• 16.000 nieuwsartikelen
  • 179.051 films
  • 12.277 series
  • 34.095 seizoenen
  • 649.272 acteurs
  • 199.288 gebruikers
  • 9.391.079 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Het was niet grappig bedoelt.

Ik hoor niet anders, ook van ajacieden zelf, dat de sfeer in de sporthal, diep ondermaats is, en niet eens terug echoot op het betonnen bouwwerk.

Mij lijkt dat een vak, met de nummer 410 - of welk nummer dan ook - dit niet kan redden. Tifo's daargelaten. Die redden het voor een minuut of 10 (voor de wedstrijd nog wel).

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Hmm dan leef jij echt onder een (Betonnen) steen. Het is algemeen bekend dat de sfeer in de ArenA sterk is verbeterd sinds 410 begin vorig seizoen naar Zuid 2e ring(schuin boven de F-side) is verhuisd. Weet niet waar je dit soort onzin vandaan haalt en waar die Ajacieden die jij kent zitten elke wedstrijd.

Ken zelfs jaloerse boertjes van de Groninger FC die op Noord staan in de Euroborg die een tikkeltje jaloers zijn op de sfeer in de ArenA, aangezien het in de Euroborg ook niet al te best is het afgelopen jaar.

Songs als Dale, jelele, waar komen joden toch vandaan(wisselwerking met F-side) en Three little birds die door het hele stadion regelmatig tijdens de wedstrijd gaan bewijzen dit ook o.a.

Op Tifo gebied staat 410 samen met Twente bovenaan, bijna elke wedstrijd een prachtig(zelf gespoten) doek. Maar dat is van minder belang op de sfeer tijdens de wedstrijd denk ik.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Als het los is, dan kolkt de Kuip ook echt helemaal

Vind daarentegen de aanblik van zo'n vak dat druk zwaait met vlaggen terwijl de rest van het stadion overwegend tam is niet echt indrukwekkend. Tifo-acties kunnen me sowieso gestolen worden, en ook die hele ratrace van welke club heeft de beste acties en wie vingerverft het leukste spandoek.

Maar het is niet zo erg als bij PSV waar het volume uit de speakers aan het begin alles (of beter gezegd niets..) overstemt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sfeer in de Arena, who cares, kom er toch nooit, zelfs niet voor een galmconcert.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

En jullie vond de sfeer tegen Groningen afgelopen weekend ook fantastisch zeker?

Ken eigenlijk niemand die positief is over de sfeer in de Kuip, behalve de Feyenoorders zelf overal online.

Die oude gammele Engelse sfeer is echt verleden tijd, jullie denken zeker ook dat in Engeland nog de beste sfeer hangt van Europa?

En het gaat niet alleen om vlaggen zwaaien, als je is luistert hoor je gewoon dat we de hele wedstrijd zingen. Tuurlijk zingt het hele stadion niet de hele wedstrijd, waar wel in Nederland? We zijn geen Griekenland of Argentinië, met fanatieke supporters op de lange zijdes EN op de korte zijdes.

Denk dat sommige mensen hier in sprookjesland leven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die oude gammele Engelse sfeer is echt verleden tijd, jullie denken zeker ook dat in Engeland nog de beste sfeer hangt van Europa?

Euhh... ja . Nergens zo'n sfeer las in Engeland, als je het tegenovergestelde wil beweren dan ben je nooit naar een PL match geweest. En de Kuip is heel sfeervol, Britse vrienden van me waren onder de indruk (en ja die zijn ook in de ArenA geweest) en zelfs vrienden van me die voor Ajax zijn geven dit toe. Je wordt een beetje een karikatuur van jezelf maar leuk is het allemaal wel .

edit: zoals Rico zegt kan het soms beter maar nog steeds de meest sfeervolle club uit Nederland.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

En jullie vond de sfeer tegen Groningen afgelopen weekend ook fantastisch zeker?

Ken eigenlijk niemand die positief is over de sfeer in de Kuip, behalve de Feyenoorders zelf overal online.

En het gaat niet alleen om vlaggen zwaaien, als je is luistert hoor je gewoon dat we de hele wedstrijd zingen. Tuurlijk zingt het hele stadion niet de hele wedstrijd, waar wel in Nederland? We zijn geen Griekenland of Argentinië, met fanatieke supporters op de lange zijdes EN op de korte zijdes.

