- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat die mafketels van Poznan hier nog props krijgen ook. Echt tuig is het.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Tsja, zij komen met een stuk of 10 000 man naar de Kuip en zetten de boel goed op stelten qua sfeer. Nog meer jaloezie? Ik bespeur echt heel weinig objectiviteit hier op het forum.
En waarom is het tuig?
Kan me tuig van Rotterdam herinneren in Nancy, Coruna en zelfs dus tegen Poznan, elke club heeft rotte appels, zo ook Feyenoord, dat er meerdere keren voor gestraft is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bij Lech komt het op grote schaal tegen, hebben al meerdere maken laten merken kinderen niet te ontzien etc.
Bij Feyenoord komt het niet op zo'n grote schaal voor, en bij Poznan en Legia is het bekend dat het rotvolk is. En dat het geescaleerd is destijds in Nancy ligt toch grotendeels aan de autoriteiten, die hadden de supporters nooit in het stadion moeten laten. Dat in Coruna stelde niks voor. Dan kan ik oo kwel over Ajax en Marseille beginnen, en Dinamo natuurlijk etc.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ja, anderen de schuld geven van misdragingen is altijd makkelijk he. Feit is dat er altijd rotte appels blijven ja.
Ik was in Marseille, kwam inderdaad een hele grote groep Maluku's tegen uit Nederland die ik niet in het stadion heb gezien, maar wel hebben lopen rellen tegen Marseille supporters.
Ook zonde, maar zoals ik al zei, bij elke club lopen er rotte appels rond.
Over de grootschaligheid kan ik weinig zeggen, feit is wel dat die mensen in Oostbloklanden onder veel minder fijne/erbarmelijke omstandigheden leven dan ons en voetbal vaak een uitweg voor hun normale leven is.
Dat mensen niet van hossende, springende mensen(410) houden is een eigen smaak. In de ArenA lopen ze natuurlijk ook rond, zuid 1(F-side)is natuurlijk ook van de oude engelse beleving en niet van die Ultra mentaliteit. Feit is wel dat ze de sfeer heel erg verhogen en dat heb je te respecteren en dat doen ze ook. Jammer dat een heleboel hier niet van het fanatieke voetbalsupporters cultuurtje houden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben ook fan van de sfeer in oostblok landen (vooral de balkan) maar in Polen vind ik eigenlijk te veel rotte appels zitten. Voor derest met je eens hoor.
Ik hou wel van fanatisme (zit zelf op Vak S) maar het moet nooit uitmonden in geweld.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Denk dat iedereen wel houdt van fanatiek gedrag (en dan bedoel ik niet die kansloze vechtmachines uit Polen). Gelukkig genoeg vakken in de Kuip waar supporters in goede en slechte tijden komen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Man, de Kuip zit voller dan vol en de laatste 5 jaren waren niet de beste uit Feyenoords geschiedenis. Als ik een resultaatsupporter zou zijn, was ik allang thuisgebleven.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Denk dat bij ruim 90% van de clubs de stadions wel vol zitten hoor. Om nou persé Feyenoord hierom te prijzen is in mijn ogen overdreven.
Enige clubs waar het stadion nooit uitverkocht raakt is Roda JC en Vitesse denk ik. Weet niet hoe het met RKC gesteld is op dit moment?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ik reageer puur op Bottleneck, dat de supporters in goede en slechte tijden komen. Dus ik prijs Feyenoord hier niet persé mee.
Daarnaast is het stadion van Feyenoord wel iets groter dan menig ander Nederlands stadion. Dat terzijde. Een stadion van 15.000 man is zo gevuld.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ja, maar Ajax en Feyenoord zijn de enige clubs met landelijke uitstraling. Dus het is ook makkelijker om een groot stadion te vullen. Dat zijn vaak ook wel belangrijke redenen waarom onze uitvakken als enige altijd vol zitten.
