- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik niet, vond dat AZ nog steeds de beste kansen had om 0-2 en eigenlijk ook na die wissel vrijwel niet meer in de problemen is geweest de laatste 15 minuten.... Nou vooruit 14 minuten.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik vraag me trouwens ook af of de vrije trap voor Luik waaruit de goal valt niet gewoon een vrije trap voor AZ was. Volgens mij schopten zij juist Schaars omver.
Er was eerst een overtreding van AZ, maar daarna zaagde Traoré Schaars doormidden inderdaad. Schandalig dat daar niet minstens geel voor werd gegeven. De Camargo had met zijn idiote overtredingen ook wel minstens 1 keer geel verdiend. Met die wilde armbewegingen had hij van een scheidsrechter als Nijhuis al 2 keer rood gehad.
Verder wel balen, maar eerlijk is eerlijk, AZ speelde niet erg overtuigend. Eigenlijk was behalve Arsenal geen enkel team is deze poule CL-waardig, dus misschien is het maar beter ook.
Nu weer lekker op de competitie richten en hopelijk de boel weer een beetje op orde krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Ik niet, vond dat AZ nog steeds de beste kansen had om 0-2 en eigenlijk ook na die wissel vrijwel niet meer in de problemen is geweest de laatste 15 minuten.... Nou vooruit 14 minuten.
Toch voelde je aan alles dat het 1-1 zou worden. Makkelijk achteraf praten, maar ik was er overtuigd van. Misschien kwam dat door een lichte angst.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Standard overwintert Europees

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Standard overwintert Europees
Ajax knalt Anderlecht donderdag er vast uit. Dan moeten wij maar een beetje ''wraak'' nemen 
Al vind ik winst op NEC morgen belangrijker...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
NEC lijkt me niet zo'n probleem, maar NAC - Ajax die week daarna dat is typisch zo'n wedstrijd die Ajax niet wint, laatste voor de winterstop, ik vrees het ergste. Dat zou definitief einde titelkansen betekenen, hoewel Twente en PSV nu eindelijk ook weer eens wat lastigere wedstrijden krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vorig jaar een easy 0-3 met een erg goede Aissati toen in Breda. Ik neem aan dat Ajax nog volledig voor de 6 punt uit 2 duels gaat. Zoniet, dan is het seizoen echt voorbij in de competitie.
Van het weekend nog PSV-AZ en Twente-NAC. Kan ook lastig worden voor hen. Ajax mag de moed echt nog niet opgeven.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Probleem bij Ajax is al jaren dat ze steeds achter de feiten aanlopen en dan zeggen 'Ah, de concurrent verspeelt nog wel (zeg) 6 punten.' Wat ze echter steeds vergeten is dat ze zelf eerder en meer punten laten liggen dan diezelfde concurrent. En in dit geval heb je ook nog met twee concurrenten te maken. Dit komt echt niet meer goed dit jaar, ben al lang blij als Jol de stijgende lijn in het voetballende gedeelte voort weet te zetten en we volgend jaar wél een stabiele selectie (en elftal) hebben.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je moet je toch ergens aan vast houden en je ploeg willen motiveren.
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Onder het mom, kan het nuttelozer?
Pantelic: "Ik ben geen fascist"
"In Servië is dit gebaar algemeen bekend. Het heeft met fascisme niks te maken", doelt de spits op de drie vingers die hij in de lucht stak. - Het was mijn derde doelpunt, vandaar"
Dat daar serieus een brief over geschreven is. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ajax is ook wakker geworden door Sarpong in de selectie op te nemen maar Castillion nog steeds niet. Als ze iets goed doen kunnen ze het blijkbaar maar half goed doen
.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
NEC lijkt me niet zo'n probleem, maar NAC - Ajax die week daarna dat is typisch zo'n wedstrijd die Ajax niet wint, laatste voor de winterstop, ik vrees het ergste. Dat zou definitief einde titelkansen betekenen
Zou me niets verbazen, december en februari zijn traditiegetrouw de maanden waarin Ajax afhaakt voor de prijzen.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ajax knalt Anderlecht donderdag er vast uit. Dan moeten wij maar een beetje ''wraak'' nemen 
Al vind ik winst op NEC morgen belangrijker...
