- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dit is een scenario waar we serieus rekening mee moeten houden.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Uiteraard vindt Bert het allemaal weer reuze zwaar
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het traditioneel underdog uithangen gaat weer beginnen
Bovendien voetjes op de grond? Tegen wie hebben jullie het? Denk je dat Rafael en Arjan ook ingelogd zijn op deze site?
We hadden het stukken zwaarder kunnen treffen, dan is dit allenzins te doen, komaan. Zuid-Afrika.. ja, die hebben een zware poule. Dat wordt een zeperd voor het thuisland. Portugal, die hebben ook een zware poule, gne gne
En zelfs Duitsland heeft deze keer een zwaardere poule dan wij, dat mag met recht wereldnieuws genoemd worden!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vergeet alles wat ik gezegd heb; ik heb Bertje net gezien en hij schijt nu al 7 kleuren stront omdat Denemarken van Hongarije gewonnen heeft (ofzo). Dit wordt niks, roemloos naar huis. Tjongejonge, wat een minderwaardigheidscomplex heeft die man...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Denemarken plaatste zich als eerste in de poule met Zweden en portugal. Heb jij eigenlijk ooit wel eens een voetbalwedstrijd gezien?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Denemarken plaatste zich als eerste in de poule met Zweden en portugal.
Ik bedoel maar. Hijs de witte vlag.
Best een aardig ploegie hoor, die Denen, maar die rol je natuurlijk zonder problemen op. En je gaat al helemaal niet jezelf vooraf in een soort underdog plaatsen.
Kijk, die coach van de VS: 'Tegen Engeland spelen is groots. Of ik bang voor ze ben? Totaal niet!'
Let je op, Bert?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat ook een beetje lachwekkend inderdaad.. als je gewoon je rug recht en meer dan de helft van het 11tal heeft de juiste vorm winnen we minimaal twee van de drie wedstrijden in deze poule, probleemloos.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niemand hijst de witte vlag of plaatst nederland in een underdog positie. Maar roepen dat je alkes makkelijk met 3-0 wint is natturlijk onzinnig. En de Denen zijn gewoon goed, wat niet wegneemt dat we daar zeker van moeten winnen als het nl elftal een beetje draait, maar je moet ook niet te vroeg pieken...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
@ otherfool:
Ach, het is toch zo? Ik vond Van Basten niks, maar na de EK loting zag je gewoon dat-ie er zin in had. Lekkere potjes, we gaan ervoor, voor niemand bang. Als Bertje Italie en Frankrijk had geloot had-ie live bij de NOS zelfmoord gepleegd. Of in ieder geval z'n contract verscheurd.
Nu had-ie al tranen in de ogen. Deze beelden gaan de wereld over. Echt, die Denen staan nu al met 1-0 voor. Bang voor Dennis Rommedahl. Hoe verzin je het.
Niemand hijst de witte vlag of plaatst nederland in een underdog positie.
Jawel: Van Marwijk. Een dood vogeltje. We gaan toch %$#$% naar Zuid-Afrika om WereldKampioen te worden? Lukt het niet, dat zien we dan wel weer, maar dit vreselijke Belgische gedrag, ik word er zo kotsmisselijk van.
Gevaar van onderschatting... Nee Bert, jij hebt nu 6 maanden de tijd om van de BETERE voetballers een BETER team te maken. Ga eens aan de slag ipv te leuteren over 'onderschatting', 'gevaarlijke tegenstanders' en dat soort onzin.
Bert verdient 'm: 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat lul je weer enorme onzin otherfool. Respect hebben en op je hoede zijn is heel wat anders dan bang zijn. Bertje zei namelijk gewoon ook dat het erger had gekund. Jouw opvattingen dateren uit de jaren 50 qua visie. Ga toch weg.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
4x een nulletje of 3 en dan maar eens kijken wat we in de kwartfinale tegenkomen.
Tegen wie is die 4e poulewedstrijd dan?
Verder heb ik liever dat de poule wordt overschat dan onderschat.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegen wie is die 4e poulewedstrijd dan?
Verder heb ik liever dat de poule wordt overschat dan onderschat.
Hij had het over de poulefase en 8ste finale. 4 duels dus. Niet dat het ergens op slaat wat hij beweert, maar ach...
Oranje moet wel voor zeker 7 punt kunnen gaan. Denemarken en Japan moet je gewoon verslaan en dan kan je kijken of het nog nodig is om tegen Kameroen voluit te gaan.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ach so, maar dan gaat hij er dus vanuit dat we elke nummer 2 uit de poule waarmee we gekruist zijn wel even van de mat vegen.
