- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Dat kan dus niet, want de échte voetballiefhebber juicht ook in de Kuip om een schitterende goal van Suarez, en vice versa.
En daar draait het om.
Moet je wel juichen dan als échte voetballiefhebber? Je beweert telkens het tegendeel. Nu praat je jezelf dus tegen.
Je hebt voetballiefhebbers die neutraal zijn en voetballiefhebbers die een club hebben uitgekozen. Als voetballiefhebber hoef ik dus niet persé te juichen voor Suarez.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Sommigen zijn gezegend met een clubliefde, anderen met een gebrek daaraan. 
voetballiefhebber zit IN het stadion. Volgens mij zit jij thuis gewoon in een wortelpak naar Oranje te kijken en met een ontbloot bovenlijf, springedn naar de FC van Groningen. Dan kan niemand het zien.
Gheghe 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Moet je wel juichen dan als échte voetballiefhebber?
Bij een schitterende goal? Lijkt me wel. Juichen kan ook inwendig, hoor. Of applaudisseren, iig je appreciatie tonen. Daarvoor kijk je naar het spelletje, ten slotte. Niet om iemand te zien ploeteren langs de zijlijn.
Wél voor een schitterende goal van diezelfde Suarez. Zo'n Bolat, dat is genieten, óók als je een sponsorloos AZ-shirtje aanhebt. Zo niet, dan ben je geen liefhebber. Maar supporter. Dat kan best hoor, rep_robert en eerder reinbo komen daar ook gewoon voor uit.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ik moet zeggen dat ik ook klapte voor de goal van Heerenveen tegen Ajax 2 weken geleden, fantastische combinatie in het centrum van de aanval en een geweldige goal. Die stift van Feyenoord tegen Ajax was ook een mooi doelpunt.
In mijn geval hielp de tussenstand ook wel een beetje 
Maar voetbal=emotie, in het geval met Bolat spreek je jezelf een beetje tegen. Dat doelpunt en het juichen is echte emotie.
Ik vind het ook een fantastisch moment, hoe hij ook wegrent nadat hij hem heeft gemaakt. Op neutraal gebied kan ik hier alleen maar om juichen.
Maar ik ben wel hard, sorry om te zeggen. Maar ik geniet van elke europese nederlaag van Feyenoord, vorig seizoen was dus ook erg geslaagd in dat opzicht moet ik zeggen. Dit seizoen wat minder omdat ze helaas geen Europees spelen 
Denk over het algemeen dat de voetballiefhebber thuis op de buis de hele zaterdagavond en zondagmiddag alle wedstrijden bekijkt en de mensen met clubliefde over het algemeen toch in het stadion te vinden zijn.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Je plaatst dingen teveel en te vaak in hokjes, otherfool. Ik genoot ook wel van de kopbal van Bolat, ook al baalde ik daar stevig van.
En onzin dat je als voetballiefhebber elke wedstrijd moet zien. Je bent filmliefhebber, kijk je heel de zaterdag en zondag naar films?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je plaatst dingen teveel en te vaak in hokjes, otherfool.
Overzicht voor alles, he 
Nuja, ik klapte de handen stuk. Daarom kijk je naar voetbal wmb. Ik begrijp prima dat supporters er van balen, en snap eigenlijk niet hoe je die 2 emoties mengt.
Maar voetbal=emotie, in het geval met Bolat spreek je jezelf een beetje tegen. Dat doelpunt en het juichen is echte emotie.
Ik vind het ook een fantastisch moment, hoe hij ook wegrent nadat hij hem heeft gemaakt. Op neutraal gebied kan ik hier alleen maar om juichen.