Denk dat sommige mensen hier in sprookjesland leven.

Haha, je hoort overal in het land dat de Kuip het mooiste stadion is met de mooiste sfeer. Dat zijn niet alleen de Feyenoorders zelf. Feyenoord (de Kuip) is nota bene op de 10e plaats qua atmosfeer in Europa geëindigd in een Engels blad. Dat zal je niks zeggen, maar kom dan niet aan met: alleen de Feyenoorders zelf vinden de sfeer goed. Ik geef toe dat het in bepaalde wedstrijden een stuk beter kan, maar Feyenoord staat qua sfeer nog altijd op eenzame hoogte boven ajax.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Juist in de Premier League hangt er een dra-ma-tische sfeer in de stadions. Leuk dat jullie je allemaal verdiept hebben in supportersculturen. Ik houd me er dagelijks mee bezig namelijk en laat me dus niet informeren door vriendjes die even dingetjes zeggen. Tijden veranderen, de ultra cultuur heeft het voetbal overgenomen. Stadions in Griekenland kolken elke wedstrijd. De Tornados van Rapid Wien in het uitvak zingen en springen luider dan ooit. Denk dat Lech Poznan vorig jaar in de Kuip heeft bewezen hoe de sfeer in Oost Europa is.

De sfeer in Oost Europese landen is tig keer beter dan in West Europese landen als Nederland, Spanje en Engeland.

Dan begin ik nog niet eens over Argentinie, bijna alle clubs die uitvakken van duizenden mensen vol trekken en 180 minuten lang los gaan. Beter vind je het niet..

Keek laatst zelfs een Liverpool wedstrijd, waar de sfeer zo fantastisch zou moeten zijn, op het YNWA in het begin muisstil in het hele stadion.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha, je hoort overal in het land dat de Kuip het mooiste stadion is met de mooiste sfeer. Dat zijn niet alleen de Feyenoorders zelf. Feyenoord (de Kuip) is nota bene op de 10e plaats qua atmosfeer in Europa geëindigd in een Engels blad. Dat zal je niks zeggen, maar kom dan niet aan met: alleen de Feyenoorders zelf vinden de sfeer goed. Ik geef toe dat het in bepaalde wedstrijden een stuk beter kan, maar Feyenoord staat qua sfeer nog altijd op eenzame hoogte boven ajax.

Kijk voor de grap is fotoverslagen van andere clubs die op bezoek komen in de Kuip, een vakje vol Tukkers zingt de hele Kuip eruit!

Dat jij zoveel waarde hecht aan media kan mij een rotzorg wezen, maar die mensen hebben totaal geen verstand van de supporterscultuur.

Mooiste stadion is wat anders dan de beste sfeer in mijn ogen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Je maakt jezelf wel lachwekkend door de ArenA sfeervol te noemen en de stadions in de Premier League niet.

Dat de Oostblokkers gek zijn, wisten we al. Die springen en zingen, in ontblote bovenlichamen, hun kelen schor. Heeft ook iets te maken met het milieu waarin ze leven, denk ik. In sommige landen hebben ze niet zoveel als wij en leven ze nóg meer voor het voetbal.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Kijk voor de grap is fotoverslagen van andere clubs die op bezoek komen in de Kuip, een vakje vol Tukkers zingt de hele Kuip eruit!

Dat jij zoveel waarde hecht aan media kan mij een rotzorg wezen, maar die mensen hebben totaal geen verstand van de supporterscultuur.

Misschien dat hun trommel erboven uitsteekt, daar heb je het ook wel mee gehad.

En een mooi stadion (dichtbij het veld zitten, een stadion dat voetbal uitademt) kan zeker wel ten goede komen voor de sfeer.

