• 16.406 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.841 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

eRCee schreef:

Ps timbo_, jij vindt Andy Schleck voor het algemeen klassement in de tour grotere kanshebber dan Franck?

Veel groter

AHWA schreef:

Hoop dat Gesink zich ook van voren kan laten zien in de Tour. Zou wel mooi zijn om weer eens een echte klassementsrijder te hebben.

Mocht Menchov gewoon in vorm zijn dan is Gesink niet veel meer dan een meesterknecht deze Tour.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tenzij hij weg mag van Menchov als hij bij de rest in het wiel kan blijven. Gaat er mij niet zozeer om dat Gesink hoog eindigt in het klassement. Hij moet bij de etappes bij de eerste 15 zitten bij ons thuis, dan levert hij punten op

Ik zie Menchov niet echt gaan aanvallen, probeerde hij vorig jaar ook en dat ging ook niet zo goed meen ik.

Zal Sastre nog potten kunnen breken? Ik zou hem ook niet uitvlakken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Weinig aankomsten bergop trouwens. Tel er in principe maar twee. Jammer. Etappes met grote cols in het midden zijn vaak saai, omdat die en masse of met een klein groepje nobody's vooruit beklommen worden.

M'n enthousiasme voor de Tour is gelijk getemperd.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

timbo_ schreef:

Veel groter

Waarom?

Mocht Menchov gewoon in vorm zijn dan is Gesink niet veel meer dan een meesterknecht deze Tour.

Ligt eraan. Als Menchov eenmaal in het geel komt wel ja. Maar anders zouden ze er best voor kunnen kiezen hem een vrije rol te geven. Ook dan kan Menchov van hem profiteren.

Als geheime wapen had ik trouwens Colom uitgekozen. Die is dus betrapt.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25181 stemmen

AHWA schreef:

Weinig aankomsten bergop trouwens. Tel er in principe maar twee. Jammer. Etappes met grote cols in het midden zijn vaak saai, omdat die en masse of met een klein groepje nobody's vooruit beklommen worden.

M'n enthousiasme voor de Tour is gelijk getemperd.

En dan vragen mensen mij waarom ik de Giro leuker vind dan de Tour...

De Giro had dit jaar acht aankomsten bergop en slechts zes massasprints. Zo te zien heeft de Tour in de eerste week al zes massasprints en dat zullen er wel een stuk of tien worden. Er zijn simpelweg teveel ploegen met sprinters die allemaal de aanvallers terug willen halen.

starbright boy (moderator films)

• 22536 berichten
  • 5183 stemmen

Vergeet in de Dauphine ook Niki Terpstra niet. Etappewinst en een dag in het geel. De Nederlanders doen het leuk in aanloop naar de tour.

Gesink zegt zelf overigens een vrije rol te hebben. Ik las iets in de trant van dat hij "heus weleens"voor Menchov op kop zou rijden, maar toch vooral voor eigen kansen zou gaan.

Contador is in principe de kanshebber, al viel hij uiteindelijk iets tegen in de Dauphine Libere. Hij was daar nog niet in zijn topvorm, ondanks die derde plek. Aan de andere kant: Hij zou weleens precies op tijd wel in topvorm kunnen zijn. En zijn team is natuurlijk belachelijk goed. Leipheimer, Klöden en Armstrong als knechten... Maar toch, spectaculair overtuigen vond ik 'm nou ook weer niet.

Interessant aan de tour dit jaar is de etappeindeling. We krijgen op de laatste zaterdag, de een na laatste dag, nog aankomst op Mont Ventoux voorgeschoteld. Voor het eerst in een jaar of vijf weer eens in de tour en dat blijft toch wel een van de allerzwaarste bergen. Dat betekent dat de kans groot is dat de tour pas helemaal op het einde beslist is. De laatste tijdrit zit dit jaar op de laatste donderdag, twee dagen eerder dus.

Verder wordt de plogentijdrit dit jaar met de werkelijke verschillen gereden en niet met aangepaste zoals een paar jaar terug een tijdje de gewoonte was. Ook dat gaat invloed op de uitslag hebben.

Er zijn overigens drie aankomsten bergop. De zevende etappe, de vijftiende etappe en de twintigste etappe. Drie is een normaal aantal in de tour. Vrijwel elk jaar zijn het er drie of vier, minder dan in de Vuelta en Giro. Verder is het opvallend dat de tour zuidoost Frankrijk nauwelijks uitkomt (behalve kleine uitstapjes over de grens) en dat er maar 55 individuele tijdritkilometers zijn.

Bram Tankink valt trouwens af voor de tour bij Rabo, uit vorm na een blessure.

• 22536 berichten
  • 5183 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Zo te zien heeft de Tour in de eerste week al zes massasprints en dat zullen er wel een stuk of tien worden. Er zijn simpelweg teveel ploegen met sprinters die allemaal de aanvallers terug willen halen.

De tour had vorig jaar ook zes massasprints. En dit jaar zal het daar ook wel bij blijven. veel meer sprintetappes zie ik niet.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Sprintetappes zijn afgezien van de laatste 25 km gewoon saai. De mooiste etappes zijn die met finish bergop. Een col van 1ste categorie of buitencategorie halverwege de koers zorgt gewoon niet voor vuurwerk, en dat is wat we willen zien. Maar wie weet, wel leuk dat de Ventoux zo vlak voor het einde zit. Daar zal de Tour wel beslist worden en zal flink aangevallen worden.

Of de koers wordt op z'n Armstrongs doodgemaakt natuurlijk.

