- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Klopt, kijk maar naar de tijden in de Meer, Ajax met een veel minder budget toch altijd kampioen. Geld zegt toch niet alles, misschien wel in de Champions League, maar niet in de competitie.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Je moet het wel in perspectief zien vriend. Geef Ajax het budget van Liverpool en wij spelen al die halve finale's CL.
Over perspectief gesproken: Ajax heeft de grootste begroting van alle Eredivisie-ploegen en zelfs dan worden ze nog geen kampioen. Liverpool moet wedijveren met Manchester Utd, Chelsea, Arsenal en nu ook nog Man City. Dus als Liverpool al geen topclub is in jouw optiek, wat is Ajax dan?
Trouwens, deze vond ik wel grappig 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Met het geld van Liverpool kan elke club ver komen in de Europacup, mits je natuurlijk wel een beetje beleid voert. Real is HET voorbeeld dat met kutbeleid ook honderden miljoenen niet werkten. Maar om constant te presteren in een competitie met ploegen die ook veel geld hebben, dat is een stuk lastiger. We doen wel of Ajax ruim boven de rest uitsteekt, maar PSV heeft ook een fors budget en die hebben al een paar jaar meer nog CL inkomsten gehad. Nu ze die nu even kwijt zijn merk je ook dat zij de broekriem aantrekken.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
maar PSV heeft ook een fors budget en die hebben al een paar jaar meer nog CL inkomsten gehad. Nu ze die nu even kwijt zijn merk je ook dat zij de broekriem aantrekken.
Maar presteren ze nog steeds goed (en verdergaande in jouw redenering zelfs met nog minder geld).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar presteren ze nog steeds goed (en verdergaande in jouw redenering zelfs met nog minder geld).
Klopt. PSV heeft een beter beleid gevoerd de laatste jaren. Alhoewel zij vorig jaar met 1 verkeerde coach ook zomaar in kunnen storten.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Met het geld van Liverpool kan elke club ver komen in de Europacup, mits je natuurlijk wel een beetje beleid voert.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Behalve dat clubjes als NEC geen naam, status en verleden hebben waardoor de goede spelers toch wel wegblijven 
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Kwestie van geld, als je 10 jaar lang zo'n budgetverschil hebt krijg je vanzelf status etc.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ben benieuwd. Denk dat clubs als Man City en Chelsea nooit gaan bereiken wat clubs als Real, Ajax, Barcelona, Juve, Milan etc hebben bereikt.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Als ze niet een aantal decennia meer geld gaan krijgen dan de concurrentie niet nee.
Als ze gewoon 15 jaar lang een paar 100 miljoen meer dan de concurrentie hebben komen die CL titels vanzelf.
Als RKC vanaf volgend seizoen 70 miljoen per jaar krijgt en Ajax 7 miljoen wil ik nog wel eens zien of Ajax 10 seizoenen lang in de Eredivisie kan blijven en RKC geen kampioen wordt.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ben benieuwd. Denk dat clubs als Man City en Chelsea nooit gaan bereiken wat clubs als Real, Ajax, Barcelona, Juve, Milan etc hebben bereikt.
Tsja, de historie haal je nooit meer in. Al geef je dat soort ploegen een miljard. Maar sportief heeft Chelsea Real, Ajax, Juve en Milan allang achterhaald.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je vergeet alleen dat Ajax altijd al minder geld had dan de concurrentie in Europa. Toch resulteerde het in 4x de EC1 om eens wat te noemen. Ook in de jaren 70 en 90 had je Real, Juventus en Milan aan de top. Geld is belangrijk, daarom zal een club uit NL nooit meer structureel om Europese prijzen spelen als het zo blijft, maar visie, opleiding en doorzettingsvermogen telt zeker ook.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, de historie haal je nooit meer in. Maar sportief heeft Chelsea Real, Ajax, Juve en Milan allang achterhaald.