De provincieclubs halen wel het maximale uit hun bezoekersaantallen over het algemeen en breiden hun stadions ook steeds meer uit.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ik bedoel meer dat het redelijk opvallend is dat de Kuip nog zo vol zit, terwijl het sportief gezien dramatisch gaat. Het enige positieve van de komst van de oudjes, 2,5 jaar terug: er werden weer veel seizoenskaarten verkocht. Het jaar ervoor was bedroevend, ik denk dat er nooit zoveel seizoenskaarten verkocht zouden zijn als Makaay & Co niet waren gekomen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ach je ziet het ook aan de Open Dagen en de eerste training van het seizoen, hoe slecht de vooruitzichten ook zijn, het enthousiasme druipt ervan af.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Dat noem je hoop, daar zijn ze bij het bestuur van Ajax vaak ook goed in, hoop creëren 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
En nu alweer praten over het volgende seizoen
(altijd rond december - januari).
pico
-
- 7 berichten
- 0 stemmen
seizoen toesch. totaal gem. hoogste gemid. laagste gem.
2009-2010 5.95 M 19.4 k Ajax 48.3 k RKC 6.4 k
2008-2009 6.05 M 19.8 k Ajax 49.0 k Volendam 5.5 k
2007-2008 5.74 M 18.7 k Ajax 49.2 k Excelsior 3.1 k
2006-2007 5.51 M 18.0 k Ajax 48.3 k Excelsior 3.1 k
2005-2006 5.12 M 16.7 k Ajax 45.7 k RBC 4.3 k
2004-2005 4.96 M 16.2 k Ajax 47.6 k RBC 4.9 k
2003-2004 4.87 M 15.9 k Ajax 48.9 k Volendam 4.9 k
2002-2003 4.98 M 16.3 k Ajax 47.6 k Excelsior 3.1 k
2001-2002 4.76 M 15.6 k Feyenoord 39.8 k Den Bosch 5.2 k
2000-2001 4.72 M 15.4 k Feyenoord 37.6 k RBC 5.1 k
1999-2000 4.30 M 14.1 k Ajax 40.9 k Den Bosch 4.2 k
1998-1999 4.14 M 13.5 k Ajax 41.3 k Sparta 4.5 k
1997-1998 3.93 M 12.9 k Ajax 48.4 k Volendam 4.0 k
1996-1997 3.77 M 12.3 k Ajax 48.8 k RKC 4.0 k
1995-1996 3.16 M 10.3 k Feyenoord 26.4 k RKC 3.5 k
1994-1995 3.14 M 10.3 k Feyenoord 28.0 k Dordrecht 2.8 k
1993-1994 3.07 M 10.0 k PSV 25.8 k RKC 3.0 k
Zegt alleen helemaal niks.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Denk dat iedereen wel houdt van fanatiek gedrag
Think again. Een hoop mensen (zoals ik idd) willen gewoon lekker het voetballen kijken, staan er van die pipo's met vlaggetjes te zwaaien, dingen op het veld te gooien, een debiel liedje te zingen of iemand in elkaar te meppen omdat-ie een ander kleur shirtje aan heeft 
Verder idd erg knap dat Amsterdam (750K inwoners) en Rotterdam (600K) hun stadions vol krijgen die maar liefst dubbel zo groot zijn als Groningen (180K), Enschede (150K) en Heerenveen (30K).
Maar goed, het zal wel weer horen bij het mijn-papa-is-de-sterkste syndroom dat nogal welig tiert als het gaat om een futiel iets als een lullig voetbalpartijtje.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Inderdaad, wat stom van me, er zijn mensen die niet van een heerlijke ambiance houden
En dan heb ik het uiteraard niet over vlaggetjes en ongeregeldheden als iets op het veld gooien en vechten.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Vergis je niet, Otherfool houdt er echt niet van. En hij denkt dat hij een hoop medestanders heeft.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Ja, maar ik heb dan zoiets van...waarom ga je naar het stadion?
Je gaat juist naar het stadion voor de hele ambiance om een wedstrijd heen toch? Ook al ben je geen fanatieke supporter, er is altijd wel iets van de sfeer om een wedstrijd heen wat iemand leuk vind.
