- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Danica Patrick is trouwens by far de belangrijkste sporter/sportster op dit moment in de VS lijkt het.
echt niet normaal hoe populair die is.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Zoals je het leest toch? Ben vrij duidelijk lijkt me, vertel jij mij maar is hoeveel pauzes ze in elke "Amerikaanse sport" hebben en hoe lang een gemiddelde wedstrijd duurt. Ik vind het verschrikkelijk! Dat is ook 1 van de redenen waarom voetbal niet populair is in Amerika, de beste mensen kunnen niet drie kwartier achter elkaar geconcentreerd naar een wedstrijd kijken. Amerikanen willen entertained worden, daarom heb je daar ook veel poespas in en om wedstrijden heen die niets met sport te maken hebben.
Dat cliche ken ik, maar is dikke onzin.
American Football heb je inderdaad hele korte pauzes na een run, maar ze gaan gewoon meteen door (waar jij die commentatoren enzo vandaan haalt is me een raadsel, normaal is dat echt niet zo).
En het belangrijkste is dat als ze daadwerkelijk spelen het altijd superbelangrijk en spannend is, niet zoals hier bij voetbal waar ze eindeloos rondspelen.
De enige sport waar ik me in kan vinden wat betreft jouw woorden is honkbal, dat vind ik ook tergend langzaam gaan.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Die wedstrijd was wel triest trouwens... 5 fumbles of zo? Echt ongelooflijk hoe de Vikings daar zaten te kloten.
Zoiets, ja! Favre had de ticket voor de Super Bowl in handen maar uitgerekend hij maakte op het laatste moment de cruciale misser. Maar ondanks dat heb ik wel erg kunnen genieten van de wedstrijd! Misschien ook juist wel door dat enorme geklooi 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat cliche ken ik, maar is dikke onzin.
Het is geen cliche. Ik heb eens een sportkenner op tv horen zeggen dat Amerikanen alleen maar sporten leuk vinden waar veel gescoord wordt en waar veel show bij is. Denk maar na. Honkbal, hockey, NFL, American Football...
Daarom vinden zij inderdaad voetbal weinig aan. Veel te traag, veel te weinig punten/goals of hoe je ze wil noemen. Zij kunnen niet zichzelf inleven. Ze moeten elke 45 seconde willen juichen.
Ik vind die sporten juist geen drol aan. Lekker boeiend als je met 113-108 wint. Dan begint het bij mij meer op geluk te lijken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet echt de argumentatie waarom ze voetbal minder aan vinden. Maar saaier is het wel ja. En basketbal, American Football etc. zo tekor tdoen dat de geluksfactor zo hoog is, dan heb je er geen kaas van gegeten (NFL = American Football trouwens
). Voetbal heeft veel meer een geluksfactor.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Het is geen cliche. Ik heb eens een sportkenner op tv horen zeggen dat Amerikanen alleen maar sporten leuk vinden waar veel gescoord wordt en waar veel show bij is. Denk maar na. Honkbal, hockey, NFL, American Football...
Daarom vinden zij inderdaad voetbal weinig aan. Veel te traag, veel te weinig punten/goals of hoe je ze wil noemen.
Precies wat ik zeg dus, American Football is helemaal niet traag maar juist veel sneller.
Ik vind die sporten juist geen drol aan. Lekker boeiend als je met 113-108 wint. Dan begint het bij mij meer op geluk te lijken.
Hahaha, geluk.
Prima als je er niks aan vind verder hoor, ieder z'n ding.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Buiten dat is het natuurlijk alleen al qua logica en wiskundig onjuist.
Hoe groter de scores zijn, hoe meer de kans er is op uiteenlopen. Het kan juist vele malen meer geluk zijn als je maar met 1-0 wint, kwestie van een dubbeltje op z'n kant.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Niet echt de argumentatie waarom ze voetbal minder aan vinden. Maar saaier is het wel ja. En basketbal, American Football etc. zo tekor tdoen dat de geluksfactor zo hoog is, dan heb je er geen kaas van gegeten (NFL = American Football trouwens
). Voetbal heeft veel meer een geluksfactor.
Ik bedoelde uiteraard NHL, ijshockey dus. Niet meteen zo gepikeerd doen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Buiten dat is het natuurlijk alleen al qua logica en wiskundig onjuist.
Hoe groter de scores zijn, hoe meer de kans er is op uiteenlopen. Het kan juist vele malen meer geluk zijn als je maar met 1-0 wint, kwestie van een dubbeltje op z'n kant.
