- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom ze allemaal de druk zo op die jongen moeten leggen. Beetje onnozele tactiek lijkt me.
Ook mijn idee. Al zegt Silva het nu he en hij speelt niet bij Ajax nu.
Maar ik zou ook niet zoveel druk op die jongens leggen, zoals Jol ook met Eriksen doet. Maargoed, het past wel bij Ajax. Er zijn denk ik weinig clubs waar grote jeugdige talenten al zo vroeg en zo jong vele kansen krijgen. Vind ik ook altijd wel mooi.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
De kans geven (wat me in dit geval nogal logisch lijkt, het is nota bene een international en iemand die zich al redelijk bewezen heeft) is wat anders dan meteen de hemel in prijzen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt er zo wel een beetje op dat Suarez het bijna als eis heeft gesteld bij het verlengen van zijn contract. Maar het zal ongetwijfeld een talent zijn n als Suarez zich hierdoor nog meer thuis gaat voelen bij Ajax is dat natuurlijk alleen maar goed.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Slechte dag voor de AusOpen-pool. Nu alleen Murray nog over.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Na een hopeloos begin gaat team otherfool de subleague prijs pakken 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Silva speelt momenteel bij Nacional en kent hem dus sowieso goed. En net als Suarez kennen ze hem ook van Uruguay. Waarom zouden zij een speler promoten bij Ajax die de ploeg niet sterker zou maken? Wat schiet Suarez daar mee op?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Denk je niet dat Suarez na 2,5 jaar Ajax kan beoordelen wat voor soort spelers de ploeg sterker kunnen maken? En Silva kent Ajax ook enorm goed. Ik zie het punt niet zo. Het is ook voor de leken wel duidelijk dat Ajax een creatieve aanvallende middenvelder die een goaltje kan scoren goed kan gebruiken. De andere opties die we nu hebben voldoen niet super.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Minder dan de 'echte' scouts kunnen ze het niet doen iig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
'Ajax in onderhandeling met Rudolf'
Bron: VI
Gergely Rudolf heeft de eerste onderhandelingen met Ajax achter de rug, bevestigde zijn zaakwaarnemer Filipovic Vladan tegen het Hongaarse Nemzeti Sport. De 24-jarige aanvaller van Debreceni VSC is in alle posities in de voorhoede inzetbaar.
De tienvoudig international (één doelpunt) deed van zich spreken in de Champions League. Debreceni werd weliswaar puntloos laatste in een poule met Fiorentina, Olympique Lyon en Liverpool, maar Rudolf scoorde twee keer tegen de Italianen.
Debreceni heeft interesse om Rudolf te verkopen, want het contract van de aanvaller loopt komende zomer af. Nu kan de club nog 750.000 euro voor hem vragen. Ajax weigert vooralsnog commentaar te geven op de onderhandelingen.
Rudolf debuteerde als professioneel voetballer bij het Franse AS Nancy, maar brak daar niet door. Hij keerde terug naar Hongarije waar hij in 46 competitiewedstrijden 22 keer doel trof. De spits was afgelopen seizoen hoofdrolspeler bij de ploeg die voor de vierde keer de Hongaarse titel won.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Minder dan de 'echte' scouts kunnen ze het niet doen iig.
Dat kunnen ze wel degelijk, er is niet zoveel mis met de Ajax scouting. Het probleem is dat ze overruled worden door trainers en TD's. De laaste jaren zijn er geen/amper spelers door de scouting gehaald.
Luque, Sno, Kuffour, Wielaert, Delorge, Soetaers, Oleguer, Collin, Silva, Rosenberg en Lindenbergh allemaal spelers op verzoek van TD's en/of trainers gehaald.
Daarnaast worden er nog spelers uit de bekende netwerken gehaald zoals, Ogararu, Cvitanich en Rosales van 'Traffic' en Atouba, Ze Roberto en Kerlon van zakenwaarnemer Raiola.
De Scouting kun je de laatste jaren weinig aanrekenen. Niet voor niks dat een succesvolle scout van PSV, geen potten breekt bij Ajax (Van der Zee).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ze Roberto?
Bedoel je niet zijn neef Ze Eduaro? 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom blijven wij enkel aanvallers halen, terwijl de nood achterin al jaren het hoogst is?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Waarom blijven wij enkel aanvallers halen, terwijl de nood achterin al jaren het hoogst is?
Ik denk dat Ajax ervan uitgaat dat Pantelic, Kennedy, Rommendahl, Urby en mogelijk ook Suarez aan hun laatste maanden bezig zijn.
Verder ben ik het met je eens hoor.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Achterin zit het op een linksback na best goed. Ik geloof 16 goals tegen momenteel. Dat is 1 of 2 meer als PSV en Twente dacht ik. Begin dit seizoen ook een serie van 6 duels ofzo zonder tegengoal gehad. Alleen de linksback positie is erg zwak. Maar een goede allround spits erbij die op alle plekken kan spelen lijkt me erg handig. Sowieso als hij aan de linkerkant zou kunnen spelen...
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Anita is zeker matig op de linksback,en vind hem sowieso niet goed genoeg voor Ajax,want waar moet die anders spelen dan linksback,waar geen betere spelers kunnen spelen?
Tegen AZ had die het ook weer erg moeilijk,leuk spelertje maar niet Ajax-waardig,ze moeten echt opschieten met iemand te vinden voor die positie,veel slechter kan het niet.
Zie zelfs Urby er liever spelen op die linksback.(En dat zegt wat)
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Persoonlijk zou ik er ook minimaal één centrale verdediger bij willen. Alderweireld is er mijn inziens nog niet klaar voor en ook onze zwakste schakel.
