- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bert van Marwijk gaat niet naar Zuid-Afrika om plezier te maken en de show te stelen. Wat kopen we daarvoor? We zijn vaak genoeg smaakmaker geweest. Dit keer telt maar één ding. Dat is werledkampioen worden. Daarvoor is het nodig dat je elke wedstrijd en elke tegenstander serieus neemt. Er is slechts één zwak land op het WK actief. Dat land zit niet in onze poule. Ik heb het over Nieuw Zeeland. Nog een tip voor onze bondscoach: Laat de pas geboren baby's van de spelers thuis. Dat gezwaai met deze pas geboren baby's maakt me misselijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is jullie misschien ontgaan, maar Nederland is op dit moment de nr. 3 van de wereld, met spelers van Arsenal, Bayern, Milan, Inter, Real Madrid en Liverpool. Bovendien zijn we groepshoofd. Dat betekent dat je favoriet bent in je poule, en het ergste wat je kunt doen is daarvoor weghollen.
Ik zie de tegenstanders zoals ze zijn; natuurlijk kunnen de nrs. 11, 26 en 43 van de wereld wel iets, ze hebben het WK ook niet voor niets gehaald. Dat Brave Bert dat in zijn toespraakje opneemt vind ik ook prima.
Maar waarom toch die ongefundeerde angst. Voor onderschatting bijvoorbeeld. Het is toch geen potje tegen Liechtenstein op een gure donderdagmiddag met 17 toeschouwers? We gaan naar het WK, 80.000 mensen op de tribune, honderden miljoenen voor de TV, pers, druk, aandacht, hét podium om je te laten zien, maandenlange voorbereiding, leuke 1e tegenstander...
...en Bert denkt dan nog dat ze het gaan onderschatten.
Die eeuwige angst. Dat is Sneijder eraf halen voor Braafheid om dubbele dekking op Rommedahl te geven. Maar Dravende Dennis is niet voor niks bankzitter bij Ajax, en Sneijder niet voor niks basisspeler bij Inter. Ga eens van je eigen kracht uit, in plaats van dat eeuwige aanpassen aan de (mindere!!!) tegenstander.
Een voetbalwedstrijd kun je altijd verliezen. Je spits is niet in vorm, keeper maakt een blunder, scheids gaat in de fout. Maar dat vooraf indekken, ik word er zo moe van. Ik lees hier dat het de taak van Bert is om 'het enthousiasme te temperen'. Halloooo, we gaan naar een WK, de voorpret is altijd het leukst, we hebben er zin in. Oranje hoedjes, met z'n allen de kroeg in, iedereen die maandagmiddag vrij.
Maar Bert heeft er geen zin in. Eigenlijk wil-ie helemaal niet. Omdat de kans bestaat dat we verliezen. Die mentaliteit is een topploeg onwaardig.
Je doet je naam eer aan.....
lykathea
-
- 1872 berichten
- 684 stemmen
Vanavond K1, heb er zin an!
Wel jammer dat voor de zoveelste keer de uitslag al verpest is, vorig jaar door Geenstijl, en vandaag door de Nos...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
@Otherfool: al je argumenten gaan nergens over.
Heeft van Marwijk het over ene Rommedahl gehad? Je praat over een ander soort enthousiasme dan het enthousiasme waar timbo het over had. Bert heeft het puur over het feit dat je deze tegenstanders niet "zomaar" verslaat.
Daarnaast erg vreemd om te zeggen dat het lijkt dat Bert liever niet naar Zuid-Afrika wilt, terwijl het op mij juist overkomt dat hij zijn droom waar gaat maken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Droom waar gaat maken?
Bert is de bruidegom die voor het altaar niet enthousiast 'JA' roept, zijn bruid een dikke pakkerd geeft en de hele wereld aan kan, maar al gaat somberen over de mogelijke tegenslagen, potentiële scheiding, het ouderdomsproces, de onvermijdelijke ruzies, de nare schoonfamilie enz. enz.
Bert van Marwijk gaat niet naar Zuid-Afrika om plezier te maken en de show te stelen.
Natuurlijk wel! Prestaties komen pas met plezier. Ik zou me in de handjes wrijven met al het talent wat in Nederland voorhanden is. Wat we minimaal mogen vragen is een zekere bezieling, ik mis het compleet.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Zo, jij kent Bert persoonlijk?
Bert is gewoon geen praatjesmaker, maar iemand die realistisch blijft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zo, jij kent Bert persoonlijk?
Dat noemt men een parabel.
