• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.003 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.187 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Haha hier nog 1. Ik zei tegen een vriend die meekeek, hopelijk kost die blessure Emanuelson een paar weken.

Eén van de weinige voetballers met een beetje techniek bij Ajax.

Hij zal wel vertrekken, maar dat is jammer. Een betere back gaan we waarschijnlijk niet krijgen.

Menace2society

• 426 berichten
  • 0 stemmen

Materny,over Urby.

Sorry,dan begreep ik het verkeerd.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou, Suarez wordt altijd wel extreem gezocht hoor. Komt ook door zijn spel, omdat hij overal tussendoor glipt en veel actie's maakt. Iemand als Koevermans krijgt echt zeker met veel minder aanslagen te maken. Omdat hij gewoon makkelijker te verdedigen is.

Klopt, heeft ook met zijn spel te maken. Afellay wordt bijvoorbeeld ook vaak aangevallen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Eén van de weinige voetballers met een beetje techniek bij Ajax.

Hij zal wel vertrekken, maar dat is jammer. Een betere back gaan we waarschijnlijk niet krijgen.

Scheelt dat ik jouw visie al heel lang niet kan volgen

Ik vind Urby een vreselijke voetballer. Nonchalant, instabiel, rendament 0 (sommigen doen net of hij steeds bepalend is maar op 1 weekje na met Feyenoord, Dordrecht en AZ heeft hij niks te zoeken voorin. En op het middenveld zijn er beteren en verdedigen kan hij niet. Zie de 1-1 van Feyenoord.

Blij als deze lapzwans opgedonderd is bij ons mooie Ajax. Als ik die dooie drol steeds zie sjokken of weer nonchalant de 49390e kutcorner zie nemen, dan word ik alweer geirriteerd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Klopt, heeft ook met zijn spel te maken. Afellay wordt bijvoorbeeld ook vaak aangevallen.

True.

Jammer dat scheidsrechters dit soort rasvoetballers niet wat beter beschermen. Van Basten hebben ze in Italie kapotgeschopt en in mindere mate wordt het nu nog steeds gedaan bij mooie, technische spelers door houthakkers als Grindheim bijvoorbeeld.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Scheelt dat ik jouw visie al heel lang niet kan volgen

Dat is wederzijds.

Ajax wordt de laatste jaren overspoeld met houthakkers (die vaak nog populair zijn ook). Liever de technische en nonchalante Urby dan vijf hardlopers.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vd Wiel, Vertonghen, De Zeeuw, Suarez etc. Genoeg spelers met een bovengemiddelde techniek bij Ajax. Emanuelson is ook erg technisch ja, maar jammer dat hij er geen flikker mee doet. Altijd weer is hij de grote dissonant in de ploeg. Bah.

Dan 10000000x liever mijn grote held Gabri. Die vandaag uitstekend de Zeeuw verving.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vd Wiel, Vertonghen, De Zeeuw, Suarez etc. Genoeg spelers met een bovengemiddelde techniek bij Ajax. Emanuelson is ook erg technisch ja, maar jammer dat hij er geen flikker mee doet. Altijd weer is hij de grote dissonant in de ploeg. Bah.

Vertonghen heeft natuurlijk geen boven gemiddelde techniek. De Zeeuw en Van der Wiel is aardig, maar ook niet ontzettend technisch.

Nog niet zo lang geleden was het merendeel technisch begaafd, dat is helaas al jaren niet meer het geval.

Dan 10000000x liever mijn grote held Gabri. Die vandaag uitstekend de Zeeuw verving.

Iedereen die ook maar indirect iets met Ajax te maken heeft vind je een held, behalve Urby dan.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vertonghens pirouette gezien?

En verder heeft hij een geweldige techniek. Alleen itt Urby is zijn techniek functioneel.

En jouw maatstaf in nog altijd 1995. Niet terecht. Het Ajax van bv 2002-2004 dat prijzen pakte had ook brekers als van Halst, Galasek, Heitinga etc.

PS: Ik vind lang niet iedereen een held bij Ajax. Genoeg spelers die ik zsm zie opdonderen en ons shirt niet waard zijn. Of daarbuiten waar ook nutteloze namen lopen. Rob Witschge bv.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vertonghens pirouette gezien?

Heb ik ook weleens gedaan op het veld. Het feit dat iemand een keer een pirouette doet wil nog niet zeggen dat je een goede techniek hebt.

En jouw maatstaf in nog altijd 1995. Niet terecht.

