• 15.993 nieuwsartikelen
  • 179.050 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.737 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Dat zegt de Jong ook altijd

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

otherfool schreef:

Jullie kunnen geen wedstrijd lezen?

De 2-0 en 3-0 vielen in de slotminuut, toen de Noren en masse aanvielen en NL voor de eigen goal hing (Guus had zelfs al Johan de Kock ingebracht voor Helder). Die countergoals waren zonder de 1-0 natuurlijk nooit gevallen.

Ik kan me die wedstrijd juist heel goed herinneren. Nederland was een stuk beter, kwam eigenlijk nooit in de problemen. De 1-0 is nodig, maar ik vind het nou niet zo bepalend dat degene die hem er ingetrapt heeft, Oranje naar de EK heeft geschopt.

Dan vond ik Kluivert veel bepalender tegen Ierland.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Jullie kunnen geen wedstrijd lezen?

De 2-0 en 3-0 vielen in de slotminuut, toen de Noren en masse aanvielen en NL voor de eigen goal hing (Guus had zelfs al Johan de Kock ingebracht voor Helder). Die countergoals waren zonder de 1-0 natuurlijk nooit gevallen.

Ach, zonder Seedorf was de 2-0 natuurlijk al veel eerder gevallen

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dan vond ik Kluivert veel bepalender tegen Ierland.

Ach, Patje had ook z'n aandeel hoor. En nog wel een paar. De teamgenoten van Maradona waren in '86 natuurlijk ook geen koekebakkers.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Dus al met al: het was niet Seedorf die Nederland naar de EK schoot?

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

kos schreef:

Het is in ieder geval wel veel show.

Sem Schild was wel baas trouwens afgelopen weekend. .

Le Banner was echt de enige smet op dat kampioenschap. Wat een onaangename verrassing was dat zeg. "K1 is voor watjes/dummies" - Met die statement heeft Watts natuurlijk volkomen gelijk als je kijkt naar hoe Jerome presteerde, mijn god zeg.

Maar voor de rest, wát een wedstrijden inderdaad. Overeem tegen Teixeira was een van bruutste KO's in tijden, en Badr was weer eens een beest. Heerlijke vechter.

Jammer dat Bonjasky zoveel tijd nodig had voor z'n eerste gevecht, ik had echt heel graag weer Hari vs Bonjasky gezien. - Maar Schilt was inderdaad ook weer de baas hoor. Laat één gaatje vallen tegen hem en je ligt languit. Die droge stoot tegen Hari: heerlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dus al met al: het was niet Seedorf die Nederland naar de EK schoot?

Letterlijk niet nee, ik beken. Hij schoot NL eigenhandig naar de beslissingswedstrijd (die natuurlijk een formaliteit was gezien de zwakte van Ierland, maar dit terzijde).

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Die wedstrijd tegen Ierland was net zo belangrijk als de wedstrijd tegen Noorwegen. Als je één van beide had verloren, lag je eruit. En Ierland was niet zoveel zwakker dan Noorwegen.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

lykathea schreef:

Maar Schilt was inderdaad ook weer de baas hoor. Laat één gaatje vallen tegen hem en je ligt languit. Die droge stoot tegen Hari: heerlijk.

Bijna oneerlijk: zo'n beer tegen de rest. Hij heeft niet voor niets al zijn laatste 4 deelnames verzilverd.

Maar goed, het gaat ook om techniek, etc. Die Hari (bijnaam vanwege zijn schouderblad?) is ook een geweldige vechter, zeg. Die wint nog wel een keer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

ah, Patje had ook z'n aandeel hoor. En nog wel een paar. De teamgenoten van Maradona waren in '86 natuurlijk ook geen koekebakkers.

Je gaat het nu toch niet echt te bont maken he? Vergelijking maken tussen de beste voetballer ooit Maradonna en aardige speler Seedorf is natuurlijk volledig krankjorum.

Beetje Nederlandse nuchterheid zou je sieren wat betreft Seedorf.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Niemand kan aan Pluisje tippen, maar:

Maradona staat tot alle voetballers ooit

als

Seedorf staat tot Nederlandse voetballers de afgelopen 15 jaar

ofwel: ver verheven boven

(buiten Ronald de Boer natuurlijk )

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Ik vind Seedorf pas de laatste 5 jaar echt goed voetballen. Daarvoor was hij - vooral bij Oranje - Mister Balverlies. Raar dus dat Otherfool hem in 15 jaar tijd zó goed vindt.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Mister balverlies inderdaad, nog meer dan koning penalty..

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Raar dus dat Otherfool hem in 15 jaar tijd zó goed vindt.

Dat komt omdat Otherfool een troll is.

Dat jullie er nog steeds mee in discussie gaan zeg .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Dat jullie er nog steeds mee in discussie gaan zeg .

Toch ben ik bang dat hij deze dingen meent.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel schreef:

Ach jeetje. Eng he, zo'n afwijkende mening

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ow, die onzin die jij uitkraamt is een mening.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Toch ben ik bang dat hij deze dingen meent.

Kom, elke keer een exact tegenovergestelde mening van de rest. Classic trollgedrag.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Aleksandar Ignjatovic gaat het niet redden bij Feyenoord, ben ik bang. Hij is ook niet echt slim:

www.dumpert.nl - Humor Kleedkamer Feyenoord

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel, je hebt ook gelijk.

Nigel de Jong is een betere voetballer dan Clarence Seedorf.

Bert van Marwijk is een offensieve durfal, een visionair.

Ajax is de beste.

Hoor ik er nu weer bij?

