• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.245 gebruikers
  • 9.388.222 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Trolllllllll

Eerlijk is eerlijk, je teksten zijn wel eens minder verheffend geweest.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Troll?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Mja, ik zou dat niveau proberen vast te houden. Kun je in de tussentijd je gebruikelijke 'Ajax=OK en de rest is gemeen' plaat effe oppoetsen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Troll

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Mijn favorieten zijn Brazilië, Italië en Duitsland, met daarachter Spanje en (kan het niet laten) Argentinië. Al hoop ik niet dat Brazilië wint als ze de finale halen, dan ben ik automatisch voor de underdog.

Engeland en Nederland max. kwart- of halve finale.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik zou het gewoon puur laten, zonder smiley. Even die tekstuele diaree waaraan we je zo kunnen herkennen inhouden, dan mag je bij het WK weer helemaal los.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Mijn favorieten zijn Brazilië, Italië en Duitsland, met daarachter Spanje en (kan het niet laten) Argentinië. Al hoop ik niet dat Brazilië wint als ze de finale halen, dan ben ik automatisch voor de underdog.

Zelfs als dat Duitsland of Portugal zou zijn?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Ja zelfs bij de finale van Brazilië en Duitsland een paar jaar terug.. ik hoopte op een verrassing maar het leek wel of ze veel te veel respect hadden voor de Brazilianen.

Heb verder weinig met Duits competitievoetbal, maar het komt ook wel omdat zowat iedereen anti Duitsland is en ontzettend pro Brazilië, zeker als ze elkaar nog eens in een finale treffen.

Portugal is inderdaad een ander verhaal..

Spetie

• 38871 berichten
  • 8216 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar het zal zwaar worden. Maar heb je wel eens een gemakkelijk WK gezien voor een ploeg die ver kwam? Ik alleen Duitsland 2002 met B landen tot in de finale.

Nee en ik heb ook bijna nooit een wk gezien waarin de wereldkampioen er geen mindere of slechte wedsrtijd had tussen zitten. Het wordt zwaar om wereldkampioen te worden, dat is duidelijk.

Mijn favorieten zijn Brazilië, Argentinië, Spanje en Duitsland. De rest is outsider of nog minder.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Waarom Argentinie? Die hebben sinds 1990 echt niks meer laten zien en hun WK kwalificatiereeks was echt vreselijk...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ajax Litmanen je laat je nu wel erg kennen. otherfool komt gewoon met argumenten die je nog steeds op geen enkel punt hebt weerlegd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Daar gaat het niet om. Hij probeert gewoon zo apart mogelijk te doen door heel overdreven standpunten in te nemen. Dan weer over van Marwijk, dan over de Jong, dan over darts, dan over...je snapt me wel.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ik snap het wel maar zijn opmerking dat Bakkal/Toivonen, Affelay, Engelaar + 3 aanvallers aanvallender is dan Enoh, De Zeeuw en De Jong + 3 aanvallers waarvan Emanuelsen er vaak één is, is natuurlijk geen hele rare.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dan nog ligt het aan je speelstijl. Ajax jaagt na de 1-0 of 2-0 door naar meer goals, PSV accepteert de voorsprong en consolideert. Dat hoor ik ook PSVers zeggen. Is overigens geen schande, want PSV winst hiermee de meeste duels. Maar om te zeggen dat PSV het aanvallendst speelt, das onzin. Bij Ajax gaat iedereen onderhand mee naar voren. Niet altijd beter of verstandig, maar ze doen het wel.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Daar gaat het niet om. Hij probeert gewoon zo apart mogelijk te doen door heel overdreven standpunten in te nemen. Dan weer over van Marwijk, dan over de Jong, dan over darts, dan over...je snapt me wel.

Mea culpa, mea culpa.

Te suggereren dat Van Marwijk veel te behouden speelt, opperen dat Van der Vaart een betere speler is dan De Jong en als klap op de vuurpijl 2 wandelende bierbuiken die tussen de kroketten door pijltjes naar een bord gooien géén topsporters noemen... jaaa, ik ben me er eentje.