Voor mij mag het 5-0 worden voor Ajax tegen Anderlecht.
De kiekenvretters moeten een lesje leren ! 
Spijtig dat Standard doorgaat.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Het zal lastig worden, juist omdat de sfeer de komende paar wedstrijden waarschijnlijk bedroevend zal worden in de ArenA. Dit naar aanleiding van de vele (onterechte)stadionverboden die zijn uitgedeeld aan belangrijke 410-ers na de busincidenten in Utrecht 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jep. Hebben altijd mooie tifo's. Vind ze wel altijd wat overdrijven met dat halfnaakt rondspringen...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hmmm, zat vorig jaar bij Ajax - Feyenoord, en dat jaar daarvoor, en daarvoor. En leken me niet echt oproerkraaiers in dat 410.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het zal lastig worden, juist omdat de sfeer de komende paar wedstrijden waarschijnlijk bedroevend zal worden in de ArenA. Dit naar aanleiding van de vele (onterechte)stadionverboden die zijn uitgedeeld aan belangrijke 410-ers na de busincidenten in Utrecht
Dus jij vindt een suppost een klap op zijn kanis geven geen reden voor een stadionverbod?
Bovendien: Het ging om iets van 26 verboden ofzo? Daar laat vak410 zich toch niet door ontmoedigen? Nog 500 anderen om het over te nemen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax heeft er vaak probleempjes mee. Maar overall zorgen zij wel voor de sfeer. In topduels zit de sfeer er wel in maar in kleinere duels is het vaak nog te rustig tijdens de wedstrijd. Al wordt het steeds beter.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Sfeervak is simpel gezegd natuurlijk. Er is zoveel meer dan alleen sfeer op 410, it's a way of life. Gewoon 90 minuten losgaan voor je clip.
Het schijnt alleen wat geduw en getrek te zijn geweest, daarnaast als ik goed ben geïnformeerd waren er heel veel van die 26 mensen die een SV hebben gekregen op het desbetreffende moment nog niet eens aanwezig in de bus en stonden ze nog in de rij.
Daarnaast laten ze de bus eerst ook nog is vertrekken naar Utrecht en vervolgens bijna aangekomen toch weer laten omkeren.
Een hoop discutabele beslissingen, Ajax staat juridisch niet sterk bij een heleboel uitgedeelde SV's in dit geval.
Verder lijkt me een discussie verder onnodig, aangezien alles nog heel vaag is op het moment. Op www.vak410.nl vind je wel de desbetreffende brief van Ajax naar de SV jongens en eventuele updates over het gebeuren.
Daarbij komt ook nog dat het een hoop belangrijke mensen waren, o.a. capo's(mensen die voorzingen), mensen van het drumteam etc.
Dus het is lastig, ben benieuwd wie er allemaal wel en niet op het vak staan morgen.
Feit is wel dat de sfeer in de ArenA zonder VAK410 HE-LE-MAAL niets is, door het enthousiasme van 410 wordt de hele ArenA tegenwoordig opgezweept, zelfs de lange zijdes.
Mooiste voorbeeld is Sparta thuis, een 0-0 wedstrijd maar wel 1 van de lekkerste sfeertjes vh seizoen gehad.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ajax heeft er vaak probleempjes mee. Maar overall zorgen zij wel voor de sfeer. In topduels zit de sfeer er wel in maar in kleinere duels is het vaak nog te rustig tijdens de wedstrijd. Al wordt het steeds beter.
Das ook al jaren zo bij Feyenoord, bij kleine thuisduels sfeerloos en zelfs de grotere soms.
Sowieso vind ik sfeer niet iets wat je brengt met alleen vlaggen en baniers en dat soort ongein (tenzij het halve of hele stadion is gehuld in fakkelrook) maar vooral luidkeels zingen en liefst zo massaal en lang mogelijk en geen getrommel, zoals lang geleden de thuis en uit Uefa-cupduels en wedstrijden als Bayern uit
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het schijnt alleen wat geduw en getrek te zijn geweest, daarnaast als ik goed ben geïnformeerd waren er heel veel van die 26 mensen die een SV hebben gekregen op het desbetreffende moment nog niet eens aanwezig in de bus en stonden ze nog in de rij.
