• 15.995 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.275 series
  • 34.086 seizoenen
  • 649.268 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.773 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Pirlo is echt een heerlijke voetballer. Hij valt niet heel erg op, maar hij is het type speler die een heel team laat voetballen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Alleen in Frankrijk zie ik nog wel een mogelijke 'change', de rest van de selecties (Brazilië uitgezonderd) lijken me behoorlijk duidelijk.

Hou toch op, hoeveel selecties die een flutvoorbereiding hadden zijn er wel niet in de halve finale/finale of zelfs kampioen geworden. Kon je zelfs tot het begin van het toernooi vaak niks over zeggen, Italië al helemaal niet, die hebben altijd een knudde voorbereiding.

En wat betreft selecties. Juist bij Italië denk ik aan van die spelers als bijvoorbeeld een Rossi in 82, waar nog nooit iemand van gehoord had en die als invaller komt en het hele WK naar zn hand zet. Of wat te denken van Schillacci, precies hetzelfde.

Mensen die een land als Italië nu al afschrijven zijn ofwel grenzeloos naief of hebben de ballen verstand van voetbal (is mijn bescheiden mening).

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Uit deze haarscherpe analyse blijkt historisch besef.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

kos schreef:

(quote)

Mensen die een land als Italië nu al afschrijven zijn ofwel grenzeloos naief of hebben de ballen verstand van voetbal (is mijn bescheiden mening).

Lippi is veel te koppig om plots het roer om te geven nu duidelijk is dat hij compleet fout bezig is. Op de persconferentie voor de match vroegen ze nog of hij niet beter wat jongere spelers had opgeroepen. Lippi: 'zever, dit is de beste selectie die er momenteel mogelijk is. Zelfs als we verliezen, zal ik mijn selectie niet wijzigen.'

Of dat zei de commentator op Sporza (Belgische sportzender) toch.

Voor de andere landen kan je nog wel gelijk hebben. Alhoewel er nog maar weinig on-ontdekte talenten zijn tegenwoordig.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Zegt allemaal niks.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar wel leuk dat Italie weer vernederd wordt. Schat ze weing kansrijk in volgend jaar. Ze zijn gewoon over the hill.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Zegt allemaal niks, zoals kos al terecht heeft opgemerkt. Aan dit voorbereidingstoernooi moet geen enkele waarde worden gehecht. We spreken elkaar volgend jaar als de enige beker die er echt toe doet wordt uitgereikt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

EK 2008 was zeker ook een oefentoernooi voor grootmachten Frankrijk en Italie? Die 2 gaan ook een kut WK spelen. Ze mogen blij zijn dat ze het gaan halen door hun zwakke poule.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

kos schreef:

Natuurlijk moet je Italië niet afschrijven (al ben ik flink geschrokken van hun niveau), maar opmerkingen als "Nederland is ver verwijderd van Italië" zijn natuurlijk ook te sneu voor woorden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nederland is het op het EK 2008 niet verder gekomen dan Italië. Ben je dat voor het gemak vergeten?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)
Natuurlijk moet je Italië niet afschrijven (al ben ik flink geschrokken van hun niveau), maar opmerkingen als "Nederland is ver verwijderd van Italië" zijn natuurlijk ook te sneu voor woorden.
Dat is gewoon de keiharde realiteit. Ik ben een realist. Er zijn genoeg mensen die denken dat Oranje volgend jaar even wereldkampioen gaat worden. Moet ik daar aan meedoen?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dus? De manier waarop Italie doorging was typerend.

Italie is oud en op en mist daarnaast ook echt inspiratie en creativiteit.

Laat iedereen maar Oranje afzeiken, maar jongens als Sneijder, v Persie, vd Vaart en Robben zouden in elke nationale ploeg een basisplekje hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Dat is gewoon de keiharde realiteit. Ik ben een realist. Er zijn genoeg mensen die denken dat Oranje volgend jaar even werleldkampioen gaat worden. Moet ik daar aan meedoen?

Oranje is een aardige kandidaat. Dat ze het worden zeg ik niet.

Maar ik ken ook maar weinig landen die completer zijn en beter spelen. Iedereen die Frankrijk, Italie en Portugal noemt kijkt geen voetbal maar baseert alles op naam en status uit het verleden want die landen zijn tegenwoordig niet meer vooruit te branden, scoren moeizaam en spelen vreselijk.

Nederland, Spanje, Engeland, Duitsland, Brazilie (vallen me toch mee) en wie weet Argentinie. Daarvan verwacht ik wel veel.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Dat is gewoon de keiharde realiteit. Ik ben een realist. Er zijn genoeg mensen die denken dat Oranje volgend jaar even werleldkampioen gaat worden. Moet ik daar aan meedoen?
Je hoort mij niet roepen dat wij wereldkampioen worden, maar als jij dit Italië zoveel hoger inschat dan Oranje ben je je realiteitszin compleet verloren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

jongens als Sneijder, v Persie, vd Vaart en Robben zouden in elke nationale ploeg een basisplekje hebben.