Volgens mij verdedig ik mijn standpunten hier altijd met een zekere consistentie, besteed daar ook aandacht aan. Maar goed, het wordt misschien meer gewaardeerd als je Boeruh Boeruh schreeuwt, elke hansworst op tv napraat en 'het spelletje' vreselijk serieus neemt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je mag van mij elke voetballer goed vinden hoor, maar om anderen te overtuigen gebruik je vaak van die superlatieven dat bijna op enge helden-verering lijkt ipv een nuchtere kijk. Geef soms, heeeeeeeel soms een ander eens het voordeel van de twijfel waar dat gerechtvaardigd is.

Seedorf is bijvoorbeeld een aardige speler (kijk ik geef een beetje toe).

Als jij nou de zwakke punten van hem onder ogen wil zien(die hij echt heeft), komen we al dichter tot elkaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ben het eens potdorie met otherfool eens

Seedorf is geweldig. Schandelijk hoe hij in NL wordt behandeld en hoe men over hem denkt. Als ik bondscoach was zou ik mijn team bouwen om vedetten als Seedorf. Er zou altijd een plekje moeten zijn voor de enige speler die elke week en dat al 15 jaar lang bij een topclub in de basis speelt. Seedorf draait naar wat ik lees ook een uitstekend seizoen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Seedorf is geweldig. Schandelijk hoe hij in NL wordt behandeld en hoe men over hem denkt. Als ik bondscoach was zou ik mijn team bouwen om vedetten als Seedorf.

Troll!

moviemafketel schreef:

Je mag van mij elke voetballer goed vinden hoor, maar om anderen te overtuigen gebruik je vaak van die superlatieven dat bijna op enge helden-verering lijkt ipv een nuchtere kijk.

Ach, ik vind het leuk om met hyperbolen enzo te werken, anders wordt het zo saai en grijs... Beetje prikkelend materiaal, nu ja, ik vind dat leuk. Als we hier met z'n allen clichés moeten gaan spuwen van de BoordAppels van deze wereld houd ik het hier wel voor gezien.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ben het eens potdorie met otherfool eens

Seedorf is geweldig. Schandelijk hoe hij in NL wordt behandeld en hoe men over hem denkt. Als ik bondscoach was zou ik mijn team bouwen om vedetten als Seedorf. Er zou altijd een plekje moeten zijn voor de enige speler die elke week en dat al 15 jaar lang bij een topclub in de basis speelt. Seedorf draait naar wat ik lees ook een uitstekend seizoen.

Ik ben het ook eens dat Seedorf op dit moment een goede speler is. Maar lees de discussie eens. Seedorf schoot Oranje naar het EK van '96, dat soort dingen.

En er is ook een andere kant: Seedorf heeft het er vaak zelf naar gemaakt. Naar wat ik hoor, denkt Seedorf zelf de bondscoach te zijn.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Er zou altijd een plekje moeten zijn voor de enige speler die elke week en dat al 15 jaar lang bij een topclub in de basis speelt.

Juist.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik ben het ook eens dat Seedorf op dit moment een goede speler is. Maar lees de discussie eens. Seedorf schoot Oranje naar de EK van '96, dat soort dingen.

En er is ook een andere kant: Seedorf heeft het er vaak zelf naar gemaakt. Naar wat ik hoor, denkt Seedorf zelf de bondscoach te zijn.

Seedorf was in zijn 1e jaren als international wel een goede hoor. Hij heeft alleen de pech dat iedereen die periode van hem in Oranje herinnert met de pingel die hij miste tegen Engeland en later in de WK kwalificaties tegen Turkije.

Ik vind ook dat Seedorf in Oranje wel erg vaak is misbruikt. Ga maar na:

Van Marwijk: roept hem niet op.

Van Basten: Riep hem niet op, toen even wel maar hij mocht steeds in de 88e minuut invallen. En de paar potjes dat hij langer speelde moest hij links of rechtsbuiten spelen.

Advocaat: 1 van de weinigen die wel correct met hem omging. Onder hem speelde Seedorf ook heel aardig.

Rijkaard: Zette Seedorf ook op allerlei posities neer en zette hem op EK 2000 al snel wissel zelfs.

Daarvoor was de periode Hiddink en onder hem speelde Seedorf heel vaak prima.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Die penals kunnen mij niet zoveel schelen.

Ik denk dat, als Seedorf zich in al die tijd normaal had opgesteld, hij gewoon al die tijd in de basis van Oranje had gestaan. Sfeer in een groep is blijkbaar erg belangrijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb niet het idee dat Seedorf lastig is. Hij is wel iemand die graag raad geeft en niet iedereen zal daar voor open staan nee. Ik vind Bert hiermee toch laf. Hij had het eerst eens kunnen proberen met Seedorf voordat hij hem bleef negeren en jongens als Brama er wel bij haalde.

Seedorf speelt elke week in de Serie A en elke 2 weken in de CL en zelden is hij slecht. Zon boogbal bal als de winnende 2-3 bij Real Madrid (zijn assists op Pato dus) uit enkele maanden terug namens Milan...dat is wereldklasse. Zulke spelers maken Oranje sterker. Niet weer de zoveelste eenheidsworst uit de Eredivisie. Brama, Mendes da Silva...leuke spelers hoor, maar ze mogen Seedorfs veters nog niet strikken.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Je hoef mij (in ieder geval) niet uit te leggen dat Seedorf op dit moment (zo'n 5 jaar) goed voetbalt.

Maar goed, heel erg zullen we Seedorf niet missen, van Marwijk heeft genoeg keuze op het middenveld. Hij heeft nu al een luxe probleem op die posities.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dat is het probleem. We zijn geen Belgie ofzo. Oranje heeft een hoop goede middenvelders. Maar om op het WK echt ver te komen, dat kost veel kracht en je hebt dan slimme routiniers nodig. Spelers als Van Bommel en Seedorf zijn dan spelers met meerwaarde. Niet spelers als Mendes en Brama.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.