Daarnaast laten ze de bus eerst ook nog is vertrekken naar Utrecht en vervolgens bijna aangekomen toch weer laten omkeren.
Een hoop discutabele beslissingen, Ajax staat juridisch niet sterk bij een heleboel uitgedeelde SV's in dit geval.
Het is niet dat ik je niet geloof, maar voor jou is het natuurlijk ook lastig te beoordelen uit de tweede (of derde?) hand. De mensen die het jou verteld hebben, kunnen de zaken wat verdraaien natuurlijk, bijvoorbeeld uit eigen belang.
Verder zou ik niet begrijpen wat het belang voor Ajax zou zijn om mensen te weren die verder niets op hun kerfstok hebben. Het lijkt me dat je daar als club zorgvuldig mee omgaat. Mocht dat niet zo zijn zou me dat erg tegen vallen.
In zijn algemeen heid mogen ze van mij iedereeen die zich misdraagt er uit knikkeren voor lange tijd.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
NEC lijkt me niet zo'n probleem, maar NAC - Ajax die week daarna dat is typisch zo'n wedstrijd die Ajax niet wint, laatste voor de winterstop, ik vrees het ergste. Dat zou definitief einde titelkansen betekenen, hoewel Twente en PSV nu eindelijk ook weer eens wat lastigere wedstrijden krijgen.
Probleem van Ajax is inderdaad dat ze in sommige uitwedstrijden niet weten om te gaan met het fanatisme van de tegenstander. Utrecht was natuurlijk een geweldig voorbeeld. Die spelen op leven en dood en ver boven hun niveau voor eigen publiek tegen het ''gehate'' Ajax. Ajax mist in dat soort wedstrijden ook het killersinstinct, het lijkt wel alsof er meer gefocest word op monsteruitslagen tegen kleintjes dan punten te pakken tegen concurenten al is het maar een 1-0 of 1-1.
Nou denk ik overgens niet dat Ajax nog punten gaat verspelen voor de winterstop. maar dat terzijde.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
@wavanbuuren
Ben het zeker met je eens, kijk ik vind het gebruik van Fakkels en zo gewoon moeten kunnen. Maar het is helaas tegen de regels en als je wordt betrapt ben je gewoon de lul, simpel zat.
Alleen er schijnen wat bijdehande Stewards rond te lopen die meer Agent zijn dan een spreekpunt voor de supporters.
Daardoor krijg je van die situaties als deze. Er zullen ongetwijfeld veel onterechte SV's tussen zitten. Ook wat ik dus zei over mensen die nog niet eens aanwezig waren.
Tegenwoordig heb je dit beleid bij heel veel clubs, waar er van alles aan wordt gedaan om de (fanatiekere/harde kern) supporters tegen te werken.
Ook Ajax heeft hier een handje in en de situatie bij FC Groningen over de Sparta uitwedstrijd is momenteel is ook heel erg triest.
Dus ja, de clubs weren wel degelijk bewust fans.
Tegenwoordig willen ze ook mak klapvee in het stadion hebben, die leveren veel minder problemen op dan de fanatiekere aanhang. Zijn allemaal factoren die meespelen.
Mooiste voorbeeld blijft echter het verbod op uitsupporters in de Klassieker, dat is echt op een hoop lucht gebasseerd en uitlokkerij van de ME(charges uitvoeren in een menigte terwijl er nog niks aan de hand is).
Burgemeesters blij en nu geen uitsupporters meer, terwijl vorig jaar zo'n beetje de rustigste klassieker in 10 jaar was.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
@wavanbuuren
Ben het zeker met je eens, kijk ik vind het gebruik van Fakkels en zo gewoon moeten kunnen.
Dat vind ik ook. De tijden van fakkels door het hele stadion heen in het Olympisch waren geweldig. Genoa en Torino waren legendarisch wat dat betreft.