Ik had het meer over die perfecte kopbal. Ik blijf van mening dat als je een goal hebt gemaakt, je 1 arm omhoog doet en terug loopt naar je eigen helft.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Je verwart alleen dat jij een neutrale kijker ben en ik vaak voor een club supporter, in dit geval AZ, omdat het in Nederland speelt. Uiteraard zit ik te wachten op mooie momenten op het veld, ook van de zijde van Standard. Maar ik ga mijn handen niet kapot klappen, omdat ze scoren. Daarnaast is je handen stuk klappen Dom lemmingengedrag. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Klappen, of zelfs juichen, voor een knappe goal vind ik dus niet vallen onder dom lemmingengedrag he, maar dat weet jij ook wel 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ik blijf van mening dat als je een goal hebt gemaakt, je 1 arm omhoog doet en terug loopt naar je eigen helft.
Voetballers zijn robots. 
Als ik die keeper was, en ik maak de winnende, waardoor mijn club doorgaat in Europees verband, dan zou ik naar de kleedkamer rennen, mijn wortelpak uit mijn voetbaltas halen en 100x van de ene helft van het veld naar de andere kant van het veld rennen, of zelfs huppelen. Ook als er nog niet afgefloten zou zijn.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
En terwijl de Feyenoorders hier hoog opgeven van de 'fantastische sfeer' in de Kuip (ik moet dan altijd denken aan een kennis van me, ras-Feyenoorder, die niet meer met z'n kinderen naar de Kuip gaat omdat de sfeer zo agressief is geworden - zijn woorden, niet de mijne) blijkt de schuld ongeveer twee keer zo hoog te zijn als een jaar geleden. 
Ik ben benieuwd hoe ze dit nu weer recht gaan lullen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
haha ja, of wat die keeper dus deed. Geweldig man, kopbal was wel ok, maar de emotie maakte het moment!!!
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord heeft vorig seizoen een verlies geleden van 10 miljoen euro. Dat komt er nog eens bovenop. Daarnaast hebben ze de waarde van de selectie ook nog eens van de schuld afgehaald. Bij Feyenoord is het een stuk erger dan je denkt.
Ik kan mijn andere bericht niet vinden, waarin ik al vertelde dat Feyenoord geen schuld van 21 miljoen, maar van 42 miljoen heeft. Niets nieuws dus.
Feyenoord moet dus wel serieus spelers gaan verkopen. Makaay, de Guzman, Hofland en de Cler zullen de eerste wel zijn.
En, Zavo, de sfeer is lang niet meer zo agressief als destijds. Vooral rondom de rellen met ajax was het erg. En er zijn altijd van dat soort neanderthalers die a-sociaal lopen te schelden met woorden die je niet kende of die je niet wilt horen, waarbij ook nog eens liters speeksel meekomt. Voor kleine kinderen is een voetbalstadion helaas geen goede opvoedplaats.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Voetballers zijn robots. 
Als ik die keeper was, en ik maak de winnende, waardoor mijn club doorgaat in Europees verband, dan zou ik naar de kleedkamer rennen, mijn wortelpak uit mijn voetbaltas halen en 100x van de ene helft van het veld naar de andere kant van het veld rennen, of zelfs huppelen. Ook als er nog niet afgefloten zou zijn.
Ik geef eerlijk toe, er zijn uitzonderingen. Als keeper de beslissende maken 5 minuten in blessuretijd hoort daar wel bij idd. Ik vergeef het Bolat. Toch zit ik persoonlijk meer te genieten van zijn kopbal dan zijn sprint.
haha ja, of wat die keeper dus deed. Geweldig man, kopbal was wel ok, maar de emotie maakte het moment!!!
Wel OK!? Hij knikt hem haarfijn in de kruising, fantastische goal!
Ik vind het wel leuk trouwens dat 'wortelpak' ineens vaste vocabulaire in dit forum is geworden 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Sorry dat ik wortelpak zo vaak gebruik.
Het gaat om heel het moment. De ontlading hoort bij de goal en andersom. Heel dat moment was fantastisch (en een domper in één).
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Schandalig dat de KNVB Feyenoord de hand boven het hoofd blijft houden, blijft toestaan dat de club spelers aantrekt, terwijl ze clubs als RKC en Haarlem om een paar ton laten vallen.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ja als er geen publiek juicht bij een goal is het gewoon niets.