Op korte termijn hebben ze dat gedaan ja. Al heeft Chelsea de laatste 5 jaar op 2 landstitels en een verdwaalde FA cup ook niks noemenswaardigs gewonnen. Met geld kan je succes kopen, maar niet status en ook lang niet altijd de absolute hoofdprijzen. Er zijn genoeg clubs met veel geld. Of je nu 500 miljoen hebt of 700 miljoen, dat is nauwelijks meer verschil met zoveel geld.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Mwoah, in de jaren '70 en '90 waren de verschillen niet zo groot als nu.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou, ik denk dat het weinig verschilt. Ajax was in de jaren 70 ook bepaald niet 1 van de rijkste ploegen. Maar ze hadden wel 1 van de beste opleidingen van de wereld. De ploeg van toen was grotendeels eigen kweek. Idem jaren 90. Ook toen kon Ajax niet gigantisch kopen zoals toen clubs als Juventus, Real, Milan en Barcelona wel deden. Men had toen visie. En daarna volgde dat Bosman arrest. Dat heeft Ajax ook genekt.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Toen speelde geld natuurlijk lang niet zo'n grote rol als nu, dat lijkt me nogal logisch.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Babangida misschien naar Feyenoord.
Zijn broertje dan...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Toen speelde geld natuurlijk lang niet zo'n grote rol als nu, dat lijkt me nogal logisch.
Think again..
Ga je nog naar Ajax-NEC morgen trouwens? Er zijn pas 15.000 kaarten verkocht las ik. Leeft niet echt door het tijdstip half 7 en het niet super aantrekkelijke affiche plus koude weer.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die laatste twee aspecten boeien me totaal niet, enkel het tijdstip komt nu niet meer uit. Als het gewoon kwart voor negen was geweest zoals eerst was ik er zeker geweest. Bovendien denk ik dat dit duel weer schromelijk onderschat wordt door de Ajax-aanhang, laten we hopen dat de spelers het wel serieus nemen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eitje joh....effe 1 helft knallen, rustig uitspelen en fit blijven voor zondag.
Ik zeg 2-0 morgen.
En PSV wint van Feyenoord. Zou een leuk finale affiche zijn weer; Ajax-PSV. Goede herinneringen aan de vorige confrontaties tegen PSV in bekerfinales...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Schijnt dat voor PSV - Feyenoord ook maar zo'n 12.000 kaarten zijn verkocht?
Toch jammer dat dat bekervoetbal hier niet zo leeft als in Engeland ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Kan me niet voorstellen dat PSV-Fey maar 12.000 kijkers heeft. Als Ajax-Feyenoord het affiche was voor de beker, dan zat de ArenA vast goed vol. Of Ajax-PSV.
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
Ben erg benieuwd naar de topper van dit weekend,en als Ajax niet wint is de titel zelfs geen klein wondertje meer.
Een wedstrijd die alle kanten op kan.
Jol zei toen dat die alle moeilijke uitwedstrijden gehad heeft maar heeft de enige 2 uitwedstrijden sindsdien niet gewonnen(Utrecht en NAC) dus als die nu weer niet wint was die opmerking wel erg raar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die opmerking was sowieso al raar. Zelfs een Sparta of NEC uit wordt lastig.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. Silva: 'Lodeiro kan wat Honda kan, maar hij is bezetener'
Mijn verwachtingen zijn toch wel groot. Suarez, Jol, Silva..allemaal zeer lovend over hem.
Helaas pas inzet na Feyenoord uit zondag. Nja, kan hij tegen Twente de week erna debuteren.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Jol had alleen een video van hem gezien.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Ja, die drie hebben natuurlijk een objectieve mening...
Menace2society
-
- 426 berichten
- 0 stemmen
De dingen die ik hoor en gezien heb doen mij ook voor het eerst sinds jaren veel verwachten van een speler die redelijk onbekend is(dus tel spelers als De Zeeuw en Huntelaar niet mee,die kende ik,en dan weet je wat je kan verwachten)
Ik denk als hij zich snel aanpast,z'n niveau haalt en zich door ontwikkeld Ajax een hele goede aankoop gedaan heeft,maar je weet nooit of het een gevalletje suljemani wordt,dus het is afwachten.
kos
-
- 46719 berichten
- 8873 stemmen
Het lijkt mij ook wel een aardige speler wat ik er van hoor.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom ze allemaal de druk zo op die jongen moeten leggen. Beetje onnozele tactiek lijkt me.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, die drie hebben natuurlijk een objectieve mening...
Silva speelt momenteel bij Nacional en kent hem dus sowieso goed. En net als Suarez kennen ze hem ook van Uruguay. Waarom zouden zij een speler promoten bij Ajax die de ploeg niet sterker zou maken? Wat schiet Suarez daar mee op?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.