Prima spelers, maar ik zie in de basis van Spanje geen plaats voor hun.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Helemaal mee eens! Bovendien noemt hij één aanvallend ingestelde speler te veel. Als Oranje deze allemaal gaat opstellen gaat dit ten koste van de balans in het elftal.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Hou toch op, hoeveel selecties die een flutvoorbereiding hadden zijn er wel niet in de halve finale/finale of zelfs kampioen geworden. Kon je zelfs tot het begin van het toernooi vaak niks over zeggen,

Begrijp me niet verkeerd ik heb het niet over de kansen aan de hand van de voorbereiding. Maar over de bezetting van de selecties, de selecties bij de meeste landen zijn voor 90% rond. Die Italianen staan straks topfit in Zuid-Afrika de professionaliteit daar is ongekend.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar ik ken ook maar weinig landen die completer zijn en beter spelen. Iedereen die Frankrijk, Italie en Portugal noemt kijkt geen voetbal maar baseert alles op naam en status uit het verleden want die landen zijn tegenwoordig niet meer vooruit te branden, scoren moeizaam en spelen vreselijk.]

Frankrijk sluit ik nog steeds niet. Ze zitten in de top 3 of toch minstens top 5 van beste selecties, ze missen alleen een coach.

Brazilie (vallen me toch mee)

Eindelijk

Trouwens: USA vernedert Egypte. Zo goed zijn ze dus toch niet hoor.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Die Italianen staan straks topfit in Zuid-Afrika de professionaliteit daar is ongekend.

Er komt steun uit onverwachte hoek.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Er komt steun uit onverwachte hoek.

Na Nederland ben ik voor Italië hoor, ook al is de spelopvatting niet de mijne. Ik geniet van de bravoure, het georganiseerde spel en de geweldige Pirlo. Het is moeilijk om te beschrijven maar Italië heeft wel altijd iets speciaals.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Prima spelers, maar ik zie in de basis van Spanje geen plaats voor hun.

Spanje is uitzondering. Als zij fit en in vorm zijn, dan zijn ze met afstand het beste team van allemaal tegenwoordig.

Maare, een v Persie zal ook bij Spanje echt wel spelen. Laten we het niet te gek maken met die verering van Spanje.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 745 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Spanje is uitzondering. Als zij fit en in vorm zijn, dan zijn ze met afstand het beste team van allemaal tegenwoordig.

Maare, een v Persie zal ook bij Spanje echt wel spelen. Laten we het niet te gek maken met die verering van Spanje.

Torres en Villa zijn beiden beter als v Persie.

Alleen Robben zie ik eventueel nog in de basis bij Spanje, in de plaats van Riera/Cazorla

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Sterker nog ik zou Van Persie alleen misschien als spits opstellen in Oranje voor de drie plaatsen daarachter hebben we betere, althans afgaande op de laatste oefenwedstrijden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Voetbalzone.nl - Voetbalnieuws / Lippi niet van plan om oudere spelers te lozen

Mooizo!

Kunnen we Italie meteen afschrijven voor het WK. Portugal lijkt hem al te missen en dus hoef ik me alleen nog maar aan de Duitsers te ergeren

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Die Pepe bij Italië is overigens wel een goede voetballer, voor zover ik hem kan beoordelen. Verder verteld Lippi niets bijzonders, het zou pas vreemd zijn als hij vertelde de helft van de selectie te lozen. Italië staat er straks weer, daar zijn het toch de mannetjes naar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Uiteraard, net als in 2002, 2004 en 2008. Ze staan er altijd.

Stomme cliche's altijd.

Lippi moet de jeugd meer kansen geven maar die man is hartstikke degelijk en zal niks verrassends doen.

Ik ben er blij mee. Grote hekel aan Italiaans voetbal en de Italiaanse ploeg.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Je vergeet voor het gemak 2006 en noemt wel twee jaren waarin slechts een EK gespeeld werd. Het valt me nog mee dat je 2009 niet aan dit selectieve rijtje hebt toegevoegd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

2006 was hun ultieme piekmoment en dan ook met genoeg mazzel met lucky slotfases tegen Australie, Duitsland en een Zidane die zo geprovoceerd werd dat ie rood kreeg waardoor Frankrijks veldoverwicht weg was. Maar goed, wel kampioen en dat telt. Maar buiten dat toernooi presteert deze generatie geen zak voor hun land.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

Je vergeet voor het gemak 2006 en noemt wel twee jaren waarin slechts een EK gespeeld werd. Het valt me nog mee dat je 2009 niet aan dit selectieve rijtje hebt toegevoegd.

Moet ik WK 98 dan ook noemen? WK 2002 noemde ik trouwens wel. Maar verder teruggaan dan 2002 heeft weinig zin aangezien die generatie toen een beetje begon.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Lippi moet de jeugd meer kansen geven maar die man is hartstikke degelijk en zal niks verrassends doen.

Ik ben er blij mee. Grote hekel aan Italiaans voetbal en de Italiaanse ploeg.

Je kunt wel hard roepen dat er jeugd in moet, maar wie? Welke spits heeft Lippi nog achter de hand die beter is dan Toni?

Lippi is een teambuilder die die je de tijd moet geven. Het superieure Juventus van de jaren '90 was ook een gekneed elftal, waar Lippi werkte met relatief onbekende namen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.