• 16.026 nieuwsartikelen
  • 179.110 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.322 gebruikers
  • 9.393.537 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:
Dat zijn een hoop gele kaarten....... Had het andere team er niet ook wat moeten krijgen?

Dat vond Dickie ook...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik neem aan dat iedereen die de wedstrijd gezien heeft niet verbaasd is om de op het oog rare kaartenverhouding.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

Vrij logisch inderdaad. Het had alleen 0-0 moeten blijven, daar was het typisch een wedstrijd voor.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Overigens vind ik wel dat de verdediging van Ajax vandaag zeer goed speelde. Alle écht gevaarlijke momenten van AZ ontstonden min of meer toevallig (bal op de lat werd van richting veranderd, waar de reuze kans van Ari en de wereldredding van Vermeer op volgden. Die vrije trap waar Vermeer gestrekt op moest werd volledig onterecht gegeven, Vertonghen kreeg de bal duidelijk op zijn buik).
Aanvallend was het wederom zeer matig. Suarez is minder in vorm, maar wel altijd dreigend, de rest levert gewoon week op week een wanprestatie, wie je er ook neerzet.

Deze week werd er gezegd dat Aisatti niet goed wordt gebruikt. Nou, vandaag stond ie als verbindingsspeler opgesteld en wederom was het dramatisch. Net zoals tegen Utrecht mist ie DE kans om de wedstrijd open te breken en het oeverloze geschuif op het middenveld gaat in een bejaardentempo. Om nog maar te zwijgen van de drie vrije schietkansen die hij rond de 20 meter kreeg.

Hopelijk dat die Uruguayaan wat is, want zo'n Siem de Jong, dat kan echt niet.

Ik ben blij dat Ajax gewonnen heeft, maar heb ze zelden zo niet dominant gezien in eigen huis.

kos

• 46717 berichten
  • 8871 stemmen

BoordAppel schreef:
Vrij logisch inderdaad. Het had alleen 0-0 moeten blijven, daar was het typisch een wedstrijd voor.

AZ was toch wel wat beter hoor, als 1 van de latballen er in vliegt hadden ze hele grote problemen gehad.
Overigens een dramatisch middenveld zonder De Zeeuw, echt niet beter dan het middenveld van de gemiddelde subtopper

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3286 stemmen

In de eerste helft was AZ beter, in de tweede helft Ajax. Twente nu ook weer verder op achterstand. Mooi mooi.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Mooie extreem late gelijkmaker van VVV Venlo, pure gerechtigheid, gelukkig heeft Twente er ook geen 1 in geprikt. Mooi weekendje als Ajacied zijnde

Heb in de auto terug Langs de Lijn geluisterd, wat een ongelofelijke calimero is die Dick Advocaat: "Suarez is de schuld van alles! irritant dit, irritant dat, vervelend daar" Dacht dat coaches een voorbeeldfunctie hadden? Ajax speelde alleen goed omdat AZ ze liet spelen, ook de tweede helft...gaap

Koop een eierdop en zet die op zou ik zeggen, slechte verliezer!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Prachtige voetbalmiddag. Ajax was niet heel best tegen AZ, maar op basis van een goede 2e helft wonnen ze verdiend. AZ 2x op de lat geknald, Ajax met meer uitgespeelde kansen. De winst is niet onverdiend, maar wel wat gelukkig. Maar who cares? Vermeer was super, de achterhoede stond goed en Suarez is god. Alleen moet Jol eens na gaan denken. De Jong moet je niet opstellen. Had Gabri ingezet.
Op naar zondag haha. En of het niet mooi genoeg was zie je Feyenoord 1-1 spelen (al heb ik die pot niet gezien). Zondag dus hun op 7 punt achterstand zetten als het kan! En ook Twente weer gelijk. Wie weet is plek 2 nog haalbaar.

