• 15.995 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.275 series
  • 34.086 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.773 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

2006 was hun ultieme piekmoment en dan ook met genoeg mazzel met lucky slotfases tegen Australie, Duitsland en een Zidane die zo geprovoceerd werd dat ie rood kreeg waardoor Frankrijks veldoverwicht weg was.

In 2002 werden ze eruit geknikkerd door de arbitrage, als we zo gaan beginnen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Net of je in het hedendaagse topvoetbal nog kan kneden. En zeker bij je nationale ploeg lukt dat niet. Daarmee moet je meteen presteren.

van Basten werd verguisd omdat hij een tijd wilde bouwen aan een ploeg en het WK 2006 een leermoment noemde. Terecht dat je dat niet kan zeggen maar het blijkt weer hoe hypocriet een aantal nu doen.

PS: Je moet alleen verjongen als dat kan, maar dat kan Italie ook best. Stanton, De Rossi, Montolivio etc. Allemaal talentvolle jongeren. En voor Toni zou ik Filippo Inzaghi terugnemen. Wel een oudje ja, maar hij scoort ze nog altijd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

(quote)

In 2002 werden ze eruit geknikkerd door de arbitrage, als we zo gaan beginnen.

Gelul. Als je zogenaamd zo goed ben mag een arbitraal foutje tegen een toenmalig B landje als Zuid Korea je niet nekken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gelul. Als je zogenaamd zo goed ben mag een arbitraal foutje tegen een toenmalig B landje als Zuid Korea je niet nekken.

Spanje was ook veel beter dan Zuid Korea.

Die kregen toen twee loepzuivere doelpunten afgekeurd.

Het probleem lag in 2002 wel overduidelijk bij de arbitrage.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Je kunt wel hard roepen dat er jeugd in moet, maar wie? Welke spits heeft Lippi nog achter de hand die beter is dan Toni?

Lippi is een teambuilder die die je de tijd moet geven. Het superieure Juventus van de jaren '90 was ook een gekneed elftal, waar Lippi werkte met relatief onbekende namen.

Quagliarella, Cassano, desnoods Rossi of misschien die ouwe Inzaghi (die wel een goed seizoen heeft gespeeld) in de spits gooien. Alles is beter als Toni.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Spanje was ook veel beter dan Zuid Korea.

Die kregen toen twee loepzuivere doelpunten afgekeurd.

Het probleem lag in 2002 wel overduidelijk bij de arbitrage.

Met een zuivere arbitrage toendertijd was Guus Hiddink ook maar een normale coach gebleken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Onzin. Het was niet onterecht dat Korea toen zowel van Portugal (in de groepsfase), Italie en Spanje won. En soms zit het arbitraal eens tegen, soms zit 't mee maar doe nou niet alsof de arbitrage zon heel toernooi bepaald.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

De arbitrage bepaalde een heel toernooi in 2002.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Valt ook wel weer mee. Ik heb dat toernooi toen zon beetje voor 90% live gezien (leve net geslaagd zijn na je examens ) en enkele duels waren spijtig dankzij falende arbiters (Brazilie-Belgie bv ook) maar om nu net te doen alsof Korea onterecht de halve finale speelde...

Spanje en Italie hadden gewoon niet de mentaliteit en de klasse om een landje als Korea, duidelijk normaal minder dan zij, te overklassen.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan me iets herinneren, A&L, dat die scheids die toendertijd Z-Korea tegen Italie floot, een onterechte rode kaart gaf én een doelpunt onterecht afkeurde. Een half jaar later was dezelfde scheids opgepakt wegens omkoping.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pfoe dat weet ik niet compleet meer. Er werd toen wel een goal afgekeurd idd en Totti kreeg 2x geel wegens mekkeren. Dat was toen een legitieme rode kaart. Of die afgekeurde goal onterecht was weet ik echt niet meer, dat is 7 jaar terug

Maar dan nog...soms maak je een fout met een goal afkeuren.

Ik hoorde jullie ook weinig schande roepen bij Ajax-Heracles afgelopen seizoen, waar in de 94e minuut de winnende 3-2 onterecht werd afgekeurd. Was ik dagen ziek van...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Dat was terecht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leek me duidelijk dat de arbitrage corrupt was in 2002. Vooral tegen Italie en Spanje was het schandalig (twee onterecht afgekeurde en overduidelijke goals van Morientes en Raúl die ook nog eens onterecht werd teruggefloten).

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

En Totti die een rode kaart kreeg ipv een penalty (hierboven beschreven als terechte rode kaart...). Het ging nergens over de arbitrage in 2002, totaal mislukt experiment van de Fifa. Scheidsrechters die nog nooit op de harde weg waren geweest moesten ineens topduels gaan fluiten.

Niets dan lof voor Hiddink maar de wedstrijden tegen Italië en Spanje waren geluk of corruptie.