Nee hoor, alles van pakweg voor '99.

Het Ajax van bv 2002-2004 dat prijzen pakte had ook brekers als van Halst, Galasek, Heitinga etc.

Galasek was geen domme kracht, maar een slimme voetballer.

Van Halst is nuttig geweest maar absoluut geen Ajax speler natuurlijk. Heitinga heb ik genoeg over gezegd.

Maar dat er 1 of 2 spelers op kracht voetballen prima. Maar de tendens is dat Ajax meer op kracht gaan leunen i.p.v. op techniek.

PS: Ik vind lang niet iedereen een held bij Ajax. Genoeg spelers die ik zsm zie opdonderen en ons shirt niet waard zijn. Of daarbuiten waar ook nuttelozen namen lopen. Rob Witschge bv.

'Zoek bericht' op het woord 'held' (dat zijn ze nog niet allemaal).

Wat is er overigens mis met Rob Witschge?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Jij noemt brekers domme krachten. Ik noem ze uiterst nuttig en praat met respect over spelers als Galasek maar ook nu Gabri.

Verder sla je mijn zin over onder dat stukje van die pirouette. Vertonghen heeft een uitstekende techniek en gebruikt dat ook prima. Leer Urby dat eens.

PS: Met Witschge is niks mis maar zijn aanwezigheid is nutteloos. Kan dus prima weg.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Haha, zag net pas die schwalbe van Garcia. Komt aardig in de buurt bij die van Vincento (of hoe heette die ADO-speler?).

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jij noemt brekers domme krachten. Ik noem ze uiterst nuttig en praat met respect over spelers als Galasek maar ook nu Gabri.

Verder sla je mijn zin over onder dat stukje van die pirouette. Vertonghen heeft een uitstekende techniek en gebruikt dat ook prima. Leer Urby dat eens.

PS: Met Witschge is niks mis maar zijn aanwezigheid is nutteloos. Kan dus prima weg.

Vraag me eigenlijk af wat je slecht vind aan Urby? Vond hem prima spelen vandaag. Goed aanspeelpunt, kapt makkelijk bij mannetjes weg waardoor hij veel ruimte creëert, er zit snelheid in en hij heeft ook nog is een prima techniek(die bal aanname ). Laat die Sulejmani op deze manier maar op de tribune(die heeft namelijk in 1,5 jaar tijd nog geen teken van enig voetbaltalent laten zien) of verhuur hem.

De Zeeuw trekt overigens ook geen enkele goede corner voor het doel en was ook verschrikkelijk nonchalant een paar keer. Mensen zoeken Urby zijn negatieve kanten zo vaak op terwijl het echt niet alleen aan hem ligt.

Er zijn trouwens ook geen andere alternatieven op de linkerkant, dus je zou hier maar mee moeten leven

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Heb ik ook weleens gedaan op het veld. Het feit dat iemand een keer een pirouette doet wil nog niet zeggen dat je een goede techniek hebt.

Klopt, maar zijn sliding gister of zijn goals door afstandschoten getuigen wel van goede techniek. Verdedigen is ook een vak, zeg maar.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Wat ben ik trots.

Groningen speelt een fantastische eerste helft tegen Heracles uit, komt met 0-2 voor en scoort -duidelijk- nog een derde zelfs. Deze wordt onbegrijpelijk afgekeurd (waar liep de grens!?), maar ok.

Duidelijk wordt; Groningen is een paar klasse beter dan Heracles, dit worden drie punten!

Dan 2e helft, niks aan het handje. 1-2, 1-3.. en dan komt er zo'n Afrikaanse schop van die Sankoh zeg, daar krijg je echt een slappe van. Dom. Maar wel zwaar gestraft vind ik. Dan krijgen we nog een penalty tegen, die ik ook twijfelachtig vond -althans, op zich kon ie hem geven, maar zulke situaties komen zo vaak voor in een wedstrijd. Kost Bacuna zn eerste gele kaart en later een -verdiende- tweede gele kaart.

Nu weet ik zeker dat wanneer bijv. Jol, Van Veldhoven, Adelaar, De Jonge, Advocaat, Vloet, Maaskant, Atteveld enz. trainer waren van Groningen, ze hadden gejankt als een kleuter die zijn zin niet heeft gekregen, maar Ron Jans bleef -uiterlijk- beleefd t.o.v. de scheidsrechter en als een echte kerel keek hij eerst naar zichzelf en naar zijn team. Hier kunnen zoveel trainers een voorbeeld aan nemen.