Dat is iemand die zich voor het altaar zich al druk gaat maken om de potentiële scheiding allicht ook.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Een heel rare.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Halloooo, we gaan naar een WK, de voorpret is altijd het leukst, we hebben er zin in. Oranje hoedjes, met z'n allen de kroeg in, iedereen die maandagmiddag vrij.
Alleen dat laatste is een voordeel aan het WK. Die andere twee zaken zijn eerder redenen om je vooral niet te verheugen op het WK.
Wat je interpretatie van Van Marwijk betreft. Ik begin langzamerhand bang te worden dat jij toch echt de enige bent die zijn woorden zo heeft begrepen. Ik kan je verzekeren mocht dat je geruststellen dat Bert echt Sneijder niet gaat opofferen voor Braafheid om Rommedahl af te stoppen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Een heel rare.
Och, 'droom waarmaken' en 'trouwdag', er zat wel iets in. Ik had ook kunnen gaan voor:
Bert is een nieuwbakken vader, die niet trots zijn kindje toont aan de wereld en zijn vrouw omhelst, maar zich alleen in z'n studeerkamertje druk gaat maken over de studiekosten van deze nieuwe verantwoordelijkheid.
Wat je interpretatie van Van Marwijk betreft. Ik begin langzamerhand bang te worden dat jij toch echt de enige bent die zijn woorden zo heeft begrepen. Ik kan je verzekeren mocht dat je geruststellen dat Bert echt Sneijder niet gaat opofferen voor Braafheid om Rommedahl af te stoppen.
Dat zou me idd gerust stellen, ik geloof er alleen helemaal niks van. Ik hoor een trillende stem die spreekt van een zware loting die we niet moeten onderschatten. Om te huilen vind ik dat.
Waarom verheug je je niet op 'met z'n allen de kroeg in' eigenlijk?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Het is eerder om te huilen hoe jij eigen interpretaties geeft aan nietszeggende interviewtjes waarin altijd cliché na cliché wordt verkondigd. Met alle respect maar zie weinig verschil met deze reacties. Zo zit de voetbalwereld nu eenmaal in elkaar.
Fabio Capello (bondscoach Engeland): "Ik denk dat we in een van de meest uitgebalanceerde groepen zitten. Algerije heeft Egypte verslagen, dat is dus een gevaarlijke tegenstander. Ik herinner me dat groepen in het verleden makkelijk leken, maar heel lastig werden."
Marcello Lippi (bondscoach van wereldkampioen Italië): "Hoe meer je op de makkelijke teams focust, hoe lastiger die worden. We moeten ons voorbereiden in die landen dus goed bestuderen."
Joachim Löw (bondscoach Duitsland): "We zijn redelijk tevreden met deze loting. Van de Confederatiebeker in 2005 weten we nog dat Australië lastig is (4-3 voor Duitsland toen, red). Servië is technisch heel sterk en Ghana is voor mij, samen met Ivoorkust en Algerije, een van de betere Afrikaanse landen."
Vicente Del Bosque (bondscoach Spanje): "We mogen niet klagen. Maar elk team heeft zijn kwaliteiten. Honduras heeft een goeie selectie, Chili is een sterk team en Zwitserland wordt moeilijk."
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Waarom verheug je je niet op 'met z'n allen de kroeg in' eigenlijk?
Omdat je daar geen wedstrijd fatsoenlijk kunt volgen en er altijd mensen zitten die nooit voetbal kijken maar dan ineens heel fanatiek gaan lopen doen of onderling gaan zitten ouwehoeren over andere dingen. Nee mijn visie is: in de kroeg voetbal kijken doe je alleen als je voor de sfeer gaat en niet voor de wedstrijd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Fabio Capello (bondscoach Engeland): "Ik denk dat we in een van de meest uitgebalanceerde groepen zitten. Algerije heeft Egypte verslagen, dat is dus een gevaarlijke tegenstander. (...)
Joachim Löw (bondscoach Duitsland): Van de Confederatiebeker in 2005 weten we nog dat Australië lastig is (4-3 voor Duitsland toen, red).
Dit is inderdaad om te janken
Logica van likmevestjes om maar excuses te zoeken voor een evt nederlaag. De voetbalwereld bestaat uit treurige underdogs. Het plezier is weg, de grijze muizen hebben gewonnen.
Toch; ik ben geen Duitser of Engelsman, maar Nederlander, en eis dat Van Marwijk eindelijk eens wat lef, bezieling en vreugde gaat tonen.