Daarnaast is een linksback natuurlijk ook vereist.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Ik vind Alderweireld als Centrale Back beter dan Vertonghen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Anita is zeker matig op de linksback,en vind hem sowieso niet goed genoeg voor Ajax,want waar moet die anders spelen dan linksback,waar geen betere spelers kunnen spelen?
Controlerende middenvelder zoals hij vorig jaar deed, niet in de basis ofzo maar een prima jongen om erbij te hebben. Jong, goedkoop, all-round en een behoorlijke voetballer.
Verkopen levert overigens ook geen knoop op, dan kun je beter afscheid nemen van de veel duurdere en oudere Atouba en Gabri.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Kai,prima jongen om erbij te hebben ben ik het mee eens ja,en als controlerende middenvelder kan die nog uit de voeten tegen tegenstanders als Ado en Sparta enz,maar tegen PSV enz schiet die dan ook toch tekort vind ik.
Ik vind Gabri toch een betere speler,maar ja,die raakt op leeftijd.
Zoals jij zegt,niet in de basis,daarvoor vind ik hem gewoon te matig.
En tja,allround speler,maar op geen enkele positie echt top,dus op de bank is het leuk of tegen kleine tegenstanders,maar zie hem tegen Juventus en Feyenoord liever niet spelen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik vind Alderweireld als Centrale Back beter dan Vertonghen.
Grootste manco is dat het ongeveer dezelfde types zijn. Ik geef daarbij dan overigens het voordeel aan Vertonghen.
Een beetje het probleem dat ze beide hebben is dat het geen echte stoppers zijn. 1-op-1 komen ze beide in de problemen en aanvallers kunnen ten alle tijden over het chocolade been van onze centrum verdedigers komen.
Beide zijn ook nog erg traag waardoor ze te vaak achteruit moeten lopen. Qua wendbaarheid zijn ze ook ondermaats, en worden door echte aanvallers makkelijk aan de kant gezet.
PSV 4 tegen doelpunten.
Anderlecht 3 tegen doelpunten.
Benfica 3 tegen doelpunten.
Ik kom nu overigens negatiever over dan ik ben, beide hebben best potentie en beoordeel ik als ruim voldoende. Er is echter nog veel ruimte voor verbetering.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegen PSV stond er een hele andere achterhoede met oa Atouba en Wielaert. En de andere 2 duels waren apart. 1 oefenpot (met 1 eigen goal van Aissati, remember) en 1 pot waarbij Ajax wist dat het sportief nog weinig belang had.
Je kan niet ontkennen dat de achterhoede dit seizoen veel beter presteert dan andere jaren. Ik vind Alderweireld en Vertonghen trouwens helemaal niet traag.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Grootste manco is dat het ongeveer dezelfde types zijn. Ik geef daarbij dan overigens het voordeel aan Vertonghen.
Een beetje het probleem dat ze beide hebben is dat het geen echte stoppers zijn. 1-op-1 komen ze beide in de problemen en aanvallers kunnen ten alle tijden over het chocolade been van onze centrum verdedigers komen.
Beide zijn ook nog erg traag waardoor ze te vaak achteruit moeten lopen. Qua wendbaarheid zijn ze ook ondermaats, en worden door echte aanvallers makkelijk aan de kant gezet.
PSV 4 tegen doelpunten.
Anderlecht 3 tegen doelpunten.
Benfica 3 tegen doelpunten.
Ik kom nu overigens negatiever over dan ik ben, beide hebben best potentie en beoordeel ik als ruim voldoende. Er is echter nog veel ruimte voor verbetering.
Ben het grotendeels met je eens,maar ja,Ajax is geen Manchester,Chelsea of Barcelona.
Verdedigers waar niks op aan te merken valt kun je nou eenmaal niet meer verwachten.
Voor de nederlandse competitie zijn het gewoon hele goede verdedigers.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
In de Veronica-gids staat dat PSV-Feyenoord nu komt en om half 9 Ajax-Nec,maar klopt dit?
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Oh We hebben het erover en hij stelt Anita niet op,hij was natuurlijk ook niet tevreden over hoe die speelde tegen AZ.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Ik vind Alderweireld niet zo traag. Vertonghen eigenlijk ook niet. Maar Alderwireld is een pure mandekker, wat ook zijn taak is en dat doet hij vrij goed. Maar Vertonghen is duidelijk geen echte verdediger. Hij moet inschuiven, maar dat lukt allemaal niet zo goed, en als mandekker is het ook geen echte killer.
Alderweireld kan er wel komen, maar voor Vertonghen moeten ze een andere rol zien te vinden.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Ja helemaal met kos eens. Vertonghen is van origine een middenvelder, geen verdediger. Dat zie je vooral terug in z'n positionering en dekking, hij laat vaak te veel ruimte open. Dan is het oneerlijk om van Alderweireld te verwachten dat hij dat wel even compenseert.
Niet dat het ze gaat lukken, maar Ajax heeft echt een type Douglas nodig.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Is Gabri nog niet helemaal fit of waarom speelt ie weer niet?
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3598 stemmen
Ongelooflijk hoe leeg de Arena is. Verkoop dan goedkopere kaartjes zodat er meer kinderen ofzo zitten. Dan hebben die kinderen ook een "ahum" leuke avond en ziet het stadion er (in hoeverre dat mogelijk is) niet zo troosteloos uit.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3598 stemmen
Commentaar lijkt wel uit een Ed Wood film te komen: Daar heeft Stekelenburg toch de handen vol aan. Dat is maar goed ook, want daar zit dan de bal tussen.
Wat een nivo weer 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.