• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.116 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.615 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Waarom vind je dat dan? Iets roepen kunnen we allemaal. Beargumenteren is lastiger

Nou, een paar argumenten dan:

1. Het niveau van de Nederlandse competitie is de laatste jaren flink gezakt. 10 jaar geleden kon Feyenoord op een goede dag nog van Juventus winnen, nu zie ik zelfs Ajax dat niet meer doen.

2. Welke voormalige Eredivisie-toppers zijn de laatste paar jaar nu wel echt geslaagd in het buitenland? Huntelaar? Alves? Affelay? Heitinga? Kezman? Allemaal niet... enkel Sneijder komt in de buurt. En Suarez is nog lang niet zo dominant èn constant als Sneijder in zijn laatste jaar bij Ajax.

3. Suarez heeft het in Europa nog niet laten zien (zo'n voorronde potje tegen Slovan Bratislava zie ik niet als een serieuze test)

Dus tsja, ik zie het somber in. Het is wel goed dat de competitie in de breedte iets sterker is geworden. Ik zou het ook liever anders zien en eigenlijk vind ik ook wel dat ze in ieder geval bij Ajax op de goede weg zijn dit jaar (niet zozeer speltechnisch, maar de hoeveelheid eigen opgeleide spelers in de basis).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

EK2008 alweer vergeten A&L?

Overigens vind ik de voetballer Sneijder ook geweldig hoor. Ik hoop eigenlijk dat hij nog doorgroeit en een keertje in de top 10 beste spelers ter wereld terecht komt. Het is alleen zijn vervelende gedrag op het veld wat me stoort. Aan de andere kant, als er alleen maar droomvoetballers zouden rondlopen zou het ook wel een beetje saai zijn.

Zeker niet, schitterende goal van Sneijder tegen de Fransen en een wonderschone goal tegen de Italianen

Sneijder kan inderdaad nog beter worden. Wat sterker en wat dominanter. Maar op gebied van bv vrije trappen en afstandsschoten vind ik hem 1 van de beste middenvelders die er is.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Poef Sneijder heeft 2 of 3x wat doms gedaan tijdens een wedstrijd, nou BOEHOEEEEEEEE . Iedereen zit Sneijder altijd af te zeiken om zijn privézaken, iedereen zit hem daarop af te rekenen. Who cares? Hij hoeft je handje toch niet vast te houden? Niemand zeikt Dirk Kuijt toch ook af omdat hij de grootste scheinheilige kontenlikker op deze planeet is? Het kan me eigenlijk persoonlijk geen hol schelen wat een speler buiten het veld doet, als ze maar presteren op het veld.

Snap volkomen terecht waarom Sneijder en andere spelers heel erg boos zijn in dit geval, het is ook een belachelijke kaart die Lucio ontvangt, laat staan die 2 rode kaarten erna.

Wie heeft het over Sneijder buiten het veld? Ik niet.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wij verschilden sowieso al in voetbalsmaak. Sneijder mag soms arrogant zijn, maar dat soort spelers bepalen of je wel of niet een toernooi met succes speelt. Niet een dom werkpaard als Kuijt. Die jongen is een leuke werker, maar maar niet. Ik zou hem graag thuislaten.

Domme werkpaarden staan niet in de basis bij een Europese topclub.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Tsjah, eigenlijk is het voor mij persoonlijk niet eens meer van wereldbelang over Suarez na Ajax een supercarriere tegemoet gaat.

Bijvoorbeeld: Allemaal leuk en aardig dat Zlatan het fantastisch doet, maar slaap ik er beter van of wordt Ajax er kampioen van?Zolang ze eigenlijk maar top spelen bij Ajax, wat daarna komt is van minder groot belang voor mij.

Met Nederlandse spelers is het over het algemeen wel anders, vanwege het Nederlands elftal.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

1. Het niveau van de Nederlandse competitie is de laatste jaren flink gezakt. 10 jaar geleden kon Feyenoord op een goede dag nog van Juventus winnen, nu zie ik zelfs Ajax dat niet meer doen.

2. Welke voormalige Eredivisie-toppers zijn de laatste paar jaar nu wel echt geslaagd in het buitenland? Huntelaar? Alves? Affelay? Heitinga? Kezman? Allemaal niet... enkel Sneijder komt in de buurt. En Suarez is nog lang niet zo dominant èn constant als Sneijder in zijn laatste jaar bij Ajax.