En ik heb het uiteraard niet alleen over de media. Ik geloof dat jij tot nu toe de enige (misschien samen met ajax&litmanen) bent die positief is over de sfeer in de ArenA. Maar goed, jij houdt je er dan ook mee bezig...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb die Tukkers Het Legioen nog nooit horen overstemmen, die vallen zelfs behoorlijk tegen. Als je dat in Oostbloklanden sfeer noemt, heel erg vijandige sfeer en mondt bijna altijd uit in een Massacre buiten het stadion. Wat ik al dacht over rep_robert, bevestigt hij nu maar.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Terwijl hij dat zou moeten weten, want hij is er mee bezig.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Misschien omdat ik en Ajax&Litmanen er blijkbaar wel verstand van hebben en onze mening niet baseren op 10 jaar geleden, zoals jullie overduidelijk wel doen. VAK410 is bekend in het binnen en buitenland, ze hebben zichzelf duidelijk op de kaart gezet de afgelopen jaren, kan je van het Legioen niet zeggen.

De Premier League is gewoon niet meer wat het is geweest, de commercie viert hoogtij en dat merk je in de stadions.

Voor een authentieke Engelse sfeer kan je beter naar de 2e of 3e divisieclubs gaan.

Ik laat zo wel even een filmpje zien over hoe het er bij Man U er tegenwoordig aan toegaat. Dat zal je ogen openen.

@ Naomi Watts, wat dacht je dan over mij?

Tuurlijk is het vijandig, dat maakt sfeer toch juist zo mooi?? Dat jij geniet van 3x hand in hand kameraadjes en 2x we shall not be moved in een stadion zegt meer over jou dan over mij.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Vechten hoort in mijn visie niet bij een goede sfeer.

Zegt meer iets over jou dat jij dat wel vindt. Aparte keuze voor een goede sfeer.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

een vakje vol Tukkers zingt de hele Kuip eruit!

Jij fixeert je teveel op buitenlandse clubs met een traditie in tifo en springen, dat naäpen is triest omdat het alleen effect heeft als een heel stadion het doet.

En die Tukkers met die Duracell-trommeltjes, vreselijk.

En sowieso brengt uitpubliek als het goed is meer sfeer mee (als de stand goed verloopt..), maar onder de indruk van bezoekende Nl-clubs ben ik zelden.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

YouTube - Manchester United - A short history of the Stretford End

Dit filmpje zegt alles over hoe het in Engeland gesteld is, zelfde de fanatieke Engelse supporters zien dit en richten eigen clubs op en distanciëren zich van o.a. Manchester United.

http://nl.wikipedia.org/wiki/FC_United_of_Manchester

Over Twente geef ik ook toe dat het gebonk op die trommels niet mijn ding is, dat zijn echt lompe dingen. Maar als je daardoor een goede sfeer van 90 minuten lang kan creëeren, waarom niet?

Waarom vindt jij Na-apen triest Bottleneck? Is die hele wannabe Engelse sfeer ook niet nage-aapt dan?We shall not be moved??Zingen ze in elk Engelse stadion, onorigineler kan het niet!

Die casual cultuur die er bijvoorbeeld bij Feyenoord hangt, allemaal nep, nep en nog is nep. Eigenlijk is er niets origineel in Nederland aan sfeer, zelfs niet in de Kuip.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

Ik laat zo wel even een filmpje zien over hoe het er bij Man U er tegenwoordig aan toegaat. Dat zal je ogen openen.

Man U staat natuurlijk ook niet bekend om de sfeer...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

@ Naomi Watts, wat dacht je dan over mij?

Dat je meer de denkwijze hebt van een hooligan dan een supporter.

Tuurlijk is het vijandig, dat maakt sfeer toch juist zo mooi?? Dat jij geniet van 3x hand in hand kameraadjes en 2x we shall not be moved in een stadion zegt meer over jou dan over mij.

Rivaliteit moet sportief blijven. Je moe tachteraf niet bang zijn om een mes in je ruggengraat te krijgen.

Man U heeft nooit sfeer gehad, een beetje het PSV van Engeland.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Ja en Arsenal ook niet, Chelsea ook niet, Tottenham ook niet. Dan houd je alleen Liverpool over maar dat is ook een zwaar overschatte sfeer, eigenlijk exact hetzelfde als de rest van de bovengenoemde, alleen zij hebben You'll Never Walk Alone aan het begin en aan het einde vd wedstrijd.

