• 17.328 nieuwsartikelen
  • 182.459 films
  • 12.574 series
  • 34.807 seizoenen
  • 656.542 acteurs
  • 200.485 gebruikers
  • 9.469.248 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Zavo schreef:

Nou, de Giro is ook beslist. Het gemak waarmee Basso won belooft niet veel goeds voor de rest. Ik ben blij dat Savoldelli verloren heeft.

Inderdaad, Savoldelli bewijst maar weer een overschatte coureur te zijn. Basso zag er wederom sterk uit, maar als Cunego wat aan vorm wint kan het nog wel spannend worden. Basso zal ook niet al te veel energie willen verspillen met het oog op de Tour misschien.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Redlop schreef:

Denneboom is sneller, heeft meer techniek, beter in de lucht en kan links en rechts schieten.

Babel kan alleen naar binnen trekken en schieten. Toen hij maanden op de bank zat, hadden de verdedigers zijn standaardbeweging uit hun werkgeheugen gedeleted, zodat zijn verrassend trucje soms nog goed uitpakte. Een seizoen constant presteren bij NEC dat opbouwend soms dramatisch is, is een grote prestatie.

Allemaal cliche gepraat die de meesten uit een paar korte studio sport samenvattingen hebben gehaald. Hij doet het erg veel maar ik zit nog genoeg ander gevaar achter hem. ( vind overgens wel dat hij niet bij de selectie hoort , neem dan Huntelaar mee die zou het zelf op de vlanken nog goed doen. )

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

mikoz schreef:

Allemaal cliche gepraat die de meesten uit een paar korte studio sport samenvattingen hebben gehaald...

Zal best maar punt is dat Van Basten dus uiteindelijk toch alleen maar kijkt naar de top 3 ongeacht of de speler dit seizoen er wel iets van gebakken heeft.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

5 spelers van AZ in de selectie, sinds wanneer is dat top 3?

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Al een paar jaar.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Je weet best wat ik bedoel. Van Basten heeft van 4 Nederlandse clubs spelers geselecteerd.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

AZ is de club na de top 3 , ze behooren er niet toe

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zag het overgens nog niet staan dus hier de volledige WK - Selectie.

WK-SELECTIE NEDERLAND

Doel: Edwin van der Sar (Manchester United, Eng), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (AZ)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (Hamburger SV, Dui), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona, Spa), Tim de Cler (AZ), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ), Jan Kromkamp (Liverpool, Eng), Joris Mathijsen (AZ), André Ooijer (PSV)

Middenveld: Mark van Bommel (Barcelona, Spa), Phillip Cocu (PSV), Denny Landzaat (AZ), Hedwiges Maduro (Ajax), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (Hamburger SV).

Aanval: Ryan Babel (Ajax), Dirk Kuyt (Feyenoord), Robin van Persie (Arsenal, Eng), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Arjen Robben (Chelsea, Eng) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

mikoz schreef:

Met de traditionele top 3 worden Ajax, PSV en Feyenoord bedoeld, dat is toch bekend. AZ is de afgelopen 2 jaar 3e en 2e geworden, maar dat maakt ze nog geen topclub, daarvoor moet je eerst prijzen winnen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ja ik snap al die ophef ook niet , ze presteren leuk en hebben de laatste jaren een opleving maar prijzen winnen is ze nog niet gelukt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3910 stemmen

Wouter schreef:

En wat hebben VOH en Kuijt internationaal dan gepresteerd?

Huntelaar was de perfecte back up voor RvN.

Reservespelers Maduro, de Cler, Babel, Emmanuelson hebben niet meer ervaring dan Huntelaar.

Dus wel een breekijzer voor in de spits, daar waar een breekijzer voor het linkermiddenveld (Davids) thuis blijft.

Ik zie de logica niet. Als je Huntelaar in de spits had staan zou ik de roep om een breekijzer snappen, maar niet met RvN in de spits en Kuijt als reserve. (En dan is er ook nog eens Babel).

Nee, dan voorzie ik eerder dat we een knokker nodig hebben op de linkerkant, met lichtvoetige spelers als van Bronckhorst, Robben, van Persie, Sneijder, vd Vaart en zelfs Cocu.

Huntelaar zou inderdaad de perfecte back up zijn voor Van Nistelrooy maar Van basten lost het slimmer op. Hij heeft nu met Kuyt zijn rechtsbuiten waar hij al twee seizoenen mee speelt en hij heeft in Kuyt ook nog eens de back up van Van Nistelrooy in huis. Venegoor gaat er echt niet inkomen voor Van Nistelrooy hij komt er alleen in als extra man bij Van Nistelrooy het thuis laten van Huntelaar is dus volledig te begrijpen. Waarom je links op het middenveld een breekijzer nodig hebt is mij een raadsel. Ik verwacht niet dat als we achter staan dat dan het eerste wat je doet een middenvelder als Davids erbij gooien is. Dus ook deze theorie gaat wat mij betreft niet op. Huntelaar is gewoon een erg goede spits maar is echt niet de man die vele er hier van maken. De smaakmakers zijn de robbens en van Persies in vorm en niet Huntelaar. Hij heeft gewoon pech dat hij een volgens van beste betere spits voor zich heeft met Van Nistelrooy en aangezien dat de enige positie is waar hij voor in aanmerking komt is de vergelijking met Kuyt en Venegoor dus al niet meer van belang.

jackie

• 3084 berichten
  • 10721 stemmen

Wat Van Basten tegen dat kind zei over Huntelaar (aantal weken terug), en hoe er vandaag op reageerde "dan geef ik antwoord als een kind"

Echt een domme opmerking van Van Basten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

Volgens mij zijn ze tweede geworden....