Maar het is helaas tegen de regels en als je wordt betrapt ben je gewoon de lul, simpel zat.
Als je dat dan weet kun je beter het risico niet nemen. Als je vijf kilometer te hard rijdt krijg je ook een bon, hoe flauw het ook mag lijken.
Alleen er schijnen wat bijdehande Stewards rond te lopen die meer Agent zijn dan een spreekpunt voor de supporters.
Daardoor krijg je van die situaties als deze. Er zullen ongetwijfeld veel onterechte SV's tussen zitten. Ook wat ik dus zei over mensen die nog niet eens aanwezig waren.
Tegenwoordig heb je dit beleid bij heel veel clubs, waar er van alles aan wordt gedaan om de (fanatiekere/harde kern) supporters tegen te werken.
Ook Ajax heeft hier een handje in en de situatie bij FC Groningen over de Sparta uitwedstrijd is momenteel is ook heel erg triest.
Dus ja, de clubs weren wel degelijk bewust fans.
Tegenwoordig willen ze ook mak klapvee in het stadion hebben, die leveren veel minder problemen op dan de fanatiekere aanhang. Zijn allemaal factoren die meespelen.
Als het waar is wat je zegt (ik kan daar zelf niet over oordelen) dan is dat natuurlijk belachelijk. Ik snap alleen het belang nog steeds niet. Jij zegt dat bestuursleden liever klapvee hebben, ik betwijfel dat. Zelfs bobo's begrijpen dat een elftal beter presteert in een kolkend stadion.
Mooiste voorbeeld blijft echter het verbod op uitsupporters in de Klassieker, dat is echt op een hoop lucht gebasseerd en uitlokkerij van de ME(charges uitvoeren in een menigte terwijl er nog niks aan de hand is).
Burgemeesters blij en nu geen uitsupporters meer.
Daar kon je weleens gelijk in hebben. Ik heb zelf ook weleens een klap van een ME-er gehad voor Ajax-Feyenoord zonder enige aanleiding. Aggressie wekt aggressie op, dat zouden ze bij de politie (en kennelijk ook supposts) eens wat meer moeten bevatten. Al blijft het natuurlijk wel zo dat er bij iedere club nog steeds een paar honderd idioten rond lopen die alles doen wat god verboden heeft, vaak onder invloed van drank of drugs. Die verkloten het toch voor de veel grotere groep liefhebbers. Het beleid is wat dat betreft gewoon al dertig jaar dramatisch van clubs en KNVB.
Die gasten hadden er allang uit moeten liggen en als dat ten koste gaat van wat sfeermakers, bijvoorbeeld in 410, dan kan ik daar geen medeleiden mee hebben.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Hmm bijna overal wel met je eens ja.
Over het feit dat de bobo's sfeer willen zien weet ik het niet zo 1,2,3 altijd. Zo zijn er in het verleden belachelijke maatregelen getroffen tegen harde kern mensen.
Daarnaast zitten er ook gewoon veel zakkenvullers tussen, getuige het beleid van Ajax de afgelopen jaren. Weinig sportief denken en ik denk ook weinig verstand van supporterszaken.
Mooiste voorbeeld is nog dat Ajax naamsbekendheid "gaat maken" in China. Mede dankzij de sponsors van Ajax gaat dit nu gebeuren. In plaats van dat je je nationaal richt op de sportieve malaise gaan ze zich richten om het merk Ajax te verkopen in China en omgeving.
Neeee, ik geloof er niet in dat die zakkenvullers het beste voor hebben met de harde kern supporters.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Is er normaal wel sfeer in de ArenA dan?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
ha-ha 
Het zal je verbazen hoe goed de sfeer is, met VAK410 sowieso 90 minuten non stop sfeer wat vaak overslaat op de andere tribunes.
Weinig clubs in Nederland die een groep heeft die zoveel sfeer maakt.
Het legioen daarintegen, denk dat er een heleboel mensen zijn die hun heel erg overschat vinden(vooral door de media).
Ik denk dat je nog refereert naar een aantal jaar geleden toen de sfeer in de ArenA inderdaad niet al te best was 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.