Liever een gillende Van Gaal of een wijsneuzerige Mourinho dan dit soort... tja... nikserige, grijze papperige, leegheid. Zucht.
Nee mijn visie is: in de kroeg voetbal kijken doe je alleen als je voor de sfeer gaat en niet voor de wedstrijd.
Nu ja, op die fiets. Met 'kroeg' bedoel ik ook wel oa de thuiskroeg, met een paar maten of de hele familie. Ja, ik vind dat wel leuk.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Liever een gillende Van Gaal of een wijsneuzerige Mourinho dan dit soort... tja... nikserige, grijze papperige, leegheid. Zucht.
Eens. Al hoor je me niet klagen als we met een saaie coach wereldkampioen worden 
Nu ja, op die fiets. Met 'kroeg' bedoel ik ook wel oa de thuiskroeg, met een paar maten of de hele familie. Ja, ik vind dat wel leuk.
Ok daar is inderdaad niets mis mee
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Och, 'droom waarmaken' en 'trouwdag', er zat wel iets in. Ik had ook kunnen gaan voor:
Bert is een nieuwbakken vader, die niet trots zijn kindje toont aan de wereld en zijn vrouw omhelst, maar zich alleen in z'n studeerkamertje druk gaat maken over de studiekosten van deze nieuwe verantwoordelijkheid.
Je vergelijking is nogal irrelevant, omdat het niets met voetbal te maken heeft.
Mooi dat timbo de meningen van de overige coaches heeft vermeldt. Coaches van teams met een "nog makkelijkere" poule dan die van Oranje, die óók respect hebben voor de tegenstander.
Ik denk dat jij heel snel op je bek zou gaan als jij bondscoach zou zijn. Ik zie het al voor me; Otherfool die voor de camera staat. Nederland die de volgende ronde heeft gehaald en tegen Italië moet spelen. Otherfool: "Italië? Wha! Waar ligt dat dan? Kunnen ze voetballen daar? Een makkie, appeltje, eitje. Eigenlijk hoeven we alleen maar Sneijder en v/d Vaart op te stellen, maar van de FIFA moet ik nu eenmaal 11 spelers op het veld zetten."
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik zie trouwens wel een trainerswissel Groningen - AZ. 
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Ik zie trouwens wel een trainerswissel Groningen - AZ.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Waarom interpreteer jij elke reële analyse als een excuus uit angst voor een nederlaag.
Als jij 'we hebben er 5 jaar terug met 4-3 van gewonnen dus da's een zware tegenstander' een reële analyse vindt, houdt het gewoon op.
Je vergelijking is nogal irrelevant, omdat het niets met voetbal te maken heeft.
Dat noemt men een parabel.
"Italië? Wha! Waar ligt dat dan? Kunnen ze voetballen daar? Een makkie, appeltje, eitje. Eigenlijk hoeven we alleen maar Sneijder en v/d Vaart op te stellen, maar van de FIFA moet ik nu eenmaal 11 spelers op het veld zetten."
Dat zou toch heerlijk zijn, als Bertje zoiets zou zeggen. Wat een plezier zouden we hebben met z'n allen. Voetbal is een spelletje, straal dat toch eens uit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ben het in deze volledig met otherfool eens. Ik zou het geniaal vinden als een bondscaoch dergelijke uitspraken zou durven doen. Maar reeel is het natuurlijk niet.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ronald Koeman geeft aan het ontslag niet te hebben zien aankomen. Het woord zelfreflectie staat blijkbaar niet in zijn woordenboek.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nou ik vind ook dat ze er Koeman nogal vroeg uitschoppen, Van Gaal mocht destijds wél blijven zitten. Met Koeman weet je wat je binnenhaalt (niet bepaald heel positief), echter getuigt het niet van visie je trainer er na drie maanden uit te schoppen (mits er geen vertrouwenskwestie spelers-trainer aan ten grondslag ligt)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ik vind het ook maar vreemd. AZ deed het laatste weken weer redelijk goed en top 4 lag gewoon nog binnen bereik. Nee rare beslissing en veel te vroeg. Of er moeten zoals Kai zegt andere dingen hebben gespeeld.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat een treurigheid, die reactie's van otherfool zeg. van Marwijk zegt nergens dat hij bang is. Hij zegt dat we op moeten letten en ook deze tegenstanders serieus moeten nemen. En dat lijkt me heel terecht. Rusland zou ook geen probleem zijn vorig EK dachten we vooraf...