• 22536 berichten
  • 5183 stemmen

*zit even het parcours verder te bestuderen*

Aankomsten bergop zijn natuurlijk het mooist, dat vind iedereen. Daar worden de grootste verschillen gemaakt. Al is dat ook geen wet. Een van de spannendste Giro-etappes van dit jaar eindigde meteen na een afdaling. Vaak ook tof en spectaculair. Etappe 16 in de tour eindigt ook zo en 17 ook min of meer

Wat minder zijn etappes die na een berg en afdaling nog een heel stuk vlak hebben en dan de finish. Zoals de twee Pyrenneeënetappes die niet bergop eindigen. Zijn trouwens zeven bergritten in totaal. Dat is weleens minder geweest in de tour. Wel lijkt met name de aankomst bergop in de alpen niet zo heel zwaar (vrij korte klim vooral). Daar worden de verschillen denk ik minder gemaakt dan in de twee afdalingsetappes erna.

Ik zie trouwens geen renner die zo dominant wordt dat hij op zijn Armstrongs de spanning uit de tour kan trekken. Maar die zag in 1999 ook niemand.... En met deze etappeindeling kan het sosieso nog niet beslist zijn voor de laatste week. En dat is Armstrong ook meerdere keren gelukt. Drie bergritten en een tijdrit in de laatste zes dagen. Het venijn zit dit jaar echt op het einde.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Als Astana de handen ineen kan sluiten, denk ik wel dat ze de koers op slot kunnen gooien. (heerlijk trouwens hoe je bij het wielrennen weer van die Ducrot-termen mag gebruiken. *Gauw even naar z'n Wikiquote*)

Zeker als er nog stukken bergaf of vlak komen na een beklimming kunnen de sterke ploegen zo een eenzame renner vooruit terughalen. Maar goed, ik laat me verrassen. Heb helaas geen vakantie om de tour goed te kunnen kijken, maar zet hier op het werk toch stiekem de tv aan

• 22536 berichten
  • 5183 stemmen

Of je doet zoals ik vorig jaar deed toen ik moest werken: De tofste etappes opnemen, niks willen weten en kijken als je thuiskomt. Gewoon net doen of het dan begint.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

'Daar zit Di Luca achterstevoren om zijn moeder te roepen!'

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

starbright boy schreef:

Of je doet zoals ik vorig jaar deed toen ik moest werken: De tofste etappes opnemen, niks willen weten en kijken als je thuiskomt. Gewoon net doen of het dan begint.

Oef, daar heb ik denk ik de discipline niet voor. Besides, met twee kleine dochters, een vrouw die sport haat, en een wekker die om half zes af gaat, valt er 's avonds niet veel sport te kijken.

Wel knap als je dat kan.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

starbright boy schreef:

Deed ik ook met het EK of WK Voetbal

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Voetbal.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Het is al een paar berichten niet over voetbal gegaan.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

'Daar zit Di Luca achterstevoren om zijn moeder te roepen!'

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

andy schleck gaat de tour winnen. tenminste de jongste van de twee.

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

AHWA schreef:

Heb helaas geen vakantie om de tour goed te kunnen kijken, maar zet hier op het werk toch stiekem de tv aan

Ik heb de derde tour week vrij genomen. Zo ver ben ik nog nooit gegaan.

Overigens, om in Ducrot-sferen te blijven, 'de renners bepalen de hardheid van de koers'. En ik vind dit rennersveld eigenlijk het sterkste in jaren. Dus verwacht ik veel spanning in deze Tour en juist de afdalingsetappes kunnen erg boeiend worden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nu maar hopen dat er niemand op doping betrapt wordt.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Dat lijkt me een illusie.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik blijf elk jaar weer hoopvol.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Dat lijkt me een illusie.

mij ook

Wielernieuws - McQuaid: 'Vijftig renners hebben verdachte bloedwaarden' - Sportweek.nl

maar mischien dan nu een schone tour!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha ik schakel net Brazilie-Egypte in met een 3-1 met de rust en binnen enkele minuten na rust is het 3-3.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha ik schakel net Brazilie-Egypte in met een 3-1 met de rust en binnen enkele minuten na rust is het 3-3.

Ik schakelde pas in bij 3-3 .

Maar thus far is het een bijzonder leuk slot. Egypte heeft zelfs de meeste kans op winst.

Maar goed, die ene ingeving van een Kaka zie ik ook nog wel komen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Mag dat tegenwoordig dat er hulpmiddelen gebruikt worden?

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Als ik het goed herinner zijn die ook gebruikt bij de kopstoot van Zidane. Het mág niet, maar ja, waarom heeft 'ie man dan sowieso een monitor?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Tijdens dit toernooi test de Fifa met videobeelden. Kortom, 1e keer dat het officieel mag en eigenlijk is het goed dat die 4-3 toch is gevallen aangezien het nu al blijkt hoe handig videobeelden zijn. Als de test slaagt heb je kans dat ze het bv in gaan voeren in de Champions League of komend WK en dat zou een hele goede zaak zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Parcours van de Tour is dit jaar zo verkeer nog niet vind ik eigenlijk. Volgens mij drie aankomsten bergop en twee zeer interessante etappes die niet bergop eindigen maar waarin wel flink geklommen moet worden. Verder twee tijdritten en een ploegentijdrit. Ben eigenlijk best tevreden.

Wat betreft waarom Andy grotere kans dan Frank. Heel simpel omdat hij bakken meer talent heeft.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

AHWA schreef:

Zal Sastre nog potten kunnen breken? Ik zou hem ook niet uitvlakken.

bergop zeker niet uitvlakken maar voor klassement wel. Wat hij in de tijdritten verliest maakt hij in dit deelnemersveld nooit meer goed bergop. Zeker omdat ik hem bergop vooraf ook niet bij de beste drie inschaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.