Vanavond trouwens Jol in Studio Voetbal voor wie hem wil zien.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Cool, even kijken vanavond!! Trouwens wel enorm vermakelijk in het stadion, Vermeer wordt uitgeroepen tot Man of the Match, iedereen klappen en applaudiseren. Wat volgt is een kansloze uittrap van Vermeer over de zijlijn

Viel me nu ook weer op en de tweede seizoenshelft van vorig seizoen, Vermeer kan echt de bal niet uittrappen. Dramatisch!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vermeer is een nuttige stand in, maar meer niet. Als hij een hele periode speelt, dan merk je dat hij nog lang niet zo ver als Steek is. Maar goed, vandaag was Vermeer prima. Geniale redding op de kopbal van Ari en de vrije trap voor de rust.

PS:

http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/PSV-en-Jonathan-Reis-per-direct-uit-elkaar.htm

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Dat zeker, hij heeft echt katachtige reflexen, weinig keepers hadden die bal van Ari gehad. Deed me een beetje denken aan die redding van Dida op het schot van vd Vaart in San Siro(2002/2003, kwartfinale).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Doe mij maar de save van Lobont tijdens Milan-Ajax. Bal week af en vloog de kruising in waar hij hem weg tilde. Zelden zon fantastische safe gezien.

YouTube - Save Bogdan Lobont

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Doe mij maar de save van Lobont tijdens Milan-Ajax. Bal week af en vloog de kruising in waar hij hem weg tilde. Zelden zon fantastische safe gezien.

YouTube - Save Bogdan Lobont

Dat is een klassieker, ik zei nog in de auto dat die redding van Vermeer op die vrije bal me aan de Lobont redding deed denken, al is die van Lobont van ongekende klasse natuurlijk. Prima keeper!

Kameraad van me is trouwens de ArenA uitgezet vandaag, waarschijnlijk een stadionverbod. De reden is nog belachelijker, hij STOND namelijk, jaja mensen: hij STOND(bovenste rij vak428) in een voetbalstadion. Dat kan natuurlijk niet Vertutteling van het voetbal...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kan me niet voorstellen dat dat de reden was. Ik heb ook een paar keer op de allerhoogste rij een kaartje gehad en dan sta je ook vaak zat een tijdje. Nooit wat gehoord.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

rep_robert schreef:

De reden is nog belachelijker, hij STOND namelijk, jaja mensen: hij STOND(bovenste rij vak428) in een voetbalstadion.

Hij stond zeker op iemand anders hoofd?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Kan me niet voorstellen dat dat de reden was. Ik heb ook een paar keer op de allerhoogste rij een kaartje gehad en dan sta je ook vaak zat een tijdje. Nooit wat gehoord.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hij stond zeker op iemand anders hoofd?

Nee, je mag officieel niet staan in de ArenA, alleen overal op de tweede ring staan de mensen bovenaan de tribunes, vanaf dit(!!!) seizoen komen de stewards opeens allemaal mensen bevelen dat ze moeten zitten. Ze kwamen vandaag ook weer op andere vakken mensen bevelen dat ze moesten zitten.

Er zijn 2 tribunes waar staan "gedoogd" wordt, 410 en Zuid 1e ring. Belachelijke regels.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Als dat echt klopt, dan is het wel dieptriest. Al vind ik het zelf nooit heel relex als mensen lager in rijen dat doen. Ik vind lekker zitten ook wel fijn. Maar de hoogste is niet erg, dan val je niemand lastig.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Nee, je mag officieel niet staan in de ArenA

Dus omdat iemand zich niet houdt aan de huisregels mag-ie niet meer komen? Shocking

En als je die regels belachelijk vindt, dan ga je toch gewoon niet?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ja, het is diep en diep triest, heb er geen woorden voor. Er komt vaak ook een sarcastische "ga staan als je voor Ajax bent" song door de vakken heen als de stewards weer in hun groepje naar boven komen, lekker als iedereen dan gaat staan

otherfool schreef:

(quote)

Dus omdat iemand zich niet houdt aan de huisregels mag-ie niet meer komen? Shocking

Ga naar de bibliotheek, daar hebben ze nog wel een afdeling met moralistische uitspraken.

Het blijft een voetbalstadion, die verplichte zitplekken is iets van de laatste jaren, geen mens die zich er aan houdt. Gaat natuurlijk nergens over, straks juich je te lang en wordt je het vak uitgezet...