Nou ja, een beetje optimisme is nooit weg.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Leuke groepen!
Nederland heeft misschien niet de moeilijkste groep maar sluit zeker Dennemarken niet uit. Die zijn echt goed! Maar ik ben blij dat wij Portugal niet hebben 
Toppers van het WK worden...
Nederland - Dennemarken
Brazilie - Portugal
Duitsland - Ghana
Italie - Paraguay
Frankrijk - Ivoorkust
Wie zal dit WK winnen. Nederland in ieder geval niet 
Ik denk 1 van de volgende 3...
* Brazilie
* Spanje
* Italie
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Opmerking van Hiddink vond ik ook wel mooi eigenlijk.
Verslaggever: Duitsland is wat bang voor je Guus
Guus: Maar ik niet voor hun

Jammer dat hij eruit ligt!
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ach so, maar dan gaat hij er dus vanuit dat we elke nummer 2 uit de poule waarmee we gekruist zijn wel even van de mat vegen.
Nou ja, een beetje optimisme is nooit weg.
Als je ervanuit gaat dat dat Paraguay of Slowakije wordt, ga ik er ook vanuit dat je die "gewoon" moet winnen. Als dat niet lukt, of we winnen de poule niet, dan waren we simpelweg niet goed genoeg.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Om otherfool trouwens een beetje (klein beetje) bij te vallen: vorig EK waren de zelfverzekerheid, overtuiging en het lef van Oranje wel dé belangrijke factoren die het team zo goed maakten. Zou die uitstraling (die niets te maken heeft met onderschatting maar wel met uitgaan van eigen kracht) graag opnieuw zien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leuke poules met ook een aantal leuke pouleaffiches. Ook leuk dat spanje brazilie, portugal of ivoorkust kan treffen in de achtste finales.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Om otherfool trouwens een beetje (klein beetje) bij te vallen: vorig EK waren de zelfverzekerheid, overtuiging en het lef van Oranje wel dé belangrijke factoren die het team zo goed maakten. Zou die uitstraling (die niets te maken heeft met onderschatting maar wel met uitgaan van eigen kracht) graag opnieuw zien.
Ik denk dat die er ook wel is, maar Bert is gewoon een ander soort coach dan van B. Uiteindelijk moet die onoverwinnelijkheid vanuit de spelersgroep komen. Dus laat van Bommel en co maar opstaan deze zomer.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Op voetbalzone.nl:
Ronald Koeman vertrekt met onmiddellijke ingang als trainer van AZ. Het bestuur van de landskampioen en de 46-jarige coach zeggen geen sportieve gronden meer te zien om nog langer samen te werken. AZ maakt het nieuws zaterdag via haar officiële website bekend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Goh, zelfs de winterstop niet gehaald......
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Vergeet alles wat ik gezegd heb; ik heb Bertje net gezien en hij schijt nu al 7 kleuren stront omdat Denemarken van Hongarije gewonnen heeft (ofzo). Dit wordt niks, roemloos naar huis. Tjongejonge, wat een minderwaardigheidscomplex heeft die man...
Je gaat toch niet direct van de daken schreeuwen dat je alle landen met 2 vingers in de neus wegspeeld? Dat zou pas raar zijn. Nederland is uiteraard favoriet, maar elk land in hun poule kan voetballen. En de coach van de VS staat natuurlijk op een heel andere positie.
Het enige waar ik me een beetje aan Bert stoor, zijn alle clichés. Hij kan gerust mister Cliché genoemd worden. Maar zijn kracht is de rust. Heb je de afgelopen tijd rare dingen gehoord uit het Oranje-kamp? Misschien wat kleine incidentjes, maar nooit echt gezeik. Komt misschien ook omdat ze blijven winnen. Maar bij Feyenoord bracht Bert ook altijd rust. Toen Gert-Jan Verbeek kwam, was het ineens chaos.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ronald Koeman zal nu eens goed in de spiegel moeten kijken en zichzelf de vraag stellen of hij wel een goede trainer is. Hij kan wat dat betreft een voorbeeld nemen aan Marco van Basten die tot de pijnlijke conclusie is gekomen dat een uitmuntend voetbaltalent nog niet leidt tot goede coachvaardigheden.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Bert had toen waarschijnlijk hetzelfde gezegd. Als je landen loot als Frankrijk en Italië, dan kun je toch andere dingen roepen dan dat je Kameroen, Denemarken en Japan loot? Iedereen denkt nu: dat wordt een makkie. Destijds zei iedereen: wat een poule! De poule des doods! Dan kun je makkelijk roepen: we gaan ervoor! Dat zegt Bert van Marwijk nu overigens ook, maar vanuit een ander perspectief. Wat gewoon logisch is. Bert zegt geen rare dingen. De één houdt ervan en de ander niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Exact. Iedereen snapt toch dat je bij een zware poule makkelijker kunt zeggen dat je voor niemand bang bent dan bij een relatief makkelijkere. Dan is taak het enthousiasme te temperen. Goed bezig Bert!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wat Bert had kunnen zeggen;
Leuke poule, leuke tegenstanders. Ik heb er zin in.