Als je puur en alleen voor het voetbal gaat en de rest eromheen helemaal 100% niks vind kan je de boel net zo goed op tv kijken lijkt me en heb je ook weinig te zoeken in een stadion.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Inderdaad, wat stom van me, er zijn mensen die niet van een heerlijke ambiance houden
En dan heb ik het uiteraard niet over vlaggetjes en ongeregeldheden als iets op het veld gooien en vechten.
Nou, blijven de debiele liedjes over. Staaa oooooooooop als je voor (vul maar in) bent. En dat is dan nog de meest intelligente. Twente eet je boeren- boerenkool. Joduh Joduh. Hij Is Een Homofiel. Suaaaaarez Woo-oh. Hand in Haaaand... Tjongejonge, 't is toch geen kindercreche...
Dom lemmingengedrag vind ik het.
Als je puur en alleen voor het voetbal gaat en de rest eromheen helemaal 100% niks vind kan je de boel net zo goed op tv kijken lijkt me.
Kom dan ook zelden in een stadion. Juist door dit soort stupide gedrag. Ik wil gewoon het voetbal kijken, en (ook bij FC Groningen) kunnen juichen als Ajax, PSV, Heerenveen of Twente een schitterende goal maakt. Maarja, dat mag dan weer niet 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Dan kan ik jou reactie wel begrijpen. Ieder z'n ding.
Ik vind het persoonlijk heerlijk, van tevoren een biertje drinken in het supportershome. Dan een wedstrijd bekijken en ook lekker (hersenloze liedjes volgens jou) zingen en vervolgens eventueel nagenieten in het supportershome.
Voor veel mensen is voetbal ook meer een sociaal gebeuren en zijn de dingen om het voetbal heen belangrijk(er).
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Nou, blijven de debiele liedjes over. Staaa oooooooooop als je voor (vul maar in) bent. En dat is dan nog de meest intelligente. Twente eet je boeren- boerenkool. Joduh Joduh. Hij Is Een Homofiel. Suaaaaarez Woo-oh. Hand in Haaaand... Tjongejonge, 't is toch geen kindercreche...
Tja ik kom er ook niet voor een intellectuele uitdaging.
Ik kan genieten van bijvoorbeeld Europacupwedstrijden, bij voorbaat tegen een grote buitenlandse club, als je ervaart waartoe een ambiance in staat is en hoe je kippenvel krijgt als zo'n 30.000 man een clublied zingen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Teksten van Sigmund Freud en Harry Mulisch bekken niet zo lekker in een stadion.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die Otherfool is echt 400 jaar te laat geboren
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Dan had hij het voetbal uit kunnen vinden. Misschien dat hij schoppen tegen Vikinghoofden wel mooi vindt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Hoewel, met een heel stadion Canon in D-majeur neuriën moet toch ook mooi zijn. 
Zal het volgende keer eens inzetten op vak JJ.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Om Harry Mulisch nu een intellectuele uitdaging te noemen...
Enfin, we mogen allicht concluderen dat de fans in het stadion zitten, en de voetballiefhebbers thuis blijven. Prima verdeling wmb. Kan ik lekker het volume omlaag draaien.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Om Harry Mulisch nu een intellectuele uitdaging te noemen...
Enfin, we mogen allicht concluderen dat de fans in het stadion zitten, en de voetballiefhebbers thuis blijven. Prima verdeling wmb. Kan ik lekker het volume omlaag draaien.
Dacht al dat je daarmee zou komen.
Je laatste opmerking slaat kant noch wal. De échte voetballiefhebber zit IN het stadion. Volgens mij zit jij thuis gewoon in een wortelpak naar Oranje te kijken en met een ontbloot bovenlijf, springedn naar de FC van Groningen. Dan kan niemand het zien.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat kan dus niet, want de échte voetballiefhebber juicht ook in de Kuip om een schitterende goal van Suarez, en vice versa.
Voor veel mensen is voetbal ook meer een sociaal gebeuren en zijn de dingen om het voetbal heen belangrijk(er).
En daar draait het om.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.