In die geest was ik natuurlijk compleet mesjogge om niet De Hoofdstedelijke Godenzonen, maar de volslagen abjecte Boeruh uit te roepen tot leukst voetballende team van de vaderlandse Eredivisie. Het moet een mix van verdovende middelen, het late uur en het gebrek aan verstandelijke vermogens zijn geweest.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dan nog ligt het aan je speelstijl. Ajax jaagt na de 1-0 of 2-0 door naar meer goals, PSV accepteert de voorsprong en consolideert.

Een hardnekkige fabel. Dat mag een aantal jaar geleden zo geweest zijn, nu is dat echt niet meer het geval. Overigens valt dat jagen bij Ajax ook wel mee, zie het ze liever doen als ze nog niet voorstaan of zelfs achter staan, maar juist dan laat men het afweten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Een hardnekkige fabel. Dat mag een aantal jaar geleden zo geweest zijn, nu is dat echt niet meer het geval. Overigens valt dat jagen bij Ajax ook wel mee, zie het ze liever doen als ze nog niet voorstaan of zelfs achter staan, maar juist dan laat men het afweten.

Kijk naar de scores van Ajax. Genoeg duels met meer 3 goals in ons voordeel. PSV wint het meerendeel van de wedstrijden met 1 of 2 goals in eigen voordeel. Maar PSV wint wel meer dan Ajax, dus de speelstijl van hun is wel effectiever en volwassener.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat hoeft niet alleen iets met 'jagen' te maken te hebben. Denk bijv. maar eens terug aan VVV - Ajax. We hebben totaal niet gevoetbald, maar winnen wel met 0-4.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dan heb je toch wel gejaagd. Ik ken dat duel nog wel. Niet best, maar Ajax probeerde wel steeds aan te vallen. En als je er 4 maakt, met succes.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Of effectief, zoals PSV. We hebben daar 70 minuten lang achteruit gelopen. Na de 0-2 was de spanning ervan af en lag er meer ruimte om te counteren, waarna je er nog twee maakt.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ach, PSV heeft ook wel eens wat minder attractieve seizoenen gespeeld (wat heet), maar dan schoten Ronaldo, Ruud of Kezmania er 35 in en Nilis ook nog eens 20 in het voorbijgaan. Dus ja, als je alleen een beetje dom naar de goaltjes gaat kijken...

Wat zei Koning Co daar ook alweer over?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Kezman jaren waren de saaiste die er waren. Echt regelmatig kapot verveeld in stadion.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Verschrikkelijke saaie spits ook die Kezman, dan keek je toch liever naar Zlatan

Maargoed, er moet hardnekkig een tegenstelling worden geponeerd hier geloof ik. Speaking of it, goed dat Ajax nu zo saai speelt, jammer dat Amsterdammers nu zo intens bescheiden en bescheten zijn geworden

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kijk naar de scores van Ajax. Genoeg duels met meer 3 goals in ons voordeel. PSV wint het meerendeel van de wedstrijden met 1 of 2 goals in eigen voordeel. Maar PSV wint wel meer dan Ajax, dus de speelstijl van hun is wel effectiever en volwassener.

Dat is het dus ook, dat PSV aanvallender speelt geloof ik vrij weinig van. Lijkt me vooral verschrikkelijk als thuispubliek zijnde, altijd maar met 1 of 2 goaltjes verschil winnen. Dat zegt toch wel genoeg denk ik? Kan otherfool wel over Kezman of zo beginnen, maar op hem na schoot niemand anders ze dr ook in. Als je puur kijkt naar de uitslagen en het aantal doelpunten moet je gewoon concluderen dat een wedstrijd van Ajax bekijken het meeste entertainment waarde heeft in de Eredivisie. Dan hebben we het puur over de attractiviteit, niet over de resultaten o.i.d. Dat is weer een andere discussie