Jammer dat ie tactisch niet zo sterk is.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Is dat diezelfde volwassen Jans die vol na een nederlaag de middelvinger opstak? Diezelfde Jans die tijdens AZ-Groningen in de nabespreking met van Gaal ruzie ging maken en persoonlijk werd?

Ooow, die Jans

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Ja, die.

Als jij met ''persoonlijk worden'' en ''ruzie ging maken'' verstaat dat Jans een andere mening over de wedstrijd had dan de heer Van Gaal, dan mag jij dat vinden.

Die middelvinger was natuurlijk pure frustratie van het moment zelf (net als de wegtrappende bal tegen Heerenveen vorig seizoen), maar ik geloof niet dat hij na afloop nog als een Jol zat te mieren.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kortom, elke coach heeft wel hun eigen geklaag en gezeur. Jans was zaterdag voor de camera een nette man maar er zijn genoeg momenten te vinden dat hij onbeschoft en slecht gedrag vertoonde.

En het is makkelijk het van de ene coach goed te praten en van de andere coach af te kraken, he?

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jans was zaterdag voor de camera een nette man maar er zijn genoeg momenten te vinden dat hij onbeschoft en slecht gedrag vertoonde.

Noem jij die momenten maar eens op, nu is het ongeloofwaardig wat je zegt.

En het is makkelijk het van de ene coach goed te praten en van de andere coach af te kraken, he?

Klopt. Maar ik kan er gewoon niks anders van maken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik noemde net al 2 momenten. En als ik even terugdenk zijn er wel meer. Ik heb Jans ook wel eens strontchagrijnig voor de camera's gezien.

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

Mag je chagrijnig zijn als je verliest?

Ik heb het puur over de Jol-types; altijd maar zeuren en zeiken over de scheidsrechters na afloop in plaats van naar je eigen te kijken.

Ik wacht op die momenten, ik ben benieuwd! Kom maar op!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb geen Groningen geheugenopslag dus ik weet ze niet uit mijn hoofd. Maar Jans heeft zich ook genoeg op verschillende manieren laten kennen. Jol zeurt over een scheids en Jans steekt een middelvinger op. Wat zou erger zijn...

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Ten eerste mag je zeiken op de scheids als die fouten maakt, ten tweede mag je de p in hebben als je verliest en ten derde is Jans een leuke coach, die het goed doet op tv. Net als Jol overigens.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb ook niks tegen Jans hoor. Leuke persoonlijkheid. Zoals ik dat Jol ook vind.

Beter dan zon dooie mus als Rutten. Zal vast een uitstekende coach zijn, maar veel suffer vind je ze niet. Ja, Bert van Marwijk misschien.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Beter dan zon dooie mus als Rutten.

Aha, daarom tsjilpt hij altijd zo

Ich bin Derrick

• 321 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb geen Groningen geheugenopslag dus ik weet ze niet uit mijn hoofd. Maar Jans heeft zich ook genoeg op verschillende manieren laten kennen. Jol zeurt over een scheids en Jans steekt een middelvinger op. Wat zou erger zijn...

Persoonlijk vind ik het lachwekkender als een trainer -van Ajax notabene- nuchter voor een wedstrijd begint over complotten of over een scheids die anti-Aax zou zijn dan een trainer die uit frustratie zijn middelvinger opsteekt in het heetst van de strijd. (93e minuut tegen Heerenveen)

Maar goed, dat is ieders mening.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Met van Hanegem wordt het ook steeds triester zeg:

Voetbalzone - Meepraten over voetbal. 'Het leek wel of het de bedoeling was dat Ajax dik moest winnen'

Wat een zure zult.

Ik vond Wegereef trouwens vrij behoorlijk fluiten.....

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ik als Ajacied in hart en nieren vond het gewoon bijzonder professioneel hoe Jans reageerde na afloop van de wedstrijd. Ik vind Jans een echte personality en een zeer sympathieke man. Niks mis mee, het feit dat ie een paar dingetjes in het verleden heeft gedaan vind ik totaal niet erg. Groningen is ook zijn eerste club waar hij hoofdverantwoordelijk is voor de selectie.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Jans heeft gewoon 100 x tot 10 geteld en reageerde professioneel. Zo hoort het. Als je harde dingen zegt, krijg je er achteraf alleen maar spijt van.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Jol zou trouwens niet misstaan in een doorsnee Flodder aflevering.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.