Prima landen, maar wij vinden onszelf ook goed.
We gaan ons goed voorbereiden om deze poule door te komen.
Allemaal prima respectvol en rustig. Maar nee hoor, er komt een hele verhandeling over waarom we in feite kansloos zijn.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Dat heet realiteitszin. Een eigenschap die ik bijzonder waardeer bij Bert van Marwijk.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Wat Bert had kunnen zeggen;
Leuke poule, leuke tegenstanders. Ik heb er zin in.
Prima landen, maar wij vinden onszelf ook goed.
We gaan ons goed voorbereiden om deze poule door te komen.
Allemaal prima respectvol en rustig. Maar nee hoor, er komt een hele verhandeling over waarom we in feite kansloos zijn.
Dat jij daaruit concludeert dat Bert zegt dat Oranje kansloos is, vind ik erg knap. Zegt meer iets over jou dan over Bert.
Daarnaast heeft hij ook gezegd dat ze zich goed voor gaan bereiden, en dat hij er zin in heeft en dat het leuke tegenstanders zijn. Maar hij krijgt de opmerking: "als men dit rijtje ziet, dan moet het makkelijk lukken voor Oranje". Dan gaat hij elke tegenstander af en heeft daar respect voor. Jij daarintegen hebt geen respect voor deze tegenstanders. Als ik jou zo hoor, lijkt het alsof al die gasten dit jaar begonnen zijn tegen een bal te trappen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het is jullie misschien ontgaan, maar Nederland is op dit moment de nr. 3 van de wereld, met spelers van Arsenal, Bayern, Milan, Inter, Real Madrid en Liverpool. Bovendien zijn we groepshoofd. Dat betekent dat je favoriet bent in je poule, en het ergste wat je kunt doen is daarvoor weghollen.
Ik zie de tegenstanders zoals ze zijn; natuurlijk kunnen de nrs. 11, 26 en 43 van de wereld wel iets, ze hebben het WK ook niet voor niets gehaald. Dat Brave Bert dat in zijn toespraakje opneemt vind ik ook prima.
Maar waarom toch die ongefundeerde angst. Voor onderschatting bijvoorbeeld. Het is toch geen potje tegen Liechtenstein op een gure donderdagmiddag met 17 toeschouwers? We gaan naar het WK, 80.000 mensen op de tribune, honderden miljoenen voor de TV, pers, druk, aandacht, hét podium om je te laten zien, maandenlange voorbereiding, leuke 1e tegenstander...
...en Bert denkt dan nog dat ze het gaan onderschatten.
Die eeuwige angst. Dat is Sneijder eraf halen voor Braafheid om dubbele dekking op Rommedahl te geven. Maar Dravende Dennis is niet voor niks bankzitter bij Ajax, en Sneijder niet voor niks basisspeler bij Inter. Ga eens van je eigen kracht uit, in plaats van dat eeuwige aanpassen aan de (mindere!!!) tegenstander.
Een voetbalwedstrijd kun je altijd verliezen. Je spits is niet in vorm, keeper maakt een blunder, scheids gaat in de fout. Maar dat vooraf indekken, ik word er zo moe van. Ik lees hier dat het de taak van Bert is om 'het enthousiasme te temperen'. Halloooo, we gaan naar een WK, de voorpret is altijd het leukst, we hebben er zin in. Oranje hoedjes, met z'n allen de kroeg in, iedereen die maandagmiddag vrij.
Maar Bert heeft er geen zin in. Eigenlijk wil-ie helemaal niet. Omdat de kans bestaat dat we verliezen. Die mentaliteit is een topploeg onwaardig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.