Vind je? Bij basketbal valt er een ploeg aan, scoort en de tegenpartij heeft de bal en valt ook aan en scoort vaak. En er zijn wel regels ja, maar zo verloopt zon partij wel als je uitslagen als 98-87 hebt ofzo.
Voetbal is ook een spel met een geluksfactor, maar daar zijn zaken als tactiek en strategie wel belangrijker denk ik dan bij die sporten die ik net noem.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Vind je?
Nee, dat is een feit.
Voetbal is ook een spel met een geluksfactor, maar daar zijn zaken als tactiek en strategie wel belangrijker denk ik dan bij die sporten die ik net noem.
Sorry, maar je weet echt totaal niet waar je het over hebt.
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Schoenmaker, hou je bij je leest. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Voetbal is juist wel een spel met een grotere geluksfactor. 1 bal binnenkant paal of er vol op kan een hele wedstrijd al beslissen en dus het verschil zbepalen tussen winst kampioenschap, ontslag van een trainer etc. Laat staan de scheidsrechterlijke dwalingen etc.
Volgens mij heb je in die Amerikaanse sporten ook vaak meerdere scheidsrechters of heb ik dat mis?
Voetbal wil graag vooruitstrevend zijn, kijk dan eens naar het tennis, waar Hawkeye inmiddels een begrip is geworden. Hoog tijd dat ze zoiets in het voetbal op de doellijn ook een invoeren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zeg ook dat voetbal een hogere geluksfactor heeft. Maar ik vind het spelverloop bij Amerikaanse sporten maar niks. Als je 175 keer in een wedstrijd een punt of een goal ziet, dan is het speciale er bij mij af. Ik zie graag de ontlading na een goal of punt waar al zolang op werd gewacht.
PS: Ajax-Juventus is volledig uitverkocht, zelfs de slecht zicht plaatsen. Ik ben blij dat ik er heen ga. Wordt denk ik enorm sfeervol 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gaat ook niet alleen om punten, genoeg dingen om uit je dak van te gaan. In de NBA valt er genoeg te genieten. Blocks/rejections, skill moves, spectaculaire slams of een heerlijke alley-oop. Het is allemaal een beetje krom wat je zegt, ik heb genoeg vrouwen zinniger oevr sport horen praten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voor de niet kenner...ik heb geen idee wat je allemaal daar opsomt...
En jammer dat je verder nogal respectloos de discussie benadert. Je kan ook de moeite doen wat meer uitleg dan te geven. Alhoewel je ook kan accepteren dat niet iedereen het net zo leuk als jij vind.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Ik zeg ook dat voetbal een hogere geluksfactor heeft. Maar ik vind het spelverloop bij Amerikaanse sporten maar niks. Als je 175 keer in een wedstrijd een punt of een goal ziet, dan is het speciale er bij mij af. Ik zie graag de ontlading na een goal of punt waar al zolang op werd gewacht.
PS: Ajax-Juventus is volledig uitverkocht, zelfs de slecht zicht plaatsen. Ik ben blij dat ik er heen ga. Wordt denk ik enorm sfeervol
Ah oke, dan zijn we het wel eens. Ik heb ook niet echt wat met Basketbal en Football. Dan vind ik het echte Rugby nog leuker om te zien. Ijshockey en Honkbal zijn ook leuker wat mij betreft.
Ik hoop voor je dat Ajx het goed doet tegen Juve, maar ik vrees het ergste. Er zijn sowieso een hoop slecht zicht plaatsen in de Arena vind, al moet ik zeggen dat ik er al 6 jaar niet meer geweest ben. De eerste keer dat ik naar Ajax-PSV ging, was ook de prompt de eerste keer dat PSV verloor in de Arena helaas.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb eens bij de Johan Cruijff Schaal op de 1e ring gezeten, onderhand op veldhoogte. Dat keek echt heel kut.
Ik zit tegenwoordig eigenlijk alleen maar op de 2e ring. Vaak achter de goal. Al vind ik de lange zijde wel het best. Ik weet tegen Juve trouwens niet eens precies waar ik ziet. Kaarten liggen bij een vriend.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor de niet kenner...ik heb geen idee wat je allemaal daar opsomt...
En jammer dat je verder nogal respectloos de discussie benadert. Je kan ook de moeite doen wat meer uitleg dan te geven. Alhoewel je ook kan accepteren dat niet iedereen het net zo leuk als jij vind.
Je geeft dus toe dat je mening nergens op gebaseerd is? Ik krijg er wel jeuk van als iemand even gaat vertellen hoe de sport in elkaar zit terwijl diegene zich nooit in de sport verdiept heeft. Dat je het niet leuk vind is prima maar hou het daar dan bij.
