• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.410 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Vind het allebei (hockey-> voor de studenten en ijshockey) geen reet aan.

@kos

En nee ik heb geen zin om de spelregels e.d. op te zoeken.

Je kan toch wel zeggen wat de o zo geweldige sport zo snel maakt? Zoals ik al zei(en ja ik heb het zelf op de televisies gezien in Amerika), ze schakelen toch echt over naar de studio's om over de wedstrijd te praten, tijdens de wedstrijd..........

We hebben het dan wel over darters gehad dat dat geen echte sporters zijn, maar als je kijkt wat er bij AF in de teams zitten, dat is ook niet al te best altijd.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8217 stemmen

Ik vind Ijshockey en de biathlon wel leuk. Dat laatste is vooral leuk door de combinatie van schieten en skiën, soms wint de snelste Skiër, soms de beste schutter, maar bijna altijd Bjoerndalen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

rep_robert schreef:

Vind het allebei geen reet aan. En nee ik heb geen zin om de spelregels e.d. op te zoeken.

Je kan toch wel zeggen wat de o zo geweldige sport zo snel maakt? Zoals ik al zei(en ja ik heb het zelf op de televisies gezien in Amerika), ze schakelen toch echt over naar de studio's om over de wedstrijd te praten, tijdens de wedstrijd..........

Tja, ik kan daar moeilijk op reageren, heb het nog nooit gezien en kan me er niks bij voorstellen.

Het spel gaat gewoon constant door. Men scoort al of niet de yards die ze moeten scoren en daarna gaan ze meteen verder. Nieuwe kick of pass etc.

We hebben het dan wel over darters gehad dat dat geen echte sporters zijn, maar als je kijkt wat er bij AF in de teams zitten, dat is ook niet al te best altijd.

Het verschil is heel groot, de runners zijn figuren die soms de 100 meter net zo snel lopen als de snelste atleten. En een field-goal kicker komt alleen het veld in om soms een bal tussen de palen te jagen en gaat dan weer zitten. Die zijn regelmatig ook in de 40 .

Het is niet te vergelijken met tactieken en teams zoals bij ons voetbal. Zij hebben bvb twee verschillende teams om aan te vallen en om te verdedigen. En voor elke linie aparte trainers en strategieen etc.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb toch wel eens met veel spanning een Olympische finale hockey gekeken hoor. Dames en heren, allebei erg boeiend. Beide om aparte redenen

Maar gewoon competitiehockey vind ik ook vreselijk duf. Alleen al de namen...Bloemendaal tegen Almere...

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

En een field-goal kicker komt alleen het veld in om soms een bal tussen de palen te jagen en gaat dan weer zitten.

Ik heb mn roeping gemist.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Dat is al wat duidelijker Kos, hoeveel mensen heb je eigenlijk zitten in zo'n team bij AF? Zal wel aardig op de loonlijsten drukken lijkt me? Al zijn die clubs daar wel allemaal wel financieel gezond denk ik.

Competitie hockey is inderdaad verschrikkelijk, maar over het algemeen heb ik tijdens belangrijke toernooien in een finale toch wel iets wat als Hollander dan naar boven komt. Iets van trots, ondanks dat de sporten zelf vaak geen reet aan zijn.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ich bin Derrick schreef:

(quote)

Ik heb mn roeping gemist.

Dat is inderdaad wel lekker geld verdienen Doet me een beetje denken aan Bogarde in zijn laatste jaren op de tribune/bank bij Chelsea.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nou, ik kan het echt niet opbrengen om schaatsen te kijken, al pakt een Nederlander misschien goud...

Maar met de zomerspelen keek ik wel waterpolo dames omdat het zo goed ging hehe. En je kijkt niet naar hen omdat die dames zo mooi zijn, want het waren bijna allemaal beren Maar ze deden het wel super. Uiteindelijk zelfs goud.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dat is inderdaad wel lekker geld verdienen Doet me een beetje denken aan Bogarde in zijn laatste jaren op de bank bij Chelsea.

Niet te vergelijken. Bogarde kwam die bank niet eens af

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

rep_robert schreef:

Dat is al wat duidelijker Kos, hoeveel mensen heb je eigenlijk zitten in zo'n team bij AF? Zal wel aardig op de loonlijsten drukken lijkt me? Al zijn die clubs daar wel allemaal wel financieel gezond denk ik.

Ik weet het niet zeker maar hoewel football het populairste is zijn volgens mij de bedragen bij basketball en honkbal toch een stuk hoger.

Daar heb je regelmatig 8-jarige contracten van 200 miljoen voor een speler en zo. .

De Yankees bijvoorbeeld, een soort Chelsea, maar dan een graadje erger.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

New York Yankees, dat was toch de werkgever van George in Seinfeld?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Of sport aantrekkelijk, leuk of spannend is is natuurlijk volstrekt irrelevant. Daarvoor koop je de Playboy maar.

Sport is afzien, pijn en kotsend over de streep!

(en dan niet kotsend omdat je tussen 2 legs een metertje bier hebt opgedronken)

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Das jouw eenzijdige visie...

Dus we kunnen ook iemand door de benen schieten zodat hij 400 meter naar de finish moet kruipen. Dat is immers afzien en doet zeker pijn...

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Dat is meer sport dan voetbal of hockey, idd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nee, dan is het duidelijk.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Of sport aantrekkelijk, leuk of spannend is is natuurlijk volstrekt irrelevant. Daarvoor koop je de Playboy maar.

Is dit dezelfde Otherfool die met 2 verdedigers wereldkampioen wil worden omdat het anders niet aantrekkelijk genoeg is enzo?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Voetbal is een spel, dat je zo leuk mogelijk moet maken.

