourov in de Sierra de Pandera, waar hij samen met ploeg- en landgenoot Andrey Kashechkin Valverde in de vernieling en zichzelf op het podium reed, een vermogen van 5,83 W/kg ontwikkelde. Frédéric Grappe verduidelijkt ook dat de eerste Vuelta-cols "een opmerkelijke daling van het algemeen prestatieniveau" heeft aangetoond.
"De Vuelta heeft af te rekenen met een onrustwekkende constante. In het hooggebergte werd steeds een constante snelheid ontwikkeld. De ploegen waren (soms al vanaf het begin van de klim) niet in staat om enkele mannetjes voorop te plaatsen om zo de koers te controleren. De kopmannen kwamen dit jaar veel vlugger alleen te zitten... bijhalve misschien bij Astana."
UCI heeft nieuwe plannen
Vorige week maakte de Internationale Wielerunie UCI bekend dat ze werk wil maken van een profiel van het fysiologisch potentieel van elke renner. Daardoor zou het mogelijk worden hun prestaties beter op hun waarde te taxeren. Zo zou een opmerkelijke prestatie die buiten de normen uit het profiel van die renner valt onmiddellijk de aandacht trekken van de verantwoordelijken van de anti-dopingstrijd, die zo efficiënter zouden kunnen optreden.
Grappe juicht dit initiatief van de UCI toe. De Fransman had het weliswaar met geen woord over doping. Maar tussen de lijnen door gaf Grappe een aanwijzing richting doping. Noch Astana noch de geviseerde Vinokourov gaven reeds commentaar.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Krijgen we dat weer 
Zo kan er nooit meer een grote ronde worden gereden en ben je als renner beter af als je tweede word (het Pereiro Sio verhaal). Het moet nu echt ophouden 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.