Ik houd niet van lege stadions en het is een maar een trieste bedoening als je niet eens emotie bij een doelpunt kan tonen of dat er uberhaupt verder niemand is om je emotie aan te tonen.
Publiek hoort er eenmaal bij en de emoties ook. Je doet het uiteindelijk allemaal om die goal te scoren, dat kan je niet emotieloos doen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Schandalig dat de KNVB Feyenoord de hand boven het hoofd blijft houden, blijft toestaan dat de club spelers aantrekt, terwijl ze clubs als RKC en Haarlem om een paar ton laten vallen.
Een club mag 3 jaar in categorie 1 verblijven. Dus er is weinig schandaligs aan.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ja als er geen publiek juicht bij een goal is het gewoon niets.
Ik houd niet van lege stadions en het is een maar een trieste bedoening als je niet eens emotie bij een doelpunt kan tonen of dat er uberhaupt verder niemand is om je emotie aan te tonen.
Publiek hoort er eenmaal bij en de emoties ook. Je doet het uiteindelijk allemaal om die goal te scoren, dat kan je niet emotieloos doen.
Daarnaast, het publiek zorgt vaak ook voor beter voetbal, in ieder geval voor meer adrenaline - dat bereikt de voetballer.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Als een club net zoveel schuld heeft als de hele begroting, zou er gewoon een transferverbod moeten zijn, het is ook pure competitievervalsing dat dit toegestaan wordt.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Als een club net zoveel schuld heeft als de hele begroting, zou er gewoon een transferverbod moeten zijn, het is ook pure competitievervalsing dat dit toegestaan wordt.
Ze trekken de waarde van de selectie af van de schulden. Dat is toegestaan.
Komen we ook weer bij die discussie: dat ajax op de beurs zit, is ook competitievervalsing, dat ze altijd op een droge grasmat spelen ook, dat Heracles op kunstgras speelt ook. Laten we daar niet weer over discussieëren.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ze trekken de waarde van de selectie af van de schulden. Dat is toegestaan.
Komen we ook weer bij die discussie: dat ajax op de beurs zit, is ook competitievervalsing, dat ze altijd met een droog grasmat spelen ook, dat Heracles op kunstgras speelt ook. Laten we daar niet weer over discussieëren.
Dus deze selectie is 38 miljoen waard? 
En die andere 'argumenten' van je hebben er niets mee te maken.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Heb ik dat gezegd? Maar dan is de schuld een stuk lager dan die 41 miljoen. De selectie van Feyenoord schijnt 20 miljoen waard te zijn. En dat klopt ongeveer ook wel.
Je begint over competitievervalsing, dan moet je ook naar de rest kijken.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Heb ik dat gezegd? Maar dan is de schuld een stuk lager dan die 41 miljoen. De selectie van Feyenoord schijnt 20 miljoen waard te zijn. En dat klopt ongeveer ook wel.
Dan hebben ze dus meer dan 20 miljoen schuld, dan vind ik het nog steeds competitievervalsing.
Dat slaat nergens op, het gaat hier over schulden, jij probeert het onderwerp te veranderen. Bovendien was het totale onzin wat je zei.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Feit is wel dat hier een aantal feyenoorders zitten die denken dat hun club de beste is en weten geen enkel negatief punt te vinden, terwijl die er meer dan zat zijn 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Nogmaals: weer niet die discussie.
De schulden zijn gemaakt door het slechte beleid van Bosz met name. Het zou niet slim zijn om Feyenoord, toch nog steeds een club met aanzien, ook in Europa, naar de donder te helpen. Het zou gewoon slecht zijn voor het Nederlands voetbal. Daarnaast is het nog steeds zo dat een club het recht heeft om 3 jaar in categorie 1 te verblijven. Feyenoord moet met acties komen, om de schulden te verkleinen. Vandaar dat ze ook amper (niet) zelf transfers doen, maar investeerders nodig hebben.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Feit is wel dat hier een aantal feyenoorders zitten die denken dat hun club de beste is en weten geen enkel negatief punt te vinden, terwijl die er meer dan zat zijn
Ik heb ze hier niet gezien.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Nogmaals: weer niet die discussie.