Buiten dat haal je met zo veel mogelijk aanvallers meer succes dan met het huidige 'dichtgooien maarrr' beleid van Bert '6-3-1' Van Marwijk.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

New York Yankees, dat was toch de werkgever van George in Seinfeld?

Yup, en die Steinbrenner is dus de echte steenrijke eigenaar. Heeft onlangs weer voor een vermogen effe een trainingsstadionnetje in de Hamptons laten bouwen waar de heertjes met de boot kunnen aanleggen en dan in een superieur resort een eigen stadion aan het water hebben om wat te trainen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Voetbal is een spel, dat je zo leuk mogelijk moet maken.

Met als hoofddoelstelling om te winnen.

Buiten dat haal je met zo veel mogelijk aanvallers meer succes

Voorbeelden/ beargumentatie ?

dan met het huidige 'dichtgooien maarrr' beleid van Bert '6-3-1' Van Marwijk.

Wat een nonsens. Nederland speelt heerlijk aanvallend voetbal met een degelijk slot op de deur. Afgelopen EK 9 (punten) doelpunten (1 tegen ) in de poulfase, en met de afgelopen WK kwalificatie was het ook lekker combineren.Tevens geen puntje verloren. 'Dichtgooi beleid' is uitgevonden door landjes als Letland en Armenie.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Naast de F1 zijn ijshockey en de biatlon mijn favoriete sporten. Ben verder altijd voor de Russen...

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

De voorbeelden gaan van het Ajax van Van Gaal tot het Heerenveen van Foppe. Nederland heeft een significante rol gespeeld in het mondiale voetbal de afgelopen 40 jaar, dankzij Cruyff, Van Basten, Bergkamp en Van Nistelrooy. De beste spelers staan sinds jaar en dag voorin, maak daar dan gebruik van.

Het huidige team heeft ook weer de beste spelers op creatieve plekken; dat is waar Nederland goed in is. Bertje gaat ze niet opstellen omdat de Nigel de Jongen van deze wereld 'voor de balans moeten zorgen' en 'hun taak uitvoeren'.

De laatste interland ging 0-0 tegen Paraguay. Nul kansen. Verveeld publiek, een saaie zaadpot. Bert na afloop: 'We hebben niks weggegeven'. Het loon van de angst zal Nederland treffen komende zomer. Sneijder en Van Persie op de bank, want ja balans en evenwicht enzo weet je.

Letland en Armenie hebben geen voetballers, die kunnen niks anders. Adriaanse zei ooit al terecht dat Nederland met Advocaat nooit een prijs zou winnen. En Advocaat is een avontuurlijke durfal vergeleken met Van Marwijk.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik kan nog geen 5 leuke oefenduels van Oranje opnoemen de laatste 10 jaar. Omdat het een oefenduel is.

En tegen Paraguay miste Oranje geloof ik heel wat aanvallende toppers.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Op het WK gaan we die ook missen want die gaan dus gewoon niet spelen. En er is geen excuus om Vaart, Sneijder en/of Persie niet op te stellen en Nigel de Jong wel. Is er niet. En ik vind het onbegrijpelijk dat dat zo maar wordt geslikt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik geloof dat tegen Paraguay de helft van de opties geblesseerd was dus die wedstrijd is geen maatstaf. Ik heb Oranje onder Bert genoeg zien scoren en aanvallen. Maar dat wil je vast niet zien.

Maar blijf lekker bij je jaren 50 gevoel met opstellingen met 3 verdedigers, 2 middenvelders en 5 aanvallers. Spelen we nooit meer een eindronde.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik speel gewoon een nette 3-4-3 dus daar is niks mis mee. Wel met Van der Vaart ipv Nigel de Jong, nou daar wordt het vast minder van

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ligt eraan welke taak je vd Vaart geeft. De jong is controlerend denk ik beter en Vd Vaart is aanvallend veel beter. Ben het met je eens dat je aanvallender kan spelen hoor. Zet bv De Zeeuw naast van Bommel. De Zeeuw kan geweldig inschuiven en is genoeg te vinden rond en in de 16.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

otherfool schreef:

De voorbeelden gaan van het Ajax van Van Gaal tot het Heerenveen van Foppe. Nederland heeft een significante rol gespeeld in het mondiale voetbal de afgelopen 40 jaar, dankzij Cruyff, Van Basten, Bergkamp en Van Nistelrooy. De beste spelers staan sinds jaar en dag voorin, maak daar dan gebruik van.

En toch pakken die Italianen die wereldtitel en zo maar weer. Stond laatst een leuke column over waarom Nederland nooit prijzen pakt en bijvoorbeeld een Italië wel. Met alleen aanvallend voetbal kom je er niet, je moet bijvoorbeeld ook "gehaaid" zijn.

Daarom wordt PSV ook altijd kampioen, niet omdat ze leuk en aanvallend voetbal spelen..

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

rep_robert schreef:

Daarom wordt PSV ook altijd kampioen, niet omdat ze leuk en aanvallend voetbal spelen..

Net zo'n achterhaalde 'stelling' als lucky-Ajax. Zeker dit jaar speelt PSV allesbehalve verdedigend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nederland wordt natuurlijk gewoon wereldkampioen, helaas. Veel toplanden als Spanje, Brazilië en Engeland spelen slopende seizoenen en veel van de Oranje selectie zit op de bank of spelen niet zoveel wedstrijden als in Engeland en Spanje. Die gaan uitgerust naar Zuid Afrika.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Zie je toch andere duels als ik zie...

PSV is als ploeg stevig en stabiel maar aanvallend en leuk zijn ze echt niet. Al is het aanvallender als onder Sef V.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.