En over Koeman-AZ: 
Wat een knuppel is die Ronald toch. Heeft nu voorgoed de naam B coach te pakken ondanks zijn gewonnen prijzen. Normaal zou iemand met zon erelijst als trainer overal vereerd worden maar opvallend genoeg niet met Ronald. Toeval? Pech? Nee, iedereen ziet gewoon dat die man meer kapot maakt dan opbouwd. Hij heeft geluk dat hij een paar keer wat korte termijn werk mocht afmaken en kon verzilveren. Overigens vind ik zijn ontslag nu wel raar, net nu het wat weken goed ging en vlak voor cruciale duels tegen Luik en PSV. Had hem dan vorige maand ontslagen of had hem tot de kerst bij AZ gehouden.
Ik zie Ron Jans ook wel die stap naar AZ maken. Kan hij lekker heen rijden vanuit zijn huisje in Groningen en het is een stap boven Groningen. Vraag me alleen af hoe het dit seizoen zal gaan. Jans eerder weg in Grunn of AZ die met Arveladze en Haar het seizoen af zal maken...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou ik vind ook dat ze er Koeman nogal vroeg uitschoppen, Van Gaal mocht destijds wél blijven zitten. Met Koeman weet je wat je binnenhaalt (niet bepaald heel positief), echter getuigt het niet van visie je trainer er na drie maanden uit te schoppen (mits er geen vertrouwenskwestie spelers-trainer aan ten grondslag ligt)
Volgens mij was Koeman ook bepaald geen 1e keus bij AZ. Oa Jol, Olsen en Adriaanse hebben AZ toen afgewezen van de zomer. Koeman bood zichzelf aan. Dat zegt misschien wel genoeg denk ik. AZ nam hem maar omdat er niemand van naam nog over was en dan kom je toch bij Ronald uit met zijn erelijst en CL ervaringen...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Volgens mij was Koeman ook bepaald geen 1e keus bij AZ. Oa Jol, Olsen en Adriaanse hebben AZ toen afgewezen van de zomer.
Dat wist ik niet.
Dat zou wel erg raar zijn, er zijn legio trainers die je kunt benaderen, als je uiteindelijk iemand aanstelt dan dien je hem wel een kans te geven. Ik vind dat Koeman hier wel erg veel pech heeft gehad, eerst dat DSB debacle en nu al heel vroeg ontslagen.
Het blijft natuurlijk een 'als' discussie, maar in de Champions League had het dubbeltje ook zomaar op de andere kant kunnen vallen. In de competitie gaat het niet best maar zoals Timbo zei, AZ speelt nog gewoon voor europees voetbal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, AZ was druk van de zomer maar kreeg niemand. Net als Ajax eigenlijk, maar die hebben goddank Jol kunnen halen. Beste keus na Hiddink denk ik 
En noem eens namen die AZ kan benaderen en aan het niveau en verwachtingspatroon van een landskampioen die de CL in gaat kan doen? Er was echt bijna niemand. Koeman heeft bij AZ misschien wat pech gehad, maar veel komt toch ook door hem. Onder Louis waren er nooit relletjes en met Koeman zijn ze bijna niet meer te tellen met oa de Zeeuws vertrek, El Hamdoui die ontspoorde, onderhand al 6 rode kaarten in de competitie en ga maar door. DSB en Scheringa was wel pech voor hem, maar dan nog. Ik had alleen, zoals ik net zei, hem nu niet ontslagen. Zeker niet met Luik-AZ voor de boeg.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Koeman ontslaan zal toch ook niet goedkoop zijn en ze hebben nog geen nieuwe sponsor, het seizoen is al grotendeels verloren, een domme zet dus, had Koeman gewoon het seizoen af laten maken. Grappig vind ik het wel, er is nu toch hopelijk niemand meer die Koeman een goede trainer vindt.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Bert is de bruidegom die voor het altaar niet enthousiast 'JA' roept, zijn bruid een dikke pakkerd geeft en de hele wereld aan kan, maar al gaat somberen over de mogelijke tegenslagen, potentiële scheiding, het ouderdomsproces, de onvermijdelijke ruzies, de nare schoonfamilie enz. enz..
Misschien heeft Bert wel een keertje goed gekeken naar z'n vorige huwelijken?
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Onderhond slaat wel de spijker op z'n kop. De tijden dat we als arrogante kippen zonder kop roepen dat we wereldkampioen worden hebben we nu wel een keer gehad lijkt me.
Enne... Nigel de Jong speelt trouwens een dijk van een wedstrijd bij City - Chelsea.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.