Dit is iets wat van het bestuur en de beveiliging komt, geen enkele medesupporter die er last van heeft als mensen daar bovenin staan, waarom denk je dat ze ook gaan staan als dat liedje wordt ingezet wanneer de stewards weer komen zeiken?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Staan op de bovenste rij van het stadion, wat een vreselijke misdaad zeg. Ajax moet met zulke dingen niet zo truttig doen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax moet niks. Ajax is de baas in eigen huis, stelt huisregels op (en die zijn er echt niet voor niks) en als je het daar niet mee eens bent blijf je toch lekker thuis?

Lijkt mij wel prettig eigenlijk, als iedereen eens rustig blijft zitten en niet om de haverklap op zou springen. Ik zou denkelijk wel vaker gaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jij denkt als een emotieloze kijker. Niet als een supporter met passie en gevoel. Je kan beter een opera of een balletvoorstelling bezoeken als ik je zo hoor. No offence.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

voetbal=emotie (dus ook opspringen bij kansen en goals)

Als otherfool anders beweert snapt hij er niets van.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb een hekel aan hooligans en aan die lui die heel veel aandacht willen trekken in een stadion, maar het is volkomen menselijk als je eens springt, zingt, brult, vloekt en ook staat in een stadion. Anders kan je net zo goed Eredivisie Live kijken als je niet van een stadionsfeer in een stadion mag genieten.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Moetje nagaan dat veel hooligans vaak ook nog is normale mensen zijn met een normale baan.

Maarre, zelfs als je Eredivisie Live kijkt is voetbal emotie. Hoe kan je anders genieten van mooi positie spel, prachtige vrije bal etc. etc.

Dat is allemaal emotie.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Allemaal voorgeprogrammeerd. Eén of andere boerenlul gaat met kleppertjes zwaaien en de rest van het stadion doet oh zo emotioneel en passievol mee. Voor kleppertjes zwaaien mag je ook trommels slaan, Joduh Joduh roepen of andere infantiliteiten invullen. Met 'sta op als je voor .... bent' als absolute dieptepunt.

Ga eens zitten, hou je muil en kijk naar het edele spel! Drie maal klappen bij een goal en hupsakee verder maar weer. Emotie in een voetbalstadion doet denken aan Popstars ofzo, met van die gillende meiden die alles vet kewl vinden. Aaaaaaaaargh.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Tering, denk je er echt zo over? Wat emotieloos zeg, dat is echt niet gezond hoor Als je er zo bij voetbal over denkt moet je er eigenlijk bij alles zo over denken. Stel je hebt een date met een meisje: waarom immers romantisch een diner met 2 als je ook lekker binnen 5 minuten voor de tv een hap naar binnen kan werken, zonder onnodige poespas.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Allemaal voorgeprogrammeerd. Eén of andere boerenlul gaat met kleppertjes zwaaien en de rest van het stadion doet oh zo emotioneel en passievol mee. Voor kleppertjes zwaaien mag je ook trommels slaan, Joduh Joduh roepen of andere infantiliteiten invullen. Met 'sta op als je voor .... bent' als absolute dieptepunt.

Ga eens zitten, hou je muil en kijk naar het edele spel! Drie maal klappen bij een goal en hupsakee verder maar weer. Emotie in een voetbalstadion doet denken aan Popstars ofzo, met van die gillende meiden die alles vet kewl vinden. Aaaaaaaaargh.

Sfeer is meer dan alleen Joden Joden roepen en ''Sta op als'' zingen. Dat laatste hoor ik overigens nooit.

Dit is ook sfeer:

YouTube - Az - Ajax bekerfinale

Als je dat al niet mooi vind otherfool...

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Dat sta op is meer bij provincieclubs, vind ik ook ergerlijk. Bij Ajax zingen we het alleen gericht naar het vak waar de stewards sinds dit seizoen weer mensen op de bovenste rijen komen lastig vallen. Niet als serieus sfeermakend deuntje bedoeld, ook cynisme hoort thuis op de voetbaltribunes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.