3. Suarez heeft het in Europa nog niet laten zien (zo'n voorronde potje tegen Slovan Bratislava zie ik niet als een serieuze test)

Dus tsja, ik zie het somber in. Het is wel goed dat de competitie in de breedte iets sterker is geworden. Ik zou het ook liever anders zien en eigenlijk vind ik ook wel dat ze in ieder geval bij Ajax op de goede weg zijn dit jaar (niet zozeer speltechnisch, maar de hoeveelheid eigen opgeleide spelers in de basis).

1. PSV won een paar jaar terug van Milan. Ajax vorig jaar van HSV, Fiorentina en Marseille (maar wel eruit helaas. Twente van Schalke en ook uit bij Marseille. Ik geef Ajax ook een aardige kans tegen dit Juventus.

2. Je noemt alleen de Nederlanders nu. Wat dacht je nog van Zlatan, Chivu, Maxwell, Park, Lee, van Bommel en zo kan ik er nog een pak noemen.

3. Onzin. Suarez heeft veel goede Europese duels gespeeld. Denk eens aan zijn geniale draaiactie en voorzet waaruit Ajax tegen Marseille 2-1 maakte vorig jaar. Genoeg moois van Luis in Europa gezien. Ook bij Uruguay.

Het glas is halfvol of is halfleeg?:)

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Wie heeft het over Sneijder buiten het veld? Ik niet.

Ach iedereen heeft een hekel aan hem , maar hij kan wel voetballen. Nu hoor je overal doorseinen dat het terecht is en dat hij irritant is op het veld. Geef maar is 5 goede voorbeelden waarom we een hekel aan Sneijder zouden hebben als voetballer op het veld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico:

Kuijt speelt niet bij de absolute Europese top. Liverpool is niet goed genoeg. Kuijt zou bij de overige topclubs in Engeland niet in de basis spelen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Op geen enkele positie is hij ook echt uitstekend. Als zwerver en werkpaard is hij wel handig. Denk dat buiten Liverpool weinig grote clubs geïnteresseerd zijn in Kuijt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kuijt won exact 1 prijs ooit. De KNVB beker....met Utrecht

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nicolage Rico:

Kuijt speelt niet bij de absolute Europese top. Liverpool is niet goed genoeg. Kuijt zou bij de overige topclubs in Engeland niet in de basis spelen.

Dat Liverpool een dramatisch jaar heeft degradeert ze niet meteen in Europees aanzien. Liverpool is wel degelijk Europese top, het komt er alleen dit jaar niet uit.

In de laatste 6 jaar Championsleague:

- 2x finalist

- 1x 1/2 finale

- 1x 1/4 finale.

Dan behoor je in mijn ogen tot de absolute Europese top.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Dat Liverpool een dramatisch jaar heeft degradeert ze niet meteen in Europees aanzien. Liverpool is wel degelijk Europese top, het komt er alleen dit jaar niet uit.

In de laatste 6 jaar Championsleague:

- 2x finalist

- 1x 1/2 finale

- 1x 1/4 finale.

Dan behoor je in mijn ogen tot de absolute Europese top.

En de laatste landstitel is uit 1990...

Liverpool piekt soms goed, vooral Europees maar verder stellen ze weinig voor. Wel een mooie club hoor.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat is waar.

Maar wanneer je ieder jaar moet strijden met Manu, Arsenal en Chelsea voor het kampioenschap, hmmmm. In Europa is alles mogelijk, daarom halen ze daar wel de resultaten. Maar in de competitie zijn ze helaas nooit constant genoeg.

Tevens hebben ze soms de meest waardeloze spelers in de basis staan. Types als Lucas en N'Gog zou ik zelfs bij Ajax nog niet op de bank willen zien.........

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Een echte topclub weet ook constant te presteren. Het is lastig in de PL om 1e te worden, maar al 20 jaar niks is best treurig. Liverpool was ooit de grootste van het land. Het is toch ergens misgegaan.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Materny schreef:

Tevens hebben ze soms de meest waardeloze spelers in de basis staan. Types als Lucas en N'Gog zou ik zelfs bij Ajax nog niet op de bank willen zien.........

Hehe, onbewust haal je Nicolas Rico zijn redenatie onderuit, leuk

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Een echte topclub weet ook constant te presteren.

Hiermee zet je de deur wel wagenwijd open voor alle Ajax-tegenstanders. Het lukt ons zelfs geen twee weken om constant te presteren, hoewel de regelmaat die je daarin aantreft over een geheel jaar (of vijf) ook vrij constant is.