De schulden zijn gemaakt door het slechte beleid van Bosz met name. Het zou niet slim zijn om Feyenoord, toch nog steeds een club met aanzien, ook in Europa, naar de donder te helpen. Het zou gewoon slecht zijn voor het Nederlands voetbal. Daarnaast is het nog steeds zo dat een club het recht heeft om 3 jaar in categorie 1 te verblijven. Feyenoord moet met acties komen, om de schulden te verkleinen. Vandaar dat ze ook amper (niet) zelf transfers doen, maar investeerders nodig hebben.
Ze voeren nog steeds wanbeleid, want er worden nog steeds spelers aangetrokken (die ook nog eens niks toevoegen). Ik wil ook niet dat Feyenoord failliet gaat, maar juist daarom moet de KNVB ingrijpen, want als ze zo doorgaan gaat het juist mis. En dat geleur met externr investeerders, dat roepen ze al jaren en het blijkt allemaal onzin te zijn, je moet wel goed gek zijn om nog geld in die slangenkuil te storten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ajax, PSV en Feyenoord moeten inderdaad koste wat kost behouden blijven voor het Nederlands voetbal willen we in de toekomst nog een beetje kans hebben om weer eens een mooie internationale prijs te winnen. Er zijn genoeg eredivisie-clubs die door de doorsnee-voetballiefhebber en dus niet de fanatieke aanhang van zo'n club gemist kunnen worden als kiespijn.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ik heb ze hier niet gezien.
- Sfeer is niet zo fantastisch.
- Trouwheid valt mee, want in het hele land zitten de stadions vol.
- Er zitten veel rotte appels tussen, maar de hele tijd naar anderen wijzen dat die ook stout zijn.
- Ze zitten diep in de schulden en zitten bij alles en iedereen om geld te bedelen. Alle aankopen van dit seizoen zijn niet door Feyenoord zelf gedaan. Plus weer naar anderen wijzen.
- Makaay = niet zo goed als het legioen denkt(al weet ik niet precies hoe de opinie hier is). Dat cadeautje van Sankoh knalt elke bejaarde er wel in. Precies wat Makaay is, te oud en bejaard!
Maarja, zo gaat het de hele tijd al. Als er iets wordt gezegd wordt er eerst naar anderen gewezen.
Heb ik het serieus over sfeer, gaat er lacherig over gedaan worden en zo. Vraag me af met wat ik te maken heb hier 
Ik ga naar A'dam, mazzels. Hebben jullie ook weer wat rust aan jullie kop 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ze voeren nog steeds wanbeleid, want er worden nog steeds spelers aangetrokken (die ook nog eens niks toevoegen). Ik wil ook niet dat Feyenoord failliet gaat, maar juist daarom moet de KNVB ingrijpen, want als ze zo doorgaan gaat het juist mis. En dat geleur met externr investeerders, dat roepen ze al jaren en het blijkt allemaal onzin te zijn, je moet wel goed gek zijn om nog geld in die slangenkuil te storten.
Hoe kom je aan de bronnen dat het onzin is? De spelers die dit jaar zijn overgenomen, zijn via investeerders binnengehaald. En hoe bedoel je, ze voegen niets toe? Cissé heeft het even moeilijk, maar voegt nog altijd iets toe, Fernandez deed het behoorlijk, totdat hij geblesseerd raakte, Babovic redde de wedstrijd afgelopen zondag (en was speler van de week, en ik verwacht nog wat van hem) en Ignjatovic voegt niets toe, maar die is niet definitief overgenomen, dus ook geen transfergeld voor betaald.
De KNVB grijpt ook in. Feyenoord moet met een plan komen. En ik denk dat Feyenoord met Been en Beenhakker op de goede weg zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.