Iedereen heeft het ook altijd over het aantrekkelijk voetbal van Twente, vraag me af waar dat afgelopen zondag was. Het bleek maar weer is dat Twente eigenlijk ook niet meer is dan een ordinair counterploegje. De kansen die ze hebben gecreëerd waren allemaal ontstaan uit counters. Zodra ze zelf pressie moeten zetten en uitgespeelde kansen moeten creëeren zie je dat ze hopeloos falen. Merkte je in de heenwedstrijd in Enschede ook al, aanvallend eigenlijk niets laten zien verder. Doet me een beetje aan AZ van voorgaande jaren denken, zij het in mindere mate.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

rep_robert schreef:

Dat is het dus ook, dat PSV aanvallender speelt geloof ik vrij weinig van. Lijkt me vooral verschrikkelijk als thuispubliek zijnde, altijd maar met 1 of 2 goaltjes verschil winnen. Dat zegt toch wel genoeg denk ik? Kan otherfool wel over Kezman of zo beginnen, maar op hem na schoot niemand anders ze dr ook in. Als je puur kijkt naar de uitslagen en het aantal doelpunten moet je gewoon concluderen dat een wedstrijd van Ajax bekijken het meeste entertainment waarde heeft in de Eredivisie.

Zucht.

PSV heeft de afgelopen 10 jaar méér gescoord dan Ajax.

PSV speelt dit jaar met een aanvallender middenveld.

Zijn gewoon 2 feitjes. Probeer, ook als fan, nou gewoon eens gestructureerd te denken en argumenteren. Dat Ajax de beste is en de rest stom weet ik nou wel een keer.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Volgens mij heeft PSV zeker niet meer goals gemaakt dit seizoen.. Ik kan ook wel 11 of 12 jaar verder terug gaan rekenen en tot de conclusie komen dat Ajax dan weer beter was Zegt niet zoveel. Ajax op zijn best staat voor aanvallend voetbal en jagen inderdaad. Dat is niet de gangbare filosofie in Eindhoevuh.. even goede vrienden hoor, maar ga nou niet verkondigen dat PSV oogstrelend voetbal laat zien, want dan heb je het over tijdperk Romario, Nilis e.d., toch redelijk lang geleden..

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Ik snap sowieso de discussie niet helemaal. PSV speelt gewoon met een veel beter en ook aanvallend veel beter middenveld. Dat lijkt me nogal duidelijk.

Als je die ziet combineren lijkt het net of je niet naar de Eredivisie kijkt.

Daar heeft een scoreverloop of dat ze 'niet doordrukken' helemaal niets mee te maken. Dat zijn zaken die met strategie te maken hebben.

Als ze per ongeluk een tegengoal krijgen hebben ze er zo weer eentje gemaakt hoor, dat is al zo vaak gebleken.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8216 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Waarom Argentinie? Die hebben sinds 1990 echt niks meer laten zien en hun WK kwalificatiereeks was echt vreselijk...

Waarom? Nou net wat ik zeg, het zou weleens het wk van Messi kunnen worden en hij is wat mij betreft de beste speler van de wereld, die in een wedstrijd het verschil kan maken. En een slechte wk-kwalificatiereeks zegt mij niet zoveel, een goede trouwens ook niet. Roemenië, Polen, Tjechië en Griekenland werden 2 jaar geleden bijvoorbeeld allemaal groepswinaar maar hadden bar weinig te vertellen op het ek. Duitsland en Rusland die geen groepswinnaar werden kwamen wel ver, dus dat zegt allemaal niet zoveel.

kos

• 46712 berichten
  • 8868 stemmen

Argentinie is in potentie zeker een kanshebber natuurlijk. Dat elftal druipt van de klasse.

Maar het loopt de laatste tijd niet echt geweldig, al zegt dat natuurlijk ook niet alles.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

Ik snap sowieso de discussie niet helemaal. PSV speelt gewoon met een veel beter en ook aanvallend veel beter middenveld. Dat lijkt me nogal duidelijk.

Als je die ziet combineren lijkt het net of je niet naar de Eredivisie kijkt.

Het is ze niet duidelijk te maken, kos. En als je het toch probeert, ben je een troll

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.