DieGo

• 5808 berichten
  • 2367 stemmen

Maar Ajax is toch ook al een tijdje geen echte topclub meer?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Alleen in imago e.d. inderdaad, denk ook niet dat de Ajacieden dit hier nog beweren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Hiermee zet je de deur wel wagenwijd open voor alle Ajax-tegenstanders. Het lukt ons zelfs geen twee weken om constant te presteren, hoewel de regelmaat die je daarin aantreft over een geheel jaar (of vijf) ook vrij constant is.

Ik kan moeilijk ontkennen dat Ajax het super doet. Maar het is pas 6 jaar terug dat Ajax kampioen was. Geen 20.

Ajax moet dit ook geen jaren meer meemaken, anders hebben we ook een probleem van jewelste.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Denk dat er bij Ajax wel een topsportklimaat(incl salarissen) heerst, de prestaties op het veld blijven alleen ver achter.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

1. PSV won een paar jaar terug van Milan. Ajax vorig jaar van HSV, Fiorentina en Marseille (maar wel eruit helaas. Twente van Schalke en ook uit bij Marseille. Ik geef Ajax ook een aardige kans tegen dit Juventus.

Dat waren mooie resultaten, maar die clubs zijn op zijn hoogst Europese middenmoters of het is alweer 5 jaar geleden (PSV).

2. Je noemt alleen de Nederlanders nu. Wat dacht je nog van Zlatan, Chivu, Maxwell, Park, Lee, van Bommel en zo kan ik er nog een pak noemen.

Ik had het over de laatste paar jaar, deze spelers zijn al even weg. Daarbij is Lee niet bij een Europese topclub terecht gekomen.

3. Onzin. Suarez heeft veel goede Europese duels gespeeld. Denk eens aan zijn geniale draaiactie en voorzet waaruit Ajax tegen Marseille 2-1 maakte vorig jaar. Genoeg moois van Luis in Europa gezien. Ook bij Uruguay.

Hij heeft heus wel een paar momenten gehad, maar al met al is het mij veel te weinig.

Het glas is halfvol of is halfleeg?:)

Bij jou in ieder geval voller dan bij mij (ik schenk er nog eentje in )

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hehe, onbewust haal je Nicolas Rico zijn redenatie onderuit, leuk

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik kan moeilijk ontkennen dat Ajax het super doet. Maar het is pas 6 jaar terug dat Ajax kampioen was. Geen 20.

Mickey Mouse competitie is ook geen Premiere League..... Denk dat Liverpool de laatste 10 jaar lachend kampioen waren gewoorden hadden ze hier mee gedaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Je moet het wel in perspectief zien vriend. Geef Ajax het budget van Liverpool en wij spelen al die halve finale's CL.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Geef datzelfde budget aan Haarlem...... Onzin dus. Jij noemt Liverpooll geen topploeg en draait er bij ajax omheen...

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Overschat het huidige Juve niet. Die zijn errug uit vorm

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Behoorlijk uit vorm inderdaad.

Maar Juventus op 75% is nog steeds een club waar het huidige Ajax moeite mee zal hebben denk ik. Desondanks heb ik hoop, en zie ik ze thuis wel minimaal een gelijkspel halen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je moet het wel in perspectief zien vriend. Geef Ajax het budget van Liverpool en wij spelen al die halve finale's CL.

Hier ben ik het niet met je eens A&L, wij hebben ook al jaren het hoogste budget in Nederland en er wordt vrij weinig mee gedaan..

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Johan Boskamp ondergaat hartoperatie.

Ex-Beveren en Dender-trainer Johan Boskamp heeft een operatie aan zijn hart ondergaan. Hij kreeg in het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis in Aalst, een ziekenhuis dat tot over de landsgrenzen bekend staat om z'n expertise, een stent ingeplant in zijn hartslagader. Die was voor 75 procent dichtgeslibd. De operatie is goed verlopen. Boskamp verblijft nu in het ziekenhuis van Asse en mag morgen of overmorgen al naar huis om verder te herstellen.

De 61-jarige Boskamp getuigde het voorbije weekend nog in Het Laatste Nieuws over de fysieke ellende die hij de jongste maanden moest doorstaan: een tijdelijke blindheid, de Mexicaanse griep, een operatie aan de sinussen, een cyste in zijn hoofd én hartproblemen. (hln/dea)

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hier ben ik het niet met je eens A&L, wij hebben ook al jaren het hoogste budget in Nederland en er wordt vrij weinig mee gedaan..

Kampioenschap had er dan minimaal wel eens in moeten zitten ja..

Maar het beleid is al jaren een zooitje, dat lijkt me toch wel duidelijk, ook voor overtuigde ajacieden. Daarnaast veel teveel ingezet op technische spelers en niet op een hecht team of continuiteit.. iets wat ze in Eindhoven wel snappen helaas.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.