Wat er buiten de stadions gebeurt is inderdaad niet altijd goed in Oost-Europa, maar binnenin is het voor simpele supporters als ons in Nederland niet te evenaren.

En over Lech Poznan, volgens mij waren het juist die hooli's van Feyenoord die zich misdroegen tegen hun(supporters van de tribune gegooid toch?) en Lech Poznan als enige zorgde voor een positieve atmosfeer in de kuip!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Misschien omdat ik en Ajax&Litmanen er blijkbaar wel verstand van hebben en onze mening niet baseren op 10 jaar geleden, zoals jullie overduidelijk wel doen. VAK410 is bekend in het binnen en buitenland,

Als ze zelf op de camping zitten, we ja....

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Weer zo grappig, bespeur ik hier enige vorm van jaloezie Inhoudelijk is het namelijk allemaal niets!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Het is toch om te bescheuren dat je verkondigt dat je zegt dat vak 410 berucht is in het binnen -en buitenland. In Nederland weten ze amper dat de veeschuur in amsterdam uit vakken bestaat.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4090 stemmen

Ja, 410 heeft nou eenmaal de reputatie van de vele acties die zijn gehouden. Ik ben echt niet zo eenzijdig als jullie denken hoor, ik bekijk sites van meerdere groeperingen in Nederland, want ik vind het leuk om te kijken.

Plus het feit dat je zo te weten komt waar je terecht komt als je een uitwedstrijd bezoekt. Daarom hoop ik ook dat clubs als Cambuur en MVV promoveren, die hebben qua sfeer veel meer te bieden dan een VVV of RKC, wat dus automatisch het bezoeken van een wedstrijd leuker maakt dan weer het doelloze afdalen naar Kerkrade in een sfeerloze ambiance.

Om maar even iets te noemen, kent iemand de Ultras Mestreech?

Een zeer goede groep uit Maastricht die zichzelf ook goed op de kaart zetten voor MVV.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Dat is weer een andere discussie. Ik heb liever dat VVV - met Honda - in de Eredivisie blijft, want die hebben wat meer op het veld te laten zien dan een MVV.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Waarom vindt jij Na-apen triest Bottleneck? Is die hele wannabe Engelse sfeer ook niet nage-aapt dan?We shall not be moved??Zingen ze in elk Engelse stadion, onorigineler kan het niet!

Zingen is in ieder geval iets wat al zo lang ik Feyenoord ken erbij hoort, wát je zingt is een tweede, want in z'n algemeenheid is 90% van de songs wel ergens gebaseerd op andere of buitenlandse clubs, maakt niet veel uit. Clubliederen blijven wel het mooist natuurlijk, daar niet van. Maar je als een springende indiaan gedragen vind ik veel verder staan van de Nl-voetbalcultuur.

Nicolage Rico schreef:

Het is toch om te bescheuren dat je verkondigt dat je zegt dat vak 410 berucht is in het binnen -en buitenland. In Nederland weten ze amper dat het veeschuur in amsterdam uit vakken bestaat.

Wishful thinking noemen ze dat

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

rep_robert schreef:

Daarom hoop ik ook dat clubs als Cambuur en MVV promoveren, die hebben qua sfeer veel meer te bieden dan een VVV of RKC, wat dus automatisch het bezoeken van een wedstrijd leuker maakt dan weer het doelloze afdalen naar Kerkrade in een sfeerloze ambiance. Om maar even iets te noemen, kent iemand de Ultras Mestreech? Een zeer goede groep uit Maastricht die zichzelf ook goed op de kaart zetten voor MVV.

Dat ben ik wel met je eens qua sfeer dan en niet voetbal. Ben eens bij MVV-Roda geweest met een vriend en dat was erg leuk, of NAC-Willem II. Punt is dat sfeer bijna overal achteruit, ook een club als ADO valt tegen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vak 410 berucht in het buitenland? Deze gast .

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4555 stemmen

rep_robert schreef:

Denk dat Lech Poznan vorig jaar in de Kuip heeft bewezen hoe de sfeer in Oost Europa is.

Ik heb de supporters van Lech Poznan dit jaar bezig gezien in Brugge en kan dit enkel maar bevestigen. Ze waren ronduit indrukwekkend! Het strafste dat ik al gezien had.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.