Top 3

1 PSV

2 AZ

3 Feyenoord

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

timbo_ schreef:

Huntelaar zou inderdaad de perfecte back up zijn voor Van Nistelrooy maar Van basten lost het slimmer op. Hij heeft nu met Kuyt zijn rechtsbuiten waar hij al twee seizoenen mee speelt

Ik werd er niet warm van...

en hij heeft in Kuyt ook nog eens de back up van Van Nistelrooy in huis.

Ander soort speler en minder dan Huntelaar in de spits.

Venegoor gaat er echt niet inkomen voor Van Nistelrooy hij komt er alleen in als extra man bij Van Nistelrooy het thuis laten van Huntelaar is dus volledig te begrijpen.

Ook als extra man zie ik meer Huntelaar dan die voetballende kont en elleboog uit Eindhoven.

Waarom je links op het middenveld een breekijzer nodig hebt is mij een raadsel.

Omdat het middenveld van ons erg licht is. Vroeger hadden we mensen als Wouters en Davids. Nu rechts van Bommel, maar ook die gooit minder de beuk erin als het moet dan davids. En speelt rechts. Links is echt heel erg licht met van Bronckhorst, vd Vaart en Robben.

Ik verwacht niet dat als we achter staan dat dan het eerste wat je doet een middenvelder als Davids erbij gooien is.

Ik wel, als het middenveld overlopen wordt. En die kans is behoorlijk groot.

De smaakmakers zijn de robbens en van Persies in vorm en niet Huntelaar.

Robben raakt direct geblesseerd en van Persie moeten we maar afwachten.

Hij heeft gewoon pech dat hij een volgens van beste betere spits voor zich heeft met Van Nistelrooy en aangezien dat de enige positie is waar hij voor in aanmerking komt

En waar men nu een klont als VOH als tweede keuze meeneemt.

is de vergelijking met Kuyt en Venegoor dus al niet meer van belang.

Waarom? Ik zeg niet dat Ruud thuis moet blijven, maar VOH.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Volgens mij zijn ze tweede geworden....

Top 3

1 PSV

2 AZ

3 Feyenoord

Leuk, maar daar ging het niet om. Feitenlijk werd Ajax tweede.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Feitelijk werd Ajax vierde. Wat zegt nou meer, 34 wedstrijden of 4 wedstrijden.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2630 stemmen

Toch echt 4 in dit geval. AZ mag naar de UEFA Cup.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Leuk, maar daar ging het niet om. Feitenlijk werd Ajax tweede.

Feitelijk wed Ajax vierde. Via de Paly offs verwierven ze een plek in de voorronde van de CL, dat heeft feitelijk niets met de ranglijst te maken....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Juist

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Redlop schreef:

Hij werd uitgelachen toen hij Denneboom selecteerde, maar als je NEC gevolgd hebt( zoals ik) weet je dat Denneboom een briljant seizoen achter de rug heeft en in alle opzicten een betere speler is dan Babel. Daarmee zeggende dat ook het aspekt van 'niet alleen maar de top 3' uiteindelijk dus gewoon gelul was.

Sorry hoor, maar Denneboom is gewoon echt een flutspeler. Dan is Babel toch wel een maatje groter. Babel is sneller, heeft een veel beter schot, en heeft toch wel veel meer techniek (erg functioneel is het allemaal niet, maar hij heeft het, in tegenstelling tot Romano). Denneboom is van het type 'snelle-henkie-met-een-lang-en-lomp-lichaam'.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Misschien 4e op de ranglijst maar 2e met prestaties en daar gaat het toch om.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

We proberen hier te bepalen wat de top 3 was dit seizoen en daar valt Ajax buiten. Daar gaat het hier dus niet om.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

De top 3 dit seizoen.

1e - PSV ( Landskampioen , CL )

2e - Ajax ( Gatorade Cup , V.CL )

3e - AZ ( Uefa Cup ,2e in comp)

4e - Feyenoord ( Uefa Cup ,3e in comp)

5e - Groningen ( Uefa Cup , 5e in comp)

Gaje nou werkelijk zeggen dat Ajax niet in de top 3 hoort , ze zitten europees hoger en hebben dit seizoen al een prijs te pakken. Als ik het hele jaar een 8 scoor en met examens een 1 dan ben ik toch ook nergens ?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kromme vergelijking. Over 34 wedstrijden bewijst veel meer dan over vier toch? Al waren de gewonnen wedstrijden goed voor punten stonden ze nog vierde.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Jij vergelijkt met kwantiteit ik met kwaliteit de zaken die er echt om gaan , maja als jij het aantal wedstrijden belangrijker vind dan de prestaties , ga je gang

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel op dit punt, wat je over 34 wedstrijden presteert is veel benoemenswaardiger dan wat je doet in 4 wedstrijden. Maar voor sommigen blijft het moeilijk toch nog een realist te zijn.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Tsja de play - offs zijn er toe en die doen er nu toe , die 4 wedstrijden zijn dus belangrijker dan dan de andere 34.

Ik ben het eens dat AZ , Feyenoord een langere tijd een betere indruk maakten , maar aan het eind is Ajax er toch overheen gegaan en dus de nr.2

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Discussiëren heeft weinig zin merk ik, ja, Ajax is de nummer twee.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Hoezo weinig zin ? we blijven allebei bij onze mening , en geven onze argumenten.

Maar dat je me nu gelijk geeft doet me goed hoor

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.