Maar je hebt gelijk, ik moet niet het op de man spelen. Waarvoor mijn excuses.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, ik zeg dat ik het niet heel goed volg. Ik ken het een beetje en zeker algemeen gezien vind ik het niet zo veel aan. Niet voor niets slaan Amerikaanse sporten in NL niet heel goed aan terwijl onze sporten daar matig aanslaan. Ik kan niet genieten van dat soort sporten waar gewoon teveel show en punten inzitten dat het speciale voor mij weg is. Maar dat is persoonlijk.
Verder, excuses aanvaard.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Basketbal vind ik ook geen reet aan, ik erger me al bij voetbal aan die kleine overtredinkjes en dat die bestraft worden. Bij basketbal is het nog veel erger. Je hebt wel gelijk dat een alley oop mooi is, maar dat is gelijk ook het enige. De bal vliegt er verder altijd op dezelfde manier in het netje. Zelfs dunks zijn na 30 keer in een wedstrijd geen reet meer aan. Dat is het hele probleem met de Amerikaanse sporten, de puntentellingen zijn geen reet aan en halen heel veel spanning eruit. A&L zegt het al heel mooi, een 1-0 in de 90e minuut brengt tig keer meer ontlading met zich mee dan een 121-113 overwinning van een basketbal ploeg. Ontlading/emotie is het mooiste bij een sport, hoe vaker je de ontlading krijgt in een wedstrijd, hoe minder het wordt. Je juicht immers bij de 7-0 in een voetbalwedstrijd minder hard dan bij de 1-0.
Kos, kan jij me even uitleggen wat er in godsnaam snel is aan American Football(schande dat ze het woordje football gebruiken, alleen daarom moet je het eigenlijk al boycotten)??
Die gasten liggen elke minuut boven op elkaar, gaan vervolgens weer in een rijtje/opstelling staan om vervolgens 10 meter met een bal te lopen en weer boven op elkaar duiken om vervolgens weer in 2 opstellingen te gaan staan. En dat dan uren achter elkaar aan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ach, het kan nog altijd suffer. Nascar racen. Beetje 1000x hetzelfde suffe rondje rijden 
Ich bin Derrick
-
- 321 berichten
- 0 stemmen
Of wielrennen en schaatsen. 
De Mart Smeets-categorie zeg maar.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Verschrikkelijk, het erge is daar nog bij dat er ook 200 000 mensen op de tribune zitten, als er nou meer dan 2 bochten in zaten oké....
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ook niet mijn favoriete sporten, alleen de tour is wel ieder jaar een vaste prik. Dat heeft toch z'n charmes, vooral bergetappes zijn altijd spectaculair. De vlakke etappes (vooral aan het begin vd tour vaak) zijn over het algemeen geen reet aan.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Kos, kan jij me even uitleggen wat er in godsnaam snel is aan American Football(schande dat ze het woordje football gebruiken, alleen daarom moet je het eigenlijk al boycotten)??
Die gasten liggen elke minuut boven op elkaar, gaan vervolgens weer in een rijtje/opstelling staan om vervolgens 10 meter met een bal te lopen en weer boven op elkaar duiken om vervolgens weer in 2 opstellingen te gaan staan. En dat dan uren achter elkaar aan.
Misschien moet je eventjes opzoeken hoe de sport in elkaar zit. Moet ik hier nu werkelijk de spelregels en alles wat er omheen en achter zit gaan uitleggen?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wielrennen doet me ook niets. Net als wintersporten als schaatsen en skieen enzo. Ik heb ook niks met de komende winterspelen. Doe mij maar de zomerspelen met sporten als hockey enzo. Das wel geinig om naar te kijken.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8217 stemmen
Ach, het kan nog altijd suffer. Nascar racen. Beetje 1000x hetzelfde suffe rondje rijden
Dat is inderdaad een erg suffe sport om te zien.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Hoe je hockey leuker dan ijskhockey kunt vinden is me al helemaal een raadsel.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ijshockey vind ik wel leuk. Zie het alleen te weinig. Dat is denk ik de enige sport die ik tijdens de WS wel een beetje ga volgen denk ik.
Ik zie ook liever teamsporten dan individuele sporten.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ik ben ook niet zo van de wintersporten. Ijshockey en ski-afdalingen vind ik wel heel tof en die ga ik dan wel volgen.Misschien ook wat snowboarden. Schaatsen enzo kan me echt gestolen worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.