In dit filmpje kan ik zo al 3 rode kaarten voor Korea tegen Italië tellen, wat een grap was dit zeg....

YouTube - Why Korea shouldn't have reached the 2002 WC 4th place

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

FlyLo schreef:

Quagliarella, Cassano, desnoods Rossi of misschien die ouwe Inzaghi (die wel een goed seizoen heeft gespeeld) in de spits gooien. Alles is beter als Toni.

En als die ook niet scoren ga je roepen dat Toni erin moet.

Lekker makkelijk zo achteraf praten.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

En als die ook niet scoren ga je roepen dat Toni erin moet.

Lekker makkelijk zo achteraf praten.

HELEMAAL niet, ik zei bij de aftrap al 'waarom stel je in godsnaam Toni op tegen Brazilië'. Als je me niet gelooft, scroll maar terug naar boven.

Er lopen véél betere spitsen rond in Italië als Luca fucking Toni, alleen is Lippi te koppig om die op te roepen.

Cassano niet oproepen is echt onverdedigbaar. Dat is zowat de beste aanvallende Italiaanse speler van het moment.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Al zou Cassano 50 keer scoren in een seizoen, dan zou ik hem nog niet oproepen. Die jongen heeft al zo vaak voor onrust gezorgd dat hij een negatieve invloed op de sfeer in de groep kan hebben.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Jongens.

Vergeet Toni. Vergeet Cassano. Inzaghi idem.

Er is 1 naam die jullie vergeten. Nota bene een spits die kampioen is geworden.

Inderdaad. Graziano Pelle.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Balotelli .

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ja ok, die ook.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Nomak schreef:

Al zou Cassano 50 keer scoren in een seizoen, dan zou ik hem nog niet oproepen. Die jongen heeft al zo vaak voor onrust gezorgd dat hij een negatieve invloed op de sfeer in de groep kan hebben.

Valt de laatste jaren reuze mee hoor.

En Pelle, ik denk en hoop dat jullie een grapje maken

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Pff die laatste vier games van Roger waren vandaag wel weer extreem goed. En het blijft leuk als hij ballen langs het net op slaat en ze toch invallen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Vuvuzela komt naar Nederland!

De vuvuzela, een toeter die momenteel veelvuldig te horen is in de Zuid-Afrikaanse voetbalstadions, komt binnenkort naar Nederland. Een Nederlands bedrijf importeert de hoorns en verwacht ze binnen vier weken aan de man te kunnen brengen.

Hoewel het geluid van de toeter voor veel ergernis zorgt bij de duels van de Confederations Cup, is de interesse groot. "Het lijkt een schot in de roos'', aldus Arnoud Lips namens IDSoccer.

"We worden overspoeld door aanvragen. Er zijn misschien voors en tegens, maar dat houd je altijd. Wij kunnen het geluid niet vaak genoeg horen.''

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Vuvuzela komt naar Nederland!

De vuvuzela, een toeter die momenteel veelvuldig te horen is in de Zuid-Afrikaanse voetbalstadions, komt binnenkort naar Nederland. Een Nederlands bedrijf importeert de hoorns en verwacht ze binnen vier weken aan de man te kunnen brengen.

Hoewel het geluid van de toeter voor veel ergernis zorgt bij de duels van de Confederations Cup, is de interesse groot. "Het lijkt een schot in de roos'', aldus Arnoud Lips namens IDSoccer.

"We worden overspoeld door aanvragen. Er zijn misschien voors en tegens, maar dat houd je altijd. Wij kunnen het geluid niet vaak genoeg horen.''

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Denk dat de mensen die zon ding aanschaffen en meenemen naar het stadion heel snel ruzie hebben en dat ding 's avonds rectaal kunnen verwijderen.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Gadver, ik dacht toch echt dat iedereen dat ding afgrijselijk vond. Nu maar hopen dat het niet tot in de Belgische stadions komt.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Die klappers is al erg, maar dit gaat echt helemaal te ver !! Mocht het idd de stadions binnenkomen hoop ik dat het ook net zo snel weer verboden wordt. Daar gaan echt rellen van komen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Gewoon een paar mensen doodmeppen met zo'n ding. Dan is het een slagwapen en mag het een stadion niet in.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Nomak schreef:

Wij kunnen het geluid niet vaak genoeg horen.''

Weet iemand het adres van deze man?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Leek me duidelijk dat de arbitrage corrupt was in 2002. Vooral tegen Italie en Spanje was het schandalig (twee onterecht afgekeurde en overduidelijke goals van Morientes en Raúl die ook nog eens onterecht werd teruggefloten).

Mocht dat waar zijn, wat ik betwijfel, dan was het voor Spanje een koekkie van eigen deeg. Doelend op de wedstrijd tegen Malta.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.